Maximum C-8000 CX-CI

Keskustelu osiossa 'Maximum' , aloittajana Molder, 16.08.2007.

  1. Timo_Kemila

    Timo_Kemila Guest Guest

    Liittynyt:
    16.05.2008
    Viestejä:
    40
    Saadut tykkäykset:
    0
    FAV-painikkeella pääset valitsemaan oman suosikkilistan, joka jää sitten oletuksena päälle ja sen voi valinnan jälkeen täysin unohtaa. :D
     
  2. Parka

    Parka Uusi jäsen

    Liittynyt:
    01.07.2007
    Viestejä:
    175
    Saadut tykkäykset:
    0
    Kiitos jälleen !

    Tein tehdaspalautuksen, hain kanavat uudelleen ja sitten tein suosikkiluettelon, mihin siirsin kanavat siinä järjestyksessä, mikä mulla oli aikaisemmin "kaikki kanavat" listalla.
    Sitten tein manuaalisen ohjelmistopäivityksen, ja huraa, jipii. Subin EPG näkyy.:D

    Kiitoksia kovasti Timolle, tämä asia on askarruttanut minua kuukausia ja ollut tosi kiusallinen.

    Laitoin tuon suosikkikanavat FAV painikkeella oletukseksi, ja sekin toimii.:)

    Vielä kun saisi tuon Managerin toimimaan, niin olisin ihka onnellinen.
    Ei toimi modeemin kautta tavallisella verkkokaapelilla, jos ei anna nettiä paukahtaa samalla pois päältä.
    Ei toimi suoraan ristiinkytketylläkään boxin ja tietokoneen välillä.:grr:
     
  3. Chicago11

    Chicago11 Guest Guest

    Liittynyt:
    06.01.2009
    Viestejä:
    2
    Saadut tykkäykset:
    0
    Eli tuli käytyä hakemassa Maximum C-8000 CX-CI -boxi ja sitä sitten innolla testaamaan. Kaikki muu näyttäisi toimivan mallikkaasti, ainoa "lievä" miinus tulee siitä että kyseinen peli ei tallenna. Tekniikan ihmelapsi en ole, mutta ilmeisesti vika olisi kiintolevyssä.

    Kaikki valikot missä pitäisi tarkastella kiintolevyä antavat otsikon mukaisen herjan. Eli esim. päävalikon "tallennusluettelo" sekä järjestelmäasetusten "kiintolevyn hallinta". Ajastetun tallennuksen aloitettaessa laite herjaa "levy täynnä. En voi tallentaa".. että semmoista.

    Järjestelmä on buutattu, yms. kikkoja kokeiltu. Onko se vaan uskottava että kyseinen laite olisi ns. rikki..? :)
     
  4. tty

    tty Guest Guest

    Liittynyt:
    15.07.2007
    Viestejä:
    343
    Saadut tykkäykset:
    0
    Kuuluuko laitteesta kiintolevyn ääni?
    (pieni hurina & naksutus)

    Oletko kokeillut alustaa levyn?



    Ellei tuokaan auta => huoltoon/vaihtoon

    edit:
    Olet näköjään tuonne jo yrittänyt.
    Ettei levy tai johto olisi unohtunut matkasta... :cool:

    Laita tuonne miten kävi:
    http://www.5wwwww5.com/maximum/viewtopic.php?t=61&mforum=maximum
     
    Viimeksi muokattu: 06.01.2009
  5. Chicago11

    Chicago11 Guest Guest

    Liittynyt:
    06.01.2009
    Viestejä:
    2
    Saadut tykkäykset:
    0
    Laite vaihdettu jälleenmyyjän toimesta. Uusi laite rokkaa ja toimii mallikkaasti. Isot plussat ja papukaijamerkki myyjäliikkeelle hyvästä palvelusta.
     
  6. Gfiz

    Gfiz Guest Guest

    Liittynyt:
    03.01.2009
    Viestejä:
    39
    Saadut tykkäykset:
    0
    No mikäs se myyjäliike oli?
     
  7. Parka

    Parka Uusi jäsen

    Liittynyt:
    01.07.2007
    Viestejä:
    175
    Saadut tykkäykset:
    0
    Jipii, minä onnistuin minä onnistuin :D
    meinaan tuon yhteyden saamiseksi tietokoneen ja Maximumin välille ristiinkytketyllä kaapelilla.

    Nyt sellainen kysymys, että jos on alkamassa tai menossa tallennus samaan aikaan kun laittaa tietokoneesta Manager ohjelman päälle ja siirtää vaikka elokuvia tai tekee muuta.
    niin katkeaako tallennus ?

