Vaikuttaa aika hyvältä. Onko kaapelimallia tulossa? Veikkaan että ostajia saattaisi olla. (Saispa esim. tuon EPG:n viikonpäivän Foxiinkin näkymään päivämäärän lisäksi.)
Itseäni lainaten Seitsemän kuukautta siihen meni, mutta parempi myöhään kun ei milloinkaan. Kun vielä nuo lokalisoidun version erot UK-malliin ovat kuin suoraan aiemmin esittämistäni toivelistasta, en keksi enää mitään tekosyytä olla ostamatta laitetta. Kiitos Vesalle että tarkistitte hintaa vielä järkevämpään suuntaan.
Ööö, seitsemän? Mulla on ollut Topfield about 14 kuukautta. Vai meinasitko että seitsemän kuukautta kun tuli tuo suomi-malli humaxista? Mutta boksista Humaxista voisi noin Topfield-miehenä ainakin sanoa, että vaikuttaa varsin lupaavalta (ei voi tietty sanoa mitään varmaa, ennenkuin on itse testannut) ja UK-kokemusten perusteella voisi hyvin suositella kavereille, jotka kaipailevat tallentavaa boksia. Ei sillä, ettenkö minä Topfieldiäkin voisi suositella, mutta Humaxin bokseissa olen yleensä tykännyt käyttöliittymän selkeydestä, jolla perusteella tuota voisi suositella esim. vanhemmille.
Aloitin tämän ketjun seitsemän kuukautta sitten, kun olin bongannut laitteen englantilaisella sivustolla, ja vaikutti siltä että laite olisi todellinen vaihtoehto Topfieldille. On minullakin ollut Topfield jo 15 ja 1/2 -kuukautta :thumbsup:. Mutta Humax PVR-8000T minulla on ollut jo 29 kuukautta, ja olen edelleen sitä mieltä että se toimii vakaammin kun Topfield ja sen toimintalogiikka/käyttöliittymä on selkeämpi ja mielyttävämpi. Tämä on tietenkin subjektiivista.
Juu, ko.laite nousi juuri (elektroniikka)hankintalistan kärkeen :thumbsup: Vaikuttaa aikalailla täydelliseltä mulle
Kaikesta tästä kirjoittelusta innostuneena marssin sitten paikalliseen Expert kauppaan ostamaan ko laitetta (siis T mallia). Arvelin ja pelkäsin, että myyvät ei oota, ja niin kävikin. Ei ollut niillä tietoa milloin laitetta saa. Soittavat kun tulee. Onko kellään tietoa saatavuudesta? Kiitokset Vesa/Finnsatille osallistumisesta tänne, on hyvää pr:ää ja arvokasta tietoa tuleville käyttäjille. edit.kirjoitusvirhe
No niin, jos lukisi vähän taaksepäin, niin selviäisipähän nuokin :thumbsup: Joo, toki tuossa 8000:ssa on se, että kun on vain yksi viritin, niin softan monimutkaisuudesta katoaa jotakuinkin reilu palanen. Mutta positiivisiahan nuo Humax-kokemukset ovat olleet, eli varmasti hyvä laite tuo 9200.
Suuri kiitos näistä! Olisiko millainen projekti rakentaa tuohon epg:hen myös se toinen näkymä, missä on kerrallaan vain yhden kanavan ohjelmat allekain?
Kävin eilen paikallisessa Expertissä (Konepiste) eivätkä olleet laitteesta kuulleetkaan, vaikka mainos lehdessä olikin. Hätäpäissään sitten lupasivat, että tilatessa päivässä tulee, mutta en oikein uskonut. Olisi mukava tietää missä ja milloin näitä aletaan myymään. Olen jättänyt Topfieldin tämän Humaxin takia ostamatta. Nykyinen 8000t on toiminut täysin moitteettomasti, mutta kaipaan conaxia ja toista viritintä yhteen laitteeseen. Kärsimättömyys ja nälkää alkaa kasvaa :hitme:
Äkkiseltään kuulostaa siltä, että tuosta ei puutu enää kuin verkkoliityntä! Miksiköhän näihin tungetaan USBia, kun eetteriliitännällä hoituisi tiedostojen siirrot ja surffailut...
