Esitän vastakysymyksen: Olet ostamassa uutta autoa esim. nettiautosta ja myyjä ilmoittaa nettisivulla hinnaksi 5000 Euroa, joka on sellaisen auton yleinen pyyntihinta. Menet paikan päälle ostamaan autoa ja myyjä ilmoittaakin auton hinnaksi 6000 Euroa sanoen "hinnoittelussa on tapahtunut kömmähdys". Ostatko kyseisen auton 6000 Eurolla? Ja itse vastaus - Ehdottomasti. Molemmat liikkeet olivat "matkan varrella" tuona viikonloppuna, joten ihan mielenkiinnosta katsoin, mitä tuleman pitää. Itse en periaatteesta maksa 30 Euroa (180mk) ylimääräistä tuon hintaisesta laitteesta, jos liikkeen hintalapussa se luvataan 99 Eurolla. Teknisiltä olisin saanut saman laitteen 95 Euroon kahden päivän tilausajalla, mutta omin kokemusten mukaan tuo Gigantin täysi 30 päivän täysi palautusoikeus on sen verran hyvä, että sieltä laitteen päätin ostaa. Ei tuossa mistään hermojen menetyksestä ollut kyse. Minusta ainakin oli vain hauskaa nähdä, kuinka paskaa asiakaspalvelu voi olla noinkin suurella ketjulla. Itse laite pelaa kuin enkeli.
Miten joku voi jaksaa hehkuttaa ja puolustella omaa duunipaikkaansa näinkin paljon, varsinkin kun kyseessä ei ole edes kovinkaan kummoinen homma tai firma. Ei vain voi tajuta.
30 € saa bensan nykyhinnoilla 25 litraa, jolla ajelee perusautolla ~ 300 km ja jos on nokivasaran ystävä, niin lorahtaa 30 litraa ja ~ 450 km, joten on siitä säästöstä jotain hyötyäkin, vaikka ajais millaisen kaupungin laidalta toiselle. Saapi vaikkapa benziinit viikon työmatkoihin tai kopan saunajuomaa releiden virittelysessiota varten !
Tämähän kuullostaa tutulta, tuote ja lopputulos vain eri. Elikkäs juhannusaatonaattona oli tarvetta hommata sähkögrilli. Ajattelin, että Gigantista varmaan saisi hyvän laitteen kohtuuhintaan ja ajelin Espoon Lommilan liikkeeseen. Esillä olikin sopiva grilli, mutta sitten kun sain myyjän kiinni, tämä totesi tuotteen olevan loppu. Kyselin sitten muiden liikkeiden varastosaldoa ja ta-daa, Tammiston G:sta löytyy vielä yksi kappale. Myyjä totesi, että voin varata (+maksaa) tuotteen heiltä niin saan sen varmasti. Joten ei kun rahat tiskiin ja nokka kohti Tammistoa. Matkalla oli jo sellainen paha tunne, kun kerran viimeinen kappale oli kyseessä. No Tammistossa sitten noutopisteelle jonottelun jälkeen tyyppi kehottaa menemään kassalle. Kassaneiti vähän ihmetteli koko hommaa ja tarkisti varastotilanteen. Tuloksena oli, ylläriylläri, saldo 0.. :OI Eipä siinä sitten mitään, sain rahat takaisin pahoittelun kera.. V-käyrä tapissa päätin sitten kurvata viereiseen Mustaan Pörssiin ja kas kummaa, samaa tuotetta löytyi iso läjä ja hinta oli kokonaista 1 euroa kalliimpi.. Tarinan opetus: se nyt vaan on tyhmää luottaa G:n varastosaldoihin..
Ihan vilpitön oli kommenttini. En todellakaan tiedä miten muualla Suomessa, mutta Susirajalla hommat tunnutaan hoidettavan vähän eri tavalla... Eipä tässä mitään suuren (G:n) aatteen miehiä olla, ihan pilke silmäkulmassa näitä kommentteja laitellaan, kun kerran joidenkin ihmisten tunteet tuntuvat kiehuvan hieman normaalia kovemmin Ei vain voi tajuta ihmisten höyryämistä
Toiset ne ei vaan ymmärrä sitä miksi siitä ei saa höyrytä jos valehdellaan päin naamaa ja kusetetaan ihmisiä senkun keritään. Itse en moiseen Pasganttiin enää jalallani astu ja neuvon muitakin ostamaan tavaransa muualta.
No 1000 saisi itsenikin jo hieman miettimään, mutta ymmärrän pointtisi. Itse olisin tilannut varmaan netistä tai käynyt ostamassa jostain muusta puljusta, useasti noista muistakin liikkeistä saa palautusoikeuden jos sen myyjän kanssa sopii. Siperia opettaa ja niin myös ....
