Kyllä tuo on ihan normaali hyvä tarjous. Minullakin joku tuonkaltainen tällä hetkellä menossa vuoden alusta alkaen. Ei mitään ihmeellisiä pikkupränttejä.
Taas Sanoma Oy:lta laitonta markkinointia. Aina pitää olla mahdollisuus kieltää osoitetietojen käyttämisestä suormarkkinointiin. Näin ei tuossa ollut (eli et saa mitään ilmaiseksi, myyt osoitetietosi Sanoma Oy:lle neljällä AkuAnkalla, jonka jälkeen postiluukkusi täyttyy entistä nopeammin mainoksilla). Toki lienee mahdollista jälkeenpäin soittaa ja erikseen pyytää että ne poistaa nimesi rekistereistä, mutta tämä on jo kuluttajan kannalta liian hankalaa
Olin jo täyttämässä lomaketta mutta kun sivun alareunassa huomasin tuon että tietoja voidaan käyttää suoramarkkinointiin jätin homman sikseen... Yäk :sick:
Lain mukaan pitää olla mahdollisuus kieltää henkilötietojen käyttö suoramarkkinointiin, mutta se ei tarkoita sitä, että se pitäisi olla esim. kyseisessä ilmaislahjan tilauksessa heti mahdollista. Riittää, että mahdollisuus on olemassa. Tosin tietosuojalautakunnan vastaavassa (arvonta vs. lahja, molempien perimmäinen syy on kerätä markkinointirekisteriä) tapauksessa antamassa päätöksessä sanotaan, että mahdollisuus kieltoon pitää ilmaista selkeästi. Minulla on jo ennestään pitkäaikainen puhelinystävyys SanomaOy:n myyjien kanssa, joten kiitos Salterille linkistä.
Mieluusti näkisin, että yhteystietojen käyttöön pitäisi aina pyytää erikseen lupa, eikä vain antaa mahdollisuutta kieltää jälkikäteen. Tuon vielä jotenkin ymmärtää, että ilmaisella lehtinäytteellä kerätään markkinointia varten yhteystietoja. Mutta kun suoramarkkinoinnin osoitelähteenä lukee Väestörekisterikeskus tai Autorekisterikeskus, alkaa kyllä hitusen kiristämään.
Itse sain joskus Tieteen Kuvalehden tilauksen kaupanpäällisiksi MP3-soittimen, jossa muistia ruhtinaalliset 64MB.
Eikä tästä ole kuin muutama vuosi, kun sain Tieteen Kuvalehden tilauksesta 16MB:n muistitikun! :thumbsup:
Itse kans joskus tällaisella Creativella pelasin. Dream theateria ja Opethia kun kuunteli niin tasan 3 biisiä meni kunnon laadulla
Lehtiapajasta Tekniikan maailma 18 kuukaudeksi kestotilauksena 98 eurolla. Kylkiäiseksi nahkalompsa. http://www.lehtiapaja.fi/Yhtyneet/Tekniikan+maailma/
Elokuvalehti episodin kestotilaus: 26,75€/12 numeroa. Lähetä tekstiviesti: episodi cd yhteystietosi ja ikäsi numeroon 173 112. Tarjous löytyi parempi tv tv-oppaan takakannesta. Tarjous loppuu 31.7.2007
Toivottavasti tilaus menee läpi. Laitoin tekstarin Norjasta ja numeron eteen vaan +358. Velotetaankohan tuo 26,75 puhelinlaskussa?
Aamulla tuossa luin juuri tämän keskustelun ja pari tuntia myöhemmin soitti Aku Ankasta ja myi jotain sarjisekstraa. Torjuin sarjisekstran ja rupesin kyselemään, että kun Aku tulee tiettyyn hintaan kestotilauksena niin mikä estää minua sanomasta irti nyt ja tilaamasta uudestaan halvempaan hintaan. Yritin näin neuvotella halvempaan hintaan lehteä. Myyjä sanoi, että heillä on 3kk karenssiaika jolloin ei voi tehdä uutta tilausta. Eikö muilla (esim. mikrobitti) ole vastaavanlaisia karenssiaikoja? Aku ja MB taitavat kumpikin olla vielä samalta kustantajalta. Mitä olette tarkalleen sanoneet, että myyjä on suostunut tiputtamaan hintaa jo voimassa olevan tilauksen seuraavalle laskutuskaudelle?
Jos sulla on suomalainen liittymä, niin mitään +358 ei tekstiviesteihin tule lisätä. Ulkomaisesta liittymästä tilaus ei luultavasti onnistu lainkaan.
Hmm, enpä ole kuullut tuosta - toisaalta kauheasti ei ole tullut noiden kanssa pelattua. Halvemmaksi uusi tilaus tulee joka tapauksessa, vaikka ostaisi sitten ne 3 kk:n karenssiajan lehdet irtonumeroina, esimerkkinä vaikka tuo MB. Melko usein saa lehtihyllystä kaksi lehteä yhden hinnalla (kahden kuukauden lehdet samoissa muoveissa), jos siis malttaa odottaa kuukauden päivät siihen uuteen lehteen saakka. Ja sitten saa vielä sen "uuden" tilaajan tilaajalahjan - virvelin tai lämpömittarin - mitä eivät missään tapauksessa kuitenkaan kestotilaajalle lähettäisi...