Uusi pistorasia

Keskustelu osiossa 'Yleistä' , aloittajana sofia_Aa026, 13.01.2012.

1. sofia_Aa026

sofia_Aa026 Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    Mä ostin just uuden kotiteatterin ja kun laitoin johdon pistorasiaan nii pistorasia hajos... vanha talo? Anyways, katoin sitten kauhulla netistä, mistä saisi ostettuu uuden, ja löysin semmosen firman ku www.etherma.fi, ja siellä oli vaikka mitä kaikkea myytävänä, todella laaja valikoima, myös pistorasioita löytyi. Päätin sitten tilata sieltä ja nyt mulla on uusi pistorasia:) Mukaan tarttui myös pari muuta juttuu, shoppailuaddikti kenties...

2. Hippo

Hippo Lähes henkilökuntaa Tukijoukot

Saadut tykkäykset:
    310
    Aha..pistorasioita onkin todella vaikea löytää kaupoista :rolleyes:

3. KMOK

KMOK Lähes henkilökuntaa Tukijoukot

Saadut tykkäykset:
    37
    Jospa tuo tilattu oli jo valmiiksi asennettu ja siten ei vaadi sähkömiehen käyntiä paikalla?

4. vemkki

vemkki Lähes henkilökuntaa

Saadut tykkäykset:
    356
    Hei lainaanpas ketjua. :) Asun 60-luvun kämpässä jossa on maadoittamattomat pistorasiat kaikkialla paitsi keittiössä ja kylppärissä. Mahdollisesti sähköt uusitaan putkirempan yhteydessä 5 vuoden päästä, mutta maadoitus ois kiva jo ennen sitä. Sikäli kun olen ymmärtänyt, niin pistorasioiden "nollaus" on nykyään laillista, eli asennetaan maadoitettu pistorasia ja maadoitusliuska kytketään nollajohtoon. Jos palkkaa sähkömiehen tekemään tuon, niin ei maksane paljoakaan?

5. viitas

viitas Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    1
    Jos johonkin tilaan laitetaan maadoitettu rasia, niin silloin pitää samassa tilassa vaihtaa kaikki rasiat maadoitetuiksi. En itse asiassa oikein ymmärrä, miksi kuivissa tiloissa pitäisi olla maadoitettuja rasioita, sehän on pikemmin riesa. En ole nyt vuosiin seurannut asiaa, mutta muinoin suhtauduttiin hyvin kieroon siihen, että suko-rasian nollaus tehdään rasiassa eikä sitä ihan syyttä vältelty.