    Ainakaan tuonne tallennusvalikkoon ei pääse samaan aikaan kun Manager on auki.

    Voiko tietokoneella olevia elokuvia katsoa suoraan digiboxilla jotenkin tuon yhteyden kautta?
    Eli että niitä ei tarvitsisi siirtää boxille ensin.

    Ollaan kyllä tehty niin että kannettava ollaan laitettu piuhalla (en tiedä mikä lie nimeltään - videopiuha - audiopiuha ?) telkkaan ja katseltu sitä kautta.
     
  8. tty

    tty Guest Guest

    Liittynyt:
    15.07.2007
    Viestejä:
    343
    Saadut tykkäykset:
    0
     
  9. aneirtov

    aneirtov Guest Guest

    Liittynyt:
    10.01.2007
    Viestejä:
    3
    Saadut tykkäykset:
    0
    Mitä huutomerkki tallennusluettelossa ohjelman yhteydessä tarkoittaa?

    Käyttöoppaasta ei apua löydy...
     
  10. tty

    tty Guest Guest

    Liittynyt:
    15.07.2007
    Viestejä:
    343
    Saadut tykkäykset:
    0
    Olisiko tallenteessa vikaa.
     
  11. Parka

    Parka Uusi jäsen

    Liittynyt:
    01.07.2007
    Viestejä:
    175
    Saadut tykkäykset:
    0
    Minulla on kanssa yhdessä tallennuksessa tuo huutomerkin kuvake, ja ei ainakaan näy olevan mitään vikaa.
    Olen ihmetellyt myös tuon huutomerkin merkitystä.
     
  12. Parka

    Parka Uusi jäsen

    Liittynyt:
    01.07.2007
    Viestejä:
    175
    Saadut tykkäykset:
    0
    Minä olen törmännyt samaan, juuri perättäisiä samalta kanavalta tallennettaessa. Tarkoittanee sitä että kun on ekan ohjelman lopputasoitus ja seuraavan ohjelman alkutasoitus menevät päällekkäin. tulee oranssi R -merkki ja huomautus "päällekkäinen tallennus", mutta ei pyydetä muuttamaan mitään.
    Ne voi tosiaan perättäisistä tallennuksista ne ajat kätsysti muuttaa Reminder -toiminnolla. Ja muuttaa tuosta ekasta ohjelmasta vaikka päättymisajan ohjelmatiedon mukaiseksi.
    Tai olen tehnyt niin että maikkarilta perättäisistä ohjelmista olen muuttanut ekan ohjelman päättymisajaksi minuutin sen ohjelmatiedon jälkeen, ja muuttanut seuraavan aloittamisajan tähän samaan aikaan.

    Muuten jos annat olla noin miten EPG laittaa, niin eka tallennus päättyy samaan aikaan, kun seuraava tallennus on alkutasoituksineen tallennettu.
    Eli jos eka EPG:n mukaan alkaa 18.00 ja päättyy 18.30 ja seuraava samalta kanavalta 18.30 niin jos on vaikka 5 min. alkutasoitus niin eka tallennus päättyy jo 18.25.

    Minusta viidenkin minuutin alkutasoitus on liikaa, saati sitten 10 min. (ainakin maikkarilla tuota alkutasoitusta ei tarvitsisi olla ollenkaan) minulla se on vain 2 minuuttia, lopputasoitus sitten kyllä tuo 5 min.
    Ja niitä olen sitten muuttanut Reminderillä jos on saman kanavan perättäisiä tallennuksia.

    Tätä minä en ymmärrä.
    kun en ole törmännyt moiseen. Joskus on kolmelta kanavalta tallennuksia.jotka menevät noiden tasoitusten vuoksi päällekkäin, niin sitten korjaan ne samalla tavalla mitä edellä kerroin. Mutta tässä tapauksessahan se pyytää korjaamaan. jos ei korjaa, niin viimeistä päällekkäisyyttä ei lisätä ollenkaan tallentimelle.

    Reminder -listassa on aloitusaika alkutasoituksineen. minulla on nauhoitus illalla maikkarilta klo 22.35, niin reminder -listassa tuo näkyy 22.33 ja tallennusaika minuutteina lopputasoitus huomioonottaen.

    ja kyllä sama näkyy epg:ssäkin kun katsot oikealla R-merkin alta (missä on kanavakuva niin alapuolella). tietysti EPG -ohjelmisto on juuri sen mukaan koska ohjelma alkaa. Se ei voi tietää mitään loppu-eikä alkutasoituksia.

