Juu, mutta kun kaikki aikaisemmat leffatilaukseni (n. 50 kpl) ovat lähteneet matkaan heti samana päivänä kun tilaus on tehty... Eli kysymys on vain periaatteesta.
Avajaiset ja muutto ovat varmasti sekoittaneet tilannetta siellä aika tavalla. Tähän vielä päälle reilujen alennusten ja tarjousten seurauksena mahdollisesti (=arvaus) moninkertaistuneet tilausmäärät tavanomaiseen verrattuna.
Ainakin oma viime viikon tiistaina tilattu Skyrim lähti matkaan jo keskiviikkona ja tipahti postiluukusta jo perjantaina. Tiedä sitten jos priorisoivat käsittelyä joidenkin tuoteryhmien osalta...
Tilasin ja maksoin telkkarin toimitettuna postiin noudettavaksi. Kaksi euroa toimituskuluja oli ihan hyvä hinta siitä, että ei tarvitse yrittää asioida Jätkäsaareksi kutsulla työmaalla. Kun kolmeen päivään tilausta ei käsitelty, kyllästyin odotteluun ja muutin tilauksen noudoksi myymälästä. Sain meiliin vahvistuksen, että tilaus on noudettavissa, joten lähdin ostostani hakemaan. Telkkua en kuitenkaan saanut, kun ei se oikeasti ollutkaan noudettavissa... Nähtäväksi jää, milloin oikein saan telkkuni. :hitme:
Alkuviikosta tilatessani myymälästä' tutteet eivät menneet toimitukseen' aspa siirsi ne, ja sain erittäin hyvällä hinnalla Acer A500:sen ulos. Kaverilla sama juttu päivää myöhemmin ja hinta noussut sata egeä. Kuitenkin vielä satkun alle saksan idealo.de:stä katsotun hinnan silloinkin vielä. Tänään hakeassani kilkettä noutokassan kaveri totesi varaston olevan vielä sekaisin....
Edelleen odotan telkkariani. Täysin käsittämätöntä, että varastossa olevaa tuotetta ei saada postitettua tai edes toimitettua myymälään noudettavaksi puolessatoista viikossa. Olen ollut yhteydessä sähköpostilla ja puhelimitse, mutta mitään eivät saa aikaiseksi.
Saattaa olla varastossa, mutta ei heidän varastossaan... Tätä "varastossa" ilmaisua käytetään usein tuolla tavalla kertomatta asiakkaalle todellista merkitystä!
Tilasin 6.11. tavaraa, jotka kaikki olivat 1-2 viikon toimitusajalla. Viikon päästä muuttuivat toimitusajat 3-6 viikoksi. Eilen (22.11.) tuli onneksi postia siitä, että paketti on toimitettu postiin. Mielestäni tilauksen käsittely meni ihan kohtuullisesti. 18 vuorokaudessa sain paketin postiin, kun aluksi oli 7-14 vrk ennustettu toimitusaika.
Itellä kävi ihan sama homma. Peruin tilauksen sitten kokonaan kun huomasin, että saman tuotteen sai cdonista halvemmalla 2-5 arkipäivän toimitusarviolla.
Olisi minun pitänyt lukea sinun kokemuksesi telkkarista ennen tilaustani. Menin tilaamaan tv:n tuolta VK:sta ja ensi perjantaina tulee 2 viikkoa täyteen, eikä telkkarista ole tietoa, että milloin saan sen. Jotain outoa sepustusta varausmaksusta sensijaan riittää, vaikka olen toiminut heidän haluamallaan tavalla maksuasiassa. Verkkis tuntuu olevan lupailuautomaatti ja käyttää rajattomasti ihmisten aikaa kaikkeen turhanpäiväiseen. Menepä myymälään, niin saat aina jonotusnumeron tai kapulan jokaisesta ostoksestasi jollekin luukulle, vaikka tuotetta ei olisikaan myymälässä. Jokaista numeroa saa odottaa puoli tuntia. Ei kahta kertaa halua kokea tuota simputusta. Puhelimella ei saa ketään kiinni ja s-postiin tulee automaatin vastaus. Se on sitä asiakaspalvelemattomuutta. Ja kaikki kuunmaisemaa muistuttavan ympäristön keskellä!
