Canal Digital Smart HD digiboxi

Keskustelu osiossa 'Satelliitti-TV' , aloittajana mamipa, 03.03.2016.

  1. Kalahima

    Kalahima Aktiivinen käyttäjä

    Liittynyt:
    09.05.2008
    Viestejä:
    73
    Saadut tykkäykset:
    0
    Okei, no ei uutta. TV:stä näkyy areenat ja ruudut ynnä muut Youtubet, ja Canalin suoratoisto toimii esim kännykässä
     
  2. Kalahima

    Kalahima Aktiivinen käyttäjä

    Liittynyt:
    09.05.2008
    Viestejä:
    73
    Saadut tykkäykset:
    0
    Niin ja CMoren elokuvat näkyvät netin kautta nykyisellä boksilla. Tosin kuvan laatu ei ole hääppöinen kun ei ole valokaapelia
     
  3. ElvisThePelvis

    ElvisThePelvis Lähes henkilökuntaa

    Liittynyt:
    05.05.2004
    Viestejä:
    11 669
    Saadut tykkäykset:
    179
    Ko. boksi saapui talouteen ja edelliseen boksiin verrattuna kaikki tuntuu toimivan paremmin, joskin käyttöliittymä on sinänsä identtinen: kuvanlaatu on mielestäni silminnähtävästi parempi, kaukosäädin tuntuu miellyttävältä kädessä ja toimii vaikka osoittaisi vastakkaiseen suuntaan, tallennukset toimivat alustavan tuomion perusteella varmasti. Laite tilattiin ilman sisäistä kovalevyä ja siihen yhdistyi ongelmitta nurkista löytynyt NFTS-formatoitu (jos en väärin muista) 500Gb:n USB2.0-kovo.

    Ainoa ongelma on Canalin GO-palvelun kohdalla, johon painamalla boksi lataa hetken ja heittää sitten network errorria #403. Laite on yhdistetty 4G-modeemin (keskinopeus runsaat 20M) Wi-Fillä (kiinteään ei valitettavasti ole mahdollista). Boksin nettimääritys kieltämättä aluksi hieman takkuili, mutta meni läpi ja boksi totesi nettimääritysten olevan oikein. Boksihan antaa määrityksen jälkeen muuttaa DNS-osoitteita ja olen kokeillut myös automaattisen DNS:n (antaa arvoiksi 192.168.1.1 ja 0.0.0.0) lisäksi Googlen DNS:iä (8.8.8.8 ja 8.8.4.4), mutta edelleenkään en pääse Go-palveluun. Pienen taustatutkimuksen jälkeen kävi selväksi, etten ole ainoa tällaisten ongelmian kanssa koskien Canalin boksia. Joskus vuosia sitten on ollut ainakin puhetta siitä, että Canalin boksit toimisivat vain kiinteällä yhteydellä. Muita ratkaisuja voi olla juuri DNS:n vaihto (mikä on tullut eliminoitua), porttikikkaillut reitittimen kanssa (tästä ei ole tullut koskaan kerrytettyä kokemusta) tai netin määrityksen uudelleenkokeilu sen jälkeen, kun on palauttanut boksin tehdasasetuksille.

    Ihan ensimmäiseksi taidan kuitenkin kokeilla yhteydenottoa Canaliin.
     
  4. mamipa

    mamipa Vakiokasvo

    Liittynyt:
    02.06.2006
    Viestejä:
    868
    Saadut tykkäykset:
    54
    Tai sitten teet langattomasta langallisen
     
  5. ElvisThePelvis

    ElvisThePelvis Lähes henkilökuntaa

    Liittynyt:
    05.05.2004
    Viestejä:
    11 669
    Saadut tykkäykset:
    179
    En mielelläni lisäsatasta ala maksamaan siitä ilosta, että saan boksin, jota mainostetaan muun muassa sisäänrakennetun Wi-Finsä kautta, toimimaan, varsinkaan kun siitä ei ole mitään takeita. Itse asiassa jossakin keskustelussa taisin törmätä siihen, että ongelmatilannetta oltiin kokeiltu ratkaista juuri Powerline-tyyppisesti, eikä onnistunut.

    Toki Powerline on hyvä, joskin hieman kallis (vrt. lisätukiaseman hinta) ratkaisu noin muuten ongelmaan. Talouden reitittimenkin nyt periaatteessa saisi kiinteän yhteyden etäisyydelle boksiin, mutta 4G-vastaanotto on siinä kohtaa vähemmän edullinen.
     
  6. mamipa

    mamipa Vakiokasvo

    Liittynyt:
    02.06.2006
    Viestejä:
    868
    Saadut tykkäykset:
    54
    Joo, eihän tosta tietenkään ole takeita että toimisi, mutta omassa taloudessa noi on olleet hyviä. Käytössä on neljä kpl (kolme asuintilassa ja yksi autotallissa valvontakameraa varten).

