No tuskinpa tollanen pikku saari keskellä valtamerta mitenkään vaikuttaa alueen ilmastoon. Mutta olihan siellä yksi tutkimuskeskus keskittynyt meteorologiaan. Jospa siinä on syy, että äksön kohtauksissa sataa aina vettä.
Varsin hyvä tämä uusin jakso, Spoiler saatiin Jack ja Kate jälleen ruutuun ja käytiin jopa montussakin. Toivottavasti jatkossa keskityttäisiin siihen tärkeimpään ja olennaisimpaan, eli tietenkin Spoiler Ana-Lucian ja Katen välisiin mutapainiotteluihin.
Aivan huippu sarja. Ostin viikko sitten dvd:n ja melkeinpä putkeen piti kattoa. Kun jakso loppui ei voinut olla katsomatta seuraavaa. Siis aivan mieletön ohjelma. LISSÄÄ TÄMMÖSTÄ!! 2 seasonia odotellessa.
Ei vaikutakkaan, mutta tuollaisilla saarilla ja muutenkin kauko-idässä saattaa vettä tulla taivaalta yhtenä hetkenä niin kovaa että Suomen kesäkuurot on tihutusta siihen verrattuna, ja minuutin päästä saattaa olla taas aurinkoinen taivas.
Hyvä jakso oli mun mielestä. Se ettei edetä uusien paljastuksien nimissä ei haitannut yhtään. Kuitenkin tapahtumia oli varsin runsaasti. Ja vaikka kuinka vituttaiskin niin eiköhän se tänne ole jo aika moneen kertaan todettu että "hitto kun juoni ei etene...". Niistä lukeminen saa mut yhä harvemmin avaamaan tämän threadin.
Oli ihan omalla tavallaan hyvä tämä uusin jakso. Sopivasti lisää syvyyttä yhteen uuteen henkilöön ja vihdoin saatiin nämä porukat yhteen. Jos mun pitäis arvata niin pari seuraavaa jaksoa kertoo siitä, kun nämä porukat tutustuu toisiinsa ja toisessa ainakin on tästä vanhemmasta pariskunnasta flashbackit... Olen alusta saakka tykänny pirusti tästä sarjasta ja pidän edelleen, mutta en voi olla ajattelematta, että jotenkin juoni on hakusessa, merkillisen haparoivalta tuntuu tuo juonen eteenpäin kuljettaminen. Toisaalta jos tällä menolla varmistetaan se, että sarja jatkuu vielä toisenkin tuotantokauden jälkeen, niin minä en valita.
Kovin on keskinkertaista menoa. Alkeellinen dramaturginen virhe: näytetään takaumaa Ana-Lucian elämästä, mutta ei kuitenkaan missään tapauksessa itse sitä tapahtumaa, joka hänelle oli tapahtunut ja jolle hänen koko henkilöhahmonsa rakentuu. Sen sijaan Ana-Lucia kertoo kuvailee tämän tapahtuman Sayidille. Draamassa on sääntö "showing, not telling", mikä viittaa juuri tähän: on näytettävä kertomisen sijaan. Ihan perusasioita, pitäisi tuolla tasolla jo hallita. Nyt sitten saadaan tästä uudesta tummasta tyypistä, Ekosta, uusi John Locke, jonka tuijotteluja ja menemisiä ja mysteerisiä puheita voidaan ihmetellä tämän tuotantokauden loppuun, kun Lockessa ei ole enää samaa vetoa.
Olen kanssasi eri mieltä. Mielestäni tapahtuma, joka oli henkilöhahmon kannalta tärkein - näytettiin. Tietysti voidaan, väittää että mainitsemasi tapahtuma laukaisi tapahtumaketjun, joka johti minun mielestäni olennaisimpaan tapahtumaan, mutta se ei kuitenkaan muuta mielipidettäni. Mielestäni oli aivan riittävää, että tämä tapahtuma kuvailtiin ja olennaisin näytettiin. Jos nyt hoksaat mitä tarkoitan, en jaksa laittaa spoileritageja.