Samalla tavalla kävi myös minulla. Eli olin gigantissa 23.8. ja otin soittimen gigantin hyllyltä ja menin suoraan kassalle (olisin kysynyt hintaa vielä myyjältä, mutta jokainen tietää, että niitä ei näy kyseisestä liikkeestä kun niitä tarvitsee). Kassalla myyjä sanoi, että hinta oli noussut ja se saattaa kuitenkin laskea takaisin hintaan 99. Vein soittimen takaisin hyllyyn ja menin anttilasta ostamaan soittimen joka oli 30 halvempi. Myös sain anttilasta PLUSSAA, joka korvasi ylimääräisen bensan kulutuksen. Samalla matkalla ostin soittimeen myös kannettavan kovalevyn...mutta en tietenkään gigantista. Tositarina gigantista: Noin 2 vuotta sitten äitini halusi ostaa gigantista jääkaapin, joten minun tarvisi mennä sitä kantamaan. Joten äiti valitsi kalliin/oudon/hienon jääkaapin joita oli vain 1kpl kyseisessä kaupassa. Kun jääkaappi oli kotona niin siinä ei toiminut kaikki toiminnot (ei välttämättä rikki)eikä siinä ollut suomen/englannin/ruotsin kielistä ohjetta. Myyjä sanoi ostaessa, että siinä on kaikki tarvittavat laitteet. Me soitettiin giganttiin ja vaadittiin suomen/englannin kielisen ohjeen, mutta ne lähetti venäjän kielisen ohjeen. Nyt meillä oli kaksi venäjän kielistä ohjetta joten me peruttiin kaupan. Jääkaapissa oli näyttö, joka tarvii ohjeen tutustumista. Netistä ei myyjä enkä minä löytänyt jääkaapille englannin kielistäkään ohjetta. Perumisen hoiti äiti ja hän meni suoraan giganttiin. Kun myyjä näki äitini niin se pelästyi ja lähti pakoon. Äiniti sai kuitenkin myyjän kiinni ja sitten alkoi tappelu. Myyjä ei suostunut vaihtamaan jääkaappia ja hän sanoi, että älkää ilmoittako tästä asiasta pomolle. Äitini kuitenkin soitti pomolle ja jääkaappi vaihdettiin toiseen merkkiseen. Myyjä taisi saada varoituksen. Gigantin pomo ihmetteli myyjän käyttäytymistä ja erityisesti siihen, että se ei suostunut vaihtamaan jääkaappia. Gigantista ostin tästä lähtien vain DVD-elokuvia ja DVD-soittimia.
eipä tämä varmaan mikään varallisuuteen liittyvä asia olekaan. minun mielestäni täytyy olla todella hölmö, jos menee maksamaan liikkeelle ylimääräistä tai antaa periksi em. asiassa. kuinka voi olettaa koskaan saavansa parempaa palvelua jos aina nielee kaiken pa**an? näitä juttuja lukiessa en yhtään ihmettele, miksi nykyään varsinkin nuoret velkaantuvat, jos rahankäyttö on noin leväperäistä.
Pitäisköhän mennä makuupussin ja energiajuomatölkkien kanssa odottamaan hyvissä ajoin... Avajaistarjouslehti jaettaneen tänään tai huomenna paikallisiin kotitalouksiin. Osoite: Lehtikaari 3 (marketalueella Asko-talon kiinteistössä).
Seinäjoella on joku ihme Franchaisse gigantti, missä on siis yrittäjä... huomannnut vain että tämä yrittäjä ei tykkää yhtään ketjun tarjouksista, sen kun on "pakko" ne ottaa itselleenohjelmaan. Jääkaappi/pakastinta ostaessa tuli melki väkisin joku 699 malli vaikka lähes jatkuvasti oli valtakunnallisena joku 379 tietämillä oleva täysikokoinen malli. No, en silti huonoa arvosanaa anna tuolle puljulle, hyvä et Seinäjoelle saatiin kilpailua!
