Olen hankkimassa uutta 3-tasoista tv-tasoa. Valmistajan antamien mittojen mukaan keskimmäisen ja ylimmän tason välissä olisi 21cm tilaa. Vahvistimeni (Onkyo TX-SR706) on 18cm korkea ja ilmanvaihtokanavat ovat ylhäällä. Mahtaako tuo ~3cm olla tarpeeksi vai pitäisikö suosiolla katsella jotain muuta tasoa? Tasot ovat lasisia, jos tällä on mitään merkitystä.
Minulla on ollut vahvistimia tuolla tavoin ilman ongelmia. Syytä on kuitenkin olla tason takasivu avoin, että ilma pääsee kiertämään. Kannattaa välttää kuitenkin asennusta joidenkin kuuminpien vahvistimien osalta. Valitettavasti nuo Onkyot kuuluvat noihin kiukaisiin tällä foorumilla olleiden tietojen mukaan. Onhan noita muitakin merkkejä+malleja vaikka kuinka paljon.
Ilmanvaihtoahan voi tehostaa tuulettimella joka lähtee samaan aikaan päälle kuin vahvistin jos on joku taso joka on "must", mutta ilmatila ei riitä.
Järkevämpää on vaihtaa vahvistin, tai hankkia toisen mallinen tv-taso. Tai sitten räkki vahvarille yms sälälle(itselläni on Kayman, jossa on reilusti tilaa laitteille ja ilma vaihtuu+on vielä hyvän näköinenkin). Minulla on räkki vieressäni huoneen takaseinällä ja tv-taso etuseinällä. http://www.wasahifi.fi/index.php?val=menu_03
Itsellä on ollut pari vuotta, ei ongelmia. Juuri nyt ollut suljetussa kaapissa käynnissä vanhemman Yamahan kanssa. Kädellä kokeillen Yammu on vain vähän lämmin, ei tulikuuma, kuten ilman tuuletusta.