Se että jotkut kriitikot sun muut elokuva snobit...näitä hakkuisikin ei tarkoita että ne olisivat millään tavalla huonoja elokuvia. Hyviä kaikki kolme. :thumbsup: Cabin Fever.........kukaan ei tunnu pitävän tästä, mutta minä ainakin pidän. Eli Roth on kauhugenren pelastaja...hänen uusin elokuva Hostel oli myös loistava. Roth ja Alexandre Aja palautti uskoni nykykauhuun. A Love Song for Bobby Long pitääkin katsoa...jäänyt aika vähälle huomiolle...vaikuttaa todella hyvältä.
Shakespear in Love tuntuu ainakin tällä palstalla olevan kovasti inhottu. Minusta se on oikein kelpo elokuva ja tykkäsin kovasti.
Et ole yksin. Kaikkien kriitikoiden äiti ja isä Tapani Maskula antoi Alienille ja Aliensille 2/5 ja kolmoselle 5/5. :hitme:
Alien 3 on myös oma suosikkini näistä. Ja mitä maskulaan tulee, on hänellä monen leffan suhteen sama maku ja mielipiteet kuin minulla (mitä tullut luettua) En kuitenkaan alentuisi antamaan noin huonoja pisteitä edeltäville osille. Pelkästään neloselle. Jotain muutakin piti kirjoittaa, mutta unohdin mitä. :thumbsup:
Black Book - välillä erittäin epäuskottava kerronta, minkä takia moni ei tykkää, mutta tarina on hieno
Tämähän ei kyllä ole kerännyt minkäänlaista isompaa vihaajajoukkoa, ennemminkin tätä on kehuttu myös kriitikoiden toimesta (joskin myös jonkinverran ei-pidetty). Ei silti kuulu mitenkään tämän ketjun nimen alle, ellei kyse ole pienen kaveripiirin mieltymyksistä verrattuna omaan.
Tiitaanic, rautakuori... Niin ja selvennyksenä, en tiedä ketään kuka pitäisi tätä elokuvaa hyvänä. Ei edes tyttöystävä!
Alexander Aika kaukanahan tämä on täydellisestä elokuvasta, mutta kun Aleksanteri Suuren vaiheisiin hieman koulukirjoja enemmän perehtyneenä osaa mielessään paikata tarinalliset aukot, niin kyllähän tästä jo hyvääkin löytää. Mm. Gaugamelan taistelu on yksi parhaiten elokuvissa toteutetuista antiikin ajan kahakoista, joka pieksää mielestäni näyttävyydellään ja uskottavuudellaan vaikkapa Gladiatorin ja hunksit sotapolulla (nojoo, 300 ei toki edes tavoittele realismia). Suuren budjetin minisarjana olisi varmaan toiminut aivan eri tavalla, joten sinällään harmittava hukattu mahdollisuus.
mainitaan nyt muutama mikä tuli ensimmäisenä mieleen: We're No Angels (1989) loistava ja viihdyttävä elokuva jota tähdittää Robert De Niro,Sean Penn ja Demi Moore The Witches of Eastwick (1987) myös näihin suosikkeihini kuuluu tämä George Millerin laatutyö. hauska juoni, Jack Nicholson,Susan Sarandon,Michelle Pfeiffer ja Cher .. soppa onnistuu varsin hyvin
Enhän minä mistä voi toisten mielipiteitä tietää, mutta eräs omasta mielestäni klassikkoelokuva Mortal Combat on mitä luultavimmin enemmistön mielestä aivan paska. Yhdistelmä techno&taistelulajit sai allekirjoittaneen katsomaan elokuvan niin monta kertaa, että muistin jok'ikisen repliikin ulkoa pitkän aikaa.
Ei tule kyllä juuri tuollaisia leffoja mieleen. Hana-bi on sellainen tosin, josta minä pidän ihan homona, mutta suurin osa pitää ihan ok-leffana. Kitano-fanit kuitenkin yleensä hänen parhaimpanaan.
Rogerin bondit:naminami: Oikeen ärsyttää lukea kun kriitikot lyttäävät minkä ehtivät, Seanin bondit ovat aina olleet tylsiä(IMO) ja muita ei tarvitse edes mainita(CR on tietty omaa luokkaansa). Vaikka kirjat on tullut luettua ja tavallaan "tiedän" millainen bondin tulisi olla niin Roger on aina iskenyt eniten Rogerilla oli myös parhaat mimmit +tunnarit. True Lies Face/Off Ladattu Ase Payback (tässä leffassa on munaa) näitä riittää osa on tietty suht suosittuja olleet muutenkin mutta yleisesti olen kaveripiirissä suht yksin diggaillut
Minustakin Alien 3 on aliarvostettu, IMDb Alien 8.5, Aliens 8.4 ja Alien 3 vain 6.4 pistettä (joku Beowulf 6.9 tai The Golden Compass 6.6), saa nähdä mitä David Fincher on saanut aikaan tulevasta "Rendezvous with Rama"-elokuvasta http://www.imdb.com/title/tt0134933/ Pitääkin katsoa Alienit tässä taas joskus uudestaan, saa nähdä koska näistä saadaan HD-versiot nautittaviksi ala Blade Runner. Bad Boys jotenkin ollut aina omassa suosiossani
Toki alkuperäinen Hohto on aina alkuperäinen, mutta itse kyllä tykkään myös tuosta uudesta Kingin ohjaamasta "tv-versiosta". Sehän on haukuttu täysin maanrakoon, mutta itse pidin.
Oikeastaan tulee mieleen vain Ridley Scotin Hannibal, joka toki ei ollut yhtä säväyttävä kuin Silence of the Lambs, mutta joka ainakin minusta on saanut osakseen epäoikeudenmukaista kritiikkiä.
Mitä helvettiä? Maskula antoi jenkkileffalle enemmän kuin KAKSI tähteä? Maskulan jenkkimaksimi on tuo 2/5. Enempää ei jenkkileffoille tipu. Jos haluaa saada tuon yli, se vaatii leffan pääosaan Tauno Palon ja/tai Ansa Ikosen (jos molemmat, viisi tähteä on taattu). Kaikkien kriitikoiden äiti ja isä, tosiaan. Mä taas en voi sietää suomi-filmejä. Yäk! -DMC-
Tämä tosin saattaa johtua osaksi elokuvaversion yksinkertaistetusta tarinasta, jos verrataan kirjaan (itselleni elokuva oli armoton pettymys loistavaan kirjaan nähden). Ilman kirjan lukemista, elokuva olisi saattanut olla parempi. Black Dahlia kompuroi samasta syystä, tosin huomattavasti pahemmin.