Jotain outoa on tavassa, jolla trustpilot laskee keskimääräisen annetun tähtimäärän: 5 tähteä 47 % 4 tähteä 15 % 3 tähteä 4 % 2 tähteä 5 % 1 tähteä 29 % Matemaattisesti tästä tulee keskimääräiseksi annetuksi tähtimääräksi 3,46 tähteä, mutta sivusto näyttää 1,6.
Minulla ne kolmea leffaa koskevat kyselyt menivät tietysti samassa läjässä peräkkäin sisään, mutta niiden numero kasvaa kahdella leffasta toiseen. Tuo lienee jokin systeemin aiheuttama juttu, mutta sen perusteella 10 000 kasvanut tunnistenumero tarkoittaa 5 tuhatta viestiä. Paljon sekin toki.
Koko ERP-järjestelmäänsä ne näyttää siellä uusivan tuloskertomusten mukaan. Web-sivut ovat osa tätä isompaa projektia. ERP-projektissa on paljon riippuvuuksia ja liitäntöjä logistiikkaa myöten. Ovat varmaan noista muista riippuvuuksista johtuen joutuneet julkaisemaan uudet sivut keskeneräisinä, jos ne eivät ole valmistuneet aikataulussa. Toki anteeksiantamatonta yritykselle, jonka business on juuri verkkokauppa. "- Platform Migration: The ongoing platform migration remains on track, and we remain confident in achieving the 40 mSEK in savings for 2025. We look forward to the consolidation of the tech platforms of CDON and Fyndiq; this platform migration is an essential step that will enable us to operate more efficiently." Interim report Q2 2024 (cdon.com)
Ei varsinaisesti outoa, kun Trustpilotin sivuilla arvosanan vieressä olevassa pallukassa lukee "TrustScore ei kerro pelkästään arvostelujen keskiarvoa. Se perustuu eri tekijöihin, kuten arvostelujen ikään ja määrään... (jne)". En alkanut nyt kovin syvällisesti tutkimaan asiaa, mutta äkkiseltään vaikuttaisi, että varsin lyhyen ajan sisään on tullut paljon yhden tähden arvosteluja, mikä mahdollisesti vie kokonaisarvosanaa reilusti alaspäin, vaikka suurin osa arvosteluista pitkällä aikavälillä onkin positiivisia. Mutta on kyllä surkeaan suuntaan mennyt tämä uudistus ennen kaikkea juuri oman tilin poistumisen vuoksi. Itsellä oli kerätty omalle toivelistalle paljon elokuvia ja pidin tuota ihan kätevänä tapana pitää kirjaa tulevista hankinnoista ja samalla seurata niiden hintoja. Tiedän pari muutakin verkkokauppaa, jotka ovat päivittäneet sivustoaan tämmöisiksi modernin simppeleiksi. Saa nähdä tuleeko jatkossa vielä jotain kampanjoita vai jäävätkö elokuvat yhä vähemmälle huomiolle. Toisaalta CDON on kyllä vielä toistaiseksi pystynyt pitämään varsin kattavaa valikoimaa. Itselläni on kyllä tullut viime aikoina yhä enemmän tilattua muista verkkokaupoista, joten sikäli ei niin kova kolaus ole, jos CDON:in alamäki tästä vielä jatkuu.
Tätä se nykyään on. Vaihtoehtoja on todella vähän. Ja kyllä tietyt kotimaisetkin kaupat osaavat välillä unohtaa, että kuluttajansuoja on olemassa. Suosittelen ostamaan kaiken luottokortilla, jotta voi tarvittaessa reklamoida rahat takaisin pankilta.