    Tässä oli joihinkin asioihin yritetty vastata, muut täsmentäkööt.
     
  13. KEG

    KEG Guest Guest

    Liittynyt:
    09.01.2009
    Viestejä:
    3
    Saadut tykkäykset:
    0
    Moi,

    tuli hommattu uusi boksi ja olen erittäin tyytyväinen. Muutamaan kysymykseen haluaisin saada vastauksen ja kun en laiskana jaksa kahlata koko keskustelua läpi niin kysyn tässä näin.

    - Voiko asetuksista muuttaa sitä, että kun EPGstä laittaa tallennuksen menemään ettei tallennus ala 5 min ennen ohjelman alkua ja pääty 5 min myöhemmin? Mikään ohjelma kun ei kuitenkaan ala etuajassa.

    - Edellinen boksi oli Handanin tallentava ja sitä ei ollut pakko pitää päällä kun katselin telkkaria. Sonyn telkkari ilmoittaa ettei ole kanavia saatavilla, kun tämä uusi boksi on sammutettuna. Onko vika laitteessa vai käyttäjässä? En ymmärrä syytä miksi pitäisi boksi olla päällä kun katson maksuttomia kanavia.

    Toivottavasti kysymyksen olivat selvästi esitettyjä. Kiitos jo etukäteen vastauksista.
     
  14. tty

    tty Guest Guest

    Liittynyt:
    15.07.2007
    Viestejä:
    343
    Saadut tykkäykset:
    0
    Ohjekirjasta:
    http://www.maximum.fi/files/Maximum_...RC2_038008.pdf
     
    Viimeksi muokattu: 10.01.2009
  15. Parka

    Parka Uusi jäsen

    Liittynyt:
    01.07.2007
    Viestejä:
    175
    Saadut tykkäykset:
    0
    Ainakin tässä kaapelidigiboxin ohjekirjasessa on Ohjelmaoppaan tiedonpoiminnan asetukset ja Kiintolevytallentimen asetukset kerrottu sivulla 35 (eikä sivulla 39)
    muutkaan kertomasi sivut eivät pidä paikkaansa.

    muuten hyvät ohjeet.
     
    Viimeksi muokattu: 09.01.2009
  16. tty

    tty Guest Guest

    Liittynyt:
    15.07.2007
    Viestejä:
    343
    Saadut tykkäykset:
    0
    Otin nuo sivunumerot sivun yläreunasta tuosta uusimmasta ohjeesta:
    Maximum_C8000_RC2_038008.pdf
    Sisällysluettelosta:
    http://www.maximum.fi/files/Maximum_C8000_RC2_038008.pdf
     
  17. Kalsari-Keijo

    Kalsari-Keijo Guest Guest

    Liittynyt:
    23.11.2004
    Viestejä:
    50
    Saadut tykkäykset:
    0
    Muokkaa -> Suojaus
     
  18. KEG

    KEG Guest Guest

    Liittynyt:
    09.01.2009
    Viestejä:
    3
    Saadut tykkäykset:
    0
  19. KEG

    KEG Guest Guest

    Liittynyt:
    09.01.2009
    Viestejä:
    3
    Saadut tykkäykset:
    0
    Ja lisää kyssäreitä boksi ominaisuuksista/mahdollisesta asetuksen muuttamisesta. Nyt viikon boksia käyttäneenä olen huomannut, että kohtaukset jotka on kuvattu vähässä valossa aiheuttaa sen, että kuva tummenee hetkellisesti ja sitten taas kirkastuu tummuakseen taas, jos pimeä kohtaus jatkuu pitempään. Samalla tekstitys hieman paksunee tummumisen myötä. Onko tämä boksin ominaisuus, vika vai onko jossain asetuksissa vikaa? Onko kenelläkään mitään tietoa missä voisi mahdollisesti olla vika?
     
  20. lhc

    lhc Guest Guest

    Liittynyt:
    20.11.2007
    Viestejä:
    11
    Saadut tykkäykset:
    0
    No nyt tuli itsellekin hankittua kyseinen laite kun lähti gigantista 199 eurolla :). Kaikin puolin olen ollut laitteeseen tyytyväinen, mutta kysyisin vielä, että onko kukaan löytänyt ratkaisua ongelmaan jota tässäkin threadissa on sivuttu.

    Eli hdmi kautta maximum yhdistetty mirain DTL-742600 telkkuun. Kuva näkyy mutta äänet ei kuulu? Liitäntä ja johto kunnossa sillä ps3 toimii normaalisti samassa liittimessä.
     
    Viimeksi muokattu: 16.01.2009