Tossa uusimmassa B5 jutussa on asiavirheitä. Ensinnäkin edellinen spin-off sarja oli Crusade eikä Crusader. Toiseksi, se alus mikä siinä oli, ei suinkaan ollut Crusader vaan Excalibur. Ja kolmanneksi sarja itsessään ei flopannut, vaan se lopetettiin kuten Firefly. Muuten arvostelu on hyvä ja arvosana leffasta on reilu, varsinkin suuri plussa :thumbsup: siitä myötähäpeän tuntemisesta... kuka hitto oikein keksi sen asesysteemin. Over and out.
Yorkki, kyllä siinä lainaamassasi tekstissä on myös kaksi kärpäsenkakkaa liikaa (vai saiko kielipoliis siltä osin vapautuksen?)
Pah, koko virke oli muutenkin huonosti ajateltu, joten räjäytin sen uusiksi. Arvon poliisit ja oikolukijat, kiitos kommenteistanne - toivottavasti en joudu kärpäsenkakkasta ja ylimääräisestä kirjaimesta edesvastuuseen!
[OT] Miten ihmeessä mulla tuli tästä kommentista mieleen Gareth Keenanin ja atk-tukihenkilön keskustelu The Office -sarjassa: "You know when [Bruce Lee is] fighting Chuck Norris in Enter the Dragon?" "No." "You not seen that?" "No." "Have you not, I cant... that is a classic." "No, Ive not seen him fight Chuck Norris in Enter the Dragon, Ive seen him fight Chuck Norris in Way of the Dragon." "Ah, thats what I meant, that's what I meant." "Is it? Why did you say have you seen him fight Chuck Norris in Enter the Dragon? He fights Bob Wall in both, but Norris is only in Way of the Dragon." "Yeah, I know, so when hes fighting Chuck Norris-" "In what?" "In Way of the Dragon. "Correct. At last." [/OT]
Tänään vuorossa Ron Howardin ohjaama, Russell Crowen, Renée Zellwegerin ja Paul Giamattin tähdittämä, upea Cinderella Man.
No jopas minä olen aina sen kuvitellut R:llä.. Aina oppii uutta, kun vanhaksi tulee Yleltä olen viimeksi katsonut ja ihan muistin, että sarjan nimi oli suoraan aluksenkin nimi. Mika nämä ehtikin korjata puolestani jo. Mielestäni sarjan lopetus selvästi kesken on sama kuin floppaus, vai jos sarjalla olisi ollut miljoonia ja taas miljoonia katsojia niin tuskin sitä olisi lopetettu Kiitoksia korjauksista!
Eikös sarjan lopettamisen syynä ollut JMS:n ja TNT:n johdon erimielisyydet siitä, mihin suuntaan sarjaa tulisi viedä? Näin ainakin oheisen linkin mukaan. http://www.modeemi.fi/~leopold/Babylon5/SVTB5/CrusadeFAQ.html#13
1: Eipä haukuta meikäläistä, Yorkki on eri asia. 2: Pidin tuota pilkutusta -vaikka itse käyttäisin yleensä mieluummin ajatusviivaa- tiettyä ominaisuutta korostavana elementtinä. Ne pilkut pomppasivat hieman esiin, myönnetään, mutta lause oli muuten minun silmääni rakenteellisesti 'oikein'. Mutta kuten on jo tullut esille, hyviä arvosteluja viihteellisistä elokuvista. :thumbsup:
Crusaden tuotanto loppui tuotantoyhtiön ja JMS:n välisiin erimielisyyksiin sarjan sisällöstä, jolloin sarja lopetettiin kesken tuotantokauden. Vain 13 jaksoa 22:sta tehtiin. Kyseessä ei ollut floppaus.
Olisi mielenkiintoista tietää miten yksipuoleisesti informaatio on tuotu tuossa linkissä. Jos sarjalla on paljon katsojia niin miksi taiteellinen johto tulisi yhtäkkiä muuttamaan sarjan sisältöä täysin?
Hups. Anteeksi vaan kaikille osapuolille. Kiitokset täältäkin arvostelijoille. Joukossa on paljon erittäin hyviä!
Hyviä arvosteluja, mutta niiiIIin surkeita leffoja, että pitääpä tähän väliin laittaa tavaraa siltä ainoalta oikealta vuosikymmeneltä: Hikinen iltapäivä Pacinofanit katsomaan niin kuin olis jo! Niin, Spedeäkin olisi : Spede Show - Voihan rähmä 1973-1984
Jotta sille saataisiin vielä enemmän katsojia? Ei tuossa ole mitään uutta, eipä ole ensimmäinen kerta kun rahoittajat kuvittelevat tietävänsä tekijöitä paremmin miten sarja kannattaa tehdä. Ja luulenpa että tekstin kirjoittaja on yksi parhaiten Babylon 5:n maailmaan perehtyneitä henkilöitä Suomessa, eli aihetta on varmasti seurattu tarkasti tuolloin. Eipä saanut Orson Welleskään tehdä Mahtavia Ambersoneita siten kuin halusi, osattiin sitä ennenkin.
Hyvä jatko jo onnistuneelle ensimmäiselle Spede-Arvostelulle. Alkoi himottamaan tuo dvd. Yhteenvedossa olevan linkin aikaisempaan arvosteluun voisi laittaa "aktiiviseksi"
Erittäin hyvin kirjoitettu. Harmi vaan, että et ole tykännyt sarjasta. Itse ainakin koin hitaan tarinankerronnan pelkkänä plussana. Eihän noin hienon näköistä sarjaa parane pilata millään turhalla kiireellä. Tunnelma se on mikä ratkaisee. Itse antaisin tähtiä ****½
Jees, eipä tässä mitään. Floppauksen suhteen tosin taitaa olla aika pitkälti näitä henkilökohtaisia juttuja et miten kukin tuo näkee. Enivei, arvostelu oli hyvä, pisteet olivat oikeudenmukaiset. Keep up the good work. :thumbsup: