discshop.fi

Keskustelu osiossa 'Kauppapaikoista' , aloittajana Damned, 16.05.2005.

1. CleverIndeed

CleverIndeed Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    1
    No ei ollut selvää mainintaa että KAUAN SE LÄHETYS KESTÄÄ, aiemmin on Suomessa sentään päivässä tullut joten minua tässä huijattiin. Ei tullut tänäänkään prkl. Enpä tilaa enää mitään maksullista tuolta.

EDIT. Ja nyt sieltä tulee jo mailiin ehdotuksia 3 kotimaista kympillä.. kunnon roskapuljun toimintaa.

Viimeksi muokattu: 19.06.2012
  2. PeeVee79

PeeVee79 Lähes henkilökuntaa

Saadut tykkäykset:
    17
    Kyllähän nuo tilaukset nopeasti postitetaan, mutta postin toimitusnopeudet tuppaa olemaan niin ja näin. Viikonloppuna tilasin muutaman leffan, jotka lähti ainakin Discshopin tilausseurannan mukaan samantien liikkeelle, mutta ovat edelleen matkalla.
    CdOn pistää jo kampoihin toimitusnopeuksissa. Kun pari viikkoa sitten tilasin leffoja CdOn:sta lauantaina, niin ne olivat postilaatikossa keskiviikkona. Lisäksi etuna verrattuna Discshoppiin se, että viisi leffaa oli laitettu kahteen eri pakettiin, jotta mahtuivat postilaatikkoon. Discshopista tilattaessa sama määrä leffoja olisi pitänyt hakea postista.

3. x_jmt_x

x_jmt_x Lähes henkilökuntaa

Saadut tykkäykset:
    524
    Kyllä ainakin minulle disc on tajunnut lähettää useammassa paketissa.

4. x_jmt_x

Saadut tykkäykset:
    524
    Ihme nillitystä. Itella itse ilmoittaa, että 2. luokan kirjeet toimitetaan pääsääntöisesti toisena arkipäivänä. Pitkin talvea on ollut myös plazalla kirjoittelua, että tuo ei yksinkertaisesti toteudu, vaan pääsääntö on ollut kolme päivää.

"Aiemmin on Suomessa tullut", eli siis kun joku toinen kauppa on joskus jossain toimittanut jotain päivässä, niin kaikkien muidenkin pitää, elleivät erikseen muuta ilmoita?

5. CleverIndeed

CleverIndeed Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    1
    Mitäs helvettiä?! En ole kyllä mistään itellasta tilannut, vaan ketjun otsikon mukaisesti discshopista. Ja siellä luki tilatessa VAIN JA AINOASTAAN että ennen klo 15 tehdyt tilaukset postitetaan samana päivänä. Ja tuo on aiemmin AINA tarkoittanut tasan tarkkaan sitä, että se tilaus DISCSHOPISTA on myös saapunut seuraavana päivänä kuten pitääkin! Mutta nyt olivat puljussa kaikessa hiljaisuudessa ilmoittamatta muuttaneet käytäntöjä, ja tilaus tuli 3 päivässä eli 200% huonompi suoritus! Muuten kyllä jatkuvasti lähettelevät mainoksia sieltäkin. Eli perushuijaus. Ei ole kuluttajalle mitenkään kohtuullista tällainen. :confused:

6. x_jmt_x

Saadut tykkäykset:
    524
    Vali vali. Missä Discshopin sivuilla luvataan, että paketti tulisi päivässä? Ja "postitetaan" tarkoittaa "annetaan Itellalle toimitettavaksi ja Itellan toimitusajat ovat sellainen seikka, mihin me emme voi vaikuttaa".

Sen verran käytäntö on muuttunut, että ovat siirtyneet 1. luokan postista 2. luokan postiin, mutta tuohonkin on syynä se, että useamman kerran edes se 1. luokan posti ei viime talvena ollut täysin discshopista riippumattomista Itellasta johtuvista syistä perillä seuraavana päivänä.

