Siis Ghost in the Shell on tosiaan "piirretty" Matrix on kuitenkin hieman ns. todellisempi. Toki animen puolella Matrix härdellit oli jo iäisyyksiä vanhoja juttuja Blade ei taas minusta eronnut hirveästi perus mäiskinnästä. Onhan siinä vähän samoja tyylejä jo havaittavissa kuin Matrixissa, mutta kyllä Matrix oli jotain niin uutta sen tullessaan että ei vastaava oltu nähty. Dark Cityssä on ehkä vähän saman tyylinen juoni kyllä, mutta ei se sinänsä Matrixin tyylinen teknisesti ole. Nämä siis omia mielipiteitäni. Toki joku voi nähdä Bladessa enemmänkin yhtäläisyyksiä kuin minä.
Onhan se Dark City aivan erilailla toteutettu, lavasteet yms. Mutta tarkoitinkin juoneltaan hieman samanlainen.
2001: A Space Odyssey ja muutkin Kubrickin väännökset, vaikka Full Metal Jacket ja The Shining hyviä ovatkin. Kohta meikäläinen hirtetään munista.
Magnolia. The message you have entered is too short. Please lengthen your message to at least 10 characters.
Jahas. Pissataas vähän sähköaitaan. Kaksi mun elokuvahistorian suurinta pettymystä: Citizen Kane - Kansalainen Kane Dr. Strangelove or: How I Learned to Stop Worrying and Love the Bomb - Tohtori Outolempi eli kuinka lakkasin olemasta huolissani ja opin rakastamaan pommia Aivan karseeta tuubaa. Siis todella huonosti ja huonolla maulla tehtyjä huonoja elokuvia. Ko. elokuvista olisi pystynyt loihtimaan vaikka mitä, mutta tälläisenään vaikuttavat lähinnä yläasteen elokuvakerhon surkeilta tekeleiltä. Citizen Kanekin ohjaajalta aivan päätöntä kikkailua. Vaikka hihassa olisikin pinkka ässiä, niin ei niitä pidä kaikkia pöytään lyödä joka välissä vrt. ylitsepursuavat CGI-ryöpytykset 2000-luvulla. Outolempikin muka komedia. Hehheh, kun naurattaa. Rivien välissä jotain hassua, mutta dialogit ja näytteleminen. Oi voi. Ainakaan minuun Kubrickin musta huumori ei uponnut toisin Kellopeli Appelsiinin kohdalla, joka on mielestäni mestariteos. Onneksi ostin dvd:t halvalla, mutta kuitenkin reippaaseen ylihintaan. On taas näitä leffoja sarjasta "klassikko, joten sen täytyy olla tosi hyvä vaikka meinaakin pää haljeta katsellessa". Puoli tähteä viidestä huomioiden aikakaudet, jolloin leffat on tehty. Tulipahan vuodatettua.
tu meille kattomaan Strangelove niin kerron ihan kokoajan joka kohtauksessa miksi on hauska. Huumori elokuvassa on vähän monimutkaisempaa kuin American Pie:n pippeli jäi liimaan kiinni vitsit.
Oot niin pelottava tyyppi etten uskalla Kuten sanoin, elokuvasta olisi saanut paljon enemmän irti, mutta tälläisenään se on huono. Amatöörimäinen. Kieli poskella tehty.
Kaikkien aikojen yliarvostetuinta elokuvaa ei tarvitse kyllä kauan miettiä: Edvin Lainen : Tuntematon sotilas Hyvä esimerkki siitä, että jostain pitää pitää kun kerran muutkin pitää. Ja vaikkei pitäisikään niin sitä parane ainakaan ääneen sanoa.. :sick: Silti surullisen suuri määrä on jo lapsena kasvatettu siihen että tätä elokuvaa pitää jumaloida. Ei onneksi minua, eikä kyllä minunkaan lapsia :thumbsup:
En minä ole pelottava! Ihan kiva ja mukava olen! Tu kattomaan ps. Tarjoon karkkia ja olusen. Mut joo, oma mielipide saa tietenkin leffoista olla mut sano nyt tota Strangelove amatöörimaiseksi niin
No ohhoh. Ässä hihasta. Natiaisesta asti olen minäkin pitänyt tuota elokuvaa loistavana. Tuosta leffasta opin ensimmäiset ruotsin kieliset sananikin: Satans pisshuvud. Taisi olla Lehto joka keri maassa ja huuteli kierosilmille. Jaded, äiti varoitti mua namusedistä.
