Miten niin vei? Onko kaikkien henkilöiden takaumatkin vain Hurleyn kuvittelemia? Tai tapahtumat, joissa Hurley ei ole ollut lainkaan mukana, tai joista hän ei ole edes tietoinen? Mielestäni on aivan selvää, ettei koko homma voi olla vain mielikuvitusta, tai sitten kyseessä pitäisi olla jokin joukkohypnoosi tms.
Itse en hetkeäkään usko siihen, että kaikki olisi vain Hurleyn kuvitelmaa. Se käänne on niin vanha, ettei kukaan itseään kunnioittava käsikirjoittaja moista enää käytä. (Ja kohta varmaan tulee liuta hyviä esimerkkejä kyseisen twistin viimeaikaisesta käytöstä...) Ja miten sarjaa voisi jatkaa vielä monta kautta, jos kaikki tapahtumat olisivat vain kuvittelua? Eihän semmoista kukaan viitsisi katsoa. Ja tuokin edellä mainittu juttu, että valtaosa saaren ja haaksirikkoisten tapahtumista ei liity Hurleyhin millään tapaa. Tämäniltainen nelosella näytetty jaksokin oli kokonaan Jackin ämpyilyä isänsä kanssa ja miten paljon ekalla kaudella Katen vaiheitakin käsiteltiin...
Ei oo muuten tullu pitkään aikaan niitä ekalta kaudelta tuttuja fiilistely lopetuksia :/ Tätä sarjaahan voi jatkaa sen 17 kautta, kun tuo vaan aina uuden henkilön mukaan kuvioihin niinkun tää vale-henry ja siitä saa sitten aina kevyesti seuraavien 10 jakson juonen kehiteltyä. Sitten noita flashbackejakin voi keksiä ihan loputtomiin. Veikkaan että 7 kautta tää paska kestää.
sittenhän tämä on hyvä paikka lopettaa sarjan katsominen tässä on nyt joiltakin mennyt pahasti ohi muutama seikka yhdellä tasolla meillä on seikkailusarja. jänittäviä tapahtumia mysteereitä jne. toisella tasolla meillä on pelastautuneiden itsensä kohtaaminen. flashbackit kuvaavat sitä että henkilöt joutuvat puntaroimaan omien aiempien tekojensa vaikutuksia, oikeutusta jne. ja henkilöiden kasvamista. kolmannella tasolla meillä on yhteisön, ja myöhemmin ihmiskunnan eloonjäämiskamppailu, vertauskuvallisesti. Tässä on pieni ryhmä, yhteisö, joka yrittää löytää elämisen mallin, samalla kun toinen yhteisö uhkaa. kuitenkin kaikkien on lopulta elettävä saarella. lisää tasoja löytyy. jääkarhustakin se lockdownin aikainen kartta ja töherrykset kertoivat. --------------- se mikä minua häiritsee, että tässä nyt esitetään viidakkoelämä laiskana. jengi harrastaa, jopa lenkkeilyä. viidakossa pystyy elämään, mutta ei se ilmaiseksi tarjoa elantoa noin 40 ihmisella. siihen tarvitaa duunia + mielellään myös pientä viljelyä. siinä ei sitten enää lenkkeilyä tarvita. eli, realistisempaa olisi, jos nyt kahden kuukauden saarellaolon jälkeen viimein organisoitaisiin toiminta, ja ryhdyttäisiin viljelemään. organisoitaisiin ruuanhankinta muutenkin + vartiointi ja puolustus. tämä tosin on jenkkisarja, joten noita tuskin tulee. realistisuus ei ole ykköstavoite, vaan ratingsit.
Juu, kyllä tämän sarjan kohdalla kävin siten, että hyppään ylitse kaikki flashback-kohtaukset. Ykköskaudella nuo vielä menivät hyvin henkilöiden taustojen valoittamisessa, mutta viimeisissä jaksoissa nuo ovat tuntuneet ihan turhilta aina lisääntyvissä määrin. Niitä tunnutaan keksivän ja viljeltävän aina vaan, eikä niillä ole pahemmin merkitystä (esim. Locken isän "kuolema"), IMO.
Ja kaikkihan varmaan huomasi, että aika pitkälti oli juoni samantapainen, kuin Buffyn jaksossa 6x17 'Normal again'. Buffyssä tosin jakson tapahtumat saatiin jotenkin selitettyä monsterin avulla. Loppukin aika samanlainen, eli viimenen kuva mielisairaalasta.
