Muistattehan, että PayPalin valuuttakurssit ovat todella perseestä, mutta jollainhan se on PayPalinkin tili tehtävä.
´ No eipä se nyt mikään katastrofaalinen ero todellakaan ole. Jos esim $ on ollut 0.73 niin paypalissa se on tyyliin 0.76 joten tuskin mikään kuolema kellekkään. Ellei bemaria paypalilla ole maksamassa.
Rekisteröidyin Ebay:hin (www.ebay.com) ja PayPal:iin (www.paypal.com) ja nyt tililtäni on samantien hävinnyt 3*1 eli 2korttiostoa paypal -nimikkeellä ja yksi korttiosto ebay -nimikkeellä. Mistä nämä johtuvat? Iski vaan paniikki, että onko tää jotain kusetusta??? edit: "tilasin" kyllä yhden kännykän akun, mutta en ole maksanut sitä vielä. Onko tuolla nyt sitten jotakin avausmaksuja paypallissa tai varausmaksuja ebay:ssa? edit2: kävin kysäsemässä live-chatissa, niin sanoivat, että 1euro lähtee kait molemmista ja pitäis palautua. Outoa, että ottivat kaks kertaa paypallilta. Tuossa vaan pelästyy, että alkaako tilin saldo tippumaan 1/min tms...
Onko tosiaan näin, Luottokunta hyvittää PayPalin kauttakin maksetut ongelmatapaukset? Voisiko joku antaa esimerkkejä? Maalaisjärjellä (koskas se nyt olisi ollut oikeassa) ajattelin tässä sopimuksen syntyvän minun ja Paypalin välille ja siinähän ei välttämättä ole tapahtunut virhettä. Toisaalta virheellisen tuotteen tapauksessa tavara pitää palauttaa ensin ennenkuin voi rahojaan lähteä peräämään. Tässä tapauksessa varmaankin myyjälle maksetut toimituskulut saa takaisin, mutta palautuskulut jäisi itselle? Oma huoli on (tällä kertaa) parit tuoksut ja niiden mahdollinen aitous, olisi kannattanut lukea palautteet ennen huutamista. Erityisesti ne negatiiviset ja poisvedetyt. -Tomppa
Minä olen kahdesti reklamoinut Luottokunnalta PayPal-maksuja. Viimeksi viime viikolla. Kyse kummassakin oli tavarasta, jonka maksoin, mutta jota en ikinä saanut. Toinen myyjä ei edes väittänyt lähettäneensä tuotetta, vaan lopetti vain yhteydenpidon ja toinen myyjä väitti lähettäneensä, mutta sanoi heittäneensä kaikki lähetyspaperit roskiin. Faksasin kertomuksen tapahtumista Luottokunnalle ja liitteiksi laitoin ostoksen eBay-sivun, PayPal-maksuprintin ja tuohon jälkimmäiseen meilin, missä myyjä kieltäytyy palautamasta rahoja kokonaan. Maksun hyvitys näkyi seuraavana päivänä korttitiedoissa ja vähennettiin seuraavasta laskusta. Mitään vastapuolen kuulemista ei tehty. PayPalin käyttösopimuksessa lukee, että luottokortin omistajalla on oikeus käyttää kortin myöntäjän suomia valitusmahdollisuuksia, kuten tuo reklamaatio. PayPal kuitenkin suosittelee käyttämään sen omaa valitusjärjestelmää. Se vain on aika vaivalloinen ja valitus pitää tehdä pian tai se ei ole mahdollinen. Ostin "like new" kunnossa olevan pelikonsolin jenkkilästä. Kone oli kuitenkin rikki ja muutenkin hirveässä kunnossa. Myyjä ei sitä myöntänyt. Tein valituksen PayPalille ja myyjä pysyi tarinassaan. Jouduin kirjelmöimään asiasta aikalailla. PayPal halusi asiasta kolmannen asiaa tuntevan mielipiteen. Hankin sellaisen. PayPal totesi tapauksen minun edukseni, mutta ennen rahojen palauttamista piti minun omaan laskuuni palauttaa tavara myyjälle. Se maksoi puolet siitä mitä olin koneesta maksanut. Jäi siis hommasta aika paska maku suuhun.
