No, j_a_k ja aheikkinen trollaantu tosta kommentista ihan täysin Täytyy varmaan kysyä zipamanilta suoraan käyttökelpoisesta kaistasta. Hänellä taitaa olla ollut noi kotosalla ainakin viikon. Noihan vois käydä hakee vaikka itte, mutta miten ne saa fiksusti koneeseen. Paljonkohan maksaisi ruumaan laakista. Tulis matkamuistona ja verojakaan ei tarvis maksaa...
Muistaakseni oli vielä alhaisempi jokunen vuosi sitten Kriminaali, hyi häpeä! Nuo PE:n toimituskulut ovat aika mielenkiintoiset, rahtifirmat tarjoaa kuitenkin edullisia soppareita, mutta PE vissiin ottaa siivunsa noista postikuluista, eli rahtikustannukset eivät ole tosiaankaan nuo. Itse yritän saada tulemaan PE:ltä tilauksen omalla rahtitilauksella, tällöin kulut alle 40 euroa noin 35 kiloon asti. Kauheasti yrittävät kieltäytyä antamasta pakettia rahdinkuljettajalle, katsotaan miten käy.
Onko kukaan keksinyt miksi TC Soundisa ei saa EU-alueelta vai meneekö koko tuotanto pelkästään amerikan markkinoille? Olisi aika laajentaa. Onhan euroopassakin jonkin verran bassomaniaa, vakkei ihan nyt amerikan malliin
kahvis: Siinäpä hyvä markkinarako, laitappas neuvottelu TC soundin ja muiden ei euroopassa myynnissä olevien merkkien kanssa. Näemmekö kesällä firman nettisivut
Kävi ihan samainen asia mielessä... firmakin olisi jo olemassa. Pitäisiköhän tehdä hieman tarkempaa markkina-analyysiä.
noi tc-soundsin lms ultrat on juttujen mukaan aivan helvatun pienisäröisiä elukoita. Elementissä ja elementissä on eroja, vaikka ovat kumia ja muovia ja paperia ja magneettia ja peltiä.
Eiköhän me joku kimppa avajaisostos tehtäs. Mutta tuo EU:n kattava markkinatutkimus kuulostaa hurjalta. Tosin mulla ei olekkaan mitään kaupallistakoulutusta
Juu ei mitään isoa markkinatutkimusta, mutta lähinnä voisi listata mikä on hyväksi koettua tavaraa ja ei saatavilla EU:sta. USA:sta tavaran tilaaminen on toisinaan ollut kallista rahteineen, tulleineen ja kurssitappioineen. Voi ehkä olla elementtien suhteen olla yritystoimintana kannattamatonta. TC Sounds kimppaostos kiinnostaisi näin alkuun minuakin.
Jenkkilästä saa kyllä rahdattua isommankin lastin (100 kilosta ylöspäin) kohtuullisen edullisesti, mikäli kiirus ei ole. Ei yhtä elementtiä kohden järin suuret kustannukset ole, jos lentorahtaukseen vertaa. Noissa pienissä rahdeissa puhutaan 0.25-1.5 euroa kilo summista (määrästä, laadusta ja pakkautuvuudesta riippuen), joten elementtiä kohden ei järin kallista ole.
En kiistä, rahtia saa jenkeistä tulemaan halvallakin. Tuolla kimppakaupan puolella kuitenkin esimerkki Mach5 UXL-18 elementeistä, kolmen elementin rahtaaminen laivalla Atlantin takaa maksaisi tilavuuden mukaan 1000 $ (Hki) - 1500 $ (muut satamat) joten kyllä ainakin tuossa tapauksessa ihan merkittävä kuluerä. Mutta kysehän on pitkälti siitä miten asiat saa rahtifirmojen ja toimittajan kanssa järjestymään.
En tiedä onko tämä ketju jo vallattu täysin, mutta nyt kun kotona alkaa olla äänentoisto valmiina, olisi aika siirtyä Passatin hifistelyyn. Ostin siis Passatin vuosimallia 2001. Olen ajatellut soittimeksi tätä http://www.hifikulma.fi/epages/Kaup...jectPath=/Shops/FOHI/Products/KenwoodKDC6051U Joku erillissarja tulee varmaan myös hommattua mutta ei siitä sen enempää. Jäi tosiaan tuo Daytonin 12'' elukka ylimääräiseksi ja ajattelin nyt iskeä sen autoon. Ensimmäiseksi, kai tuollainen elementti sopii autokäyttöön? Eli tämä http://www.europe-audio.com/Product.asp?Product_ID=11397 Koteloa olen ajatellut MDF levystä ja tulisi takakonttiin. Suljetulla lähdetään liikenteeseen koska autossa kuunnellaan musiikkia ja tarkkuus on kaikki kaikessa, myöskään pienempi kotelon koko ei haittaa. Ajattelin kotelon upottaa mahdollisimman syvälle auton takakonttiin, jotta se mahdollisimman vähän häiritsisi. Eli minkäkokoista koteloa kannattaisi lähteä suunnittelemaan?
Paappa tonne kyssäri http://www.autosound.fi/phpbb/viewforum.php?f=4&sid=e27cfc9cb6a3e7fda448e516667ef480 siellä enempi autoäänentoistoon vihkiytyneitä. Kyllä tuon pitäis sopia autoon mainiosti...varmaankin kannattaa tehdä niin mahdollisimman iso kotelo(kuitenkin järkevyyden mukaan,ehkä joku 40litrainen. http://autosubbari.fi/miten-bassoaani-syntyy/miten-rakennetaan-subbarikotelo/
Varmaan se 35-40 litrainen on suljettuna autossa järkevä. Silloin pysyy liikepoikkeamakin maltillisena matalilla taajuuksilla. Ts. taajuuden laskiessa, tehon pysyessä vakiona, ei liikepoikkeama kasva kohti matalia taajuuksia. varmaan olisi yhtään hullumpi idea koteloida elementti magneetti kotelon ulkopuolelle, tällöin jäähdytys toimisi elementillä huomattavasti paremmin.
Täytyykö autosubeissa miettiä toiston ulottuvuutta sen kummemmin? Tuo olisi tietysti vaihtoehto. Ajattelin tehdä kotelosta peräkontin perän levyisen ja mahdollisimman kapean, että syvyystilaa jää mahdollisimman paljon käyttöön.
Ei sitä varmaan kauheasti tarvitse. Vasteen muotoon ei kauheita kotelon tilavuus vaikuta, lähinnä herkkyyteen. Eli lähinnä on kyse siitä, saavuttaako 100 vai 200 watilla maksimiäänenpaineen. Suljetussa kun kotelon koko ei vaikuta maksimiäänenpaineeseen. Tuossa simulaatiot 40 ja 80 litran suljetussa, vaste ja liikepoikkeama 200 watilla. Tuossa pienemmässä kotelossa tuo liikepoikkeama pysyy matalilla taajuuksilla samana, isommassa kasvaa kohti matalia. katso liitettä ScreenHunter_06 Jan. 27 16.58.jpg katso liitettä ScreenHunter_07 Jan. 27 16.59.jpg