Olehan sitten kohtalaisen varoivainen tuollaisten puuhastelujen kanssa. Pääsääntöisesti hiljainen tuuletin ei todellisuudessa siirrä yhtä paljoa ilmaa kuin äänekäs. Etenkään jos ilman virtaukselle on lainkaan vastusta, kuten joissakin tykeissä on pitkät ahtaat kanavat ja vaahtomuovinen ilmansuodatin. Hiljaiseksi optimoidut tuulettimen lavat eivät ehkä jaksa tuottaa tarpeeksi painetta saadakseen ilmaa käytännössä liikkumaan suodattimien läpi, riippumatta siitä montako litraa minuutissa datalehdellä oli mainostettu.
Tuon kommentin perusteella olettaisin, että sinulla on siis käytössä kyseisenlainen BenQ W2000? Yksi keino vähentää tuulettimien ääntä on pienentää niiden kierrosnopeutta huoltovalikosta. Se onnistuu ainakin omassa BenQ W7500:ssa ja veikkaisin että luultavasti myös tuossa W2000:ssa. Omassa tykissä on kolme tuuletinta, joiden nopeutta säädetään oletuksena automaattisesti. Huoltovalikosta voi kuitenkin muuttaa säädön manuaaliseksi, jolloin tuulettimien nopeutta voi muuttaa sadan rpm:n askelin. Jokainen tuulettimista pyörii eri nopeudella ja kahden kohdalla nopeuden pienentäminen 200 rpm:llä hiljentää ääntä todella paljon. Toinen muistaakseni 1900->1700 rpm ja toinen 1700 -> 1500 rpm. Samassa valikossa näytetään myös tykin sisälämpötila, jota seuraamalla voi varmistua, että lämpö ei pääse nousemaan liikaa. Olen huomannut, että oman tykin lämpötila nousee 2-5 astetta, kun pienennän tuulettimien kierrosnopeutta, hieman riippuen siitä onko kesä vaiko talvi. Toistaiseksi lamppu on kestänyt moitteetta tuollaista käyttöä jo kohta pari vuotta. Teoriassa lampun käyttöikä varmaankin lyhenee, mutta onko se oikeasti huomattavissa on sitten ihan toinen juttu. Itse olen tuon säädön avulla saanut muuten aika äänekkäästä tykistä mukavan hiljaisen. Jokainen kokeilee omalla vastuulla, koska jos vahingossa saakin tuulettimet pois päältä tai liian hiljaiselle, niin ikävästi voi lampun ja/tai tykin käydä. Mutta varmasti tuo on silti turvallisempi keino kuin tuulettimien vaihtaminen.
Tosiaan tuo tuulettimien nopeuden säätö onnistuu myös w1070 mallissa, mutta valitettavasti asetuksia ei voi tallentaa, joten joka kerta kun tykki käynnistetään uusiksi, joutuu service valikkoon palaamaan ja laittamaan säädöt uusiksi. Toki tälle voi tehdä makron, jos omistaa esim harmony elite/ultimate kaukosäätimen
Joo, sama homma on W7500:ssa. Joudun tosin muutenkin käymään joka kerta huoltovalikossa säätämässä väripyörän nopeutta, kun oletuksena se on vain 2x tuossa meikäläisen mallissa, joten pitää 3x:ksi käydä laittamassa, jotta ei niin näkisi sateenkaaria.
http://www.avsforum.com/sony-vpl-vw...rum.com_daily&utm_source=AVSForum.com20170907 Uutuuksia Sonyltä
Kauankohan menee, että näitä 4k tykkejä alkaa saamaan kuluttajaystävälliseen hintaan. Jännä että tuo 4k tuntuu ylipäätänsä jarruttavan paikoillaan vaikka siitä on niin kauan jo puhuttu. Telkut toistaa jo about kaikki, mutta loppuenlopuksi 4k materiaalia on vähän tarjolla.
