Joo eli, ostin tossa uuden töllön LG:n 42" Full HD LCD, jota myyjä suositteli konsolipelaamiseen. 360:seni on vanha malli eli ei ole HDMI mahdollisuutta, joten laitoin komponentilla kiinni. Ongelmana vain on hirvittävä sahalaitaisuus ja taustan grafiikoiden välkkyminen(varsinkin Red Dead Redemption). Olen kokeillut 720p ja 1080i, enkä ole huomannut eroja pahemmin. Myös television kuva-asetuksia olen säädellyt, eikä tunnu helpottavan. Kuva on muuten tarkka ja värikylläinen yms. Vanha 26" telkku oli VGA:lla kiinni ja graffat olivat aika mukavat. Muistaakseni kokeilin tuota VGA:ta myös tähän uuteen telkkuun ostopäivänä, mutta ei tainnut tukea kovinkaan isoa resoa. Onko tämä ihan normaalia? Pitäisikö ostaa uuden mallinen 360, jos hyvistä grafiikoista haluaisi nauttia?
Sahalaita on tämänpäivän konsolipeleissä vielä aika tuttu näky ja se vain erottuu paremmin mitä isompi tuumakoko kuvalähteessä. Kuvan välkkymiseen en osaa ottaa kantaa.
Eli tuskin kuvaa paljoa parantaisi, jos saisi HDMI:llä kiinni ja 1080p? Mietityttää vain kun katselee videoita peleistä ja graffat on niin nätit ja siistit.
Eikös noiden monien pelien grafiikka rendata vieläkin pienemmälle resoluutiolle kuin esim. 720p? Tässä tapauksessa kyseessä on vain skaalauksen siirtämistä eri paikkaan toteutettavaksi.
No joka tapauksessa kaikki pelit tuntuvat näyttävän paskalta. Olen kokeillut aivan uusia sekä vanhempia pelejä. Telkkarin kuvan tarkkuuden vähentäminen auttaa tähän jotenkin, mutta kuva sumenee tietysti samalla, mikä sitten häiritsee vielä enemmän.
http://www.3dbuzz.com/vbforum/showthread.php?173089-Xbox-360-PS3-games-no-antialiasing tuossa on vähän juttua aiheeseen liittyen. Toki sinulla voi olla muustakin johtuvaa lisäharmia. Pelikohtaista asia on kuitenkin.
Sahalaitoja on monissa peleissä mutta harvemmin ne kovin häiritseviksi yltyy. Jos olet aiemmin pelannut pieneltä ruudulta niin varmasti saattaa isolla näyttää huonommalta. Mitä isompi telkku, sitä isommat sahalaidat.. ite pelaan 50":lla nyt ja se nyt vaan on että 720p pikseli on hyvin neliömillin kokoinen ruudulla. Jos mahdollista niin ota pari tarkkaa kuvaa niin yritetään ihmetellä onko jotain pielessä.