Samoin minuakin nuo 10 syytä kiinnostaisi lukea, vaikka pari nurinan aihetta löytyy jo omastakin takaa (ylempi teksti). Ovatko kaikki 3.11-9.11 tilauksia tehneet saaneet sen cdonin lupaaman "rahaa takaisin"-alennuskoodin? Itseäni koodin uupuuminen alkaa kyrsimään jo jonkin verran, etenkin kun siellä asiakaspalvelussa on kuulemma niin ruuhkaista että vastauksien saaminenkin kestää ja kestää ja kestää... Yksi tilaamani (jo jälkitoimituksessa ollut) levy on ollut nyt eilisestä aamusta asti "Tavaroita pakataan"-statuksessa. Mahtaa olla hyvin paketoitu kun monta päivää siihen hommaan käyttävät.
Aluksi tuli se legendaarinen väärä koodi, jossa olin muka ostanut 18,90e edestä ja oikeutettu 1e palautukseen. Tämä viesti oli asiakaspalvelun mukaan mennyt aika monelle muullekin. Oikean suuruisen hyvityksen (4e) antava koodi tuli kuitenkin viime viikon lopulla.
En jaksa niin syvällisiä perusteluja kirjoittaa...harmittaa niin perusteelliseti kun kämmisin sen mitä halusin sanoa...mutta... Pienistä puroista syntyy suuri virta...Jokainen euro mitä Ruotsalaisille annatte kulkeutuu erilaisten mutkien kautta super-rikkaille yrityksille tai henkilöille, jotka ovat sen verran fiksuja että eivät kasaa näitä rahoja korkeakorkoisille, vaan sijoittavat eteenpäin... Kun Ruotsalainen yrityspamppu saapuu yksityiskoneella Suomen maalle...Tuliaisia täytyy tietenkin tuoda... ...Sonera...Turun sinappi...Partek...Tieto...Instru Data...Polar...Merita...Stora-Enso...Ahlström...Kvaerner...Helsingin pörssi...Novo Group...PC-Superstore...Artek...Fiskars...AIO Group...MTV3...Subtv...Radio Nova...Sävelradio...PIC Engineering...Ramirent...Suomi24...KCI Konecranes...Fazer...GeraCap...ja tämä lista jatkuu...ja jatkuu... "tytäryhtiötalous on eräs uhka koko maan kannalta." "Tytäryhtiötalous uhkaa työllisyyttä." "Tytäryhtiötalous kiihtyy ennennäkemättömällä tavalla." "mutta Tarvitsemme Taxellin mukaan enemmän myös suomalaista omistusta, muuten meitä uhkaa tytäryhtiötalous" "Suomesta uhkaa tulla tytäryhtiötalous." "Kyllä se tytäryhtiötalous sitten opettaa" "Tytäryhtiötalous uhkaa." "Suomesta tulee nykymenolla ulkomaalaisten omistama tytäryhtiötalous "Suomesta tulee tytäryhtiötalous, jossa omistajien ensisijaisena tavoitteena on tehdä pikavoittoja ja sitten häipyä." No joo, ei ehkä tällaiset jutut kuulu tänne, mutta itse ainakaan en halua rahoittaa ruotsalaisia yrityksiä vaan suosin kotimaista.
Hyv? syy semmoiselle henkil?lle, jolla on varaa p??tt?? ostopaikka jonkin muun seikan kuin hinnan mukaan. ________ LovelyWendie99
Niin ja olikos se 90% (lähde: TV-ohjelma A-piste) mikä Suomalaisista artisteista kuuluu monikansallisiin levy-yhtiöihin. EMI, Sony, Universal... eivät rahat jää Suomeen muttei Ruotsiinkaan joten samantekevää mistä ostan joten markkinat & omat maksuvaihtoehdot ratkaisevat. CDON on täyttänyt omat odotukseni hyvin. Rikkinäistä tavaraa ei ole tullut eikä toimitushäiriöitä. Toimituskulutkin sopivan pienet. Kumma ettei Suomalaisia kauppoja discshopia (no ainakin puoliksi Suomalainen...) lukuunottamatta kiinnosta tällainen kilpailuetu. Moitetta annan palautusten maksullisuudelle ja info-sivun hankaluudesta.
