Tänne tuli kans, lähti samana päivänä tulemaan, kun tilasi. Tosin ei ollut seurattava paketti, joten joutui odottamaan kotia tulevaa ilmoituslappusta, seurattavana pakettina olisi voinut hakea 2-3 päivää aiemmin.
Viittä eri elokuvaa kokelin tilata, 10 euron alennuskupongin kanssa, ja jokaisella yrityksellä tulee viesti "Oho! Jokin meni väärin. Yksi tai useampi tuote on loppuunmyyty. Päivitä ostoskärrysi ja yritä uudelleen". Jokainen tilausyritys sisälsi vain yhden elokuvan. Kaikkien tiedoissa lukee että "Varastossa". Ilman koodia en yritä tilata kun tarkoitus olisi saada käytettyä tuo koodi.
" Kiitos, että otit yhteyttä meihin. Huomaamme, että lähetit meille aikaisemmin tapauksen. CDON tekee parhaillaan useita suuria muutoksia varmistaakseen parhaan mahdollisen asiakaskokemuksen asiakkaillemme. Valitettavasti tämä on johtanut joihinkin teknisiin haasteisiin, jotka nyt pakottavat meidät sulkemaan tapauksesi. Jos sinulla on edelleen vastaamattomia kysymyksiä koskien tilaustasi, vastaa tähän viestiin, ja tapauksesi avataan uudelleen. Tämän jälkeen priorisoimme tapauksesi heti, kun se on vastaanotettu uudelleen, ja pyrimme tarjoamaan sinulle parhaan ja nopeimman ratkaisun. Pahoittelemme mahdollisia aiheutuneita hankaluuksia ja kiitämme kärsivällisyydestäsi. Kiitos, että valitsit ostaa CDONilta. Toivotamme sinulle mukavaa päivänjatkoa!" Muistanko oikein? (ja luinko tästä ketjusta?), mutta oliko tässä casessa kysymys, että CDON:n emoyhtiö käskytti säästösyistä rakentamaan nettikaupan uudelleen suunnilleen lennosta ja siitä johtuu verkkokaupan nykyiset ongelmat.
Sain saman viestin eilen. Avoinna oli reklamaatio elokuvien hinnan muuttumisesta, kun meni kassalle. Näköjään ovat "teknisten haasteiden" vuoksi siivoamassa asiakaspalautejonoa ja toivovat, että riittävän moni ei avaisi juttuja uudelleen. Hämärää touhua.
Itselläni kävi tuossa jokunen tovi sitten niin, että varastossa tilattua tuotetta ei alkanut kuulua. Laitoin kyselyä ensin lomakkeen kautta tilausnumerolla tiettyä tuotetta koskien, mutta en saanut pariin viikkoon vastausta. Myöhemmin lähetin uuden kyselyn geneerisenä tiedusteluna viitaten kuitenkin samaan tuotteeseen. Taas pari viikkoa kuluu, mutta lopulta sain vastauksen, että toimittaja ei ollut lähettänyt tuotetta ajallaan. Tuotetta oli siis kuitenkin tilaushetkellä varastossa. Harmillisesti sama tuote on nyt loppuun myyty joka paikasta. Pitkä odottelu ja lopulta en saanut edes tilaamaani tuotetta, jonka olin kuitenkin onneksi tilannut laskulla. Black friday alennuksetkin jättivät kyllä sen verran kylmäksi, että tulee väkisinkin ajatelleeksi, miten paljon CDON viitsii enää jatkossa panostaa elokuvien myyntiin. Meanwhile in Sweden. Tai siis toisaalla Ruotsissa liikkeessä nimeltä Ginza Noin kuukausi sitten tehty tilaus, joka sisälsi 9.12. julkaistavan ennakkotilaustuotteen, lähti eilen liikkeelle. Muut tuotteet ovat olleet jo varastossa pidempään. Ihannetapauksessa toki varastotuotteet lähetettäisiin jo ensi tilassa, mutta pidän tätäkin ihan kohtuullisena. Paketti lähti myös postiin jo vähän ennen ennakkotilaustuotteen julkaisua. Katsotaan pitääkö siirtyä jatkossakin Ginzan asiakkaaksi. Postikulut vaan ovat harmillisen isot, joten pitää kyllä tilata kerralla isompi satsi. Toisaalta tilaushetkellä tämä tilaus tuli kokonaisuutena postikulut huomioidenkin edullisemmaksi kuin mikä samojen elokuvien hinta olisi CDON:ssa ollut.
Kyllä ainakin minulle on käynyt tässä syksyn aikana aivan selväksi, että CDON tuotestatus "varastossa" ei tarkoita yhtään mitään*. On ehkä puoli vuotta sitten vielä jotain meinannut, mutta ei kyllä enää. Laskulla tuolta on tilattava, jos jotain ylipäätään viitsii tilata. Tuotteen maksaminen heti on tällaisen puljun kanssa aivan hullua puuhaa, kun ei yhtään ole tietoa mitä lopulta saa ja milloin asiakaspalvelun helistessä teknisten haasteiden kanssa... Ginzan asiakkaaksi on varmaan jatkossa ryhdyttävä, mutta myös hyödynnettävä kotimaisia puljuja kuten FutureMovieShop ja Suomalainen Elokuvakauppa. Eihän noissa valikoima päätä huimaa (puolet tarjonnasta jotain orava-animaatio-dvd:tä lapsille), mutta jos jotain löytyy niin noista sitten hommailaan ne. Leffadivareissa kannattaa myös pyöriä, jos mahdollista. Tietysti, parhaassa mahdollisessa tapauksessa elämme vain ylimenokauden yskää ja CDON saa konseptinsa järjestykseen ensi vuoden alussa, mutta moiseen optimismiin en kyllä näe kovin paljon aihetta... ...ylipäätään CDONista voimme oppia sen, että jos aikaisemmin fyysisen median myyntiin keskittynyt toimija alkaa laajentamaan tuotevalikoimaa kissojen kiipeilypuihin, meikkipeileihin ja miesten hair grow -käärmeöljyihin, niin ajan mittaan se fyysisen median myynti voi alkaa yskimään pahasti. Kissojen kiipeilypuita kun valmistetaan Kiinan hikipajoilla niska limassa yötä päivää. Fyysistä mediaa siellä ei valmista kuin rikolliset... * Tai ehkä se sitten tarkoittaa sitä, että tuotteen saaminen seuraavien kymmenen vuoden aikana ei ole teoreettisesti mahdotonta...
