Verkostomarkkinointia (t.s. pyramidi-bullshittiä)

Keskustelu osiossa 'Tarinatupa Classic (Yleiskeskustelu)' , aloittajana Nice Guy Eddie, 24.07.2003.

1. juhaa

juhaa Lähes henkilökuntaa Tukijoukot

Saadut tykkäykset:
    7
    Itsekkin olen hieman seuraillut ja kaikki joiden mielestä homma toimii, eivät taida itsekkään tuntea koko systeemiä ja olevat siinä ikävä kyllä vielä mukana. =)

2. Nice Guy Eddie

Nice Guy Eddie no more mr. Nice Guy Tukijoukot Guest

Saadut tykkäykset:
    6
    ja mukana oleva kännykkäoperaattori juttu on sitten viimisen päälle suurinta huijausta mitä voi olla. "näinä hetkinä" juttua on jatkunut jo 1½ vuotta.

3. Nice Guy Eddie

Saadut tykkäykset:
    6
  4. ratikka0

ratikka0 Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    Mulle yritettiin myydä samaa tarinaa...

Nature`s own on blaablaablaa ja tienaat paljon jo puolen vuoden sisällä!

Lappuja tungettiin käsiin johonkin koulutussessioon seinäjoelle ja sanottiin aika seuraavalle päivälle, jolloin piti tuoda viisi kaveria mukaan keskustelemaan...

Mitään ei saanut kertoa kavereille etukäteen vaan piti vain pyytää kahville..!

Kaikki tuli niin nopeasti ja epäselvästi, että ainut asia joka piti minut kahvipöydässä oli hyvä kaverini, joka mut kahville oli pyytänyt.

Ei sovi mulle!:rolleyes:

5. kurdt

kurdt Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    25
    Kaveri on tienannut WGI:stä about 10000 mummon markkaa, mutta ite en oo vielä mitään. Laiska paska kun olen :hitme: Ja muuten olen nähnyt ihan pankki kuitin noista summista mitkä tuon 10000 tekevät ettei ole mitään "juu tienasin tienasin" juttua :)

6. mn2346

mn2346 Tunnettu käyttäjä Tukijoukot

Saadut tykkäykset:
    0
  7. DVDdude

DVDdude Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    Tässäpä tuttavani gradu koskien Golden Products verkostomarkkinointia. Gradun loppupuolella jälleenmyyjät kertovat uskomattomista fantasioista mitä he sillä rahalla tulisivat tekemään mitä se vuolisivat Goldenin tuotteilla. Kuinkas sitten kävikään?

http://koti.mbnet.fi/hiihoo/GRADU/GOLDENGRADU.htm

8. Maxi

Maxi HT-hörhö mallia 101 Tukijoukot

Saadut tykkäykset:
    10
    Olipa todella hyvä ja "koskettava" doku. Aikoinaan minuakin yritettiin saada mukaan tuohon Golden -hommaan.

9. Flipside

Flipside Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    Ei kusahda. Kaikki jotka ovat infoissa/lyhytesitelmissä käyneet tietävät miten NO on menestynyt Norjassa(6v) ja Ruotsissa(4v.) En näe syytä miksi ei menestyisi Suomessakin. Nii tulen kyllä tienaamaan aikaisemmin kuin puolen vuoden päästä. Odotan vain innolla että kuin iso kakku minulle irtoaa vuoden tai jo puolen vuoden päästä.

NO systeemissä on sellainen hienous kuin palkkakatto, joka estää rahan nousemisen pelkästään huipulle.

Nii munki mielestä.

Siis laadukkaampaa tavaraa mitä ennen käytin. Siksi ostaisit kalliimpaa että pääset kasvattamaan organisaatiotasi ja saat heidän ostoistaan provisiota, sekä käytät mahdollisesti laadukkaampia tuotteita kuin ennen.

Tavarat ovat tuotteita joita jokainen käyttää toivottavasti päivittäin. Eli suihkusaippuaa, hammastahnaa, deodorantteja, astianpesuainetta, pyykinpesuainetta, hiusgeeliä, urheilijoille protskuja hiilareita kreatiineja urheilujuomia, kaikennäkösiä tabletteja(vitamiineja yms.) joihin en ole itse vielä perehtynyt ja kaikkea tällaista. Nimikkeitä on muistaakseni yli 300.

Sehän tässä NO:n systeemissä on hienoa ettei tarvitse mitään myydä. Tietenki jos on pelimies ja haluaa maksimoida voiton nii myy tuotteita eteenpäin. Itse en ainakaan lähde väkisin mitään myymään, jos jotaki kiinnostaa ostaa nii sitte tottakai myyn. En ois lähteny mukaan jos tässä pitäis tuotteita myydä.