Asiakaspalvelusivulle on ilmestynyt teksti: 15. syyskuuta: Meillä on tällä hetkellä suuria teknisiä ongelmia, jotka vaikeuttavat tapausten käsittelyä ajoissa. Jos olet luonut tapauksen, käsittelemme sen heti kun meillä on mahdollisuus, sinun ei tarvitse ottaa meihin uudelleen yhteyttä. Tällä hetkellä arvioitu vastausaika on yli viikon. Firmalla on uudistus mennyt metsään ja nyt ovat kusessa. Kuka tahansa henkilö yli 40 älykkyysosamäärällä olisi osannut kertoa noille idiooteille, että asiakaspalvelun viestilaatikko pursuaa kyselyjä, jos asiakkaiden pääsy tileilleen poistetaan. Mitä siellä oikein kuviteltiin tapahtuvan? Seuraavaksi on suuria taloudellisia ongelmia kun asiakkaat saavat tarpeekseen tuosta pelleilystä.
Sitten tilataan kaikki Amazonista ja kasvatetaan Bezosin miljardeja, kun hänen ei tarvitse enää edes kilpailla kenenkään kanssa. Toivotaan, että saavat kaiken toimimaan mustaan perjantaihin mennessä. Itse en näe mitään syytä tilata Cdonista ennen sitä. Elämme mielenkiintoisia aikoja. Tavallaan nyt ilmestyy koko ajan juuri niitä suosittuja julkaisuja UHD:nä, joita suurin osa harrastajista haluaa päivittää 4K-aikaan. Samalla jotkut fyysisten julkaisujen levittämisen lopettaneet ovatkin yllättäen pyörtäneet päätöksensä ja uusia ennen julkaisemattomia levyjä ilmestyy kaiken aikaan. Eli mielenkiintoista ostettavaa olisi aina vain enemmän, ei vain ole paikkaa, mistä niitä ostaa. (Ainakaan edullisesti)
Tuli vastausta kyselyyni. Hei, Kiitos yhteydenotostasi! Meillä on suuria teknisiä ongelmia, jotka vaikeuttavat tapausten käsittelyä, joten sinulle lähetetään tämä automaattinen viesti. Lue koko juttu ennen kuin otat meihin yhteyttä uudelleen. Näemme, että olet ostanut tuotteita, jotka CDON lähettää suoraan. Jos et ole saanut toimitusvahvistusta, tuotteitasi ei ole vielä lähetetty. Valitettavasti monien tuotteiden saapuminen varastollemme on juuri nyt viivettä, arvioimme tuotteiden saapuvan syyskuun lopussa-lokakuun alussa. Jos et halua odottaa pidempään, ymmärrämme ja tietysti peruutamme tuotteet, jos haluat - ilmoita vain meille vastauksena tähän, niin ratkaisemme asian mahdollisimman pian. Jos haluat odottaa tuotteitasi, sinun ei tarvitse tehdä mitään, lähetämme ne heti kun ne saapuvat varastoon! Pahoittelemme häiriötä ja kiitämme kärsivällisyydestäsi! Boldattu kohta on kaikista oleellisin. He olisivat voineet kirjoittaa tuon sivuilleen ja moni tilauksia tehnyt odottaisi rauhassa. Kyllä minä jaksan odottaa, kunhan tiedän että homma on hoidossa. Tuon tekstin perusteella pitäisi kolmen viikon sisällä lähteä tavaraa matkaan.
Vai tarkoittaako tuo korostettu kohta rivienvälistä sitä, että tavara ei ole liikkunut, koska laskunmaksu tukun suuntaan ei ole toiminut. No, toivottavasti on väliaikaista ja alkaa pelittämään. Juuri tällä hetkellä ei tee mieli tilata tuolta mitään uutta.
Joopa joo. Olisi pitänyt vissiin tulla lukemaan tätä lankaa ennen kuin päätin tilata mitään. 25.8 tehty tilaus ja vain tilausvahvistus tullut sähköpostiin tähän mennessä. Menin sitten itsekin lähettämään pari päivää takaperin viestiä asiakaspalveluun. Tuli mieleen josko koko tilaus olisikin kadonnut CDONin järjestelmästä, kun ehtivät muuttamaan sivujaan tuossa välissä, mutta odotellaan sitten.
