Morjes! Ostin tänään kyseisen telkkarin tampreelta citymarketista ja kun kotona laitoin telkkarin päälle, huomasin ruudun vasemmassa laidassa alareunaan asti katkonaisesti ulottuvan punaisten ja sinisten pikselien vilkkuvan rivin. Olenko oikeutettu heti tv:n vaihtoon vai lähteekö kuukaudeksi huoltoon tarkastettavaksi? Kokemuksia kenelläkään cittarin kanssa asioimisesta kyseisissä asioissa??
Elikkä jos se on ollut rikkinäinen heti ensimmäisestä käyttökerrasta lähtien niin voin vaatia uutta tilalle tai perua kaupan ja hakea jostain muualta? En varmana lähde odottelemaan jotain huoltoreissua kun on niin hyvää niistä lukenut.
Äkkiä vaan yhteyttä myyjään. Jos toimit nopeasti (et odottele viikkoja) niin sitten todennäköisesti suostuvat suoraan vaihtoon, jos tuotetta on varastossa niin kauppojen perumiseen en usko myyjän suostuvan. Parempi lähteä liikkeelle tuolla tuotevaihdon konseptilla.
Suora vaihto onnistui mukisematta ja otin vielä valokuviakin mukaan todisteeksi varmuudenvuoksi. Mutta telkkari lähtee ilmeisesti samantien lg:lle citymarketista. Hyvin toimi ainakin citymarketissa tämä vaihtoasia, ärsyttävää on vain aina yrittää saada tuon kokoinen laatikko mahtumaan autoon Kiitoksia kaikille vastanneille.
Jos tuote on suoraan viallinen niin myyjäliike on oikeutettu vaihtamaan se DOA:na (dead on arrival) uuteen mikäli löytyy samanlainen suoraan hyllystä, oli sitten kyse sittarista tai mistä tahansa muusta. Takuukäytäntö vaihtelee sitten paljonkin jos ajan kanssa tulee jotain ongelmia, mutta eipä noita huoltoja nyt yleensä kovin pitkään tarvitse odotella.
Eikös LG:llä ole kahden vuoden takuu, joka kattaa yhdenkin pikselin pimentymisen, joka taas johtaa laitteen vaihtamiseen. Näin minulle kerrottiin, kun ostin omani paikallisesta Expert myymälästä.
Jatketaan tähän topikkiin kun vähän sivuaa omaa ongelmaa. Eli 3/11 Citymarketista ostettu LG 50pk350n, toiminut ok ajoittaista sirinää lukuunottamatta. Viikko sitten ilmestyi 3cm leveä pystyviiva keskelle ruutua, joka kuitenkin katosi pari päivää sitten. Nyt töistä tultuani laitoin tv:n päälle, laite naksuttaa ja välillä käyttää ruutua harmaana. Virtavalo palaa vaikka virtajohdon käyttää irti. Eli vaikuttaisi siltä, että laite sanoi lopullisesti sopimuksensa irti. Miten tuo LG:n takuu pelaa käytännössä? Pitääkö laitos kiikuttaa Citymarkettiin vai hoituuko suoraan LG:n kautta ja hakisivat pois? Uusi vastaava malli tilalle?
Jos haluat alkaa vääntämään kättä huollon kanssa niin ole silloin yhteydessä huoltoon, mutta asiakkaana sinulla on oikeus olla yhteydessä myyjään ja jättää kaikki muu kädenvääntö myyjän hoidettavaksi. Usein kuitenkin myyjät usuttavat tehtäviään asiakkaille (kuten verkkokauppa.com) ja käskevät asiakkaan ottamaan yhteyttä huoltoon ja unohtavat sitten itse asian. 50PK350N on FullHD-televisio.
Työkaverilla kupsahti juuri virtalähde Citymarketista ostetusta PK350N koneesta ja soittamalla Cittariin laite tultiin huollon toimesta korjaamaan paikanpäällä ja tietenkin takuuna.
Joo munkin lg alotti vittuilun. Joskus pulivuotta sitten teki noin 1/3 ruudusta mustan vaaka suunnassa. Katosi hupskeikkaa itsestään. Nyt tuli takasin eikä lähde enään. Lueskelin netin kaikki ohjeet ja irrottelin piuhat ja juotin vähän, mutta ei auttanu. Lopulta otin piuhaa vähän irti ja laitoin virrat takas. Meni pikeeks koko ruutu. Koitin löytää missä palikassa se vika nyt on. Tuolla paneelin sivussa on kaksi palikkaa jotka jotenkin ohjaa tuota paneelia vaakasuorassa. Irrotin toisen ensin pimeni puolet ruudusta ja sitten otin toisenkin ruutu väreili punasena. Pysty suunnassa ohjaavat vielä jotain yritti. Laitoin johdot taks ja ruutu pimeenä. Oliskohan tuo näytön ohjainkin sanonut itsensä tuon takia irti. prkl. uus varmaan tarvii kaupasta hakee.