Pahoittelut off-topicista, mutta pakko mainita että Maskula antoi Planet Terrorille kolme tähteä. Maskula osaa välillä yllättää, toivottavasti jatkaisi vielä pitkään arvostelijana kun on niin tunteita herättävä tyyppi :thumbsup: Joo, jatketaan aiheesta. Minustakin kolomos-Alien oli hyvä. Ja Rennyn Mindhunters oli mainio aivot nollille -viihdyke, kuten myös Bad Boys -leffat.
hehe joo, sama se mikä kriitikko. niiden sanahan sanoo mistä SINÄ ja MUUT pitävät yleisesti kriitikoiden sanat on ihan yliarvostettuja mun mielestä, vaikka olisi mikä kriitikko niin nehän sanoo vaan oman mielipiteensä.
Pidän elokuvamakuani aika geneerisenä, joten mieleeni ei heti juolahtanut juurikaan elokuvia, joista minä pidän mutta muut eivät. Aloinkin tutkia IMDb-arvosanojani verrattuna keskiarvoihin. Niiden elokuvien, joista voin sanoa pitäväni, joukosta eniten poikkeamaa positiiviseen suuntaan oli seuraavissa: Commando (+4,0) Der schweigende Stern (+3,6) Joe Versus the Volcano (+2,7) Dune (+2,5) The Mexican (+2,1) Antitrust (+2,0) Crimson Tide (+1,9) Im Staub der Sterne (+1,9) IMDb ei toki ole täydellinen yleisen mielipiteen mittari, joten kaikki näistä eivät oikein käy ketjun määritelmään. Ainakin Commando ja Dune ovat kulttisuosikkeja, joilla on paljonkin faneja, ja Im Staub der Sternen ja Der schweigende Sternin osalta taas arvostelijamäärä on niin pieni, ettei siitä oikein voi vetää johtopäätöksiä. Crimson Tideä pidetään käsittääkseni yleisestikin ihan hyvänä elokuvana, itse vain satun fanittamaan sitä hieman tavallista enemmän. Jäljelle jäävät siis lähinnä Joe Versus the Volcano, The Mexican ja Antitrust. Näiden lisäksi pidän melko paljon uusista Star Warseista, varsinkin Sithin kostosta. Toiseen suuntaan poikkeamia olisi löytynyt hieman paremmin, mutta ne eivät kuulu tähän ketjuun.
http://www.imdb.com/title/tt0116289/ Feeling Minnesota - omissa kirjoissani 5 tähden elokuva. En tiedä johtuuko haukkuminen näyttelijävalinnoista, vai mistä. Keenu Reeves ja Cameron Diaz tuntuvat olevan kriitikoiden paskalistalla, ja yleisö varmasti yllättyi kun filmi ei ollutkaan helposti sulateltavaa hollywoodhöttöä.
Omassa ystävä-/tuttavapiirissäni kukaan ei pidä näistä. Olen kuullut kun osaa näistä on haukuttu ja osa on myös saanut huonot arvostelut. Löytyypä tästä myös "kaikkien aikojen surkein elokuva". Crow II: City of angels May Puppet master 1 & 2 The Fearless vampire killers A.K.A Dance of the vampires (Roman Polanski) Texas chainsaw massacre 2 (paras kauhukomedia evil deadien lisäksi) The Ring Silent hill Dead silence Stigmata Plan 9 from outer space (Uusi väritetty ja suomitekstitetty julkaisu rokkaa!!! Edillä oli munaa tehdä mitä halusi ja omalla tavallaan.. tee-se-itse-asenteella, "ykkösellä purkkiin" meiningillä , suurella innolla, pienellä rahalla ja ilman ammattitaitoa)
No, onhan vastaavia tapauksia maailmassa vaikka millä mitalla. Kyseinen leffa vain sattumalta pääsi suuren yleisön tietoon.
Et ole ainoa. Harmittavan moni näyttää pilanneen leffailtansa kyynisellä asenteellaan ja epärealistisilla odotuksillaan mutta on niitä meitäkin jotka osasivat rentoutua ja nauttia laadukkaasta viihteestä sellaisena kun se valkokankaalle heijastettiin.
'epärealistiset odotukset'. En ihan ymmärrä termiä, jokainen kai odotti vanhojen elokuvien veroisia tarinoita. Tarkoitatko, että oli jo itsestäänselvyys, että elokuva on huonompi kuin aikaisemmat?
