Löytyykö Discshopiin joku koodi joulukalenterituotteille? En sellaista heidän sivuiltaan löytänyt ja muistaakseni aikaisemmin ne on olleet rahtivapaita.
Miten Discshop lähettää tilauksen, jos tilauksesta jokin tuote on väliaikaisesti loppu? Toimittavatko varastossa olevat tuotteet heti, vai odottavatko puuttuvankin tulevan varastoon?
Tilasin jokin aika sitten 6 Blu-raytä. Neljä varastossa ollutta tuli heti, loput kaksi nyt tulossa jälkikäteen.
Ennakkovarausten kanssa odottavat niin kauan, että nekin ovat saatavilla. Ainakin ennen oli tosin mahdollista valita kalliimpi toimitus, jolloin jo varastosta löytyneet tuotteet lähetettiin heti.
Jep, kalliimpi toimitus tarkoittaa, että maksat ennakkovarauksista omat postikulut. Mitään hyötyä niitä ei ole laittaa samaan tilaukseen, jos haluaa varastossa olevat heti. Nousin yli 100 pisteen, mutta olen näköjään edelleen pronssitasolla. Hopeatasolla pitäisi olla jotain erikoishintoja ja pitempi maksuaika ilmeisesti. Tosin pronssitasollakin tulee 14 päivän klarna-lasku sivuilla mainitun 10 päivän maksuajan sijaan.
Tilasin maaliskuussa SNES Classicin Discshopista ja tuote saapui perille siten, että tuotelaatikko oli aika huonossa kunnossa. Otin yhteyttä Discshopiin tästä ja kysyin, josko he lähettäisivät uuden tuotteen. Sain uuden tuotteen viikkoa myöhemmin ja tässäkin oli tuoteboksi huonokuntoinen. Palautin molemmat tuotteet sitten 19. maaliskuuta erillisinä lähetyksinä alkuperäispakkauksissa. Maksoin vain siis tuon ensimmäisen tilauksen. Rahoja ei ole vieläkään tullut takaisin. Otin tänään yhteyttä Discshopiin asiasta ja sain vastauksen, että he olivat saaneet vain tuon korvaavan tuotteen palautuksen, mutta tuota, jonka olin maksanut, ei ole kuulemma saapunut perille. Palautin siis molemmat tuotteet samalla postireissulla samana päivänä. Molemmissa on onneksi lähetysseurantatunnukset ja molemmat lähetykset ovat palautuneet lähetysseurannan mukaan Discshopille 22. maaliskuuta... Otin tuosta uudestaan yhteyttä ja sanoin, ettei tuo heidän väittämä voi olla mahdollista. Laitoin myös kuvan postin kuitista, jossa näkyy nuo molempien tilausten palautukset seurantatunnuksineen. Eipä ole vielä kuulunut vastausta takaisin, mutta yrittääköhän Discshop tässä nyt tahalleen kusettaa? Melkoista perseilyä kyllä tuon tason firmalta joka tapauksessa ja taitaapa olla niin, että tuo oli viimeinen tilaus Discshopiin itseltäni. Jos ei rahat palaudu tämän viikon aikana, niin pitänee ottaa yhteyttä kuluttuajansuojaneuvontaan.
En maksanut Klarnalla, vaan suoraan verkkomaksuna Discshopille. Odottelen huomisen vielä vastausta ja sen jälkeen otan sitten yhteyttä kuluttajansuojaneuvontaan, jos eivät suostu palauttamaan rahoja. Molempien lähetysten tilausseurannat tosiaan selvästi näyttävät, että molemmat palautukset on vastaanotettu 22. maaliskuuta ja postin kuitti on vielä itsellä tallella, niin tuossa ei pitäisi olla mitään epäselvää.
Kauankohan tämä putiikki vielä pysyy pystyssä: https://www.asiakastieto.fi/yritykset/fi/discshop-alandia-ab/19325067/taloustiedot Vielä ei ole edes tarjolla viime vuoden tulosta. Ainakin tarjoukset ovat huonontuneet viimeisen vuoden aikana.
Liikevaihtoahan tuossa on hyvin ollut vielä 2016. Tulos on nyt jäänyt pakkaselle, mutta kyllähän tuon 300k saa helposti paikattua, jos osaa hommat hoitaa ja liikevaihtoa riittää.
Seurasinkin tilastoja 2012 lähtien. Kaksi 0 vuotta ja yksi yli 1/4 miinus vuosi. Ei toi kovin hyvää bisnestä voi olla. Yrityksen ois kuitenkin tarkoitus tehdä voittoa.
No mä odottaisin viime vuoden tulosta vielä ennen kuopan kaivuuta. Yritys voi helposti tehdä nollatulosta ja toimia ihan hyvin. Työntekijöitä vaan 6kpl. Niidenkään osalta ei ole kulut, mitään isoja, jos sen suhteuttaa liikevaihtoon. Tietysti olettaen, että omistajat ei osta, mitään Ferrareja joka viikko.
Eilen illasta sieltä tuli sitten vastaus, että tilaus on nyt merkitty palautuneeksi ja Klarna tekee rahanpalautuksen 5 päivän sisällä. Aika paskaa palvelua silti, koska palautus oli tosiaan saapunut Discshopille jo 22. maaliskuuta lähetysseurannan mukaan. Jos en olisi alkanut kyselemään rahojen perään, niin tuskinpa noita olisi ikinä saanut takaisin. 125€ oli tilauksen summa, eli ihan pienestä rahasta ei ollut kyse.
No sittenhän maksoit Klarnan kautta, jos se kerran rahatkin palauttaa? Jatkossa kannattaa olla sinne suoraan yhteydessä, jos tulee vielä tällaisia ongelmia.
Maksoin suoraan verkkopankilla tuon ostoksen. Kysyin itsekin Discshopilta tuosta, että miksi Klarna tekee rahanpalautuksen, kun en maksanut sen kautta, mutta sieltä vastattiin vain, että Klarna kuulemma hoitaa kaiken Discshopin maksuliikenteen ja tekevät myös tuon rahanpalautuksen.
Fyysisen median myynti laskee kaikkialla. Vuonna 2016 tulos oli noin huono. Miksi olet noin positiivinen? Onko sinulla parempaa tietoa?
Lopun alkua. CDON myy nykyään kaikkea grilleistä CD-levyihin. Varautuu Amazonin tuloon ja kilpailuun. Arvaus: Discshop lopettaa toimintansa tämän vuoden aikana?
Ei taida olla enää syitä suosia tätä puljua CDON:n sijaan, kun palvelutaso ja toimitusajat eivät ole enää sen parempia. Nytkään ei ole 20.4. postitetut elokuvat tulleet vielä perille. Sitähän se henkilökunnan vähentäminen tietenkin teettää.