suurin osa noista on pörssiyhtiöitä, jote jos mielestäsi tekevät liikaa rahaa, niin ryhdyt vain sijoittamaan niihin niin pääset mukaan siihen riistoon. ainoa yritksen turva on että se toimii niin hyvin että asiakkaat ostavat sen tuotteita ja se tuottaa omistajiensa sijoitukselle tuoton. niin kauan kun CDon.com tai muu yritys tuotta kilpalukykyisellä hinnalla, ja kohtuullisella palvelulla ostan silloin tällöin sieltä. mitä muuten luulet että nokian olisi käynyt jos ulkomaalaiset vain ostaisivat kotimaisia tuotteita. meidän ktimarkkina on niin pieni että ilman kunnon vientiä ei teolliset yritykset pärjää. nokian osatlahan kävi just niin kuin yllä kehotan. ulkomaalaiset ostivat ja nyt nokia on ulkomaalaisomisteinen, vaikka suomalaisjohtoinen. tällaista se on globaalissa kylässä, ja tulee ollakin
"Niin ja olikos se 90% (lähde: TV-ohjelma A-piste) mikä Suomalaisista artisteista kuuluu monikansallisiin levy-yhtiöihin. EMI, Sony, Universal... eivät rahat jää Suomeen muttei Ruotsiinkaan joten samantekevää mistä ostan joten markkinat & omat maksuvaihtoehdot ratkaisevat." No tottakai näin, mutta ei sinnepäinkään. Se, ketä tekijänoikeudet omistaa saa aina osansa, ostaa kuluttaja sitten tuotteen mistä päin maailmaa vain. Mutta, kun kuluttaja tuotteen ostaa, jako menee noin näin: Jälleenmyyjä: 15% Maahantuoja: 15% Verottaja: 22% Jotkut tahot ottaa loput. Yli 50 % siitä 100 eurosta millä ostatte cdon.com:sta menee ihan sinne ruotsalaisille. Asiaa voisi myös näin ajatella, että annatte ruotsalaisille 50 euroa ja itsellenne 5 euroa ja loput artistille, levy-yhtiölle jne... Kun taas minä annan suomalaisille 55 euroa ja loput menevät artistille, levy-yhtiölle jne...(hyvin pelkistettynä) On aivan totta, että suomalaiset yritykset eivät pysty tarjoamaan samaa hintatasoa kuin ulkomailla. Tämä ei todellakaan johdu yritysten ahneudesta. Täällä on esimerkiksi 5% korkeampi arvonlisäkanta kuin saksassa. Työntekijän palkkaaminen on tosi kallista. Palkkaat yhden työntekijän, niin joudut myymään 30 000 elokuvaa vuodessa jotta saisit hänelle palkankin maksettua. On paljon muitakin syitä miksi hintataso ei ole kilpailukykyinen suomessa. Syyttävää sormea korkeasta hintatasosta näytätte kauppiaille, vaikka sitä pitäisi osoittaa arkadianmäen suuntaan.
Tänään tuli Simpsons Season 5 postilaatikkoon, pahvit rytyssä ja boksin muoviosa murusina..eli taas se vaihtorumba alkaa, eih...
