Tuollaisen 1038A:n kaveriksihan sopisi hyvin Antimode 2.0 Dual core, jos vahvistimessa ei ole huonekorjausta.
1038A... siinäpä vasta kaiutin. Kaiuttimessa olevien dippikytkimien kanssa pystyy akustiikan puutteisiin vaikuttamaan paljon tyypillisiä kaiuttimia enemmän, joten täysin aseeton suhteessa dsphen tuo ei ole. Mainitut kaiuttimet ovat kaikki kuitenkin superhyviä, joten ei muuta kuin nopsaa kuuntelemaan mahdollisimman montaa vaihtoehdoista.
Olen vähintään 9 vuotta keplotellut 6010A-parin kanssa tietokonekäytössä. Vuosien aikana olen useasti kytännyt 5040 subbaria uutena tai käytettynä. Luin paljon kirjoituksia kuinka kyseinen subbari tuo kaiuttimet uudelle tasolle mutta silti olin skeptinen koska rahallinen investointi olisi ollut suuri, eikä kaiuttimet ollut pääasiallinen settini. Nyt viimein vuonna 2018 sain aikaiseksi hommata F One subbarin kaiuttimien kaveriksi. Voi että, kylläpä setti heräs henkiin. Ainoa tarkoitukseni oli vain sanoa niille jotka arpovat sen välillä että täydentävätkö settiään subilla, niin täydentäkää, älkää odottako 9 vuotta...
Osaisiko joku neuvoa säätääkö Audyssey xt myös nuo kaiuttimien tasot kohdalleen kun setissä on Genelecin 8020 x2 ja 6010 x2 ja muistelen että 6010 piti säätää suuremmalle käytettäessä yhdessä. Nyt annoin Marantzin säätää tuolla audysseyllä kotiteatterin kohdalleen mutta tuo jäi mietityttämään. En löytänyt enää Genelecin foorumilta vanhaa keskustelua asiasta joten joutuu vaivaamaan täällä. Sent from my iPhone using Tapatalk
Ei se XT tiedä, mitkä kaiuttimet siellä ääntä tuottaa. Se tasaa levelit siten, että ne olisivat parhaassa mahdollisessa tasapainossa kaikissa mittauspisteissä.
Eli eikö silloin tason säätö ole turha? Jotenkin vaan tuntui taas pidemmän ajan jälkeen kun tuon viritteli että takakajarit jotenkin pomppasivat esiin. Sent from my iPhone using Tapatalk
Koska sinulla on erilaisia kajareita systeemissä, jos sinulla on käytössä spl-mittari, niin säädä tasot kohdalleen sen kanssa. Minulla on osa DSP-kaiuttimia ja osa "tavallisia". Minusta myös tuntui että Audysseyn kalibrointi ei oikein osunut kohdilleen. Kannattaa myös tarkistaa kalibroinnin jälkeen mittanauhan kanssa että etäisyydet -(viiveet)- ovat samat mitä Audyssey näyttää. Näillä minä olen pärjännyt -noin suunnilleen! Eli ajat Audysseyn ja menet sitten valikkoon jossa kalibroinnin tulokset näkyvät. Sitten vaan plussaa tai miinusta tarpeen mukaan. Korvakuulolta tasoja on vaikea saada kohdilleen. Huoneesta johtuen testikohina kuulostaa joka kaiuttimesta hieman erilaiselta -vaikka kajarit olisivat samanlaisia- mittari on kova juttu tässä asiassa!
Niihin etäisyysasetuksiin ei ole syytä kajota, jos käyttää Audysseyn kalibrointia. Ne tietääkseni kompensoivat myös sitä, jos eri kanavissa on erilaiset filtterit (eri määrä DSP:tä aiheuttaa eri määrän viivettä). Myös, jos käyttää esim. SAM Genejeä ja ei-SAM Genejeä sekaisin, niin etäisyysasetuksiin ei ole syytä kajota.
Ainoa konsti saada viiveet täysin kohdalleen on mitata ne tuplamikkisellä systeemillä. Valitettavasti siihen ei käy mitkään USB mikit tai ilmaissoftat. Toinen vaihtoehto on juurikin Audyssey, YPAO yms. joista Yamaha antaa yleensä tarkimmat tulokset. Mittanauhalla näissä DSP systeemeissä ei saa minkäänlaisia oikeita tuloksia aikaan.
Juu näin on! Yritin sanoa että mittanauhalla voi tarkistaa ollaanko edes samalla hehtaarilla! Minä olen jättänyt Audysseyn version 8260:n etäisyydestä voimaan -(mittanauhan mukaa ero on n.1,5m)- mutta poistanut sitten muun sekaantumisen niiden toimintaan. Tämän seurauksena tasot olivat sitten mitä sattuu, joten mittarin kanssa olen homman hoitanut. Tällaisessa sekasysteemissä Marantzista loppuu säätövara Audysseyn calibroinnilla, joka on välillä -12dB - +12dB. Jonkin aikaa meni ihmetellessä miksi 8260:stä ei kuulu paljon mitään verrattuna pienempiin kajareihin. Ei aivan ideaali juttu, mutta aivan tyytyväinen olen vallitsevaan asiain tilaan! Pääasia että 2 ch kuulostaa hyvältä!
Mjaa-a, oliskohan tässä nyt lähdössä subbari sille plazalaiselle, jolle 7 Klipschin 15-tuumaistakaan ei riittänyt.
Loppumatka tuolla on varmaankin reittiä McCarran-The Strip-LVCC-C4742. Malliksi veikataan 7383 (4x15") ja julkistus 9.4.2018.
"IPPC"-leimasta Savopakin laatikon kyljessä voisi päätellä että paketin sisältö on pyritty tekemään ehkäisemällä tai minimoimalla teollisuus- ja maatalouslaitosten päästöt ilmaan, veteen ja maaperään ja ehkäisemään jätteiden syntyminen ympäristönsuojelun korkean tason saavuttamiseksi! (EU direktiivi 2008/1/EY). Jäämme mielenkiinnolla odottamaan mitä boxista paljastuu?
Niin? Yksi (1) Genelecin 15" subwoofer painaa heidän oman datalehtensä mukaan 69kg. Kuvassa on rahtipainoksi merkitty 200kg. Tuosta laskien 200 : 3 = ~67kg. Rahtipainoja ei ole tapana merkitä gramman tarkkuudella ja kotelossa on todennäköisesti styroksia ja muuta suojamateriaalia, mutta aika lähelle mennään. Vaikea uskoa, että survomalla 4 x 15" samaan riviin saadaan yhden subbarin massasta jotenkin kadotettua melkein 30% (50kg vs 69kg). Ei ne liittimet ja sisäinen johdotus kuitenkaan niin paljoa paina.
Parhaat 15" elementit painaa luokkaa kymmenisen kiloa. 4 kpl D-luokan 800W ei paljon paina. Se hirveä peltitötterö 7380 sisästä jää kokonaan pois samoin kuin väliseiniä yms. Eikä muutenkaan olisi järkevää laittaa vain kolmea elementtiä.