No kummalliselta kyllä kuulostaa. Itse olin aikoinaan jäsenenä pari-kolme vuotta, ja kertaakaan en tilannut yhtään kuukauden elokuvaa. Lopulta sitten ostin vaaditun määrän leffoja, ja erosin koko puljusta. Nyt sitten tuli liityttyä uudelleen aloitustarjouksen houkuttelemana, ja jäsenenä on oltu puolisen vuotta. Edelleenkään en ole tilannut yhtään elokuvaa, eikä ole suunnitelmissa ihan lähitulevaisuudessakaan. Kerhohan voi periaatteessa irtisanoa jäsenen yksipuolisesti, mutta pätevä syy pitäisi kyllä selkeästi ilmoittaa. Kerhohan mainostaa, että sinulla ei ole mitään velvollisuutta ostaa kuukauden elokuvaa, kunhan vaan ennen eroamistasi jossain vaiheessa täytät ostositoumuksesi. Jos olet todellakin peruuttanut jokaisen kuukauden tuotteen ajoissa - et siis vain palauttanut sinulle jo saapuneita tuotteita -, maksanut laskut jne., niin ei erottamiselle pitäisi olla mitään perusteita. Vaadi kerholta selvitys erottamisen syystä, näin minä tekisin.
Kaikki (se avajaistilaus) on maksettu ajallaan ja kaikki perumiset tehty heti kun postista tuli ilmoitus. Pistin asiakaspalveluun viestiä asiasta ja nyt odotellaan vastausta. En kyllä missään tapauksessa aio maksaa tuota "lisämaksua".
Oliskohan home-enter tajunnut toimivansa tappiolla, kun ovat ilmeisesti ensin siirtyneet lähettämään tavarat postiennakolla ja nyt epätoivoisesti yrittävät perusteettomasti pelotella jäseniään makselemaan ylimääräisiä? Linjan tiukkenemiseltahan tuo selvästi vaikuttaa.
Hmm, eikös ne peruutukset kuulu tehdä ennenkuin he lähettävät tuotteen? Eli jos postilta on tullut jo ilmoitus, on peruminen ns. hiukan myöhässä jo...
Juurikin näin. "Kuukauden tuotteen" peruutus tulee tehdä tiettyyn päivämäärään mennessä ennen kuin leffa ehditään postittaa. Leffat voi tietysti vastaanottamisen jälkeen palauttaa, mutta jatkuvista palauttelemisista voi seurata potkut kerhosta (tämä kerrotaan säännöissä). Ja jos ei ole tilannut (ja maksanut) sitä tiettyä määrää elokuvia ennen tätä niin joutuu maksamaan sen erotussumman.
Siis peruin kyllä kuukauden elokuvan aina kun sain paperin missä elokuva ja viimeinen päivä kerrotaan (tämän mukana tulee tietenkin myös kerholehti). Kaikki 3. kuukauden elokuvaa olen perunut reilusti ennen viimeistä päivää (eikä siis yksikään ole tullut). Enkä siis ole myöskään tilannut kerhosta mitään tämän 2.5 kuukauden aikana! Kerhonsäännöt eroamisen suhteen: Kerhosta eroaminen Saat tämän paljousalennuksen jo etukäteen, kun ostat jäsenaikanasi 4 kerhohintaista elokuvaa. Voit erota kerhosta milloin tahansa. Mikäli et erotessasi ole ostanut neljää kerhohintaista elokuvaa maksat valitsemistasi liittymistarjoustuotteista kerhohinnan ja liittymistarjoushinnan välisen erotuksen. Myös kerho voi erottaa jäsenen tai keskeyttää tuotteiden lähettämisen maksamattomien laskujen, toistuvien palautusten, jatkuvien peruutusten tai väärinkäytösten vuoksi. Pidätämme oikeuden kerhosääntöjä koskeviin muutoksiin. Mielestäni 3. peruutusta ei oikein voi luokitella jatkuvaksi :hitme: Toivottavasti asia hoituu ilman hirmuista säätämistä. Mutta tästä lähtien en ole kyseisen kerhon kanssa tekemisissä :OI
No joo, ymmärsin kyllä että sinä olit peruuttanut leffat sillä kerholappusella, täsmensin lähinnä code.666:lle tuota peruuttamisen ja palauttamisen eroa. No ei todellakaan, itsekin peruutin lähes kaikki kuukauden leffat ja jouduin palauttamaankin muutaman elokuvan oman jäsenyyteni aikana. Olin tosin useamman vuoden jäsenenä ja tein monta tilaustakin, mutta silti. Peruutuksiahan kerhon sääntöjen mukaan saa tehdä vaikka ikuisesti, ei sen pitäisi olla syy erottamiseen ja "erotusmaksun" perimiseen. Oikea päätös. Liittymistarjouksen lisäksi kerho tarjoaa ihan standarditavaraa, samoja leffoja joita saa ostettua jokaisesta maitokaupasta, Home Entteri myy niitä vain huomattavasti kalliimmalla ja korkeammilla postikuluilla kuin muut.