Lähetin 2 s-postia VK:aan, toiseen vastattiin, kun kerroin, että asian käsittelyllä on jo kiire. Kysyin voinko hakea tv:n liikkeestä itse, kun 2 viikkoa odottelua on tulossa täyteen. Minulle vastattiin, että tv on sivuvarastossa, eikä tämmöinen järjestely käy. Päätin, että nyt asia on kertakaikkiaan otettava omiin käsiini. Soitin kaverille, jolla on iso kaupunkimaasturi ja sovin käynnistä VK:ssa. Menimme osastolle numeroautomaatti oli ilman numeroita ja ainoa asiakaspalvelija oli minuuttukaupalla varattuna jonkun typykän toimesta. Yhtäkkiä tuli toinen asiakaspelvelija ja hyökkäsin heti hänen kimppuunsa ja kerroin 2 viikon odottelusta ym. Hän otti asian hoitaakseen, sanoin että ostan vaikka 200€ kalliimman tv:n koska minulla oli jo ostettuna 2 kalliit lasit(190€. No mitäs siellä myymälän lattialla olikaan!! Siellä oli se tv; jonka 2 viikkoa aiemmin olin nähnyt samassa paikassa ja jonka väitettiin olevan sivuvarastossa. Onko tuo jotain VK-slangia- sivuvarasto keskellä liikkeen lattiaa? Henkilökunta ei näköjään tiedä liikkeen lattialla olevista tv-laatikoista mitään? Joku mättää pahasti VK:ssa nykyisin, ennen voin sentään luottaa VK:aan. Kassalla selvisi, että liikkeen kellarissa on parkkipaikka, siitäkään ei olisi tietänyt mitään, ellemme olisi ottaneet kassalla puheeksi pysäköintitiloja! Tiedonkulussa ainakin on paljon puutteita. Täytyypä lähettää sähköpostia heille, jos vaikka lukisivat. Puhelimitse yritin ottaa yhteyttä 2 päivän ajan useiden pitkien odottelujen ryydittämänä, mutta en saanut ketään puhelimeen-automaati vain pyysi odottamaan ja odottamaan... Siis 3 päivän yhteydenotto tuotti vain yhden s-postivastauksen ja sekin oli täyttä soopaa!!
Itse sain numeroautomaatista numeron ja odottelin 5 minuuttia yksinään kunnes kävin kysymässä kahdelta keskenään juttelevalta asiakaspalvelijalta, että täytyykö jonottaa vielä kauankin? Kun toinen asiakaspalvelija katosi saman tien pääsin kysymään, mistä löytää tuotteen jota on sivujen mukaan liikkeessä. Palvelija ei löytänyt verkkokauppa.comin sivuilta kyseistä tuotetta ja jouduin itse kirjoittamaan oikean hakusanan tietokoneelle. Jonkin aikaa sitten käveltiin liikkeessää kysymässä eri myyjiltä, että missä moinen tuote mahtaa olla. Ei löytynyt, lähdin pois...
Mulla meni kolme minuuttia noutopisteeseen odotellessa. Oli kolme asiakaspalvelijaa, joista yksi jutteli juttujen perusteella jonkin kaverinsa kanssa edellisviikonlopusta. Yksi selaili Verkkiksen sivuja ja yksi palveli asiakkaita. Hetken päästä sain kapulan käteen ja kehotuksen kierrellä myymälässä. 25 minuuttia harhailtuani löysin tilaamani tuotetta kaksi kappaletta hyllystä, vaikka niitä ei pitänyt olla (eikä ole tätä kirjoitettaessakaan) hyllyssä yhtään kappaletta. Varastosaldokin on näemmä nyt -3 kpl. Menin jonottamaan kassalle ja vajaat 10 minuuttia myöhemmin olin tukemassa Helsingin Ringetteä paktointipisteessä. Kun pääsin kassajonosta pois, laskin takanani olevan 18 ihmistä jonottamassa kyseiselle kassalle. Toisella kassalla oli varmaan samanmoinen jono ja kaksi muuta kassaa olivat kiinni. Luulisi nyt tässä sekasotkussa ja jouluruuhkassa edes voitavan miehittää kaikki kassapisteet... Olisi pitänyt maksaa 0,90 euroa ja tilata paketti Verkkiksen SmartPost-laatikkoon, niin olisi säästänyt reilut puoli tuntia elämästä jollekin muulle...