Edelleen Discshopin toimitusehtojen - jotka sinäkin olet hyväksynyt - kohdassa 4.3 kerrotaan yksiselitteisesti, että

Kaikki tilaukset, jotka tehdään ennen klo 15.00 arkipäivänä, postitetaan samana päivänä. Huomioi että posti jakaa postin vain arkipäivisin - ei lauantaisin, sunnuntaisin eikä pyhäpäivinä. Normaalisti varastosta löytyvät tuotteet toimitetaan Itellan 2. luokan kirjeenä, jolloin toimitusajaksi on luvattu 2-3 arkipäivää.

Sun on vissiin ihan vaan periaatteessa pakko valittaa, vai mitä?

7. CleverIndeed

CleverIndeed Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    1
    Missä minä olen sanonut että siellä sellaista luvattaisiin?! Ei, vaan tuo oli heidän käytäntönsä AINA niin pitkään kuin olen sieltä tavaraa tilannut. Joku itella on tässä ihan sivujuttu, en ole sieltä edelleenkään paketin pakettia tilannut.

Näin, eivätkä voineet tästä esim. näkyvällä punaisella tekstillä ilmoittaa. No sinä varmaan tarkistat toimitusehdot joka kerta tilatessa erikseen ja tarkistat tämänkin ketjun. Tuo muutos on aivan luokatonta palvelua discshopilta ja mikäli postitushinnat nousseet, myös itellalta (ELI POSTILTA). Siis että mä tilaan vapaaehtoisesti heidän kaupastaan ja he luulevat että lähtisin odottamaan tuotteita kokonaiset 3 arkipäivää SUOMEN SISÄLLÄ kun aiemmin olen saanut 3 kertaa parempaa palvelua? Haha, no tilaanpa jatkossa amazonista niin ei tarvitse kytätä seuraavana päivänä postiluukun edessä pahoin aavistuksin.

Ja tuo selitys ykkösluokan pettämisestä osoittaa tietysti palvelun huonontumista laajemminkin, mutta eihän siinä ole mitään logiikkaa... Siis joidenkin yksittäisten valittajien takia, jotka eivät tajua että joskus voi aikataulu pettää, muka huononsivat palveluaan?! Eiköhän tuo ole tehty ihan kustannussyistä, eli taas huijausta käytännössä. Ihan kiva paikka oli tuo aiemmin mutta kyllähän näistä tietenkin luotto menee.

Mitä helvettiä nyt taas? Nythän mä valitin aiheesta, en periaatteesta, pakosta enkä tyhjästä. Jos sun mielestä 200% huonompi palvelu on ok, niin sitten se on sun mielestä ok, mutta mun mielestä se ei ole. Hyväksyisitkö itse ilmoittamatta nousseet 200% korkeammat hinnat ylipäänsä missään tuotteessa? Tai jos odotat jotain lähetystä niin yhtäkkiä sen kanssa kestääkin 3 kertaa aiemman toimitusajan verran? Eli jos vaikka tilaat netistä ulkomailta jotain ja tuote luvataan yhdessä viikossa ja sen kanssa kestääkin yhtäkkiä 3 viikkoa, niin tämä ok ja muu valitusta? :rolleyes: Jne. voit soveltaa tuota vertailua haluamallasi tavalla.

No nyt ne leffat on metrin säteellä ja hintakin oli kohtuullinen, joten miksipä muka syyttä valittaisin kun selvisin tällä kertaa voittajana, lähinnähän tämä empaattisenä ihmisenä häiritsee enemmän itseä kärsimättömämpien ja vakioasiakkaiden takia joten on paikallaan tämä asia tuoda selvästi täälläkin esiin. Ajattele jos joku vaikka laillani ajattelee vuosikausien kokemuksella että päivässä tulee ja juhannukseksi saakin kivasti pari leffaa, niin valtaisa pettymys? Mutta kerran discshop haluaa asiakkaansa karkottaa niin fine, ostan jatkossakin ulkomaisilta toimittajilta ja olen tyytyväinen vaikka toimitusaika olisi kolminkertainenkin tuohon verrattuna. :)

Viimeksi muokattu: 20.06.2012
  8. x_jmt_x

Saadut tykkäykset:
    524
    Juridisesti aikaisempi käytäntö oikeuttaa edellyttämään käytännön jatkuvan, ellei nimenomaisesti muuta sovita. Nyt on sovittu, ehtokohta 4.3.