Eikös HE kuulu samaan puljuun kuin mm. Tieteen Kuvalehti? Kokemusta on siitä että tekevät kaikkensa saadakseen asiakkaan rahat, niinpä minäkin olen surutta muutaman kerran hyödyntänyt "tilaa ja eroa"-tarjoukset
Nyt tilanne selvisi: Olivat sotkeneet suomi nauraa -perumiseni ja peruneetkiin Filmclubin jäsenyyden :hitme: . Sain jäsenyyden takaisin, mutta olipa todella kummallinen sekaannus
Tuliko muille tämän tuotteen tilaajalle Tuulen viemää dvd samassa paketissa kuin Casablanca? Minulle tuli eilen Casablanca, mutta Tuuleen viemää dvd ei tullut. Eikä ollut edes mainintaa, että se lähetettäisiin jälkikäteen, niin kuin muissa kampanjoissa on ollut tapana mainita. Sen sijaan Disney kampanja, Aristokatit ja Kaunotar ja Kulkuri dvd:t, tulivat samalla kertaa samassa paketissa... kuinkas siis muilla? edit: Muisti pettää. Kannattiko irtisanoutua heti tuotteen maksettuansa, vai vasta sitten kun se jälkimmäinenkin (tässä tapauksessa Tuulen viemää) dvd on saapunut?
Tuliko samassa paketissa vai erikseen? Minulle tuli kahden päivän viiveellä tuo Tuulen Viemää dvd. Eroaminen ja maksu suoritettu...
Itse tilasin aikoinaan Turhapuro tjsp. kampanjast This is my lifen ja Pölhölän. Ensiksi mainittu tuli ensin ja päättelin, että jälkimmäinen tulee luonnollisesti jossain vaiheessa. No erosin samantien, eikä Pölhölää sen koommin näkynyt. En jaksanut valittaa, kun leffaa en varsinaisesti edes halunnut.
Eikös täällä pitänyt olla jotkut hurjat toimituskulut? Ihan yksittäisellä DVD:llä kun kokeilin, niin ostoskorissa oli aika selvästi: Toimituskulut 0,00 € Kuitenkin sivuilla lukee vielä isolla: "Yli 65 euron tilaukset toimituskuluitta". Miten tähän pitäisi suhtautua? Eikö H-E viitsi laskuttaa toimituskuluja, kun en ole (enää) minkään sarjan jäsen? Vai tuleeko laskuun kaikesta huolimatta joku perustaksa postituksesta?
Tuo on vain tarjous, eikä se ole kauaa voimassa. Jos tuolla on jotain tilaamisen arvoista, niin kannattaa tilata nyt, kun tuo tarjous on vielä voimassa.
