^^ helvetti että repesin näille kahdelle aiemmalle! en tajua mitään mistään keskiviikon patcheista, mutta pystyn suurin piirtein kuvittelemaan
Tässäkin jos threadin olisi aloittanut henkilö, joka oikeasti tietää aiheesta jotain ja jolla olisi myös sitä lukutaitoa... Kyseessähän on Warcraft elokuva. Ei World of Warcraft. Vaikka monet mieltää nämä kaksi asiaa samaksi, eivät ne sitä ole. Kaiken lisäksi, kuten BlizzConissa 2005 sanottiin, tulee leffa sijoittumaan tapahtumaan *ennen* World of Warcraftin tapahtumia, niin jokainen älyn omaava voi vetää oman johtopäätöksensä.
Harmi ettei sitä älyä tänne ole siunaantunut... Tuosta 2005 vuoden tapahtumista on vierähtänyt tovi, niin voitko sitten kertoa missä mennään tällä hetkellä? Uwen käsissä ja 100 millin budjetilla tästä voisi tulla todellinen mestariteos.
Oli muuten ihan loistava peli. Muistan vielläkin kun vasta viimeisessä kentässä älysin, että ctrl(vai shift) nappi pohjassa pystyi valitsemaan 4 sotilasta ja liikuttelemaan niitä. Tätä ennen liikuttelin yksitellen sotilaita:thumbsup:
Ohjaajana toimii Duncan Jones, näyttelijöitä löytyy Ben Schnetzer (Khadgar), Ben Foster (Medivh), Travis Fimmel (Lothar), Paula Patton (Garona), Toby Kebbell (Durotan), Rob Kazinsky (Orgim), Dominic Cooper (King Llane), Daniel Wu (Guldan) ja Clancy Brown (Blackhand). Ensi-ilta maaliskuu 2016, siirtyi pois Star Warsin paikalta.
Nyt on kyllä sen luokan EVVK osastoo ettei meinannu edes traileria jaksaa katsoa loppuun asti. Tällä ei oo varmaan mitään annettavaa jollei oo pelejä palannu?
Jos muistan oikein, niin nämä olivat niitä clikety-clikety real-time strategy -pelejä(?) Niissä harvoin muuta tarinaa kuin armeijoiden kohtaaminen, joten en usko, että pelien tunteminen on tarpeellista elokuvan katsomiselle. Itseä ei ihan tuon tason fantasiamaailmat enää jaksa kiinnostaa (teininä kyllä olisi uponnut).
World of Warcraftia reilut puoli vuosikymmentä pelanneelle tuo ei kyllä näyttänyt kovin houkuttelevalta. Örkit ihan hauskoja kyllä.
Onhan tuohon warcraftin maailmaan tuota ns. lorea vaikka kuinka helvetisti. Oli niissä peleissäkin ihan juoni ja lisäksi on kirjoja sarjakuvia yms. Jos ei siitä määrästä saa juonta kyhättyä, niin sitten on paska kirjoittaja. En tiedä tarvitseeko tuntea maailmaa leffaa varten. Tuskin sentään. Traileri ei kyllä siltikään vaikuttanut kovin lupaavalta. Jotenkin vaisun oloinen.
En ole mitään Warcrafteja pelannut koskaan mutta kyllähän tuossa trailerissa oli selvästi aineksia ihan katsottavaan leffaan. Vaikka se näyttikin vähän peligrafiikalta. Ei se grafiikka pahemmin häirinnyt Final Fantasy ja Beowulf- leffoissakaan. Ilmeisesti tässä nyt maailma on jotenkin uhattuna ja ihmiset ja örkit liittoutuu keskenään yhteistä uhkaa vastaan ja sitten soditaan? Mikäpäs siinä, kai siinä on ihan riittävästi sisältöä yhteen leffaan.
Tarkoitin, ettei RTS-peleissä yleensä ole kovin erikoista tarinaa. Juoni on yleensä lähinnä tekosyy armeijoiden kohtaamiseen. Warcraftia en ole varmaan koskaan pelannut, koska tuo RTS-genre ei ylipäätään ole koskaan erityisesti kiinnostanut (jotain Dunea pelasin poikasena ja pari kertaa sen jälkeen olen joitan nopeasti testannut).
