Verkostomarkkinointia (t.s. pyramidi-bullshittiä)

Keskustelu osiossa 'Tarinatupa Classic (Yleiskeskustelu)' , aloittajana Nice Guy Eddie, 24.07.2003.

1. steffe79

steffe79 Silentium est aureum Tukijoukot Guest

Saadut tykkäykset:
    7
    Pystytkö pistään minulle tuosta tilinpäätösfaktaa, myyntitilastoja ja yhtiökaupparekisterin? Näistä näkyy hyvin kuinka paljon yhtiö on netonnut ja minkälainen firma on kyseessä. Vai perustatko tämän ihan siihen faktaan mitä sinulle on kerrottu erinäisissä tilaisuuksissa?

Laitatko minulle vielä samalla sellaisen henkilön mailin, joka on todellakin tienannut tällä systeemillä sen 1.000+ euroa kuussa (tai jotain sinnepäin), enkä nyt tarkoitin tämän pyramidin huipulla olevaa henkilöä. Tämä on vähän samanlaista, kun lukee ilmoituksia puhelinmyyntityöpaikoista "alan paras palkkaus työtä pelkäämättömälle", kyllä varmaan onkin, jos myyt sen 200 lehtitilausta päivässä (mikä on sinänsä jo mahdottomuus).

2. Flipside

Flipside Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    Melko hyvin perusteltu. Sun mielestä vissiiin aika iso osa Norjalaisista on ääliöitä.

En pysty. Mistäs mä sellaset saisin käsiini.

Enpä tunne sellasta henkilöä. Mitä siltä ees haluisaisit kysyä?

3. steffe79

Saadut tykkäykset:
    7
    Pyytämällä firmalta. Kyllähän niiltä nyt ainakin voitot/tappiot-lista pitäisi löytyä (siis sellainen, jonka voi laittaa julkiseen levitykseen). Yhtiörekisteri on myös julkinen ja jokainen voi sen halutessaan saada.

Aivan ;)

Onnitella. Ja kysyä miten hän sen teki.

4. setae

setae Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    1
    Kyllähän nuo MLM-firmat voittoa tekevät. Helppohan se on tehdä, kun kulut menevät pääasiassa alempien portaiden hyväuskoisten pös...alempien portaiden myyjien piikkiin. Palkkaa maksetaan vain provisioina, ja myyjät sitoutuvat ostamaan määrällä x tuotteita kuukaudessa. Myyntiä riittää.

NO/PG/JNE:stä en tiedä yhtään mitään. Perusidea kaiken sen perusteella, mitä verkosta olen lukenut, tuntuu kuitenkin olevan sama. Puhelinliittymiä jokaisella suomalaisella keskimäärin 4 kappaletta... en taida tuntea yhtään suomalaista :)

5. Thexder

Thexder Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    Minuakin on pari kertaa yritetty saada touhuun mukaan. Kummallakin kerralla soittaja oli hyvänpäivän tuttu, joka pyysi kahville keskustelemaan jostain salaperäisestä asiasta. Kyseessä oli NaturesOwn, joka oli kuulemma juuri saapunut Suomeen ja Helsinkiin. Olisin herrojen mukaan päässyt "pyramidin huipulle" eikä rahan tuloa olisi voinut estää mikään.

Ensimmäisellä kerralla homma kuulosti niin hyvältä, että päätin tehdä vähän omia laskelmiani.

Yritin muistaa kaiken, mitä kauppahai selitti ja tein asiasta jonkinlaisen yhteenvedon. Jos jotakuta kiinnostaa, siirsin tuon sepustuksen äsken kotisivuilleni.

http://koti.welho.com/jjonnine/naturepyramidi.html

6. juhaa

juhaa Lähes henkilökuntaa Tukijoukot

Saadut tykkäykset:
    7
  7. Flipside

Flipside Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    steffe79. En tunne systeemissä mukana olevia ihmisiä kuin muutaman kymmenen ja he ei ole ollut mukana paljoa minua kauemmin, joten ei oo mikään ihme etten tunne sellaista henkilöä.

Esimerkiksi se joka on tuonu systeemin Ouluun tienaa varmasti jo ihan mukavasti. NO on tullu Ouluun suunnilleen puolvuotta sitten.