Kaikkihan muistavat tämän: http://www.imdb.com/title/tt0309698/ Surkein (pitäisikö sanoa säälittävin) loppuratkaisu ikinä... Robot Chickenin sketsistä M. Night Shyamalanin hahmoa lainaten "what a twist ". Lostista on todettava, että vielä pitkään on tiedossa yhdentekeviä paljastuksia, juonenkäänteitä, jotka voidaan tarvittaessa vääntää mihin suuntaan tahansa. Vasta kun jotain todella merkittävää paljastetaan ja sarja "ankkuroidaan" johonkin konkreettiseen, niin juonellista edistystä voidaan odottaa. Nyt juoni kelluu kokoajan tyhjän päällä, eikä pienillä "paljastuksilla" ole mitään merkitystä - mitä nyt pidetään sarjan fanien mielenkiintoa yllä (esim. kartta). Flashbackien osalta on todettava, että niissä olisi järkeä, jos myöhemmin paljastetut menneisyyden salat selittäisivät hahmojen toimintaa saarella aikaisemmissa (tai tulevissa) jaksoissa, mutta näinhän ei ole. Nykyisellään flashbackien tehtävänä on vain tukea nyt juuri hahmojen tekemiä ratkaisuja tai olla jakson täytteenä + paljastaa menneisyydessä tapahtuneita asioita (toivottavasti tältä osin sarjan käsikirjoittajat ottavat itseään niskasta kiinni ja flashbackeille saadaan jokin merkitys saaren tapahtumien kannalta).
Nyt niitä vilkkuvia täpliä on kolme. On tämäkin sarja, ihmiset seuraavat innolla nettisivulla välähtäviä punaisia neliöitä.
joo, ja kukaan ei osaa keskustella mitä sarjassa on, vaan ihmiskunnan toivot kertoo että eivät katso flashbackeja ja että sarjassa on liika roskaa. hienoa ympäristöä ovat tehneet sarjalle, webbisaitteineen. ovat ajan hermolla, toisin kuin , "haluan lisää ampumista" kuinkakohaan paljon noista vuodoista on tekijätiimin vuotoja?
Epäilen itsekin, että tässä 18. jaksossa vietiin katsojaa osittain tahallisesti harhaan eli tämä Hurleyn ja Libbyn kohtaaminen on vain näitä samoja sattumia mitä on tapahtunut muillekin. Sitten vain katsojaa hieman huijattiin lisäämällä soppaan Hurleyn mielisairaalajutut eli näin saatiin sopivan "uskottava" aasinsilta siihen, että tämä juttu olisikin vain Hurleyn kuvitelmaa. Tätä sitten täydennettiin olikos se sen "Henryn" puolihuolimattomilla kommenteilla, että ei kai tätä oikeasti tapahdu. Libbyn "tervejärkisyys" voi johtua siitä, että 1) onhan Hurleykin "terve" eli molemmat ovat voineet parantua tai 2) "parantihan" (lainausmerkeissä siksi, että en pidä mitenkään mahdottomana, että tapahtumissa on paljon psykologista ja henkilöiden omaa kuvitelmaa) saari Lockenkin joten miksei Libbyakin.
tuosta olen samaa mieltä, mutta missä on mikan analyysi? miksei kukaan täällä pohdi mistä on kyse, metatasolla...
Ei varmaan sitten avaudu sarja parhaalla mahdollisella tavalla, kun jää puolet katsomatta. :hitme: Musta tämä jakso näytti hienosti, että ei kaikkien hyvien henkilöhahmojen tarvitse tosiaan olla olla sieltä "norminäyttelijän" muotista. Hurley on mun mielestä parhaiten kirjotettuja hahmoja koko sarjassa. Kuka jaksaa katsella Katen vatkausta Jackin ja Sawyerin välillä. Ei tämä jakso ollenkaan huono ollut, ehkä vähän eri tavalla kirjoitettu kuin tavalliset lostin jaksot.
Hyvä jakso oli imho. Henggakin pisti kiintoisan lausahduksen pihalle vihjatessaan, että joku Dark Lord siellä vaanii loppujen lopuksi.
Eipä tuo suuri menetys ole tämän sarjan kohdalla. Voin sitten täältä lukea, jos niissä muisteluissa oli jotain tärkeää. Säästyneen ajan voi käyttää vaikkapa Bonesin katseluun.
