yahoon mukaan Coppola palaa kahdeksan vuoden tauoltaan ohjaamaan "Youth Without Youth" elokuvan. Mikähän näinkin pitkän tauon takana on ja onko kyvyt samaa luokkaa kuin aiemmin eli onko ohjaaminen niinkuin pyörällä ajo, taito jota ei unohda kun sen kerran oppii (paitsi Lucas ja nyt en tarkoita pyörällä ajamista)?
...Ilkeä ihminen voisi tietysti sanoa että Coppola ei ole saanut mitään merkittävää aikaan vuoden 1979 Apocalypse Now!'n jälkeen. Toki joskus 1990-luvun alussa tullut Dracula ihan kelpo arvioita repi, mutta ei kuitenkaan lähelläkään noiden 70-lukujen tuotosten arvostusta ole itselleen onnistunut kaapimaan.
no joo, Coppola ei ohjannut tätä vaan uudelleeneditoi filmiyhtiön pyynnöstä, ohjauksen oli hoitanut Walter Hill niminen herra. Itse tuosta supernova pätkästä voi sanoa että kyllä sen kerran katsoi vaikka ei kyllä ollut kummoinen
On aika mielenkiintoista mihin mies pystyy. Edelliset ohjaustyöt (Rainmaker ja Jack) olivat kovin tusina tavaraa. Toivottavasti hautaisisi jo puheet Megalopolis-elokuvastaan.
Löysin kun löysinkin vanhan Threadin tästäkin aiheesta Mutta kysymyksenä kuuluukiin: Kuka tietää tästä Youth Without Youth projektista, että missä vaiheessa se menee? oon kuulu huhuja, että se on jo Post-production:issa ja ehkä ens vuoden alussa tai jossain vaiheessa ensi-ilta? Tosin onko kellään jotain parempaa tietoa taikka vahvistusta?
Mitä sitä suotta rehkiä onhan sitä aikanaan tullut tehtyä jo ihan tarpeeksi. Ja annetaan välillä muun Coppolan klaanin kunnostautua omissa hommissaan. Eiköhän sitä niiden hommia kaitsiessa ole ollut tarpeeksi hommaa.
Eipä sen kummempaa tietoa ole, mutta IMDB:n mukaankin post-production on elokuvan tila, joten kaippa se sieltä aikanaan nähtäväksi ilmaantuu. Eipä noita Kummisedän kaltaisten klassikkoelokuvien ohjaajia kauhean taajassa ole (ei niitä Coppolan klaanissakaan ole kuin tämä Francis Ford), joten toivottavasti äijä jaksaa vielä rehkiä. Vaikka aika pitkä aika niistä maineikkaista elokuvista jo on, joten toiveet sitä tasoa olevasta elokuvasta vaikuttvat vähäisiltä, mutta mistäpä sitä tietää.
Vanha uutinen: ”If it had been a movie, it would have been Francis Ford Coppola's third-most-profitable project to date, behind The Godfather ($134 million) and Bram Stoker's Dracula ($82 million). But it wasn't a movie, it was a lawsuit: On July 9, a Los Angeles jury ordered Warner Bros. to pay the Oscar-winning director a stunning $60 million in punitive damages, on top of $20 million in compensatory damages, for blocking his plans to film a live-action Pinocchio. The $80 million judgment not only marked the largest civil verdict ever against a movie studio but also sent a series of unsettling aftershocks through Hollywood's tradition-minded business community ( 1998 ).” Onkohan tässä syy miksi Coppola ei ole enään ”saanut” tehdä ison budjetin elokuvia. Onhan häneltä kyllä tullut enemmän floppeja kuin täysosumia. Uskoisin että Hollywoodin tuotantoyhtiöt eivät ole enää kovin innokkaita antamaan hänelle mahdollisuutta, tuollaisen jälkeen.
Coppola vierailee parhaillaan Suomessa. Kummisetä III:sta on männä viikolla valmistunut uusi versio The Godfather Coda: The Death of Michael Corleone. Uusi versio on kuulemma lyhyempi ja tiiviimpi. HBL:ssä tänään haastattelu s. 24–25 (maksullinen verkkoversio). Ohjaaja kuulemma rakastaa Lappia, och det är kiva.
Havaitsin itse tuon Coppolan Kummisetä 3 -elokuvan remaken DNA TV-Hubin Vuokraamo-tarjonnassa, kun selasin sitä ensimmäistä kertaa vähän aikaa sitten. Onko joku nähnyt ton, jos sen verran voisi paljastaa, että onko Michael Corleonen tarinan loppu elokuvassa yhtä sykähdyttävä, mitä siinä alkuperäisessä siitä kohtaa, kun tämän tytärtä näyttelevä Sofia Coppola menehtyy ampumisvälikohtauksen seurauksesta, ja Al pacinon maailma luhistuu, josta viimeiseen kohtaukseen siirryttäessä pacino on maskeerattu vanhaksi ja viettää eläkepäiviä Sisiliassa, ja humaani loppu koittaa vanhuudessa. En tiedä, onko sattuma, vaikka elokuvissa mikään ole sattumaa tavallisesti, mutta se koira siinä loppukohtauksessa, joka tulee haistelemaan siihen tuolin viereen. Epäilen, että sekin on äärimmilleen suunniteltu, vaikka varmaan ihan isonkin budjetin elokuvissa voi kuvauksissa sattua jotain sellaisia sattumia, joista ohjaaja pitää, ja jotka lopulta päätyvät lopulliseen valkokangas-versioon, vaikka ei ohjaaja olisi alunperin käsikirjoituksen luettuaan ja pureskeltuaan tai jos on itse kirjoittanut sen, ole tullut ideaa mieleen juolahtavaksi.