joo mutta kun ois lahjakortti tuonne.... pitää vielä koittaa laittaa spostii sinne ja kysyy jos ne toimittas :S mikä siinä on syynä ettei ne toimita?
Olin ajatellut tilata Blu-ray leffan ko. paikasta, mutta sitten musitin aluekoodit. Leffa on Region 1, saankohan katsottua sen PS3:lla? Firmware on uusin 2.41.
Elektroniikkaan liittyy muutakin kuin tavaran myyminen, kuten takuu- ja huoltoasiat. Amazon on varmaankin tehnyt valmistajien kanssa sopimuksen tavaran jälleenmyynnistä vain tietyissä maissa, joten ei kannata odotella henkeään pidätellen, että firma tekisi erillisdiilejä yksittäisten asiakkaiden kanssa. :weep:
Vain A-alueelle liputettuja BD-elokuvia pystyy katsomaan PS3:lla ainoastaan jos konsoli on itsekin A-alueen malli (eli käytännössä Ameriikan mantereelta hankittu). PS3 ei ole aluekooditon vehjes kuin PS3-pelien suhteen (ja senkin suhteen on rajoituksia).
http://bluray.liesinc.net/ <<<tuolta kannatta kurkata onko haluamasi levy todella koodattu A alueelle. Amazonin itse ilmoittamiin aluekoodeihin ei kannata luottaa!...
Help department -> self service tools -> contact us -> email. Emailit pitää lähettää amazonin sivujen kautta. Myös vastaukset emaileihin.
"Hello from Amazon.com. A careful review of your account indicates you've experienced an extraordinary number of incidents with your orders and corresponding shipments. In the normal course of business, the occasional problem is inevitable. The rate at which such problems have occurred on your account is extraordinary, however, and cannot continue. Effective immediately, your Amazon.com account is closed and you are no longer able to shop in our store. Please know that any accounts related to yours have also been closed. If you were to open a new account, the same will result and it will also be closed. In the event that you attempt to do so, we will not accept the return of any additional orders, nor will we issue further refunds in connection with any future orders. We appreciate your cooperation in refraining from using our web site. If you require additional assistance, or have any concerns, feel free to contact us directly at account-appeals@amazon.com. Please do not contact regular Customer Service again, as they will no longer be able to assist you. Regards, Account Specialist Amazon.com http://www.amazon.com" Tälläistä tuli eilen Amazonilta, olen tilannut puljusta varmaan 30 kertaa ja vain muutaman tilauksen kanssa on ollut ongelmia (eli paketti ei ole tullut ja olen pyytänyt rahat takaisin) ja he tekevät näin? WTF? Ei pitäisi olla mitään perusteita lakkauttaa tiliä. Eikä mitään varoituksia etukäteen eli tuli kyllä täysin yllätyksenä. Pistin takaisin postia, saa nähdä mitä vastaavat. Harmi kun en edes pääse katsomaan vanhoja tilauksia ja kaivamaan faktaa. Viimeksi olen tilannut maaliskuun alussa. En kyllä tiedä haluanko edes tilata enää tuolta, vaikka saisinkin tilin vielä auki, koska tottakai haluan rahat takaisin jos pakettia ei ole tullut (noiden muiden juttujen perusteella Amazon voi lakkauttaa tilin kesken refund prosessin eikä saa mitään takaisin). Samanlaisia kokemuksia http://www.complaintsboard.com/complaints/amazoncom-c93533.html (näyttäisi olevan jutut parilta viime päivältä eli pistäneet tilejä enemmänkin kerralla nurin)
Jotenkin vaikuttaa siltä, että Amazonissa paketin häviämisprosentti olisi todella suuri muihin kauppoihin nähden. Itselläni ensimmäinen tilaus jäi tulematta Amazonista. Tämän jälkeen noin 7 muuta tilausta on tullut perille. DVDPacificista on tullut perille kaikki 68 pakettia. Tämän takia tilaan DVDPacificista vaikka hinta on hieman suurempi (2 blu-ray elokuvaa 3:n hinnalla ovat tällä hetkellä ainoa syy miksi tilaan vielä Amazonista). Syy sinun Amazon tilin sulkeutumiseen voi johtua siitä, että olet pyytänyt rahat takaisin. Kannattaisi ennemmin odottaa uudelleen lähetystä.