listaa DIAR vaikkapa top 10 elokuvaasi niin suhteutetaan tuota näkemystäsi strangeloveen? nyt minä vuorostani pissaan siihen sähköaitaan...sillä ehdotan että tuohon avatarin/nimerkin viereen tulee kohta josta näkyy postaajan ikä. voisi hieman suhteuttaa kaikkia letkautuksia joita täältä nykyään voi lukea. tämä ehdotus ei liity tässä käytyyn _mielipiteen_ vaihtoon outolemmen neroudesta.
Ehdottoman hyvä idea. Tosin Dr. Strangelove on itselläkin sielä yliarvostetuimpien listalla kärkipäässä. Tosin annan kuitenkin ~2 / 5, mutta hauskaa tuossa ei ole kuin parissa kohtauksessa. Pitäisi katsoa joskus uudelleen.
Synttäripäivä näkyy tuolta public profilesta. Heitetääs tähän lonkalta muutamia loistavia omasta hyllystä löytyviä elokuvia satunnaisessa järjestyksessä. Nämä siis sellaisia elokuvia, joista on jäänyt sellainen hehkuva fiilis, että olipa muuten hemmetin hyvä elokuva. Tuosta puuttuu sellaiset "ei niinkään hieno elokuva, mutta äärimmäisen viihdyttävä" (kuten Charlien enkelit ja resident evil ) Fight club Avain pakoon High fidelity Moulin rouge Mies vailla menneisyyttä American psycho Kaunis mieli Magnolia Hyvät, pahat ja rumat Huuliharppukostaja Memento Veljeni missä lienet Papillon Shrek Terminator 2 Wall street Matrix Jerry Maguire Kaunis mieli Punaisen lokakuun metsästys Pulp Fiction Yksi yliarvostetty elokuva tuli yht'äkkiä mieleen: Chigaco
Olen samalla kannalla, sillä eihän sitä sitten voi tosissaan ottaa jos joku 14v näppynaama alkaa haukkumaan jotain Citizen Kanea täysin lyttyyn. Mutta mikä estää heitä tekemästä niin kuin naiset tekevät, eli valehtemasta ikäänsä? Itsekin on tullut molemman (Dr. Strangelove ja Citizen Kane) katsottua, tosin ensimmäisen katsomisesta on jo pari vuotta aikaa. Ja kyllä täytyy todeta että kummatkin ovat ainakin minusta hieman yliarvostettuja, mutta eivät tosiaankaan mitään 0-1 tähden leffoja. Tosin en sijoita kumpaakaan leffaa TOP10:n yliarvostetuimman leffan joukkoon. Erityisesti pidän Dr. Strangelovea yliarvostettuna elokuvana, joka ei vastannut ainakaan minulle sitä mitä sen sanotaan olevan. Täysin turha tekele ei sekään ole, mutta ei myöskään mikään 5 tähden huippu leffa. Dr. Strangelove on siinä käsiteltävän aiheen takia monien mielestä "huippu" leffa, mutta minusta pelkkä leffan aihe ei tee siitä mestariteosta. Näitä leffoja "haukkuessa" tulee kuitenkin ottaa huomioon niiden ikä, Cane jo 40 luvulla ja Dr. Strangelove 60-luvun alussa. Jolloin maailma oli ihan toinen paikka. Citizen Kane 3.5/5 Dr. Strangelove 2.25/5