Itselle tuli tänään paketti ja kuten aiemminkin, kaikki ehjinä. Jos on pakko jostain valittaa, niin ainoa millinkokoinen miinus oli, että Aliaksen levyt olivat noissa "kirjekuorissa", mistä ne piti sitten ottaa pois
No niin, nyt se sitten selvisi miksi en sitä alennuskoodia ole saanut. Maksoin kyseiseen koodiin oikeuttavan tilauksen yhden (1) päivän myöhässä! Tämä riittää cdon.comin väen mukaan syyksi siihen ettei koodia heru. Sillä ei ole mitään merkitystä kuinka kauan tai kuinka paljon olet sieltä levyjä tilannut, eihän moista vakioasiakkuutta kannata palkita jos maksu viivästyy yhden päivän verran. Cdonin oma toiminta saa sen sijaan kusta niin pitkien toimitusten, vielä pidempien jälkitoimitusten ja toimittamattomien (mutta tarjonnassa olevien) tuotteiden osalta ihan miten paljon vaan, kyllähän se maksava asiakas nämä jutut voi sulattaa. Alla copypastettuna cdonin asiakaspalvelun kanssa pitkin viikkoa käyty sähköpostikeskustelu aiheesta (nimet, asiakasnumerot yms. tiedot sensuroitu). Huomioikaa etenkin asiakaspalvelun informatiivinen palaute viesteihin (voiko enää töksähtelevämmin asiakkaalle kirjoittaa?): From: xxxxx [mailto:xxx@yyy.fi] Sent: den 12 december 2005 07:37 To: SupportFI CDON.COM Subject: En ole saanut "rahaa takaisin"-alennuskoodia Hei, En ole saanut lupaamaanne "rahaa takaisin"-alennuskoodia. 3.11 lähettämässänne mainoskirjeessä kerrottiin, että 9.11. mennessä tehdyistä tilauksista saa jokaisesta 10 eurosta 1 euron arvoisen alennuskoodin, ja koodin piti tulla viime viikon (viikko 49) aikana. En ole seuraavasta tilauksesta saanut koodia: Tilausnro: 0000000 Asiakasnro: 0000000 Tilauksen arvo: 65,70 euroa Tilauspäivämäärä: 8.11.2005 Tilaus on siis tehty sovitun tarjousajan sisällä (9.11. mennessä). Sivuillanne lukee, että osa lähettämistänne koodeista oli virheellisiä ja että uudet koodit lähetetään niiden tilalle, mutta minä en ole saanut mitään alennuskoodia, en oikeaa tai väärää. Yhteydenottoa odottaen, xxxx Lähettäjä: SupportFI CDON.COM [mailto:support.fi@cdon.com] Lähetetty: 13. joulukuuta 2005 15:45 Vastaanottaja: xxxx Aihe: RE: En ole saanut "rahaa takaisin"-alennuskoodia Hei, Tilasitko tällä sähköpostiosoitteella? Ystävällisin terveisin, xxxx CDON asiakaspalvelu Älä poista edellisiä viestejä lähettäessäsi vastauksen -----Original Message----- From: xxxx [mailto:xxxx@yyyy.fi] Sent: den 13 december 2005 14:53 To: SupportFI CDON.COM Subject: VS: En ole saanut "rahaa takaisin"-alennuskoodia Hei, En ole tilannut sähköpostilla, vaan normaalisti sivujenne www.cdon.com kautta. Laitoin levyt ostoskoriin ja lähetin tilauksen eteenpäin ja sain tilausvahvistuksen, ihan kuten aina ennenkin. Asiakasnumeroni ja muut tilauksen tiedot alempana aiemmassa viestissäni. Luvattua alennuskoodia ei vaan ole tullut, kuten oli luvattu. Terveisin: xxxx Lähettäjä: SupportFI CDON.COM [mailto:support.fi@cdon.com] Lähetetty: 15. joulukuuta 2005 11:20 Vastaanottaja: xxxx Aihe: RE: En ole saanut "rahaa takaisin"-alennuskoodia Hei, Maksoitko laskusi eräpäivään mennessä? Tämä oli nimittäin yksi 10%-kampanjan koodin saamisen ehdoista. Ystävällisin terveisin, xxxx CDON asiakaspalvelu Älä poista edellisiä viestejä lähettäessäsi vastauksen From: xxxx [mailto:xxxx@yyyy.fi] Sent: den 15 december 2005 11:24 To: SupportFI CDON.COM Subject: VS: En ole saanut "rahaa takaisin"-alennuskoodia Terve, Kappas, olen maksanut tuon laskun 1.12, eli yhden päivän myöhässä. 