Kävi tällä tavalla, että tuli eBaysta huudettua joulukuussa 450$ USD hintainen tavara kaikinpuolin luotettavalta vaikuttaneelta myyjältä. Maksoin Visa Electronilla PayPalin kautta. No tavaraahan ei koskaan tullut, joten valitukset eBay:hyn ja PayPal:iin. Myyjä paljastui huijariksi (sai huijattua monelta muultakin rahat). PayPal totesi myyjän syylliseksi parin kuukauden valituksen käsittelyn jälkeen, ja onnistui palauttamaan 175$ USD rahoista. En tajunnut tehdä reklamaatiota Luottokuntaan heti, ja valitusten käsittelyssä PayPal:issa ja eBay:ssa meni aikansa, ja intin käyntikin oli sekoittamassa touhua. Nyt on sitten myöhäistä ottaa yhteyttä Luottokuntaan, koska kuukauden raja on mennyt rikki. :OI Myyjää ei varmaan kovin vaikea olisi saada kiinni, kun täydet henkilö- ja osoitetiedot ym. ovat tiedossa. Kellään mitään ideoita?
Mikä kuukauden raja? Oletko ollut yhteydessä edes Luottokuntaan? Minulle aikanaan sanottiin, että reklamaation voi tehdä vasta kahden kuukauden kuluttua laskutuspäivämäärästä, jollei tavaraa ole tullut. Kyseessä oli tavallinen Visa ja se pakettikin tuli lopulta itänaapurin kautta kiertäneenä perille ;o) -Tomppa
Joo olen soittanut, ja sanoivat että ei onnistu ellei kuukauden sisällä ostosta reklamaatiota tee. Sinänsä outoa, pitäähän nyt kaukaa tuleville paketeillekin jo varata 1-2 vkon saapumisaika (etenkin joulupyhinä, jolloin osto tapahtui). Omassa tapauksessa kävi vielä niin, että myyjä pystyi "lähettämään" paketin vasta kymmenen päivän päästä maksun suorituksen jälkeen. Yritä siinä nyt sitten kuukauden sisään valitusta tehdä.
Soita uudestaan ja selitä (koko) asia uudelleen, tuo ei voi pitää paikkaansa, johan maapostikin voi tuon aikaa seikkailla (ja seikkailikin minulla). Soitithan (pyysit) nimenomaan ulkomaan puolelle? -Tomppa
Jaa no nyt siellä oli eri henkilö ja kuukausi oli muuttunut kahteen. Mutta eipä auta asiaan, kuulemma 4kk on ehdoton raja.
Mutta etkös sinä soittanutkin ekan kerran sen neljän kuukauden sisällä ja sait väärää informaatiota.... ;o) Kyllä mä tekisin vieläkin kirjallisen oikaisuvaatimuksen vai mikähän se oli nimeltään ja laittaisin kaiken dokumentaation mukaan, mm. selostuksen siitä, että asiaa yritettiin tuona aikana ensin selvittää ja hyvitystä hakea ilman Luottokunnan apua/kuluja. Jos sieltä jotain saisi vielä takaisin, niin eiköhän edelleen tuntipalkoille pääsisi ja todennäköisyys lienee kuitenkin parempi kuin lotossa. -Tomppa
Ei luottokunnalla mitään kuukauden rajaa ole vissiin koskaan ollutkaan...kaikki mun reklamaatiot on ollut huudoista jotka on ollut kuukausia sitten..eikä kukaan sieltä ole mitään avautunut.
Dodiin. Nyt olisi tarkoitus tilata ihan jotain pientä koeostoksena Ebaysta ja PayPal-tili on pystyssä. PP tili on se ihan perus (Personal) ja korttina on Sammon Visa Electron. Kun painan add funds, se sanoo, että en voi lisätä kortin kautta rahaa tilille. Mitenkäs tämä maksaminen tuonne Ebayn myyjälle onnistuu, jos sinne ei saa rahaa? Vai veloittaako toi PayPal suoraan mun tililtä??
Kun huudat eBay:stä tavaraa ja voitat huudon, maksu suoritetaan eBay:n checkoutin tai myyjän oman (jotkut power sellerit ym. kivijalka& eBay-e-store) checkoutin kautta. Näistä linkataan paypalin sivuille johonka joudut kirjoittaa tunnuksesi ja voit vielä säätää jotain hintojakin siinä (postikulut jne.) Kun olet tarkistanut tiedot tällä paypalin sivulla ja painat Pay-nappia, samalla sivulla yllä näkyvä summa veloitetaan tililtäsi.
Voi perkeleen perkele. Maksoin tuolla paypalilla tuossa aamulla voittamani huutokaupan. No se heitti maksuvaiheessa jotain erroria moneen kertaan, tyyliin "Service busy, try again later.." No sain kuitenkin muutaman uuden yrityksen jälkeen maksettua onnistuneesti, mutta nyt kun menin katsomaan tilitapahtumia niin tilillä oli varauksia noin 5 kertainen määrä siihen mitä oikeasti piti ottaa. Paypalin tilitapahtumissa kuitenkin näkyy vain yksi maksu. Lähtevätköhän nuo varaukset itsekseen pois vai kannattaisiko ottaa yhteyttä PayPaliin/Luottokuntaan? Korttina siis Sammon Visa Electron.