Itsekin menin sitten tilaamaan 30.8, kun ilmaiset postit. Silloin tämä kaaos ei ollut vielä täysin auennut. Varmaan viimeksi ehkä vuosi sitten jotain tilannut ja nyt täydellinen ajoitus. Maksoin vielä typeryyksissäni saman tien enkä ottanut laskulle. Noh kai se sieltä sitten toivottavasti joskus tulee jos ei ole tilaus kokonaan hävinnyt. Toimitusaika siirtyy hienosti joka päivä päivällä eteenpäin eli joku siellä sentään toimii. Nyt mennään 9.-15. lokakuuta. Vuodesta ei ole mainintaa.
No ei tee mieli minullakaan*, mutta ehdin tekemään pari tilausta ennen kuin muuttivat sivunsa nykyiseen tilaan. Yhden leffan "ehdin" saamaan noista ennen varasto-ongelmia. Loppuja odotellaan kärsivällisesti, kun ei muuta voi. * Ei ole ainoastaan CDON, joka himoa tilaamiseen hillitsee. Todella paljon on tullut harmittavia asioita viime vuosina tilaamista haittaamaan Brexit-tulleista postikulujen mielipuoliseen kasvuun. Tämä Blu-ray-harrastus alkaa olla aika rasite henkisesti.
Samassa veneessä. Mullakin on pari Arrow aleleffaa tilattuna ennen sivu-uudistusta ja yli kuukauteen ei ole kuulunut mitään.
Noiden import-leffojen suhteen oli havaittavissa jo ainakin kesällä, että eivät pidä niitä varastossa, vaan lähtevät itse hankkimaan niitä tilauksen jälkeen. Itselläkin kesäkuun puolessa välissä tilatuista Arrow aleleffoista osa tuli heinäkuun lopulla eli siihen meni 5-6 viikkoa. Ja yhden jopa peruivat, mutta se meni myös Arrowlla OOP eli eivät sitä varmaankaan saaneet hankittua enää mistään.
Kuulemma Tukun toimituksissa on ollut ongelmia / pitkiä viiveitä ainakin elokuusta lähtien toisen nimeltä mainitsemattoman firman mukaan. Liittyneekö tuohon.
Voi olla että se tukkukaan ei pidä niitä enää varastossa. Piti vielä tarkistaa ne päivät tuosta omasta tilauksesta. Olikin lopulta 8-9 viikkoa, kun tilaus oli kesäkuun alussa (3.6.) ja lähetys + yhden peruminen elokuun alussa (6.8).
Ei siellä sentään pelkästään käsien päällä istuta vaan jotain tapahtuukin, koska viime yönä sain viestin, että se yksi vielä puuttuva tuote (import-leffa) viimeisimmästä tilauksestani on laitettu postiin. Eikä kestänyt edes kauaa, tilaus tehty 4.8. Viime viikolla alkoi jo mietityttää, saanko leffaa koskaan, kun huomasin tuotteen kadonneen sivuilta ja kyselyyn sain saman bulkkivastauksen kuin @71 dB yllä, mutta vihdoin homma eteni.
Nyt vasta tajusin. En ole mitään tilannut pitkään aikaan, mutta ajattelin käydä tarkistamassa, että mitä tuli viimeksi tilattua ja koska. Ei halvattu. Miten tämä sivusto voi edes toimia, jos ei jokaisella ostajalla ole omia sivuja, josta voi käydä tarkistamassa tilanteen? En ole koskaan edes kuullut moisesta. Onko tullut Cdonin puolelta jotain viestiä, että omat sivut palautuvat? Edes ilman historiaa? Vaikka olisi se historiakin ihan kiva, mutta voin elää ilman. Miten tämä edes toimii? Tilaa jotain ja se ehkä tulee? Ja jos et muista kaikkia tilauksia, niin voi, voi?
Tuotteen kohdallahan tosiaan lukee toimittajan tiedot. Ainakin nuo, joissa toimii myyjänä/toimittajana CDON AB ovat tulleet tänne normaalisti. Liekö sitten millä toimittajalla/toimittajilla vaikeuksia?
Hyvä, että homma etenee. Ehkä se minunkin kohdalla etenee joku kaunis päivä... Tavaraa tilatessa tulee sähköpostivahvitus, joka toimii "tilaushistoriana". Eli CDON ulkoisti asian asiakkailleen.