Heh... harmi vain että tästä sarjasta tietää et niin ei tapahdu. Jos ois ollu 24 nii ois vaikka saattanut hypätäkin (p.s. rukoilin kädet ristissä polvella että hän hyppäis, moinen tempaus ois nostanut kunnioitukseni tätä sarjaa kohtaan ^3. Eiköhän jonku tärkeän henkilön pidä kuolla taas kohtapuoliin... [oispa se jack!]) J-dee
voin olla väärässä mutta eikö nuo ohjaajat vaihtele eri jaksoissa? mun mielestä tosi hyvä sarja, hienot lavasteet ja ympäristö mitä mainioin. Tosin pari jaksoa ollut värhän tylsiä mutta hyviä kuitenkin. Mun mielestä näppärä yksityiskohta piilee juri noiss flässäreissä, ne tulee tiirailtua melkein lärvi kankaassa kiinni korvat höröllään tutkaillen kaikki yksityiskohdat jos jokin paljastaisi jotain uutta saisi tulla vaikka joka ilta... Niin tuohon hitauteen tietty sekin pointti, tuottajien täytyy kuitenkin kilpailla katsojista ja ämerikässä jaksot taidetaan suunitella jo muiden tarjonta silmälläpitäen ja eihän kaikkea voi potkössä paljastaa, taitaa pari kautta olla vielä kiikarissa:thumbsup:
Jos 'Henry Gale' valehteli siitä ettei numeroiden painelulla ole mitään vaikutusta, ja mitään ei tapahtunut, niin miksi hän sitten olisi itse ne numerot syöttänyt? No, selitys on tietenkin että logiikka ei ole noin yksinkertainen, eli ehkäpä hän ei halua olla lähettyvillä kun numerot jäävät painamatta. Paitsi että on annettu ymmärtää että maailmanloppu on tulossa ellei koodit ole koneessa oikeaan aikaan, jolloin on ihan sama missä bunkkerissa tämän tapahtuessa majailee. Kyllä tässä alkaa vähän tuntua että käsikirjoittajat taitavat kompastua omaan näppäryyteensä. Vähän vaikea on uskoa että _kaikkeen_ löytyy tämän jälkeen uskottava selitys. Jos löytyy, nostan hattua. Tuosta napin painamisesta tehtiin juuri tuollainen yhden kauden kliimaksiautomaatti, niinkuin pelkäsinkin. Saarelaisethan eivät vielä tiedä kuinka paljon heidän elämänsä ovat aiemmin sivunneet, ainoa mikä on käynyt ilmi on ollut Sayerin ja Jackin isän tapaaminen ja ehkä nyt näille mielisairaaalan ex-asukeille käy ilmi että ovat syöneet samat aamupuurot. Jos asukit avautuisivat enemmän, kävisi varmaan nopeasti ilmi että Hurley omisti laatikkofirman jossa Locke oli töissä. Sitten ehkä epäluulot sattumista heräisivät ja yhtymäkohtia etsittäisiin enemmänkin. Jotenkin vaikea kyllä ajatella että siellä tuppisuuna nuotiolla istuttaisiin, luulisi että jokainen olisi jo kertonut elämäntarinansa, ja parhaat useampaan kertaan. Ehkä saarelle olisi pitänyt saada kori kossua, niin kielenkannat irtoaisi. Niinkuin aiemmin sanoin, seuraan kyllä sarjaa lähinnä miljöön vuoksi, mutta tuo 'Kaikella on tarkoitus' alkaa kuulostaa vähän ontolta.
Yritin vain miettiä syitä miksi hän valehtelisi, koska hän kuitenkin on Toisia. Onhan tietenkin se mahdollisuus että maailmanloppu ei tule yhdestä kerrasta, vaan pahenee kerta kerran jälkeen kun numerot jäävät syöttämättä. Kun hän taas on Toisia, niin miksi hän paljastaisi että numeroiden syöttäminen on turhaa, koska se sitoo pelastuneet painamaan nappia ts. vähemmän uhkaa heistä Toisille. Päätellen kuitenkin 'Henryn' aiemmista puheista, vaehtelee hän tämänkin. Syy ei vain minulle selvinnyt. Tämähän on samanlaista kuin tutkia Säätiön ( Asimov) toimintaa. Kaikella on tarkoitus.
No samaa mieltä olen ainakin siitä, että täältä voi lukea sitten mitä pikkujuttuja jäi mistäkin osasta huomaamatta Itse olen melkoinen puusilmä niiden suhteen. :hitme: