Myös Uhrilampaiden murhaajaa esittänyt tyyppi näytteli samaa roolia kuin tuota Holmania esittänyt. Kummallista.
Myös From Earth to the Moonissa Alan Shepardia näytellyt näytteli samaa roolia kuten Heatissa Boskona esiintynytkin Anteeksi tästä, meni vain vähän pointti hukkaan tuosta edellisestä viestistä.
Pitkästä aikaa aivan loistava uusi sarja! Siis uusi minulle, joka elää ihan kotimaisten kanavien varassa ja toistaiseksi ilman nopeaa nettiyhteyttä. Paras poliisisarja sitten Columbon! Nämä CSI:t ja muut hötöt eivät koskaan ole iskeneet mutta Monkin pilotti iski ja kovaa. Tätä tulee seurattua ja tarkkaan. Kunpa vain sarja pystyisi pitämään tasonsa.
Ainakin noissa 2. kauden jaksoissa, jotka Canal+:lla juuri päättyivät, Spoiler noita fobioita oli maltillisemmin. Esim. pylväiden koskettelua en muista ollenkaan eikä tuollaista Sademies-muistiakaan ole tainnut näkynyt. Lähinnä fobiat ovat kohdistuneet vinossa oleviin tavaroihin, likaisiin puhelimiin ja sen sellaiseen. Eli niissä jaksoissa minusta tasapaino fobioiden ja muiden asioiden kanssa on ollut varsin kohdallaan. Ja muutenkin laatu on ollut hyvää ja juonet suht nokkelia. Lähes Columbon veroinen sarja.
Tiedetään, tiedetään, mutta ajattelin, että mainitsemani yleisseikat eivät mitenkään voi spoilata tulevia jaksoja katsomisen kannalta, kenties olin väärässä :weep: Mutta joka tapauksessa minusta ainakin kakkoskaudella jaksojen taso oli hyvä eli jos pilotti miellytti, niin uskon muidenkin jaksojen miellyttävän. Itsekin odotan toki mielenkiinnolla noita telkasta tulevia 1. kauden jaksoja.
Missasin pilotin (mutta teidän tekstien perusteella en kuitenkaan paljoa), mutta tämän "ensimmäisen" jakson näin ja oli kieltämättä ihan mielenkiintoinen. Hyvältä lisältä tuntuu lauantai-iltaan.
Tämä jakso oli selvästi heikompi kuin pilotti, itse arvasin murhaajan jo alkumetreillä. Lisäksi Monk jätti jostain syystä täysin ilmeisen johtolangan huomiotta: Spoiler Kukkapenkissä olleet jäljet eivät voineet olla hirmu-läskin tekemiä koska ne eivät olleet painuneet kovin syvälle pehmeään multaan. Myös osaa näistä johtolangoista oikein heiluteltiin katsojan edessä tyyliin: "Hei! minä olen vihje, huomaa minut!". Kai se sitten jenkeille sopii, mutta muutoin menee jo katsojien aliarvioimisen piikkiin. Onneksi pakkoliikkeet/mielteet eivät pilanneet jaksoa.
Samaa minäkin ihmettelin. Pilottijakso oli todella hyvä, tämä jakso oli perushyvä/hyvä, joten tulevaisuus näyttää hyvältä. Lisää vain.
Jep, varsinkin sitä imitaatiokykyä alleviivattiin oikein uralla - itse arvasin siinä vaiheessa. Mitä muutaman hajajakson olen katsonut (kakkos- ja kolmoskaudelta), vihjeet ja keissit ylipäätään muuttuvat selvästi hankalammiksi tajuta.
Jäi vielä mainitsematta yksi aika alkeellinen moka maskeeraajien taholta. Spoiler Adam Arkinin esittämä "Dale the Whale" ei ollut kasvoiltaan tai sormiltaan lihava vaikka niillä kiloilla selvä turvotus pitäisi näkyä.
Kattelin sen pilottijakson keskiviikkona ja minä pidin tästä sarjasta. Mutta TIETYSTI eilen unohdin katsoa jakson
Samaa mieltä pitkälti muiden kanssa, eli tämä ensimmäinen varsinainen jakso oli pilottia selvästi heikompi. Ihan seurattavalta sarja kuitenkin vaikuttaa.
Jo muutaman jakson perusteella huomattu sarjan ongelma senkun korostui viime jaksossa. Tapaukset yksinkertaisesti ovat ratkaisuineen aivan liian heppoisia. Tällaisissa tapausten ratkontaan keskittyvissä sarjoissa pitäisi rikoksessa olla aina jokin kunnon jippo ja ratkaisunkin tulisi pohjautua sinänsä realistiseen logiikkaan, mallia vaikkapa Columbosta. Nyt mentiin taas vahvasti sieltä missä rima on matalin. Lopun poliisien suorittama rikoksen lavastus ja luottaminen siihen että epäilty heti tunnustaa oli kyllä laiskaa käsikirjoittamista jos mikä.
Vaikka Samppa tuossa nuriseekin, niin on tämä ihan tervetullut lisä lauantai-iltoihin. Kun sieltä on ennen tullut iltaisin (-22) vain BumtziPum yms. tasoista kokoperseen viihdettä, niin suhtkoht laadukas dekkarisarja vaikuttaa niiden rinnalla elämää suuremmalta taiteelta.
Jaksot ovat eritasoisisia. Joskus, kuten tämän tyyppiseltä sarjalta sopii odottaakin, juoni on hieman aukkoinen ja heppoinen. Sanoisin kuitenkin, että taso paranee sarjan edetessä. Perustaso pysyy yleensä ihan hyvänä, ja joukossa tulee olemaan monta helmeäkin. Kannattaa vaan seurata jos vähänkin nappasi nuo ensimmäiset episodit...