Jaa tuo homma. En rupee ite hommaan mitään papruja. Muistaakseni suomi24.fi:ssä joku selitti noita hommia ja hyvältä näytti. En voi mennä tietenkää takuuseen koska en ole itse nähny. Mä uskon sen verta vakaasti systeemiin etten tartte usko vahvistukseks noita papruja.

setae. Poinntisi ei päde NO:ssa. Joka kuukausi ei ole pakko ostaa tavaraa. Jos en väärin muista nii puolessa vuodessa pitää tilata ainaki kerran, en oo kyl varma muistanko oikee. Niin ja ne jotka ovat alimpana, älyävät varmasti hommata porukkaa alapuolelleen ettei tartte olla pitkään "maksajana" jos ollenkaan.

Thexder. Näytäppäs laskelmasi sponsorillesi. En kauheen tarkkaan tutkinut, mutta siitä puuttu muummuassa bonukset, etkä tainnut ottaa huomioon tripeliä ollenkaan joka kolmin kertaistaa tulot.

Eipä oo kukaan osannu vastata miksi NO on menestynyt Ruotsissa ja Norjassa ja miksi ei tule toimimaan Suomessa. Jo pelkästään ton takia mulla on aika vankka usko systeemiin.

8. steffe79

Saadut tykkäykset:
    7

Niin, nuo olisi hyvä nähdä nuo paperit ihan omaa parastasi ajatellen.

Eipä ole kukaan vielä näyttänyt minulle tilastoja, joiden valossa yhtiö olisi tehnyt suuria mullistuksia Norjassa tai Ruotissa. Saati näyttänyt henkilöä, joka olisi hommalla tienannut.

9. Flipside

Flipside Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    Uskotko ennemmin että NO:lla on menny keskinkertasesti Norjassa ja Ruotsissa, kuin että se on menestynyt.
    Suomessa on jotain 5000 ja 10 000 ihmisen väliltä mukana. Systeemin kasvu Suomessa osoittaa myös sen toimivuuden, hommaa on nyt tehty noin 1,5v.
    Pelkästään Oulussa olen nähnyt kasvun nopeuden vaikken itsekkään ole ollut kovin kauaa mukana. Nykyään järjestetään joka viikko LTE ja sillon kuin tulin mukaan niitä oli vain satunnaisesti. Joka kerta on sali täynnä ettei kaikki mahdu edes istumaan. (LTE:hen tulee kaikki jotka aikovat lähtä mukaan.)

10. arskav

arskav Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    Kyllä kaikkien sokeasti asiaan uskovien kannattaisi lukea tämä sivusto. Jos et ole vielä liian syvällä ja täynnä propagandaa niin saatat pelastaa ihmissuhteesi ja rahasi.

Hyvää ja valaisevaa kritiikkiä kaikinpuolin. Tuon kun lukee niin herää kysymys, tarviiko aiheesta enää edes keskustella :)

11. juhaa

juhaa Lähes henkilökuntaa Tukijoukot

Saadut tykkäykset:
    7
    aivan, hieman vanhaa materiaalia, mutta _varmasti_ vielä käypäistä. Samalla kannattaa katsastaa JPöyryn mainiot huijarisivut, materiaali vielä vanhempaa -98.

http://www.sci.fi/~jpoyry/huijarit/

12. anttipee

anttipee Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    2
    Ja tämähän oli mahdollista loputtomiin :D Pulkkisen sanoin "Nyt sä alat olla asian ytimessä, Sauli" :D

13. Flipside

Flipside Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    Eihän se ookkaan. Jossain vaiheessa kasvu hidastuu ja tyrehtyy miltei kokonaan. Firma on varmasti tietoinen asiasta koska tämä vaihe taitaa olla suht lähellä jo Norjassa. Firmaa varmasti kiinnostaa estää verkoston purkautuminen. Mun ei ainakaan tosta tartte huolestua moneen vuoteen, toivottavasti.

Noista parista linkistä sen verran, että en niitä kokonaan jaksanu läpi kahlata. Paljonpas näytti siltä että monet asiat jotka kusee "vanhoissa" VM yrityksissä ei kuse NO:ssa joiden osalta kritiikki tuntuu olevan paikkaansapitävää.