Jos haluat tietää tuotteista enemmän nii pyydä joltain mukana olevalta katalogia, saat melko varmasti samantien kouraan. Näissä tilaisuuksissa keskitytään yleensä suurimmaksi osaksi provisio järjestelmään, koska se kuitenkin kiinnostaa ihmisiä eniten. Saa tuotteistakin tietoa kysymällä ja katalogissa on ainaki mulle riittävät tuoteselostukset.

Niinhän siinä onkin. Puolet tuotteiden hinnasta menee provisioksi verkostoon.

Jos menet kaupasta ostamaan vaikka suihkusaippuaa. Hyllyssä on vierekkäin kaksi saman hintaista tuotetta, paljon mainostettu tuote ja toinen josta et ole kuullutkaan. Kumman valitset? Itse ainakin taitaisin ottaa merkkituotteen. Mutta kumman tuotteen hinnasta on laitettu enemmän rahaa mainostamiseen ja kumman tuotekehittelyyn. Tuntemattoman tuotteen hinnasta puuttuu mainostamiseen kulunut raha joka on merkki tuotteessa ja näin ollen mahdollisesti tuotekehittelyyn on panostettu enemmän. Kuuluuhan tuotteiden hintaan muitakin tekijöitä, mutta eiköhän tämä esimerkistä mennyt.

Ikäväkyllä NO. ei ole Suomessa vielä niin tunnettu kuin esimerkiksi Norjassa.

Niinpä. Ikäväkyllä tässä systeemissä ei ole kukaan katsomassa seläntakana osataanko ne hommat niin kuin kuuluu, toisinkuin "normaalissa" työpaikassa. Hommahan kuuluu sponsorille, mutta vaikea hänenkään on kaikkia alapuolella oleviaan tarkasti seurata.

Netissä tätä systeemiä ei kannata "opiskella". Aika harva täällä jaksaa olla vääntämässä kättä ihmisten kanssa jotka ei tunne systeemiä, kun eivät itse siitä mitenkään hyödy.

Ei tosiaankaa oo. Vai pystytkö perustelemaan? Siitä on kyllä puhuttu kauan, mutta päivämäärää ei ole missään välissä julkaistu. En tiiä mistä oot kuullu mutta, PgOne:n on ollut tarkoitus tulla aikaisintaan tämän kuun 25päivä sen laki uudistuksen takia. (laki uudistus = Numero ja sim-kortti ei vaihdu operaattoria vaihdettaessa.) Prime Gate One tulee sitten kuin paketti on valmis, eihän keskeneräistä tuotetta kannata markkinoille päästää.

Vaikka en ole Goldenin tutustunut voin melkein luvata että NO:n systeemi eroaa niin paljon ettei sille käy niin kuin muille verkostomarkkinointi yrityksille jotka ei ole päjännyt.

10. juhaa

juhaa Lähes henkilökuntaa Tukijoukot

Saadut tykkäykset:
    7
    Viitsitkö ilmoitella sitten, kun tilillesi ei kertakaikkiaan mahdu NO:n rahoja, niin ilmoittelen sulle tilinumeron mihin voit ´kuormasta´ putoavat rahat lapioida. ;)

11. steffe79

steffe79 Silentium est aureum Tukijoukot Guest

Saadut tykkäykset:
    7
    Ja pystytkö heittään infoa, että paljonko olet tiennut tänä aikana, kun olet ollut firman leivissä? Ja paljonko olet sijoittanut omia pennosiasi? Olisi kiinnostavaa tietää. Ja Juhaa mukaillen, kaiken extran voi kyllä dumpata myös minunkin tilille.

12. Flipside

Flipside Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    En mä ny varmaan rikastuun pääse. Jos meinaa päästä kunnon rahoihin käsiks nii siihen menee varmaan muutama vuos, tai sitähän ei tiiä mitä tapahtuu ku PgOne tulee.

Vuoden aikana tuun varmaanki tienaamaan joitain satoja Euroja kuussa tai toivottavasti enemmänki. Vaikeehan sitä on ennustaa.

juhaa: Enpäs tiedä pääseekö tällä ikinä ihan nii paljon rikastuun.

Oon ostanu sen alotus boksin ja yhen reorderin. Suurinpiirtein 600€ jonki verran yli. Oon tienannu 70€ jo ihan pari kolme viikkoo alottamisen jälkeen ja tässä kohta pitäs tulla 140€.