En tietenkään hyväksy, jos muutoksista ei ole ilmoitettu. Jos taas on ilmoitettu ja minä olen ne hyväksynyt, niin ei islle mitään voi.

Tämä oli mainittu jo maaliskuussa tämän ketjun viestissä #207.

On yksi asia valittaa palvelun tason laskemisesta ja siitä, että sinua ei ole siitä riittävästi informoitu ja toinen syyttää siitä, että sinua on huijattu/kusetettu/yms.

9. CleverIndeed

CleverIndeed Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    1
    Juridisesti minulla on kuluttajana oikeus todeta palvelun huonontuneen riittävästi, informoida siitä vaikka dvdplazalla ja lakata asioimasta ko. paikassa, tai ainakaan tämä ei ole laitonta en tosin ole erikseen tarkistanut ihan viime aikoina.

Ei ollut ilmoitettu minulle, kuluttaja on kingi ja vain kuluttajan kokemus ratkaisee. Eihän tälle tässäkään tapauksessa mitään voi. No lopetan kerran olen vielä edellä, paikasta jäi kaiken kaikkiaan ihan hyvät fiilikset. Ihmetyttää vain suuresti tuollaiset toimitusajat. Onhan paikan taso muutenkin laskenut monia tuotteita ei löydy jne. Toisaalta hinnatkin ovat laskeneet joskin ne koskeekin yleensä jostain syystä aina roskaleffoja. :D

En ole lukenut kyseistä viestiä, en kai muuten täällä "valittaisi". Huomasin kauhukseni muuttuneen käytännön täältä vasta tilattuani, kun ei leffoja kuulunut. Jos löydät discshopista maininnan tästä ketjusta niin voit senkin tänne mieluusti lainata.

Minua ei ole riittävästi informoitu, ainakaan suhteessa siihen miten paljon palvelun taso on laskenut. On selvää että kuluttajan pitää itsekin ottaa selvää, ja nyt se tapahtui tällä tavalla. En aio valittaa asiasta enempää plazaa korkeampiin asteisiin. Mutta edelleen asiakkaana koen tulleeni huijatuksi koska noin suuri muutos meni huomaamatta ja se vielä perusteltiin älyttömällä tavalla, mitä en todellakaan osta. Huom. monista kotimaisista nettikaupoista saa edelleen tuotteen kotiin päivässä tai ainakin kahdessa, harvemmin sentään kolmea menee!? Itse en hyväksy sitä että Ruotsista voi saada samassa ajassa, jos ei tuo soita jonkun kelloja niin sitten ei. No valitanpa tässä samalla myös entisen Postin palvelusta, alaspäin on menty ja onhan sen fiksummat ennakoineet jo aikaa sitten kun ei sekään firma enää edes kehtaa kutsua itseään oikealla suomenkielisellä nimellä. Hävettää melkein.

Se miksi tästä tuli avauduttua on kai pääasiassa että suunnittelin katsovani Snyderin leffan (joka oli ilmainen eli huvittavaa kyllä nyt oli valitettava ilmaisen tuotteen takia :D) maanantaina ja onnistun sen tekemään vasta nyt keskiviikkona tämän viestin jälkeen. Ei tässä siis kuitenkaan kaunaa kanneta ihan ok paikkahan discshop on ollut eli sen voi laskea meriitiksi ettei ole aiemmin ollut syytä valittaa. Tyhmää kun kaikki menee alaspäin. No mutta kohti uusia seikkailuja.

Viimeksi muokattu: 20.06.2012
  10. pede

pede Lähes henkilökuntaa Tukijoukot

Saadut tykkäykset:
    19
    Voi sua raukkaa huijattua rassukkaa.

Kyllä me nyt kaikki surraan sun kamalaa kohtaloa. Muista nyt kuitenkin että elämä jatkuu, eikä tällaisen vastoinkäymisen takia, vaikka se kieltämättä on massiivinen, kannata hautoa itsetuhoisia ajatuksia. Kriisiapua saa monestakin paikasta.

