Lähiaikoina Amazonin salasana -kenttä on ärsyttänyt minua. Välillä kun kirjoitan salasanan niin se menää sähköpostin (=käyttäjätunnus) perään. Tämän jälkeen pitää heti tyhjentää selaimen muisti, ettei muut näe minun salasanaani. Kannattaa olla tarkkana kun kirjoittelee salasanaa. EDIT: Käytän siis Mozilla Firefoxia (uusinta versiota, ei betaa). Tällaista ongelmaa ei ole minulla ainakaan ennen marraskuuta 2010 tapahtunut.
Mulla ainakin Opera selaimella käy tuollei joka sivulla jos erehtyy tunnuksia kirjoittamaan ennen kuin selain on kokonaan sivun ladannut.
Hyvä homma, yleensä tuollaisesta palvelusta joutuu maksamaan extraa eikä siis luulisi olevan mikään "super saver"... Itse kun pari päivää sitten tein amazon.uksta tilauksen super saver toimituksella niin sen ne lähetti Deutsche Post DHL:lla, eikä mitään seuranta koodia antaneet eli tavallisena postina se taitaa tulla ja mahdollisesti saksasta eikä uk:sta, mikä on hieman outoa mutta kunhan oikeat kamat tulee niin mitäpä siitä.
Kun tilasin Amazonista hammasharjasetin niin sen hinta laski muutaman kerran tilauksen jälkeen. Ensimmäisellä kerralla hinta putosi 6 puntaa ennen kun edes rahaa otettiin minun tililtä. Toisella kerralla hinta putosi 6 puntaa kun paketti oli matkalla. Tämä paketti tuli perille pari päivää sitten. Aikooko Amazon maksaa hinnan alennuksen vai pitääkö minun tästä ilmoittaa Amazoniin? Ennen Amazon on mielestäni maksanut refundit paljon nopeamin.
Amazonhan lopetti hintatakuun jo vuosi sitten. Niillä on vain voimassa enää se että jos ennakkotilattavan tuoteen hinta laskee ennen postitusta, alennus huomioidaan.
Kyllä sieltä amazonin sivuilta se koodi löytyy mikäli kyseessä oli pakettina tullut lahetys. Ja koodi toimii tuolla http://nolp.dhl.de/nextt-online-public/set_identcodes.do? ja suomeen saapuessa postin seurannassa ja postin sen sitten kotiin kuskaa.
Taidan kuitenkin kysyä Amazonilta tästä. Hinta laski 2 päivää ennen kun paketti edes ehti lähteä. Amazon lähetti minulle viestin, että tilillä ei ole rahaa, jolloin siirsin toiselle tilille rahaa. Rahan siirto kesti 2 päivää. Siis tällä välillä hinta laski.
Amazon onneksi antoi refundin minulle. Sain yhteensä noin 10 puntaa. Tämä sisälsi molemmat hinnan laskut. Amazon sanoi, että se suostuu tekemään minun tapauksessani poikkeuksen vaikka firma ei näin saisi tehdä. Olen aktiivisesti tilaillut paljon tavaraa sieltä. Myös hinnan lasku tapahtui todella nopeasti. Se sanoi myös, että se ei suostu kuitenkaan tekemään tätä toista kertaa. Amazon on mielestäni se reiluin nettikauppa. Ne vastaavat sähköposteihinkin todella nopeasti. Mikään suomalainen firma ei suostuisi maksamaan rahaa takaisin (yritin tätä viimeksi Gigantilta. Ne vain pahoittelivat hinnan muutosta. Tällöin hävisin 3 euroa). Myöskään mikään suomalainen firma ei vastaa sähköposteihin perjantai iltana eikä viikonloppuna.
Ei ole seurantakoodia, ei amazonin sivulla eikä sähköpostissa. Arvioitu lähetyksen perilletulo aika on kuitenkin 7.12. joten kauaa ei tarvitse odotella. Ellei nyt sitten joku lakko taas sotke kuvioita, ja onkohan tuossa arviossa huomioitu itsenäisyyspäivää, silloin täällä tuskin kukaan postia lajittelee...?
Onko se kuitenkin isokokoinen lähetys vai joku ihan pieni? Outoa jos monella eri tavalla tulee ellei se sitten ole joku pieni lähetys mikä on jonain kirjeenä laitettu. Tuommoinen kohta löytyi ainakin oman tilaukseni view order details kohdasta 1 package via Deutsche Post Track your package with tracking number ja siinä koodissa on pelkästään pelkkiä numeroita eikä mitään muuta
Muutama BD ja CD, sopivasti pakattuna mahtuisi varmaan postiluukustakin mutta järkevästi pakattuna ei... Painoa ei varmaan ole paljon mitään, rahallista arvoa kylläkin.