13. Nice Guy Eddie

Saadut tykkäykset:
    6
    näin vaan kaverille viimevuoden keväänä kerrottiin.

p.s. mitään operaattoria ei ole tulossa, paitsi yksi ja sekin on turkulainen:p ja tämä on tietoon perustuva fakta eikä mikään markkinapallon myyjän tuputtuma "nyt on korkea aika liittyä, kun se peegeevan tulee!" hölynpöly, johon ei usko muu kuin myyjä itse ja sen tyhjäpäiset uhrit.

14. Maky

Maky Vakiokasvo

Saadut tykkäykset:
    14
    Täytyypä ottaa itselleenkin osa noista löysistä rahoista... eli flipside jos haluat lisää rahaa, niin tässä tulee:
    Mä lyön tiskiin 10€ lyö sinä sama. 6kk kuluttua jos olet tienannut töistäsi edes McDonalts myyjän verran palkkaa (arvioi työtuntisi ja jaa voitolla, joka näkyy toiminimesi? kirjapidosta), niin saat pitää sen, jos et niin minä vien rahat!

15. Hirudroid

Hirudroid Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    2
    Verkostomarkkinointi = isot miehet myy saippuaa ovelta ovelle puvut päällä!!

16. tsinivuo

tsinivuo Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    1
    Minun silmiä alkaisi kirvelemään (keltainen neste), jos tuohon lankeaisi. Kaveri joskus höpisi minulle tuosta operaattori jutskasta, mutta epäilys heräsi jo ennen kuin pääsin lukemaan mainostekstejä. Ja Golden villityksen muistan kun joskus kaverit tulivat kauppamaan mitä mystisempiä ihmeaineita. Arvatkaa ostinko... :D

17. setae

setae Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    1
    Eiköhän tuo kerro jo tarpeeksi.

18. pteittinen

pteittinen 5K now, 6K later. Tukijoukot

Saadut tykkäykset:
    178
    Flipside: täällä olisi myynnissä helvetin hyvä ja vähän käytetty silta. Samoin tuo maata kiertävä harmaa pallo olisi yhtälailla kaupan. Niin, ja takuulla toimivan ikiliikkujan piirrokset, eikä sovi unohtaa myöskään vedellä toimivan polttomoottorin suunnitelmia. Otapa yhteyttä, niin sovitaan hinnoista.

Mutta vakavasti (bwah!). NO kuulostaa kadehdittavan hienolta systeemiltä: mitään ei tarvitse tehdä, mutta rahaa ryöppyää tilille... jahka olet ensin ostanut satojen eurojen arvosta hammastahnaa?

Tulee mieleen eräs Dilbert-strippi, jossa Dogbert virittelee jotain pyramidihässäkkää ja onnistuu myymään idean Dilbertille ja kumppaneille. Viimeisessä ruudussa Dilbert tuulettaa tyyliin "Parasta tässä on se, että kaikki voittavat!", johon Dogbert kommentoi: "Well, the last guy kinda gets it in the shorts."

Aikoinaan oli vain yksi takuuvarma oikotie rikastumiseen, eli oman uskonnon perustaminen. Nyt sen rinnalle on tullut verkostomarkkinointipyramidin huipulla istuminen.

19. Flipside

Flipside Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    Kiitän. Kyllä se PgOne tulee voin luvata. Näihin juttuihin on yleensä uskominen jos kaveri on kertonut, mistähän se kaveris kuuli?? Kaverilta??

Tässä on tämä hauska kuva verkostomarkkinoinnista mikä useilla on. En oo myyny yhtään tuotetta enkä lähde edes kenellekkään myyntupuhetta vetämään. Myyn jos joku kiinnostuu ja haluaa ostaaa.

Enpä oo ostanu sadoilla euroilla hammastahnaa. Pitää tässä hommia tehdä. Ei tällä tienaa senttiäkään jos ei tee työtä, ellei satu hyvä mäihä.

NO:n verkostossa on palkkakatto mikä estää rahojen nousun pelkästään pyramidin huipulle.

Jos ette usko NO verkostosysteemiin, niin miten selitätte sen menestytksen Norjassa ja Ruotsissa? Miksi ei menestyisi Suomessakin?

20. IsoArska

IsoArska Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    4
    Olen itsekin ollut tuollaisessa verkostomarkkinoinnin värväystilaisuudessa tutun toimesta...verkostosysteemi menestyksen syy on siinä, että maailmasta on kaksi asiaa, jotka ei lopu. P**ka ja ääliöt. :p