Jalustat Genelec 8050:lle.

Keskustelu osiossa 'Kaiuttimet ja subwooferit' , aloittajana E-mies, 26.04.2010.

1. vemkki

vemkki Lähes henkilökuntaa

Saadut tykkäykset:
    366
    Kyllä on kalliita sopivat jalat 8050:lle, riittävän suuri ylälevy on vain törkyhintaisissa malleissa (>300e/pari). :mad:

2. aheikkinen

aheikkinen Lähes henkilökuntaa Tukijoukot

Saadut tykkäykset:
    137
    Valmistajan omat jalustat (standplatejen kera) maksaa vain 294€ per pari.. :rolleyes:
    Joku rumempi yleismalli on alle satasen per pari. (Minulla on halvat K&M 260/1 mikkitelineet standplateilla 8030A surroundien alla, enkä suosittelisi ainakaan tätä jalustaa yhtään isommille G-malleille, kun ne ovat jo noillakin vähän turhan kiikkerät.)

3. vemkki

Saadut tykkäykset:
    366
    Joo siis helvetillisen rumat studiojalustat eivät ole vaihtoehto.

4. E-mies

E-mies Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    2
    Makukysymys on tämä kalleuskin ja kaikki suhteellista. Mielestäni esimerkiksi 8050:t ansaitsevat kunnolliset tukevat jalustat. Itse halusin aikoinaan nimenomaan sellaiset, joihin saa ruuvattua sen Genelecin oman stand platen, koska siihen kaiuttimen iso-pod kiinnittyy tukevasti. Vaihtoehtoja ei tullut vastaan pitkän etsimisen aikana kovin monta ja tämä aiemmin tässä ketjussa mainitsemani Spectral oli mielestäni tarjolla olleista paras, riittävän tukeva ja tyylikäs. :)

5. Janska

Janska Aktiivinen käyttäjä

Saadut tykkäykset:
    1
    Eiks noiden stand platien kanssa mee hyvin, kun ostaa minkä vaan sopivan "kukkajakkaran" ja poraa siihen keskelle 3/8" pultille reiän ja pulttaa siihen sitten tuon stand platen... Tai ostaa muutaman "kakkosnepan" ja pulttaa alusta asti kasaan. ;-)
    No joo, vähän on vähissä tää sisustaja tässä ukossa... :)

6. E-mies

E-mies Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    2
    Varmaan näinkin periaatteessa "menee", en tiedä sitten kuinka "hyvin" kenenkin mielestä. Itse en kaiuttimiani minkään kukkajakkaran varaan laskisi. Minussa on myös sen verran ripaus enemmän sisustajaa ja toisaalta peukalo keskellä kämmentä, että en itse kakkosnelosesta omia jalustojani alkaisi väsäämään. Mutta mikäpä siinä jos joku muu niin haluaa kaiuttimilleen koivet tehdä. :)

7. spadge

spadge Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
  8. vemkki

Saadut tykkäykset:
    366
    Kappas, tuo olisikin ollut hyvä. Noh, joka tapauksessa tilaukseen ehti mennä Custom Design RS300 ja Genelecin jalusta-adapteri.