14. setae

setae Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    1
    Kuten tuo aiemmin esitetty gradukin tuon toteaa, usko on näissä MLM-yrityksissä erittäin vahva tekijä. Ei se mitään, senkus yrität, mutta älä tule asiasta itkemään - sinua on varoitettu.
    Kerro toki sitten, kun tienaat "säännöllisesti" sen 1000e/kk (vaikkapa ennen veroja, niin voidaan verrata perinteiseen ansiotuloon). Kerro sitten samalla, kauanko meni tuohon tilanteeseen pääsemiseen, ja paljonko saat tehdä töitä sen eteen.

15. Kema

Kema Vakiokasvo

Saadut tykkäykset:
    1
    Hyvä Flipside! Olet selvästi tajunnut homman ja olet motivoitunut ja vahva uskossasi!

Vuonna 96 minulle tyrkytettiin GNLD juttuja ja 98 tälläistä puhelinverkkoskeidaa. Molemmissa asialla hyvät kaverit, joille kettuilen vieläkin moisista , kun turpaan tuli. Sen verran sai tuota GNLD paskaa silloin kuulla, että nyt on minun vuoroni:D

Yksi tuttu taisi vuoden päivät heilua puku päällä 24/7 ja käydä joka päivä koulutuksissa. Aina muisti kehua, että olipa siellä taas hyvät kahvit ja että voisit sinäkin tulla juomaan. No sitten kysyin, että totta ne kaffit ilmaset on ja pullaa kans jos tulen. No ei kuulemma ollut, mutta hän voi sponssata :)

Paras myyntipuhe, jonka kaverini minulle lateli oli: "Minusta olisi Kema ikävää jos meillä menee parin vuoden päästä hyvin, mutta sinulla ei, mutta minä voisin tarjota sinullekkin mahdollisuuden."

GNLD koulutuksissa, noita vitsejä ja myyntilauseita opeteltiin kuulemma nauhalta:)

Kukin päättäköön itse mitä tekee, mutta minua ei saa tuollaisiin koskaan mukaan. Tosin jonkun pyramidifirman voisin perustaa :)

16. Flipside

Flipside Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    Tuskin mä tuun henkseleitä paukuttelemaan että olinpas oikeassa.

Muutenkin teen hommaa "harrastus" pohjalta, koska ihanat yliopisto opinnot jatkuvat syyskuussa. Nyt kesällähän tota on voinu tehdä enemän ku on jaksanu.

Mä en vaan pysty ymmärtään miten joillakin on niin jyrkkä periaate verkostomarkkinointia vastaan. Ajatuksen tasollahan "vanhatkin" yritykset ovat olleet loistavia, mutta ne on aina töpänneet johonkin seikkaan. Mielestäni ei ole mikään ihme että virheistä on opittu ja otettu oppia jenkeistä ja nyt meilläkin on toimiva VM. firma. Joka on vielä menestynyt naapurimaissa. Eiköhän naapurimaissamekin ole aluksi ollut uskottavuus ongelmia.

17. painman

painman Vakiokasvo

Saadut tykkäykset:
    1
    Olen lukenut tätä ketjua moneen kertaan suurella huvittuneisuudella ja miettinyt miten kommentoida koko asiaa.
    Ihmettelen vaan ihmisten hölmöyttä kun selvästikkin jotkut oikeati uskoo niin pirusti siihen, että tuolla voisi jopa elättää itsensä kymmenien vuosien ajan. Ei tule onnistumaan!

18. Flipside

Flipside Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    Jos mä tällä aikosin itteni elättää nii en kai mä enää opiskelemaan lähtis. En oo ees kuullu et joku laskis elantonsa tän varaan.

Yksinkertasesti. Tienaan rahaa kun ostan muutenkin käytttämiä tuotteita NO:lta. Eli vaihdan kauppaa.

19. Nice Guy Eddie

Nice Guy Eddie no more mr. Nice Guy Tukijoukot Guest

Saadut tykkäykset:
    6
    jenkit on tunnetusti maailman fiksuin kansa ja uskon, että useimmat suomalaiset pitävät oman maan kansalaisia fiksumpeina, kuin naapurimaitten väestöä.

20. Nice Guy Eddie

Nice Guy Eddie no more mr. Nice Guy Tukijoukot Guest

Saadut tykkäykset:
    6