Eli olet pelannut joskus tenavana -92 suunnilleen genren ekaa peliä, ja sillä perusteella olet sitten valmis toteamaan, että mitään tarinaa noissa peleissä ei varsinaisesti ole - 20 vuotta myöhemminkään. Jep jep. Tästä vaikka Warcraft III:n (2002) juonitiivistelmä Wikipediasta: Spoiler Plot The game's plot is told entirely through cinematics and cutscenes, with additional information found in the Warcraft III manual. The campaign itself is divided into five sections, with the first acting as a tutorial, and the others telling the story from the point of view of the humans of Lordaeron, the Undead Scourge, the Orcs, and the Night Elves, in that order. The game opens with the Orc leader, Thrall, waking from a nightmare warning him of the return of the Burning Legion.[20] After a brief encounter with a man who is known only as "the Prophet", and, fearing that his dream was more of a vision than a nightmare, he leads his forces in an exodus from Lordaeron to the forgotten lands of Kalimdor.[21] Meanwhile, the Paladin and prince of Lordaeron, Arthas, defends the village of Strahnbrad from demon-controlled Orcs.[22] He then joins Archmage Jaina Proudmoore, who aids him in investigating a rapidly spreading plague, which kills and turns human victims into the undead. Arthas kills the plague's originator, Kel'Thuzad, and then purges the infected city of Stratholme. Jaina parts ways with him, unwilling to commit genocide, or even watch him do so. The Prophet, after previously trying to convince other human leaders to flee west, begs Jaina to go to Kalimdor as well.[23] Arthas pursues the dreadlord, Mal'Ganis, who was the leader behind Kel'Thuzad, to the icy continent of Northrend, where he helps his old friend, Muradin Bronzebeard, in finding a powerful sword called Frostmourne. Meanwhile, Arthas begins to lose his sanity after hearing his forces have been recalled by the Emissary, and he has mercenaries burn his own ships to prevent his men from retreating, then betrays his mercenaries and has his men kill them much to Muradin's disgust. Arthas and Muradin eventually find Frostmourne. Muradin, however, learns that the sword is cursed.[24] Arthas disregards the warning, and offers his soul to gain the sword. By doing so, Muradin is struck down by a shard of ice when Frostmourne is released, and is presumably killed. Arthas supposedly kills Mal'Ganis, and abandons his men in the frozen north as his soul is stolen by the blade, which was later revealed to be forged by the Lich King. Some time later, Arthas returns to Lordaeron and kills his father, King Terenas. Now an Undead Death Knight, Arthas meets with the leader of the dreadlords, Tichondrius, who assigns him a series of "tests". Arthas first exhumes the remains of Kel'Thuzad and contains them in the magic urn that holds the ashes of his father, which was protected by Uther the Lightbringer, head paladin of The Order of the Silver Hand as well as Arthas' former mentor and close friend. Arthas kills him too, then sets off to Quel'thalas, kingdom of the high elves. He then later attacks the gates and destroys their capital of Silvermoon. He kills Sylvanas Windrunner, the Ranger General of Silvermoon (only to resurrect her as a banshee), corrupts their sacred Sunwell and revives Kel'Thuzad as a Lich. The Lich informs him of the Burning Legion; a vast demonic army who are coming to consume the world. Kel'Thuzad's true master is the Lich King, who was created to aid the Legion with his Undead Scourge, but in truth he wishes for the Legion to be destroyed. Arthas and Kel'Thuzad open a dimensional portal and summon the demon Archimonde and the Burning Legion, who begins his purging of Lordaeron with the destruction of Dalaran. Arthas and Kel'Thuzad are cast aside by Archimonde, and Kel'Thuzad reveals to Arthas that the Lich King has already foreseen it and is planning to overthrow the Burning Legion. Thrall the warchief arrives on Kalimdor, meeting Cairne Bloodhoof and the tauren, and clashes with a human expedition on the way to find an Oracle. Meanwhile, the Warsong Clan are left behind in Ashenvale to build a permanent settlement, but anger the Night Elves and their demigod Cenarius by cutting down the forests for resources. To defeat them, the Warsong leader Grom Hellscream drinks from a corrupted fountain of health contaminated with the blood of the Legion's pit lord commander Mannoroth, successfully killing Cenarius, but binding his clan to the Legion's control. Thrall manages to reach the Oracle, in fact the Prophet, who tells him of Grom's doings. Following the Prophet's directions, Thrall and Jaina join forces to purge both Grom and the world of demonic influence. They succeed in capturing Grom and healing him of Mannoroth's corruption. Thrall and Grom begin to hunt Mannoroth and Grom kills him, dying in the process, but in doing so freeing the orcs from the demonic control of Mannoroth at last. Thrall tells the lifeless Grom that he freed them all and lets out a piercing roar alerting Jaina and Cairne to Grom's death. Tyrande Whisperwind, leader of the Night Elves, is outraged to find the Humans and Orcs violating the forests and blames them for Cenarius' death, so she initially vows to destroy both. However, she soon finds out that the Burning Legion has arrived on Kalimdor. In order to oppose the Burning Legion, Tyrande reawakens the sleeping Elf Druids, starting with her lover, Malfurion Stormrage, and frees his brother Illidan Stormrage from prison, against Malfurion's will. Illidan meets Arthas, who tells him about the powerful "Skull of Gul'dan". Consuming the Skull and becoming a demon-elf hybrid, Illidan uses its power to kill Tichondrius. He is however banished from the forest by his brother as he is now part demon. Meanwhile, the Prophet summons Thrall, Jaina, Tyrande and Malfurion, and reveals that he used to be Medivh, the Last Guardian and the betrayer from Warcraft: Orcs & Humans... The Humans, Orcs, and Night Elves form a reluctant alliance to spring a trap on the Burning Legion, and delay it long enough for many ancestral spirits to destroy Archimonde at Mount Hyjal. Peace once again comes to Kalimdor as the Burning Legion's forces wither away in defeat.[25] Väittämättä, että tuo mitään Shakespearea on, niin kyllä se yli puolet tämänkin vuoden ensi-illoista pesee (Starcraft II: Legacy Of The Void -osiota odotellessa just klikkailen Warcraft III:a läpi)
Olen pelannut myöhempiäkin, mutta tarina ei pelaamissani RTS-peleissä ollut koskaan mikään kovin kiinnostava. Hyvä kuulla tosin, että Warcraft ilmeisesti tekee poikkeuksen.
Warcraft III oli huhujen mukaan melkein roolipeli a la Diablo, mutta loppumetreillä kuitenkin vedettiin hätäjarrua ja tehtiin perinteinen RTS jossa on vähän RPG-makua. Tosin Frozen Throne -lisälevyn örkkien kamppis on puhdas kevyt RPG; ei tukikohdan rakentamista tai muutakaan resurssien hallintaa.