Jos ei tule ilmoitusta, niin voihan sitä lähettää myyjälle viestiä, että lähtikö se tulemaan vai ei/menikö tilaus perille. Itse en ole törmännyt tällaiseen ongelmaan, vaikka olen tilannut sieltä sun täältä tavaraa. Tosin kerran tuli tavaraa, joka ei ollut aitoa. Tilasin niin halpoja Casion F-91w kelloja indokiinasta, että olisi itsellä pitänyt jo kellot soida ennen tilausta. No rahat tuli takaisin ja sain kopio-kelloja .
Noissa tilanteissa ottaisin ensimmäisenä yhteyttä juuri myyjään (vaikka ongelma liittynee enemmän eBayn järjestelmään kuin myyjään, niin aika harvassa asiassa en olisi ensimmäiseksi ottamassa yhteyttä myyjään). Joskus toki voi käydä huono tuuri ja myyjää ei kiinnosta vastailla viesteihin, mutta olenpa itse esimerkiksi tuota kautta useamman kerran pyytänyt huudon peruutusta, kun mieli ostopäätöksestä on muuttunut. Kielitaidostakaan ei ole tällä google translaten aikakaudella enää kiinni, että voi vuorovaikuttaa.
Lähetin s-postia myyjälle ja kerroin, että haluan vaihtaa tuotteen toiseen, jos vain käy. He ilmoittivat kaupanvahvistuksessa(siis eilen), että peruminen täytyisi tehdä tunnin kukuessa tilauksesta. Peruin kaupan eBayn kanssa heti, kun pystyin, mutta heiltä ei tullut vastausta s-postiini. Sitten vasta tuli kaupanvahvistus myyjältä, kun olin yrittänyt perua kaupan eBaylle! Jouduin kyllä tekemään kovasti töitä, että sain perumisen menemään eBayhin. Toivottavasti tänään lähettämääni s-postiin tulee vastaus ja saisin edes tuon tuotteen vaihdettua(kaukosäädin telkkariin-samannäköisiä kapuloita useampia malleja), tai mieluummin kokonaan peruttua.