Tuohan on ollut Lostissa tavallaan ideana. Noissa takaumissahan mennään yleensä koko ajan vaan enemmän ajassa taakseppäin. Eihän me vielä tiedetä edes kuinka Spoiler Locke halvaantui :thumbsup:
Parempi jakso tämä mielestäni oli kuin edellinen, vaikka jännitystä tosiaan pidettiin yllä perinteisen draaman keinoin, eikä mysteereitä esittelemällä. Lisäksi jälleen kerran plussaa siitä, että kaikki asiat eivät ratkea pyssyttelyllä, kuten monissa sarjoissa on ollut tapana. Ja lisäksi selvisihän se, mitä Jack on tehnyt viime jaksot eli Spoiler ollut bunkkerissa nappia painamassa Tulipa tässä mieleen, että voisi piakkoin perustaa sellasen threadin Lostille, jossa sarjaa katsellaan Ameriikan aikataulussa, eikä silloin tarvis noita tageja viljellä. Tai ainakin lopettaa tagien käytön, kun sarjan alkaa nelosella.
Kyllä Nelosen Lostille tulee sitten uusi thread. Tagien käyttö silti edelleen in. Ei ole mitään syytä lopettaa niiden käyttöä.
Juu, mutta eihän tähän kyseiseen tapaukseen tai kohtaukseen Spoiler jossa Ana-Luciaa ammutaan, kun hän uskoo miehen väitteet henkkarintavoittelusta on tarvista palata, kun se on jo kerrottu. Se olisi ollut tehokkaampi näytettynä, toisin kuin vain ohimennen kerrottuna. Ana-Lucian ratkaisu ongelmaansa oli kyllä tehokas ja oli munakasta käsikirjoittajilta. Toivottavasti hyödyntävät nyt kerrottua myöhemmin. Toivottavasti. Silti jos katsoo sarjan tempoa, niin on se aika takkuista etenemistä, joka ei oikeastaan ole etenemistä lainkaan: tapahtumat tapahtuvat liian reaaliaikaisesti, liian lineaarisesti. Ensin lähdetään liikkeelle, seuraavassa jaksossa pysähdytään, sitten Sawyer sairastuu, sitä seuraavassa jaksossa saavutaan perille, yksi kuolee ja nyt seuraavassa jaksossa se haudataan jne. Mielestäni kaikkea tätä ei tarvitsisi kertoa, vaan ne voisi hypätä huoletta yli - se nyt ei ainakaan minun mielestäni ole kovinkaan mielenkiintoista.
Jeps. Vaikkakin viimeisin jakso oli mukavaa seurattavaa, niin "pääjuonta" ei ole viety eteenpäin viimeiseen neljään (vai onko jo viiteen) jaksoon? Sarja laahaa jo pahasti, jos ei jotain merkittävää tapahdu ja nopeasti, niin ei kyllä voida puhua "parhaasta sarjasta".
On kyllä nyt ruvennut menemään huonomaan suuntaan noi jakso, ensimmäinen season oli aivan uskomattoman hyvä. Hämärämmiksi menevät
Hauskin kohtaus tässä uusimmassa jaksossa oli, kun Sawyer ja Kate näkivät sen hepan... oli hepan kouluttajan käsi jäänyt sinne oikealle kuvaan mukaan Tuttua ja turvallista Lostia, tähän alkaa tottumaan, että tempo on vähän hitaan puoleinen.
Tämä uusin jakso kyllä palautti uskon sarjaan. Pääjuonta kuljetettiin eteenpäin vihdoinkin! Kate-flashbackit toivat lisää syvyyttää Katen hahmoon, niinkuin pitääkin. Locke ja Eko näyttävät muuten muodostavan kunnon taisteluparin, ihan mielenkiintoista seurata mitä tapahtuu, kun Othersit seuraavan kerran ilmestyvät kuvioihin. Spoiler Mutta kyllä tässä nyt leivotaan naisista oikein olan takaa marttyyreita. Kummasti yhtäläisyyksiä Ana-Lucian ja Katen historian kanssa. Kumpikin on päätynyt tekemään äärimmäisiä ratkaisuja läheistensä kärsimyksen takia.
Spoiler Siis mitä hittoa? Mikäs juttu tuo nyt on? Eikös se ole Sayid? Nyt mä ainakin putosin kärryiltä...