    Reititin on Huawein B593 4G, josta yksi lani tollaseen purkkiin ja sen jälkeen on joka pistorasiasta saatavilla LAN. Toimii huomattavasti paremmin kuin Wi-Fi ... siis ainakin meidän taloudessa.
     
  7. Kalahima

    Kalahima Aktiivinen käyttäjä

    Liittynyt:
    09.05.2008
    Viestejä:
    73
    Saadut tykkäykset:
    0
    Samanlainen laite ja kokemus meillä. Wifi on hitaampi ja muutenkin epäluotettava. Tuli vastahakoisesti hankittua tuo uusi satelliittiboksi, enkä ainakaan vielä ole havainnut tallennusten epäonnistumista. Kuvan laadussa en huomaa eroa entiseen
     
  8. ElvisThePelvis

    ElvisThePelvis Lähes henkilökuntaa

    Liittynyt:
    05.05.2004
    Viestejä:
    11 669
    Saadut tykkäykset:
    179
    Ongelma ratkesi toivotulla tavalla, joskin kyseessä oli kaksi ongelmaa: GO-palvelun #403 error ja boksin ongelmainen Wi-Fi, jonka yhteydenluomisprosessia en saanut enää loppuajasta onnistumaan. GO-palvelun ongelma ratkesi yhteydenotolla Canaliin, josta kerrottiin, että #403 viittaa aktivointiongelmaan, joka hoidettiin kuntoon Canalin päässä. Tämä ei kuitenkaan tässä vaiheessa auttanut mitään, sillä en saanut Wi-Fiä yhdistymään enää talouden reitittimeen, vaikka kävin kaikki yhdistämistavat läpi aina vaihtoehtoisesta taajuudesta manuaalisiin määritykseen. Lopulta onnistumisen toi elektroniikan peruskikka eli virrat pois KOKONAAN (a la töpseli irti), sillä Smart-boksihan kaukosäätimestä virtapainiketta painaen menee joko kevyempään tai syvempään uneen (näiden kahden väliltä, joista kevyt uni mahdollistaa etäkäytön, nopeamman käynnistyksen yms. ja syvempi pienemmän virrankulutuksen). Tämän kikan jälkeen Wi-Fi yhdistyi mukisematta ja GO-palvelu pelasi ongelmitta.
     
  9. Kalahima

    Kalahima Aktiivinen käyttäjä

    Liittynyt:
    09.05.2008
    Viestejä:
    73
    Saadut tykkäykset:
    0
    Samalla tavalla reistaavat tallennukset tälläkin boksilla. Siinä sama ohjelmisto kuin vanhassakin.
     
  10. ElvisThePelvis

    ElvisThePelvis Lähes henkilökuntaa

    Liittynyt:
    05.05.2004
    Viestejä:
    11 669
    Saadut tykkäykset:
    179
    Boksi on ollut nyt käytössä vajaa puoli vuotta... Tallennukset tosiaan reistailevat tälläkin boksilla, joskin lähinnä siinä tilanteessa, jossa käyttää sarjatallennusta tms.. Myös yllä selvitetyt ongelmat GO-palvelun kanssa jatkuivat, sillä ko. palvelu toimi aina x päivän ajan, jonka jälkeen sitä käynnistäessä virheviestiä alkoi pukkaamaan ja ongelman sai korjattua töpseli pois -kikalla. Päätin sitten yksi päivä palauttaa tehdasasetukset ja samalla valitsin "kevyen unen" sijaan "syvemmän unen" ajatellen, että ehkä ongelman ydin on juuri siinä, ettei "kevyt uni" anna laitteen palautua. Tämä auttoi GO-palvelun kanssa, eikä enää ole tarvinnut töpseliä olla vetämässä pois. Tokihan tämä "syvempi uni" lisää käynnistysaikaa (ei tosin siinä tapauksessa jos laite on ehtinyt olla vain vähän aikaa lepotilassa) tuntuvasti. Asetusvalikossa näytti olevan myös "keskisyvä" vaihtoehto, jota ei käyttöönotossa tarjota, mutten lähtenyt kokeilemaan, kun kerran GO-palvelu toimi moitteitta.

    Ihan viime aikoina boksiin on alkanut muutaman viikon välein tulla virheviestiä liittyen katselukorttiin, eikä kanavia (tai suurta osaa kanavista) ole tuolloin näkynyt. Viimeksi ongelma korjaantui töpselikikalla, mutta toivon mukaan tähän löytyisi joku pysyvämpi ratkaisu. Kenties pitää koittaa ottaa katselukorttia (SIM) ulos ja takaisin sisään.