30.11 en päässyt koneelle ollenkaan enkä sen takia myöskään maksamaan laskuja. Onko nyt muka todella niin että alennuskoodia ei saa tuon yhden päivän myöhästymisen takia? Lisäksi tuota ehtoa ei kylläkään mainittu siinä mainoskirjeessä joka oli lähetetty: Osta nyt - saat 10 % takaisin joulukuussa Osta nyt - saat palautuksen joukuussa Juuri nyt voit saada jopa 10 % palautuksen kun ostat meiltä valinnanvapaan tuotteen. Jokaista kymmentä ostoksiisi käyttämää euroa kohti saat 1 € takaisin alennuskoodin muodossa joka lähetetään sähköpostiisi viikon 49 aikana. Tarjous on aikarajoitettu ja on voimassa 9 marraskuuta asti. Ota tilaisuudesta vaari ja osta tänään, niin saat pian palautuksia. » Etusivulle Yllä oleva on kopiotu siis suoraan siitä mainoskirjeestä. T: xxxx (VÄLIHUOMAUTUS: Oli ihan pakko copypastettaa tuo mainoskirje tuohon, kun siinä niin mainittiin kuinka palautuksia saa joukuussa. Mikä lie räppihousuhoppareille omistettu kuukausi tuokin...) Lähettäjä: SupportFI CDON.COM [mailto:support.fi@cdon.com] Lähetetty: 16. joulukuuta 2005 15:18 Vastaanottaja: xxxx Aihe: RE: En ole saanut "rahaa takaisin"-alennuskoodia Hei, Ehto mainittiin kyllä sivuillamme kampanjan yhteydessä. Ystävällisin terveisin, xxxx CDON asiakaspalvelu Älä poista edellisiä viestejä lähettäessäsi vastauksen Lähettäjä: xxxxx Lähetetty: 16. joulukuuta 2005 15:43 Vastaanottaja: 'SupportFI CDON.COM' Aihe: VS: En ole saanut "rahaa takaisin"-alennuskoodia No hei vaan, Eli yhden päivän maksun myöhästymisen takia tuota alennuskoodia en nyt sitten saa. Selvä homma. Onhan se hienoa, että säännöistä pidetään pilkuntarkkaan kiinni. Minäkin olen teiltä uskollisesti levyjä tilaillut jo kauan, ja viimeisen muutaman kuukauden aikana YKSIKÄÄN tilauksista ei ole tullut lupaamanne toimitusajan sisällä ja MELKEIN JOKAISESSA tilauksessa ainakin yksi tuote on jäänyt vieläkin pidempään jälkitoimitukseen. Ja pari kertaa levy on jäänyt tulematta kokonaan koska sitä tuotetta ei olekaan saatavilla vaikka niin olette sivuillanne mainostaneet. Joten hienoa että tällaista joustamista ja ymmärrystä löytyy puolin ja toisin. Isosta summasta tuossa alennuskoodissa ei ole kyse, mutta on tämä kyllä melko naurettavaa pilkunnuohoamista. Kiitoksia vaan paljon ja oikein hyvää Joulua. Terveisin: Vakioasiakas ----------------------------------------------------- Että tämmöistä. En tosiaan muista että edes cdon.comin sivuilla olisi silloin painotettu tuota eräpäivä-asiaa. Laskut pitäisi tietenkin maksaa ajallaan, mutta mielestäni täydellinen joustamattomuus yhden päivän viivästymisessä on aika perseestä. Ja osoittaa firman asenteen maksaavaa asiakasta kohtaan. Ja asiakaspalvelun yhden virkkeen sähköpostitkin puhuvat hyvin puolestaan. Saattaa mennä jokunen tovi ennen kuin cdon-comilta levyjä taas tilaan.
oliko mainospostissa viittaus tarkempiin ehtoihin saitilla. jollei ollut. voivat pyyhkiä .. ylmääräisillä ehdoillaan. jos oli, sun pitää olla tarkempi.
