Offtopic: Laitetaan siinä vaiheessa, kun Ferrarit pysyvät "suoralla" tiellä Big Redin nopeuksissa: On Big Redillä tosin ajettu radallakin: Tässä hyvä video siitä miten alustaviritetyllä Chargerilla ajetaan autocrossia Lamborghini Gallardoa vastaan. No tukan rajaan tuli... mutta vain 0,5-1 s kierrokselta. http://www.youtube.com/watch?v=F9xM-UM-vhw Tässä se roikkuu Ferrari F430:n perässä: http://www.youtube.com/watch?v=euOtG-pzB48 Jos tuota Chargeria verrataan Big Rediin, niin 69 Camaro on jo aihiona varmaan 500 kiloa 68 Chargeria kevyempi. Tuossa Chargerissa on kokonaan pataraudasta tehty kone (ei edes alukansia) vakiopaikallaan, Big Redissä on alumiinilohkoinen kone siirrettynä 30 cm taaksepäin. Kaiken kaikkiaan tuo alumiinilohkon ja kansien käyttäminen ottaa arviolta 80-100 kiloa pois auton keulalta... Chargerhan oli melkein vakio!:hitme: Tässä vielä muutama jenkkilötkö matelemassa radalla...:naminami: http://www.youtube.com/watch?v=kVb5UBoKsp8 http://www.youtube.com/watch?v=LJl9Dr5E_yo http://www.youtube.com/watch?v=yWkI9Myty2Q http://www.youtube.com/watch?v=EegpwuVdzQo http://www.youtube.com/watch?v=GhzwuBxhq6M http://www.youtube.com/watch?v=w4whkdBI3IQ
Tuommoista leikkimistä. Lisää leikkiratailua. Roikkuu perässä jollain huviajelulla. Ei nämä "vertailut" kyllä kerro yhtään mitään. Laitetaan lötkö vaikkapa The Stigin käsiin Top Gearin testiradalle.
Ai viihdeohjelmaan!? Taitaa olla todellisuus hieman hämärtynyt, jos ei käsitä mitä tuolla Big Redillä on oikein tehty... -357 km/h huiput julkisella (suljetulla) tiellä. -151 km:n matka julkisella tiellä yli 318 km/h KESKINOPEUDELLA! (Ei siis millään vitun testiradalla yli miljoonan euron autolla) -20 vuotta sitten!! (Eli aikana jolloin Ferrarin nopein eli 400 t$:n hintainen F40 kulki 324 km/h) No millä sitten nykyään ajetaan kovaa... http://www.autoblog.com/2008/12/22/europes-fastest-street-legal-car-is-a-252-mph-pontiac-trans/ Jep! Jos arvasit, että 22 vuotta vanhalla Pontiacilla, niin oikein. Toisin kuin Veyronin kellotus tuo Pontiacin veto on virallinen... että semmosta leikkiratailua.
Eiköhän tuolla "radalla" tarkoitettu jotain rataa missä käännytään muuallekkin kuin aina vaan yhteen suuntaan. Jos Ferrari, Porsche tai kumppanit ottaisi tavoitteekseen ainoastaan suoranopeuden niin sitten noita nopeuksia olisi järkevää vertailla.
Jos jenkit ottaisi tavoitteekseen ainoastaan mutkarata ajon niin sitten noita kierrosaikoja olisi järkevää vertailla.
Perinteinen "kyll mäkin, jos mua vaan kiinnostais" toimii ihan joka suuntaan aivan yhtä huonosti...:thumbsup:
1968 Camaro "Bad Penny": Lisää tapahtumasta: http://www.hotrod.com/eventcoverage/hrdp_0903_ultimate_street_car_invitational/index.html Ja siitä Top Gearista. Tuntuisi sopivan ainakin Pro-Touring harrastajille... http://www.lateral-g.net/forums/showthread.php4?t=22751 Top Gear puolestaan on huomioinut 2008 näyttelystä OneLapCamaron: http://www.onelapcamaro.com/events/
Ihan ok aivot narikkaan ja kaljat naaman elokuva lauantai illaksi.. Autot olivat mielestäni hienompia, ei niin yli tuunattuja kuin aiemmissa osissa. Myös ihan viihdyttävää leukailua ja toimi uskottavammin kuin Tokio Griffitissä. Van Diesel ei ollut enää niin yli leuhkan oloinen, josko nyt voitaisiin ottaa vakavemmin myöhemmissä mahdollisissa elokuvissa. 3+/5.
F&F on jäätävää kuraa. Meinasin nukahtaa näytöksessä ainakin 4 kertaa, ja odotin sentään aivotonta toimintaa innolla.
Eipä tämä kovin kummonen ollut, jalat oli jo vähän liian tukevasti irti maasta. Ekstroista selviää, että green screeniä on käytetty runsaasti ja sen huomaa. Blu-rayn ekstrat ovat paremmasta päästä. Autoesittelyjä, toimintakohtausten tekovaiheita kulissien takaa ja yllärinä mukana Vin Dieselin kirjoittama ja ohjaama F&F hahmoja hyödyntävä lyhytfilmi.