Minkähän takia tuotteiden hinta ostoskorissa on eri kuin Checkoutin jälkeen maksettava hinta? Alkuperäisissä hinnoissa brittien VAT (17,5%) ja se poistetaan ja lisätään Suomen ALV (23%)? Posti ja käsittelykuluja ei tule koska paketit tulevat nyt ilmaisella Super Saver deliveryllä. £20.93 vs £21.91 £21.26 vs £22.25 £19.86 vs £20.79 ============== £62.05 vs £64.95 Onneton hintaero mutta ihmetyttää. Juuh... pikalaskulla näyttäis olevan juurikin tuosta verosta kyse. Enpä ole aiemmin tähän muualla törmännyt vaikka taitaa olla ihan normi käytäntö.
Tilasin 29.11.2010 Lethal Weapon 1-4 BD-boksin, joka tuli tänään. Mutta sen lisäksi tuli yllättäen toinenkin pakkaus, jossa myös oli minun nimeni kannessa. Tosin erillisessä pienemmässä viivakooditarrassa on jonkun naisen nimi. Sisältönä CD-levy, jota en ole tilannut. Kuitissa olikin em. brittinaisen katuosoite. Leffaboksin kuitissa on kyllä ihan oikeat tiedot. Online-tilaushistoriassani ei näyttänyt mitään hämminkiä olevan, eli pelkkiä BD-levyjä näkyi lähihistoriassa, vieläpä aivan oikein. Infosin ko. putiikkia heidän sivustonsa lomakkeen kautta (olipa taas kova pähkäily, että mihin pitäisi kertoa). Aiempina vuosina ei ole mitään hämminkiä tilauksien suhteen ollut. Toistaiseksi siis vaikuttaa siltä, että sain vain vahingossa yhden toiselle ihmiselle tarkoitetun CD-levyn. Toivottavasti kaikki viikkoa myöhemmin tilaamani, nyt Dispatched-tilassa olevat BD-levyt saapuvat oikeaan osoitteeseen, eivätkä jonkun toisen postilaatikkoon...
Amazonin on lain mukaan perittävä Suomen ALV koska heidän vuosittainen myyntinsä Suomeen ylittää tietyn rajan.
Jeps, niin se ALV homma menee... hämäävää vaan kun hinnat ei koko ajan sisällä sitä Suomen ALVia vaikka luulisi että se onnistuisi, tietäähän kuitenkin mistä maasta ostaja on, jos on sisään kirjautunut. Aiheesta toiseen, oma tilaukseni tuli viimein, pari päivää myöhässä (varmaankin kiitos ulkomaan postia etätyönä käsitelleille lakkoilijoille tästä) ja nyt sitten ekan kerran on valittamista... yksi BD-kotelo muusina ja levyssä naarmu. Sinänsä levy oli avaamattomassa ehjässä kelmussa joten ei se mikään jonkun aikaisemmin palauttama varmaankaan ollut. No, pääsenpäs minäkin testaamaan amazonin asiakaspalvelua.
No niin, asiakaspalvelu toimii mutta vähän sekavasti: ensin sieltä vastattiin että ei tarvitse palauttaa viallista levyä, pistävät uuden tulemaan... ja sitten tuli jo vahvistus että uusi on lähetetty... ja sitten muistutus että pitää palauttaa vanha tai laskuttavat uudestakin... Lähetin tiedustelun että mitä ne nyt oikein haluaa mun tekevän, katsotaan miten käy...
Ostin erään ps3 pelin amazon.co.uk odottelin 3 viikkoa ja sitten selkisi, että oli hävinnyt postissa. Emailia Gzoopille (lienee amazonin asiakaspalvelu) ja lupasivat lähettää uuden. Puhetta oli, että lähettäisin vanhan takaisin, jos sitä koskaan tulisi. Katsotaan koska lähettävät tuon. PS. Tarkistin asian, Gzoop onkin kauppaketju, joka myy tavaraa Amazonin kautta, pahoitteluni.
Terve, onhan se. Tarkoitin, että estimated arrival timestä oli mennyt tuo 3 viikkoa, eli se on oikeasti hukkunut.