Mielestäni ei ollut, tai sitten en vaan huomannut. Ainakaan siinä mainoskirjeessä ei ollut (se minulla on vieläkin tallessa). Joten tässä on minun sana vastaan heidän sana. Ja näin kävi kuten kävi. Tarkempi pitäisi olla, tiedän, vituttaa vaan tuo täydellinen joustamattomuus kun yleensä aina maksan kaikki laskut ajallaan, nyt olin tuon laskun eräpäivänä työmatkalla enkä päässyt silloin koneelle.
jatka vielä sitä kirjeenvaihtoa heidän kanssaan ja kerro ettei ole ollut mainoksessa viittausta tarkempiin ohjeisiin, jonka vuoksi eivät voi vedota tuohon maksamiseen. sinähän olet ostanut tarjouksen puitteissa. vaadi vielä suurta rahasummaasi. vaikkei summa nyt niin iso ole, kiinnittää tällainen heidän huomionsa toimintametodeihinn. pidemmällä tähtäimellä olisi hyvä että pelisäännöt ovat selviä.
Huono säkäni CDONin (ja samalla myös Suomen Postin) kanssa ei ota loppuakseen. Viimeisin kuvio alkoi muutama viikko sitten, kun podin kotona räkätautia. Kymmenen maissa heräsin jumalattomaan kolinaan postinjakajan survoessa jotain luukustani sisään. Puolen minuutin sähellyksen jälkeen jakaja soitti ovikelloa ja työnsi puketin käteeni. Kuplakuoren sisältä paljastui pillunpäreiksi rusentunut Futuraman kakkoskausi. Eipä hätää, sillä lähettäjä oli luvannut korvata kuljetusvauriot. Yhteys CDONiin ja ruotsalaiset pistivät uuden kuplakuoren tulemaan Suomea kohti. Tällä kertaa vaan Futurama unohtui kokonaan: kuoressa oli pelkästään palautuskuori ja uusi 33 euron lasku. Asiakaspalvelusta myönnettiin vasta viikon päästä, että jotain jäi tosiaan uupumaan. Vihdoin tänään sain hakea postista uuden Futuraman. Ja kuinkas muutenkaan, boksi oli yhtä rusinana kuin edellinen. Perkeleen postikusti oli tehnyt saman tempun uudestaan, laiskaa paskaa ei ilmeisesti taaskaan huvittanut kiikuttaa pakettia takaisin konttoriin. No joo, tässä on vain puolet CDONin vikaa. Mutta sille ei voi mitään, että tämä firma ei pakkaa lähetyksiään asiallisesti. Ihme touhua. Eikös palautusrumba pienennä katetta vai korvaavatko vakuutukset kuljetusvauriot? Oli miten oli, jatkossa tilaan boksini toisaalta.
Ajattelin kyllä jättää asian tähän, mutta täytyy katsoa vastaavatko he vielä tuohon viimeisimpään viestiini. Jos sitten jättäisi tämän kohteliaan sävyn sikseen ja laittaisi tulikivenkatkuista vastausta ärräpäiden kera. Ystävällisesti pyrin tällaiset asiat aina hoitamaan mutta kunnon kuumotus tuottaa (valitettavasti) useimmiten paremmin tulosta.
Ei kukaan ole sattunut tilaamaan PTU:ta cdon.comista? Kun on taas listattu vain ruotsi tekstit ja jakelijana Musikservice, ei kyllä dvdcomparesta ainakaan löydy mitään tietoa kys. julkaisusta.
Kenelläkään tietoa tuleeko CDONista slip case vai perus keep case jos tilaan Casino - Special Edition (2 Disc) setin ? Discshopista tulisi tietojen mukaan keep case.