11. SamTheMan

SamTheMan Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    Taisi olla nopeusennätys Discshopin toimitusten kanssa eilen: maanantaina lähetetty paketti tuli seuraavana päivänä :thumbsup: Viimeiset lähetykset ovat muutenkin tulleet max 2 päivässä...
    Verkkokauppa.com:ia en edes enää käytä ja Discshopin timanttijäsenyyskin on alle 200 pisteen päässä :naminami:

12. wille82

wille82 Vakiokasvo

Saadut tykkäykset:
    0
    n.9kk meni että sai kerättyä 10e täyteen Discshop-raadin kyselyillä.
    Vois tuon ottaa nyt lahjakorttina ja lopettaa raadin jäsenyyden. Eipä noihin kyselyihin jaksa enää osallistua.

13. VeZius

VeZius Vakiokasvo

Saadut tykkäykset:
    27
    Ei voi kyllä liikaa kehua nykyistä Discshopin toimitusaikaa. Ennakkotilattu Avengers lähti heidän mukaan matkaan maanantaina ja tuli perille vasta eilen. Samana päivänä lähti myös toinen tilaus jonka tein edellisenä viikonloppuna, eikä kyseistä lähetystä näy täällä perillä vieläkään. Polkupyörälläkö ne näitä toimittaa? :p

14. x_jmt_x

Saadut tykkäykset:
    524
    Hetkinen. Eikös The Avengersin julkkaripäivä ollut vasta perjantai? Ja ennakot saa postittaa siten, että ne ovat perillä julkkaripäivänä, joka usein tuosta 2-3 päivää -postin vuoksi johtaa siihen, että on perillä päivää ennen. Jos maanantaina on postitettu ja torstaina on perillä, niin se on Itellan normisuoritus.

15. freq

freq Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    Tuli tuossa tilattua seitsemän kautta stargate sg-1 dvd bokseina ja niistä viisi saapui viime torstaina ( kaksi muuta kautta lähetetään myöhemmin kun ei ollut niillä varastossa). Noh kävin hakeen postista paketin ja alkoi vähän tympäseen kun levyjä oli irrallaan kolmesta boksista joten lähetin ne takas. Nyt maanantaina sit sain uudet tilalle ja voi vittujen kevät joudun lähettään nämäkkin takas koska kahdesta boksista on taas levyjä irrallaan ja kolmas boksi on ottanut niin pahasti iskua että muovin palasia on irti siittä boksista. Noh eiköhän noi saa lähetettyä jossain vaiheessa mulle ihan ehjät boksit. Muuten olen ollut discshoppiin ihan tyytyväinen.

16. PhillyNott

PhillyNott Vakiokasvo

Saadut tykkäykset:
    8
    Ei taida postimyynti olla sinua varten.

17. x_jmt_x

Saadut tykkäykset:
    524
    Onko ns. asianmukaisesti pakattu? Vai haukutko taas väärää puuta, kun syypää on postin pakettien heittelypalvelu.

18. El Grande

El Grande Lähes henkilökuntaa

Saadut tykkäykset:
    355
    Katsoitko levyjen kunnot? Eivät kyllä loputtomiin varmaan suostu uusia lähettämään, jos ei esim. levyissä ole merkittävää toimimiseen vaikuttavaa vikaa

19. freq

freq Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    Kyllä ne oli ihan asianmukaisesti pakattu. boksi josta oli noita muovinpaloja lähteny oli aika jännästä kohtaan vielä kaikenlisäksi rikki. Se oli menny siittä kohtaan rikki mistä boksit avataan.

Levyissä oli tosiaan naarmuja en minä niitä muuten ois jaksanu alkaa lähetteleen takasin. Ensimmäinen kerta kun näin käy postimyynnistä tilatessa.

20. VeZius

VeZius Vakiokasvo

Saadut tykkäykset:
    27
    Niin, olisi pitänyt lisätä tuohon minun postaukseen vielä, että kauas on tultu siitä seuraavan päivän toimituksesta, joka oli niitä kyseisen liikkeen suurimpia myyntivaltteja vielä joku aika sitten.