Etskun kanssa pulatessa tulee aina eteen mm. tietoturva. Joku olisi kuitenkin laittamassa boksia palomuuraamattomaan nettiliittymään. Se vaatii huomattavasti huolellisemmin kirjoitettua koodia. Lisäksi toimiva tcp/ip-pinon toteutus on tietääkseni huomattavan iso kasa koodia, mikä on puolestaan pois muista resursseista. Lisäksi kotikäyttäjän oppimiskäyrä jyrkkenee, kun normaalin kaukosäätimen käytön lisäksi pitää tietää jotain myös verkkoasetuksista, käyttäjätunnuksista yms. Kyllähän meitä tekniikasta kiinostuneita ja riittävät taidot omaavia tietenkin olisi, mutta tuskin niin montaa, että hommasta tulisi kannattavaa. Edit: Unohtui vielä se seikka, että ohjelmien oikeuksien omistajat eivät tykkää, että heidän materiaaliaan on digitaalisessa muodossa salaamattomana suoraan verkkoon kytkeytyvässä laitteessa. Ja kun media talo lakkaa tykkäämästä jostain, niin se näkyy myös laitteiden ominaisuuksissa. Esimerkiksi sainosten skippaaminen tallentavassa boksissa ei ole mikään itsestäänselvyys.
Tilasin omani kauppiaaltani ja tämänhetkisen tiedon mukaan laitteet pitäisi tulla jakeluun ensi viikolla. Vesku korjatkoon kun tietää ainoana sen varmasti :thumbsup: Kysyin samalla hintaa Plazalaisille ja niille jotka olisivat kiinnostuneita hakemaan laitteen pääkaupunkiseudulta, olisi varattuna parikymmentä kappaletta hintaan 469,- Lisätietoja privaa laittamalla. EDIT: Väärinkäsitysten välttämiseksi; Laitteet ovat siis ihan suomalaisesta kaupasta ostettuja FinnSatin maahantuomia versioita ja ostaja saa myyjäliikkeen kuitin omalla nimellä, joten takuun kanssa ei tule ongelmia.
Tulihan se laite viimeinkin Englannista. Toimii kuin junan vessa. Virtajohdon "vaihtaminen" oli myös helppoa, vanha videon virtajohto meni paikoilleen heittämällä... :thumbsup: Laitteessa on muuten näköjään Seagaten kovalevy. Jännää että ääkköset eivät näy ohjelmien infoteksteissä (eli siis kuvauksissa), mutta ohjelmien nimissä ne toimivat. Samoin guidessa joidenkin ohjelmien ruotsinkieliset nimet ihmetyttää (esim. Huonosti käyttäytyvät miehet). Nämä ongelmat liittyvät selkeästi siihen että laitteessa on britti-softa. Positiivisia puolia käyttöliittymän lisäksi hieno ulkonäkö ja tuo laitteen näyttö on mainio varsinkin innokkaalle digiradion kuuntelijalle kun se näyttää kanavan nimen selkokielisenä. :thumbsup: Kovalevyn hurina voisi olla hiljaisempi, mutta onneksi kotelossa on tilaa vaimennukselle ja jalkojen alle pitää kehittää jotain pehmeää... Testikäytössä olkkarin matolla kotelo auki laite oli käytännössä äänetön. Hyllysijoitus vahvistaa käyntiääntä selvästi.
Vielä kun näihin saisi kaapelivirittimen lisäksi HDMI-liittimen. Nythän on joitakin HDD+DVD+DVB-T laitteita, joissa HDMI jo on, mutta eipä taida löytyä kahta viritintä (tai kaapeliverkkoon). Vanhemmasta Humaxista on sen verran hyviä kokemuksia, että kaikki Humax-uutuudet kiinnostavat kovasti.
Mites toimii muilla boksin omistajilla EPG radiopuolella? Ainut kanava jossa näkyy ohjelmat kuluvaa ja seuraavaa lukuunottamatta on YLE Mondo ainakin meikäläisellä.
Terve On tullut jo hetki lueskeltua tätä palstaa mutta vasta äsken rekisteröidyin... Tuli tilattua tuolta Mediaplazashopista tämä Humaxin laite ja harmittavaisesti näytti toimitus siirtyvän... MUTTA onko missään tullut esille sellaista mahdollisuutta / ideaa että tuohon Boxin USB liittimeen lööisi kiinni pelkän USB kovalevyn ja "jotenkin" boxin päästä pystyisi hoitmaan kopioinnit levylle ??? Taikka sitten jotain "automaattisoftaa" kovalle millä kopiointi sujuisi...
Ideaa tuossa on, mutta sitten pitää olla AB usbi (host mode) joka ymmärtää wndows levyosioiden päälle jne jne. Eikös HTPC:t ole tätä varten..