Tarinani yrityksestä erota Homeenterin musiikkipuolen kerhosta. Kirjoitin heille 19.09.2007 kirjeen, jossa pyysin eroamista. Vastausta ei kuulunut, vaan sitten marraskuun puolivälissä sain sieltä mailia (normaalisti en saa), jossa sanoivat että kuukauden tuote on kohta lähdössä osoitteeseeni. Vastasin mailiin, että en ota vastaan kuukauden tuotetta, enkä muutakaan postia vaan haluan erota välittömästi. Joulukuun 13. päivä ilmestyi kirje, jossa minua pyydetään ilmoittamaan kirjallisesti, allekirjoittamalla lomake, mikäli haluan erota kerhosta. En vastannut kirjeeseen, jonka piti kirjeen mukaan olla osoitus "oletamme sinun jatkavan kerhon jäsenenä". Lisättäköön, että syyskuun kirjeessäni sekä marraskuun sähköpostissa olin ilmoittanut jättäväni kerhon ja että en ota enää postia vastaan (kuukauden jäsenposti loppui tulemasta). Tänään (15.1.) ilmesty kirje, jossa oli mukana 80 euron lasku: "Jäsenyytesi kerhossa on irtisanottu, liittyessäsi teit ostositoumuksen, jota et ole täyttänyt." En tietenkään ole. "Jäsensääntöjemme mukaisesti joudumme täten veloittamaan kerhohinnan ja liittymistarjouksen välisen erotuksen tutustumispakettisi tuotteista". Soitin heti asiakaspalveluun. Sen mukaisesti olen liittynyt kerhoon vuonna 2003. En ole kertaakaan tilannut heiltä tuotteita. Oikein tähän mennessä. Olet saanut liittyessäsi 5 cd-levyjä. Väärin. Yksi (James Brown: The Godfather of Soul - Greatest Hits) ei ole koskaan sähköposti kyselyistäni huolimatta löytänyt perille. Asiakaspalvelun mukaan olen sen muka maksanutkin. :hitme: 5 saamani levyn vuoksi eroamislaskun summa on 80 euroa. Puhelimessa minulle ehdotetaan joko tilaavan 4 täysihintaista tuotetta á ~ 20 euroa + postikulut tai maksavan 5 päivän sisällä erääntyvä 80 euron lasku. Vastustan sekä kirjeessä ilmoitettua lukumäärää 4 (koska jäsenhintaisia levyjä on tullut vain 4 kappaletta) sekä täten 80 euron määrää. Ajattelen ääneen, että pelaan aikaa ja pidän jäsenyyteni, koska viidessä päivässä en saa asiaa ratkaistuksi. Puhelun lopuksi myös sanon, että otan yhteyttä kuluttajaneuvojaan. Valitettavasti kunnallisesta kuluttajaneuvonnasta ei vastattu: "hän on vapaalla, palaa huomenna". 1. Miten te muut olette eronneet kerhosta? Onko samanlaiset laskut tuttuja? Onko Homeenterillä oikeutta periä tämänkaltaisesti maksuja? 2. Olen aikaisemmin kuullut, että Homeenter kuuluu ns. suoramarkkinointilain piiriin, täten heillä ei olisi oikeutta periä lisälaskulla eroamisesta. 3. Kannattaako mielestänne "riitauttaa" asia ja ottaa yhteyttä kuluttajaneuvontoihin vai ostaa ne neljä ryöstöhintaista levyä? 80 euron laskuahan ei kannata maksaa, koska sille ei saa vastineet: noin 82 eurolla (jolloin osto-/jäsensitoumus on täytetty) saapi sentään 4 levyä. 4. Onko minulla henkilötietolain mukaan mahdollisuus olla kerhossa (ja täten olla maksamatta ostositoumusta) mutta kieltää heitä lähettämästä levyjä ja postia? Tää on ehkä avainkysymys!
Uskoisin itse että on, sillä tuossahan selkeästi sitoudut tuohon pykälään minkä zipman aiemmalla sivulla toi esille. Varmista ehdottomasti kuluttajaneuvonnasta vielä. Tuota viimeistä kysymystä (numero 4) sinun tulee kysyä tietosuojavaltuutetulta, tuskin kukaan muu siihen osaakaan vastata. http://www.tietosuoja.fi/1557.htm
Tuollainen käytäntö sopisi minullekin: ei siitä lehdestä ole haittaa - roskiin se päätyy kuitenkin. Jäsenyys on myös ok, jos vaan laskuja tai kuukauden äänitettä ei itsestään tule.
Henk.koht. olen kaksi kertaa tilannut Homeenter:ltä ilmaisen tutustumistarjouksen (postikulujen hinnalla). Ensimmäisen kerran syksyllä 2005 ja toisen kerran talvella 2006. Kummallakin kerralla jäsenyyden irtisanominen onnistui laskun maksamisen jälkeen pelkällä sähköpostiviestillä. Itseäni on aina ihmetyttänyt millaista liiketoimintaa Homeenterille on ilmaistuotteiden jakaminen. Ehkä se sitten kostautuu muille asiakkaille kuvailemallasi tavalla, erittäin ala-arvoisena asiakaspalveluna. Toivottavasti saat rahasi takaisin.