Mulla negatiivinen kokemus uudesta Jätkäsaaren myymälästä. Ensinnäkin sekava, tuntui ihmeelliseltä että pitää olla oikein omat osastot pienemmilläkin merkeillä kuten Asus tai Logitech esmes. Tavaran nouto myymälästä arkena kello 14:00 kesti tunnin, aika luvattoman kauan kun ei ole vielä edes pahin ruuhka-aika. Taidan tilata seuraavat ostokset postiin. Tai haen jostain muualta. Iso
Tänään paloi totaalisesti käpy Verkkokaupan noutokassan kanssa. Olin hakemassa HTPC-koteloa kymmentä yli kaksi. Kun kävin neljän aikaan kysymässä, että mikä maksaa, niin kotelo oli edelleen keräilyssä. Ensimmäisellä visiitillä (kovalevytelakka) kävin kysymässä tunnin ja vartin jälkeen, että meneekö vielä. Silloin vehje oli keretty jo keräillä ja silti sain odottaa vielä puoli tuntia. Ei vittu voi olla noin vaikeata tehdä varastojärjestelmää, jonka avulla paketin hakeminen onnistuisi alle tunnissa. Kun noutoaika alkaa lähennellä kahta tuntia (tai olisi varmaan tässä tilanteessa mennyt yli), niin ollaan kyllä jo niin kohtuuttomuuden alueella, että alta pois. Verkkokauppa.comissa joku riemuidiootti on selkeästi keksinyt, miten voidaan prosessia parantaa niin, että jokin metriikka saadaan näyttämään aivan helvetin hyvältä. Asiakkaat tästä tietysti kärsivät, mutta kuka niistä välittää. Jossain lehtijutussa taidettiin mainita, että kunhan varastot saadaan toimimaan täysillä, niin odotusaika puristetaan varttiin. Pirkkalan myymälässä en muista koskaan joutuneeni odottamaan yli kahta minuuttia. Viisikin alkaa olla jo sillä rajalla, että onko tuo kelvollista asiakaspalvelua. Verkkis taisi tänään menettää asiakkaan. Ei todella kiinnosta asioida kaupassa, josta asiakkaita hyppyytetään tällä tavalla.
Ei ole juhlaa postitilaustenkaan kanssa: Hyvissä ajoin joululahjaksi ostetut leffat eivät ole vieläkään lähteneet tulemaan. Varastosaldoa oli...
Ei ole juhlaa TV:n mukana luvatun leffan tilauskaan;täytyy täyttää kaavake, jota ei voi lähettää netissä. Täytyy tulostaa kaavake, joka täytetään käsin ja lähetetään postitse, tiestysti itse ostetulla postimerkillä! Eikä se vielä mitään, täytyy könytä telkkarin taakse katsomaan sarjanumero, ei sekään vielä mitään, vaan täytyy hakea kuitti ja katsoa kuitin numero, eikä sekään vielä mitään, täytyy ottaa kuitista valokopio ja liittää se em. käsin täytettyyn kaavakkeeseen ja sitten tuo kaikki lähetetään postitse. Tietysti itse ostetussa kirjekuoressa. Pikkuisen askartelua paskartelua!! Taattua dynaamista VK:aa...
Jos viittaat Panasonic:n mukana tulevaan Avatar 3D leffaan niin samat lippulappuset joutuu omaan piikkiin lähettämään kaupasta riippumatta.
Sitä tarkoitin. Joskus jonkin dvd-soittimen mukana tuli leffoja ja niissä oli tuo meininki. Olisi luullut, että toiminta olisi mennyt parempaan suuntaan, mutta ei.