Tapahtui G:n avajaisissa Hämeenlinnassa. Tarjous Pana 32LE60 799,- Asiakas: "Haluaisin tuon Panasonic 32LE60 television" Myyjä: "Ei ole enää, mut tää Philips on parempi!" Asiakas: "Monta olette myyneet?" Myyjä: "Öö, varmaan jokusen?" Asiakas: "Onko se Philips sittn HD-ready ja onko siinä HDMI?" Myyjä: "Öö, en tiedä, täytyy tarkastaa" Asiakas: "Ei tarvi, Älä muuten koskaan väitä kenellekään että Philipsin viistuhattasarjalainen on parempi kuin Panasonicin ihan mikä malli tahansa" "Näkemiin..." Tiesihän tämän tietysti mistä ilmoituksen "huipputarjouksissa" on kyse, mutta aina se naurattaa yhtä paljon. Apinaa koijataan.:thumbsup:
Tutullani kävi sitten tuuri ! Olin apuna puhelimen välityksellä Panasonic -ostoksilla Kotkan Gigantin avajaisissa ja kyllä Philipsiä sielläkin yritettiin kovasti myydä Pansun sijaan. Ja kalliimpaa tottakai, mitens muuten. No ohjeistin ostamaan Pansun pikaisesti, kun niitä kerran oli vielä saataviilla.
Hämeenlinnan giganttiin ei kannata mennä televisioita (tai oikeammin niiden kuvaa) katsomaan. Seinälle kiinnitettyjä lukuunottamatta (joita ei päässyt tutkimaan) kaikkiin televisioihin syötettiin analogisignaalia. :hitme::hitme: Teki mieli kysyä myyjältä miksi teillä on nämä tv:t päällä, jos niitä on tarkoitus myydä...:OI :OI :OI
Olenko ainoa jolla Gigantin nettisivut toimivat epäinhimillisen hitaasti?, jopa selain tuntuu hidastuvan rankasti Gigantin sivujen ollessa auki.
Et ole ainoa, en muista koska olisi tullut eteen noi SURKEAT sivut. Vanhat toimi ihan hyvin, miksi piti toikin mennä räpeltään. No ehkä sivujen toimivuus kuvastaa koko firman toimintaa. :king:
Kaupantekoa Gigantissa part II. Dvd-soittimen hinta Tampereen Lielahden Gigantissa 129 Eur. Kysyn myyjältä saako laitteen 99 Euroon, koska naapurikaupassa sen hinta on 99 Eur. Ei onnistu, myyjä sanoo, että asiasta pitää olla jokin todistus. Saan kuitenkin laitteen naapurigigantista 99 Eurolla hakemalla soittimen.. niin.. Lielahden Gigantista.. (kts. aiempi postaukseni.) Kuukausi tämän jälkeen työkaverini on hankkimassa Philipsin HTS-3115 -sarjaa. Tampereen Sammonkadun Gigantissa hinta 299 Eur ja koska myyjä ei pudota hintaa netti-Gigantin 269 Euroon kaverini tilaa laitteen 269 Eurolla Gigantin nettiliikkeestä. Kolme päivää tämän jälkeen netti-Gigantti nostaa laitteen hinnan 80 Eurolla (!) 349 Euroon. Onneksi kaverini saa laitteen 269 Eurolla + postikulut. Seuraavalla viikolla käyn itse Lielahden Gigantissa katsomassa kyseistä laitetta. Hinta edelleen 299 Euroa. Kysyn, että myyttekö 269 Euroon, koska naapurin Veikon Kone (tai Expert) oikeasti myi sillä hinnalla. Myyjä sanoo, että tottakai. Ei puhettakaan siitä, että tarvitsisi todistella muiden kauppojen hintoja. Kaikki sujuu oikein helposti ja saan laitteen saman tien matkaani 269 Eurolla. Pari asiaa minua jälleen kerran ihmetyttää. Miksi työkaverilleni ei myyty laitetta viikkoa aiemmin 269 Eurolla ja miksi minun ei täytynyt tällä kertaa mitenkään todistaa naapurikaupan alehintaa, vaikka kuukautta aiemmin dvd-soitinta ostaessani alennusta ei "todisteiden puuttuessa" annettu. Onko se hinnoittelu jotenkin pärstäkertoimesta riippuvainen vai onko siellä joku lottokone arpomassa, millä hinnalla tänään myydään? Yhtä kaikki. Sain laitteen halvalla.
Totta kai on - ja myös siitä, millainen aamu kyseisellä myyjällä on sattunut olemaan. Tuon "hintatakuun" ehdoistakin olen kuullut ties kuinka monta erilaista versiota. Säännöt vain maagisesti muuttuvat juuri kullakin hetkellä myyjälle parhaiten sopiviksi. Siispä jos hintatakuuseen aikoo vedota, kannattaa kysyä sen ehdot ihan ensimmäiseksi, ja mieluiten pyytää saada ne ihan paperilla nähdäkseen. Tietysti vielä fiksumpaa on olla tuhlaamatta aikaansa Gigantin olemattomien tarjousten ja jatkuvasti muuttuvien "ehtojen" perässä juoksemiseen ja tukea jotakin sellaista liikettä, joka hoitaa hommansa myös ihan oikeasti.