Aika vaikea noiden tarinoiden tasoa on objektiivisesti arvioida. Ehkä pidit tarinaa huonompana koska leffa oli ylipäätään 2000-luvun tyyliin tehtyä ja olisit halunnut nähdä kasarileffan? Nähtyäni uuden Indyn tulin hyvillä mielin kotiin teatterista ja koska olin Indy-fiiliksissä katsoin Viimeisen Ristiretken DVD:ltä myöhemmin illalla. En kokenut sitä mitenkään ylivertaiseksi, päinvastoin jotkin trikkikuvaefektit ovat häirinneet minua 80-luvun lopulta asti mutta olen aina yrittänyt katsoa niitä sormien läpi, leffasta nauttien. Aika lailla samaa tasoa kaikki 4 Indyä ovat minusta omine heikkouksineen ja vahvuuksineen. On hyvä että ne ovat toisistaan hieman eroavia.
On ne hienompia kuin CGI viidakko. Sitäpaitsi vanhoissa indyissä oli jotain mitä uudessa ei. Sisältö ja hyvä juoni.
Ole toki tuota mieltä jos haluat. Ei se ole minulta pois. Itse en edes tajunnut että viidakosta osa on CGI:llä tehty ennenkuin luin asiasta. Mahtavaa työtä! Viidakon teossa oltiin käytetty fysikaalista mallinnusta. Indy 3.ssa sen sijaan hattu pysyy päässä avolentokoneella lentäessä koska joku unohti laittaa tuulikoneen päälle. (Indy+iskä pakenee ilmalaivalta)! Sekö sitten on aidompaa? Vanhoissa Indyissä on 80-lukumaisuus jota uudessa ei ole mutta uudessa on sitten 2000-lukumaisuus. Otan osaa jos et kykene nauttimaan molemmista.
Mielestäni tässä elokuvassa oli kunnollinen sisältö ja hyvä juoni. Joten kyllä ne tästä uudesta Indystä löytyvät ihan samalla tavalla kuin aienmista osista Ja mitä CGI viidakkoon tulee, olisin itse toivonut että kyseiset kohtaukset olisi kuvattu oikeassa viidakossa. Varsinkin se megahakkuukone olisi ollut aika messevä peli livenä kuvattuna Samalla olisivat lavastajat saaneet oikeaa amatsonialaista ikimäntyä työstettäväksi.
Täytyy itsekin tunnustaa tähän väliin kun kovaa vääntöä asiasta käydään, eli itsekin pidin kyllä uusimmasta Indystä, vaikka muutamat epäkohdat hieman häiritsivätkin. Kokonaisuudessaan kuitenkin viihdyttävä paketti! Muita aiheeseen liittyviä leffoja ovat esimerkiksi: -Miami Vice -Ali -Mulholland Falls
Määritelläänpä tuo "muut" aluksi: Elokuvia joista minä pidän, mutta joita vaimo inhoaa. Vaimo karkaa aina paikalta, kun näitä näytetään TV:stä tms. . Paluu tulevaisuuteen trilogia: -mukavan keveää viihdettä, paljon kaiken sorttisia epäloogisuuksia; kaikesta huolimatta nämä ovat omaan makuuni. Star Wars trilogiat (uusi ja vanha): -itse en voi olla katsomatta näitä, kun tulevat TV:stä. Löytyy toki kaikki levyhyllystäkin, mutta silti... (mikä kertonee kaiken tarpeellisen) Indiana Jones trilogia: -jaaps, onkohan tämä tavallaan enää trilogia... Nämä tuli keväällä katsottua levyltä jälleen kerran eräänä viikonloppuna nelosen pohjustukseksi. Loistavia ovat. Karate Kid trilogia: -en laske nelosta enää näihin leffoihin. Ensimmäiset kolme Ralph Macchion ja Pat Moritan tähdittäminä ovat jostain syystä jääneet mieleeni. Tuli katsottua jälleen kun tulivat keväällä TV:stä. Hmm... hyvä asiat tulevat aina kolmen ryppäissä!
Event Horizon :hitme: Crying Freeman Tomb Raiderit Viimeisimmät Potterit Under Siege (ainut siigali mistä pidän ) edit: lisäsimpä muutaman leffan listalle. Kyllä mukavat hymyt sai lukemalla threadin läpi :thumbsup:
Jotkut kasariteinikomediat, esim. Breakfast Club, Sixteen Candles ja Pretty in Pink, on mielestäni mitä parhainta viihdettä Samoin joku aika sitten pipipäissäni päädyin katsomaan subilta vai neloselta elokuvaa Spacehunter: Adventures in the Forbidden Zone ja kierolla tavalla tykkäsin hirveästi. Nokkelimmat ehkä keksivätkin yhteisen tekijän noissa kaikissa leffoissa, joka on myös ehkä suurin syy miksi niistä tykkään :thumbsup:
Nuo meinasin itsekkin mainita tähän threadiin tullessani ja kyllä nuo muutkin on ihan mainitsemisen arvoisia myös omasta mielestäni. Ja tässä vielä muutama oma omituisuus... ei jaksa alkaa mitään listaa tekemään. Kicked in the Head (1997) Pet Sematary II (1992) Species II (1998)