Kyllä toimitus onnistuu jos marketplace-myyjällä on merkintä "International & domestic delivery rates". Halvoissa tuotteissa toimituskulut voivat tosin olla suolaiset (esim. monta kertaa yhden tuotteen hinta eli näissä tapauksissa ei kannata tilata vain yhtä), mutta tilaus kyllä onnistuu.
No niin! Pankki palautti nykyisen luottokortin tilille amazonin vanhalle luottokortin tilille tehneen virheellisen hyvityksen ja nyt sitten ko. pulju saa sen takaisin. Kovin mairittelevaa kuvaa tämä ei anna amazonista: asian hoitaminen oli todella tuskaista koska ilmeisesti tämä oli heille poikkeuksellinen tapaus. Eivät meinanneet uskoa, että vanha kortti oli jo suljettu ja sen veloittaminen ei onnistu, vaikka yritin heille tätä teroittaa useaan otteeseen ja nimenomaan pankin kannanottona. Lisäksi tapausta näyttää käsitelleen siellä ainakin 5 eri henkilä ja jokaiselle on täytynyt pitää tapauksesta pieni historian oppitunti koska uuden henkilön myötä aina ollaan lähdetty virhesuuntaan. Ilmiselvästi kukaan heistä ei ollut tutustunut tapaukseen (= lukeneet lähetyt sähköpostit) kun kukin heistä sai tapauksen käsiteltäekseen. Kuvaavin esimerkki hankaluuksista oli, että yhdessä vaiheessa olivat jo lähettämässä uutta hyvitystä vaikka kyseessä oli vanhan hyvityksen palauttaminen. Summa summarum: amazonin aspa on hyvä, mutta ei erinomainen. Simppelit prosessit menevät sutjakkaasti, mutta jos sattuvat itse tekemään virheen niin sitten ollaan hankaluuksissa koska tuntuvat toimivan tiukkojen kaavojen mukaan eikä luova ajattelu tunnu oikein toimivan. Hankaloissa asioissa tuntuu kuin asioisi lapsen kanssa: "Ei kultaseni, suljettua luottokorttia ei voi enää veloittaa..."
Pari päivää sitten oli yksi blu-ray kotelo rikki ja pyysin heitä lähettämään uutta. Ja vieläpä siinä chat-palvelussa. Minua palvellut henkilö laittoi kokonaan uuden tuotteen tulemaan ja alkoi selittämään, miten vanha tuote palautetaan. Kyllä oli selittämistä siinä, että en halua uutta, koska 1) vanhan tuotteen levyssä ei ole mitään vikaa, 2) takaisin lähettäminen maksaa ylimääräistä UK:n ulkopuolella ja 3) pakkaamisesta on turhaa vaivaa. Oli itse peruttava pikimmiten tuo korvaava tuote, kun kuitenkin sitä varastosta löytyi. Joskus rupeavat pakkaamaan niin nopeasti Tämä ongelma ei tosin ole mitään verrattuna 2011 syksynä Playn kanssa koettuihin vaikeuksiin. Tilanne meni yhden tilauksen kanssa niin sekavaksi, että koin ainoaksi vaihtoehdoksi soittaa sinne ja huh, kuinka hankalaa/huonoa englantia sieltä päästä puhuttiin ja kuinka vaikeaa oli asian selväksi teko heille.
Nyt näyttäs olevan yksi Amazon.co.uk:n tilaus myöhässä tai kadoksissa, lähettivät pari levyä sisältävän paketin 15.12. Royal Mail:illa eikä ole vieläkään täällä. Tuolla oli nimittäin lyhyt toimitusaika ja olisin oikeasti odottanut että hetimiten Joulun jälkeen (kuten siis yleensä kyseisten ruuhkien aikaan). Asiakaspalvelussa ilmoittivat että ellei tämän päivän (4.1.) postin mukana ole tullut niin pitää ilmoitelle heille takaisin ja rupeavat hoitamaan asiaa. Erittäin paljon pahoittelivat tapahtunutta ym. mutta sanoin ettei vika todellakaan ole Amazon.co.uk:n toiminnassa, olenhan vuosien aikana ostanut monia kymmeniä kertoja ilman ongelmia.
Luulin ensin, että tuo on pilaa. Mikään ei ainakaan viittaa kadonneeseen pakettiin. Kiesus mitä hätähousuja täällä luuraa. Odottaisitte edes kuukauden ja sitten vielä pari päivää.
No kyllähän tiedän tämän härdellin ja viivästymisen mutta siltikin Amazonin puolelta tuli tuo kehoitus ottaa yhteyttä tänään (töistä kun pääsen niin ilmottelen niille tuliko se paketti vai ei). Chattailin niiden kanssa tovin toissapäivänä ja kerroin tarkoin miten Suomen puolella homma toimii Joulun ruuhkien aikaan (etenkin ulkomaiden lähetysten osalta) ja kovasti asiakaspalvelija oli sitä mieltä että paketin olisi pitänyt jo tulla perille. Viime vuonna taisi mennä parikin tonnia Amazon.co.uk tilauksiin, kaikki tulivat ajallaan ja jotkut vielä arvioitua nopeammin joten luotto firman toimintaan on 100%. Toki voin itse venailla vaikka helmikuun puoliväliin...