Vanhemmasta - mikä tarkoittaa suunnilleen kaikkea ennen 2016 kuvattua ja suurinta osaa viime viikkoon saakka kuvattua - materiaalista ei saa 4K:ta mitenkään, koska kamerat ei ole olleet 4K taikka efektit on tehty 2K (tai alempana). Näin ollen mikään silmänkääntötemppu ei muuta tallennetta enää todellisuudessa 4K:ksi. Monoraita on monoraita, vaikka sen syöttäisi yhteentoista kaiuttimeen. Toki eräät ostaa kaikki julkaisut, missä on 4K leima päällä. Ja kun se oikeasti ehtana 4K:na tekeminen on helvetin kallista alkaen kuvauslaitteistosta kiertäen 4K-efektien renderöinnin kautta digitaaliseen masterointiin 4K:na. Ja tätä kustannusta ei pääse pudottamaan sillä, että voitaisiin vain skannata vanhaa materiaalia uusiksi masterointiin. Onnistuu kokonaisuudessaan filmille pakerretun kanssa, mutta Jurassic Parkista alkaen tähän päivään ei. Voin arvata, että kun materiaalia ei ole, ei ole pajojakaan, mikä pitää hinnan korkealla, jolloin ei tule materiaalia, jolloin... Niin. Se, millä olisi oikeasti merkitystä, olisi se HDR, mutta näitäkään tykkejä ei varsinaisesti jaloissa pyöri.
Tämä on todella kiinnostava! Epson Home Cinema LS100 UST Laser Projector Toki on vain full HD, mutta tuon myötä voisi jo harkita telkkarin heivaamista jos vain kuvanlaatu on kohdillaan. Mutta mihin mä laitan keskikaiuttimen sitten?
mitkähän oli JVC viimesimmät fullhd mallit mitä ehkä säkällä saattais saada viä uutena ? vai onko eshift ollu jos sen aikaa käytössä että aika on ajanut normi fullhd mallit kiertoon.
tossa puhutaan interpolaatiosta, ainakin noiden uusien mallien suhteen. siis pixelien interpolaatiosta liittyen eshiftiin, ei liiketoistoon. ja no dual projector setupissa jo kuvan interpolaatio aiheuttaa joskus pieniä epäsuhtia vasemman ja oikean kuvasignaalin suhteen (kysymys siis 3d toistosta) joten voisin ajatella että jos ruvetaan kuvapisteitäkin interpoloimaan voi lopputulos olla liikaa non matchaavia freimejä. en tiedä, jotenkin vaan vois kuvitella. ja tietysti perus fullhd malli ois varmaan halvempikin. joudun kuitenkin ostamaan aina kaksi tykkiä kun vehkeeni vaihdan joten se kaks eshiftiä kuulostaa vähän turhan suolaselta
ACER M550 : 4K DLP projector for less than 2000€ with frame interpolation SDR and 4K I have at home the new ACER M550, wich is the second DLP projector under 2000€ available in Europe (after the Optoma 550X) but the only one at this price range that includes a frame interpolation for SDR and 4K contents. http://www.projection-homecinema.fr/...test-en-cours/ 4K UHD avec technologie TI XPR HDR and Rec. 2020 Brightness: 2900 ANSI lumens Lens Shif vertical Connexions : HDMI 2.0, HDCP 2.2, VGA, Ethernet Lamp life : 4 000 hours (10 000 hours eco) Technologies Super Résolution et AcuMotion True 24p : affichage d'un contenu 24 fps en 1080p à partir d'un lecteur Blu-ray Sound : 2 x 5 Watts Dimensions : 398 x 297.5 x 127 mm Weight: 5.3 kg
Näytti olevan ihan testikin tuosta. http://www.projection-homecinema.fr/2017/09/15/test-acer-m550-dlp-4k-1999e/
^ Mitä tuon kuvaparin on tarkoitus todistaa, siis muuta kuin sen että moisiin kuvapareihin ei ole luottamista?
No ei. Arvostelijan itsensä mukaan projektorit ovat kirkkaudeltaan hyvin lähellä toisiaan, mutta Sonyn mustan taso on selvästi parempi. Kuvaparissa Sonyn valkoiset ovat palaneet puhki ja kuvan APL on ilmiselvästi suurempi kuin Optoman vastaava. Kuvapari onnistuu todistamaan vain sen, että kuvat eivät ole vertailukelpoisia.