Nyt en ole aivan varma mitä vempaimia tässä mainostetaan mutta ehkä en kuulu kohderyhmään. Dune Part Two tuli näköjään Ginzalta, vaikka myyjänä ja toimittajana on selkeästi cdon ab. Ihmettelinkin kun "varastossa olevat" leffat lähetettiin kahdessa erässä.
Ruotsinkielisellä sivustolla vastaava tesksti on Hitta prylar för julen! Ilmeisesti tuossa suomenkielisessä versiossa on siis vain yhden kirjaimen virhe ja teksti pitäisi olla Etsi vempaimia jouluksi. Ei tämäkään tosin paljon avaa, mistä vempaimista on kyse, mutta ilmeisesti jouluna menee vempain kuin vempain...
Jaahas 5.12 oli tullut 1/3 9.11 tilatuista 4k leffoista postiin noudettavaksi. Paketti tullut Ranskasta!? Tässä myyjänä itse cdon ja leffa Arrown Robocop.
7.11. tilatulle Don't Look Now -leffalle toimitus on tällä hetkellä 3.-10.1.2025 (oli 21.-27.11 kun tilasin) 5.9. tilatulle Gonjiam -leffalle toimitus on tällä hetkellä 17.-19.12.2024 (en muista mitä oli tilatessa, mutta venynyt on!) Don't Look Now:n status on "Varastossa" ja Gonjiamin status on "Vähissä". Paskat! Olisikin vähissä! Varaston hylly on tyhjänä* ja pulju yrittää hiki hatussa haalia tavaraa ties mistä tukusta. Ehkä minä sitten saan Gonjiamin "jo" ensi viikolla, mutta jotenkin usko on mennyt yli 3 kk odottamisen jälkeen! * Siis näistä leffoista. Ne hyllyt notkuvat meikkipeilejä ja juoksumattoja, joita tämä pulju nykyään haluaa asiakkaille tunkea.
Siitä tilaten niin ei tarvi odottaa tammikuulle: https://www.futuremovieshop.fi/kauhun-kierre-p-4202.html
Pitäisi sitten saada peruttua tilaus CDON:sta, enkä ala moista vääntämään aspan kanssa kun pulju on mitä on nykyään. Kiirettä minulla periaatteessa ei ole. Jos sanoisivat, että toimitus tapahtuu kesällä 2025, niin odottaisin rauhassa. Se tässä ärsyttää, että "lupaillaan" sitä sun tätä ja lupaukset eivät sitten pidä. Jatkossa varmaan tulee jostain Futuremovieshopista leffat hommattua kyllä...
Ns. normaalihintaisissa tuotteissa taitaa tuo Levykauppa Äx vetää pisimmän korren jatkossa, kun sieltä saa leimat päälle ja voi viedä omia käytettyjä samalla. Futuresta en ostaisi vaikka olisi maailman viimeinen leffakauppa, mutta tämä ei päde kaikille jos ei ole ongelmia sattunut kohdalle.
On tämä yhtä kituuttamista. Kaksi elokuvaa vielä puuttui yli kuukausi sitten tehdystä tilauksesta ja itse asiassa sain pari päivää sitten laskunkin, josta päättelin että nyt ne viimeisetkin on lähetetty. No luukusta tupsahti lappunen, että noudettavissa yksi paketti. Saparo vinkuen hakemaan se, että tietysti siellä on ne molemmat, vaan eipä ollut. Jumalauta kun yhtä hikistä blu-ray-levyä pitää hakea postista saakka, kun ennen ne tuli suoraan luukusta sisään. Ja vittu varmaan huomenna tulee ilmoitus, että on se viimeinen elokuva haettavissa. CDONille keskisormea, että pakkaavat ne yksittäiset levytkin ylisuuriin paketteihin, eivät vaivaudu pistämään samaan syssyyn vaan lähettelevät päivän välein yksittäisiä kuoria ja juoksuttavat asiakasta postin toimipisteessä.
Tänne lähti jälleen 24h sisällä tilauksesta paketti tulemaan, mutta miksi ihmeessä paketit tulevat ilman seurantakoodia?
Importit Ranskasta tulevat ilmeisesti aina ilman koodia (Ascendia), kotimaan välivarastosta lähetettävät Postin seurantakoodilla.
Joo, on se kyllä kumma, että ennen vanhaan isompikin tilaus pakattiin sellaiseen pitkulaiseen matalaan kuoreen, joka sujahti postiluukusta näppärästi, mutta nykyään postiluukusta ei tunnu tulevan kuin mainoksia, kyselyjä ja laskuja! Tilasi sitä mitä tahansa netistä, niin Postissa saa juosta kuin heikkopäinen! Tämä CDONin tyyli lähettää tavaraa mahdollisimman monessa erässä tekee tilanteesta raivostuttavan! Eikö siellä kukaan mieti YHTÄÄN asioita asiakkaan näkökulmasta?