28.12. postitettu Super Saver Delivery -tilaus Amazon.co.uk:sta kolahti tänään 4.1.2013 postilaatikosta. Tai olisi mahdollisesti venynyt maanantaille ja muuttunut noudoksi lähimmästä konttorista, mutta ystävällinen itellaattori soitti ovikelloa lähetyksen suuren koon vuoksi.
Noh, kolahtihan se postiluukku viimein. 11.12 postitettu tilaus SSD:llä jonka Estimated Delivery kerto 18.12, saapu eilen 3.1. Pari viikkoa sinne tänne, pääasia että perille tuli ja jännitys laukesi
Kylläpäs amazon tempun teki: 2.1.2013 tuli amazonista lähestyskuittaus ja tänään 4.1.2013 tipahti kyseinen ohut kirjelähetys postiluukusta alas. Liikkuvatko nuo kirjeiksi luokiteltavat lähetykset noin paljon nopeammin ? Tällä kertaa tuli vain yksi peliaikakortti ja yksi bly-ray joten ohkainen kirje oli kyllä paikallaan verrattuna siihen tavanomaiseen amazonin pahvilootaan, jota saa lähes poikkeuksetta karhuta paikallisesta postikonttorista.
Hain äsken Siwasta 4 leffaa. Ihmettelin hieman itsekseni, että minkäköhän takia jakaja ei niitä ollu postilaatikkoon jättäny. Sitten näin sen laatikon. Se oli iso. Rupesin miettiin, että mitäköhän mää oon menny taas kännissä tilaan. Kotona sitten laatikko auki. Eka iso kasa pakkauspaperia päältä pois ja sitten pieni hymähdys. Kaikki 4 elokuvaa oli vielä pakattu omiin pikku paketteihin. Nää oli vielä jotain Amazonin uusia paketteja, joiden sisällä leffat olivat oikein tukevasti. Kyseessä oli steelbook-julkaisuja mutta silti!
:hitme: Amazon on varmaan kyllästynyt siihen että porukka palauttaa kulmistaan ruttuun menneitä DVD/Blu-ray -bokseja? Tuosta on kyllä paha pistää pakkaamista enää paremmaksi. Otaksuisin tuotteiden olevan kuljetuksen jäljiltä virheettömässä kunnossa...
Nuo steelbookit tulee tollasessa "turvalaatikossa" aina mikä on sitten vielä toisen pahvilootan sisään isketty. Ovat alkaneet panostaa siihen (joskus loppukesästä) että Steelbookit tulee asiakkaille ehjänä. Samantapaisen suojelumetodin on play.com kopsannut myös käyttöönsä. Ihan hyvä tosin! Normi julkasut tulee edelleen kyllä ainakin itselle ihan "turvattomissa" pahvilootissa joissa erittäin suutuspäisellä postinjakajalla on mahdollisuus rikkoa tuote.
Eiköhän se ole jo aikakin? Sen verran huonosti välillä pakattu, että pitäis heidän itsekin siellä päässä tajuta, että ei varmaan tule kestämään Mitä rikki menevää noissa teräskoteloissa edes on? Päältä suht kestävää metallia ja sisältä semmosta suht joustavaa muovia
Ne on nii heikkoja että vähän kun puhaltaa niin on jälkiä jo! Hanskat kädessä ja hellin ottein niitä pitää käsitellä kun niistä itsensä pipiks maksaa.. PS. Hyvä koe minkä voi tehdä on mennä elokuvaharrastajan tai Steelbook keräilijän kotiin ja tiputtaa lattialle yksi peltiloota, voi elämä että tulee lommoa ja kaveri voi olla hieman harmissaan
Minulle tuli myös amazon-paketti ylläri. Tilasin yhteensä 6 kpl noita eurekan peltiloota-julkaisuja, kun halvalla möivät (12,5€ / kpl). Viisi BD-elokuvaa tuli kahdessa tuollaisessa isossa amazon-paketissa, ja niiden sisällä jokainen elokuva erikseen omassa pikku paketissaan. Hieman sai miettiä että mitä nyt on tullut tilattua. Ihan kiva homma kyllä, tulipahan ehjänä perille
Pakkaamisesta puheenollen, saapa nähdä miten hyvin tulee olemaan paketoitu From Dusk Till Dawnin Titty Twister editioni.. toivoa sopii että tulis ehjänä perille. :king:
Itse suuttuisin kyllä jo siitäkin, jos joku ihan tavallisessa kotelossa olevan leffan lattialle tahallaan pudottaisi