LFE raidan ohjaus kun käytössä torni-kaijuttimet?

Keskustelu osiossa 'Aloittelija kysyy' , aloittajana Neon valo, 29.06.2010.

  1. Neon valo

    Neon valo Guest Guest

    Liittynyt:
    03.11.2007
    Viestejä:
    289
    Saadut tykkäykset:
    0
    Morjesta.

    Pohjustusta.
    Mulla on käytössä JPW minimonitorit pääkajareina, ja OR vastaavanlaiset takakajareina ja supparina on cerwin vega AI-10 ja näitä ohjaan Denon AVR 1906:lla ja suppari vahvistin on itse tehty josta menee RCA piuha vahvarin suppari lähdöstä. Toivottavasti tajusitte.
    -------------------------------------------------------
    Kohta olen muuttamassa kerrostaloon eikä tuota cerviniä viiti sinne viedä ja toisen JPW:n diskantti on rikki joten ne joutanee eläkkeelle.

    Olen miettinyt, että ostan SIMEX lattiakajarit -> http://www.autostudio.fi/product_info.php?cPath=1_96_119&products_id=2560

    Noissa on nyt sitten 6.5" "subit" pohjassa ja kajarit kytketään pääkajari kanavaan vahvistimessa.. OK..

    Mutta entäs tuon LFE kanavan ohjaaminen noille pohjassa oleville subeille, käsittääkseni se ei onnistu ellei subi/subit ole kytketty vahvistimen sub lähdölle`?

    Niin siis että, joutuuko tekemään jonkin tuplajohdotuksen jossa toiset piuhat vedetään subeista sub vahvarille?
    Noissa simexeissä on kahdet terminaalit takana mutta toisiin kai ei mene piuhoja.

    Ja nuo simexit on kaverilla, niin on ihan hyvä ääni hintasekseen..
     
    Viimeksi muokattu: 29.06.2010
  2. Hatered

    Hatered Uusi jäsen Tukijoukot

    Liittynyt:
    16.12.2004
    Viestejä:
    180
    Saadut tykkäykset:
    0
    Moro
    ennenkuin kukaan tulee huutamaan, että Simexit on paskaa, täsmennän noita sen verran, että nuohan ovat ihan tavalliset 3tie kaiuttimet, joten ne pohjassa olevat 6.5" bassot ovat vain siellä ulkonäön/kotelon suunnittelian mielijohteesta.

    Siis eivät toimi samalla tavalla kuin esim AudioPron joissain malleissa on yhdistetty akt subi kaiuttimeen.

    Ota ihmeessä cerwin vaan mukaan ja säädä kunnolla.

    eikös muka denon kysy onko sulla subia käytössä asetuksissa ja tekee tarvittavat ohjaukset itse?

    H
     
  3. Neon valo

    Neon valo Guest Guest

    Liittynyt:
    03.11.2007
    Viestejä:
    289
    Saadut tykkäykset:
    0
    Itse asiassa, Denonissa on tosiaan valinta subille, ON / OFF
    Silloin jos vahvarista sub OFF tilaan, niin eikös sillon LFE ohjaudu pääkajareille?
     
    Viimeksi muokattu: 30.06.2010
  4. Hatered

    Hatered Uusi jäsen Tukijoukot

    Liittynyt:
    16.12.2004
    Viestejä:
    180
    Saadut tykkäykset:
    0
    joo kai se periaatteessa menee niin-riippuu sitten kaiuttimista mitä ne antaa pihalle(simex QS vs Tannoy Glenair 15) tai jotkut vaffit ei anna LFEtä sitten ollenkaan oikein.

    H