Itseasiassa olen pyytänyt uudelleen lähetyksen (eli silloinhan Amazon veloittaa uudelleen lähetyksen samalle kortille millä aluksikin tilasi ja palauttaa saman summan eli myös sitä he nimittävät refundiksi) ja se on tullut aina perille, luukuunottamatta yhtä pakettia, joka ei tullut edes toisella kerralla joten pyysin rahat takaisin.
Amazon.com on nyt ilmeisesti lopettanut 30 päivän sisällä tilauksesta tapahtuneen hinnan alennuksen hyvityksen pyynnöstä: http://forums.highdefdigest.com/blu-ray-bargains/65038-amazon-no-more-post-order-price-matching.html
Laitoin siis tuonne mailia takaisin ja tänään tuli vastaus "Hello again from Amazon.com. Upon further review of your account history, we have made the decision to reinstate your Amazon account. It is now available for your use. We apologize for any inconvenience this has caused." Eli tilailu jatkuu, mutta tuskin ostan vanhaan tahtiin.
Panin 12.11 aamuyöstä ensimmäisen tilauksen Amazon.comiin ja kylläpä toimi kaikki hienosti. Tilasin Dr. Martensin sandaalit työkengiksi. Näitähän ei tahdo suomesta oikein saada. Kaiken kukkuraksi hinta oli kohtuullinen 13 ja kuljetuksista 29 päälle. Paketti kiersi Cincinnatin, Louisvillen, Kölnin ja Malmön kautta Helsinkiin. Ja tänään klo puoli 12 soitti UPS:n ukko ovikelloa. Pari päivää meni Atlantin ylitykseen, nyt on kelpo tossut työkäyttöön. Täydet pisteet pakko antaa molemmille, sekä Amazonille että UPS:lle :thumbsup:
Eipä ole Amazonin kanssa mitään ongelmia ikinä ollut ja olen dvd-bokseja tilaillut varmaan 30 kertaa. Aina ole valinnut international expedited shipping. Toimitusajat kyllä vähän vaihdelleet vaikka aina on pitänyt olla tuotetta varastossa. Nopeimmillaan on tullut pari kertaa 5 päivässä. Kerran kesti 30 päivää, kävi varmaan jostain Sydneyn kautta. Tuotteet olleet kyllä aina hyvin pakattuja, eivät pääse laatikossa liikkumaan.
Chronological Donald, Vol. Four 1951-1961 oli tilattu pre-orderina, mutta sen sijaan toimittivat The Mickey Mouse Club Presents Annette - 1957-1958. Laitoin tästä välittömän palautteen sivujen kautta. Vastaus tuli parin tunnin sisään. Saatua toimitusta ei tarvinnut palauttaa, ja laittoivat uuden toimituksen tulemaan seuraavana päivänä. Sinällään asiallista asiakaspalvelua, ja jos nyt saan oikeat levyt niin suurta vahinkoa ei mielestäni ole tapahtunut.
Jos nyt ymmärsin oikein, niin saat pitää The Mickey Mouse Club Presents Annette - 1957-1958 DVD:n ilmaiseksi? Millaista kuraa se mahtaa olla, kun katsot kuitenkin tapahtuneen vahingon ja asiakaspalvelu oli vain "sinällään asiallista"
Nyt on annettava positiivista palautetta otsikon puljulle. 18.11. lähti Wall-E tulemaan rapakon takaa ja tänään (26.11.) oli postilaatikossa. 8 päivää ja viikonloppu välissä (duh) pakko antaa:thumbsup::thumbsup:
No kyrsiihän se pikkasen kun ei Akua pääse näkemään niin pian kuin piti, eli vahinko on tapahtunut. Ja jos tuo Annette kiinnostaisi niin olisin tietty tilannut alunperinkin, mutta kun ei kiinnosta niin sen arvo on minulle melko lailla vähäinen, vaikka sen nyt sitten ilmaiseksi sainkin. Tietty voisihan sen laittaa vaikka huuto.netiin myyntiin ja sitä kautta pyrkiä pienentämään oman tilauksen kokonaiskustannuksia. Erittäin hyväksi asiakaspalvelun olisi tehnyt se, että olisivat postittaneet Akun nyt sitten nopeimmalla mahdollisella tavalla.
Pakko mainita. Ja tänään olivat postilaatikossa. Vetää hiljaiseksi Elättelin toiveita, että josko jo perjantaina tulisivat...