Oma hyvä kokemus My-solutionista, Yamahan viritinvahvistimen RX-V663 osto: Hinta 429 (vs. Suomen halvin hinta n. 550 ). Postikulut ja Visa-maksun lisäkkeet teki 49 , totaali 478 . - tilaus sisään nettisivujen kautta myöhään sunnuntai-iltana 27.7. - tilausvahvistus ja linkki Visa-maksupalvelimelle tuli maanantai-aamupäivänä 28.7., maksoin samantien. - maanantai-iltana tuli vahvistus että paketti on lähetetty, mukana oli DHL:n seurantakoodi - kokeilin seurantakoodilla löytää pakettia Saksan DHL:n sivuilta maanantaista torstaihin, mutta mitään infoa ei numerolla näkynyt - seurantakoodilla löytyikin yllättäen perjantai-iltapäivällä 1.8. tieto, että paketti on tullut Suomeen, soitin samantien Suomen DHL:lle ja kysyin että tuotteko vielä perjantai-iltana kotiin vai pitääkö lentokentältä hakea. Sanoivat toimittavansa klo 16-20 välissä. - sain paketin käteen pe 1.8. klo 18.43! - Yhteenveto: toimitusaika tilauksesta toimitukseen alle 5 pv. Nopeaa ja hyvää palvelua, tavara oli toki varastossa, joten lähetystä ei tarvinnut onneksi kauan odottaa. Seurantakoodikin oli mukava, vaikka sillä ei matkan varrella mitään tietoa näkynytkään, mutta sehän ei ole my-solutionin vika. En sitten tiedä laittavatko nykyään kaikille tuon seurantanumeron vai riippuuko lähetysmuodosta tms.
Mitä toi "cargo" toimitus meinaa? On ainakin kalliimpaa kuin normaalitoimitus. e. Jaaha, eli rahtia. Eikö sitten tota halvempaa toimitusta kannata valita lcd-tv tilauksessa?
Tokihan se kannattaisi, jos voisi. Sivuja selaamalla huomaat että yli 30 tuumaisten televisioiden toimitus onnistuu vain rahtina syynä "This product is too big or too heavy for DHL. It will be shipped by a cargo company by truck." 26 tuumaisten ja alle näyttää onnistuvan DHL pakettina.
Ite pistin tänään noin kello 17 rahat menemään tilisiirtona ja hankintanahan siis sampan LE-46A656. Saapa nähdä millon paketti saapuu...
Jostakin syystä eivät Schenkerille anna seurantanumeroa. Mutta onnistuin pääsemään lähetykseni jäljille kiertotietä, kokeilkaapa tätä: 1 Mene Schenker.fi ja siellä Avoin seuranta, Schenker Eurooppa 2 Valitse Lähettäjän viitenumero 3 Täytä kenttään My-Solutionin tilausvahvistuksessa oleva oma asiakasnumerosi (asiakasnumero näyttää olevan yksi lähettäjän viitteistä). 4 Saat näkyviin ne lähetykset (minulla näkyi kolme), joissa on tuo viite. Valitse ja napasuta nyt auki Schenkerin viitenumero siitä lähetyksestä, joka päivämäärän ja lähetyspaikan perusteella voisi olla lähinnä oikea. Saat näkyviin lähetyksen tiedot - jos lähetyspaikka on siinä Dresden ja vastaanottajan postinumero ja paikkakunta samat kuin sinulla, olet löytänyt lähetyksesi seurantatiedot. Näyttää, että minun pakettini on mennyt Dresdenistä Leipzigiin ja sieltä lähtenyt, mutta sittemmin ei ole seurantaan uutta tietoa pariin päivään tullut. Seurantatiedoissa oli tosin 11.8. merkittty arvioiduksi toimituspäiväksi. Soitin siis tänään (11.8.) Schenkerille, josta selvisi, että Suomessa paketti on seurannassa rahtikirjan numerolla, Kiitolinjan palvelussa. Oli lähtenyt Helsingistä, siinä viimeinen tieto... Siispä seuraavaksi: 5 Schenker.fi ja siellä Avoin seuranta, Kiitolinja 6 Täytä rahtikirjan numero (Schenkerin seurantatiedoista) Tiedoista vahvistui, että 10.8. lähti Helsingistä, kellonaokaa ei ollut täytetty - vielä ei ole pakettia kuulunut. 12.8. soitettiin Kiitolinjasta (kunhan olivat ensin sählänneet puhelinnumeron kanssa - jostakin syystä rahtikirjassa ollut numero ei ollut kelvannut) ja sovittiiin toimitusajaksi seuraava aamu kello 9.00 mennessä. Ei kuulunut tulevaksi joten soitinpa paketin perään - ei ollut ehditty kuulemma aamulla - eivätkä sitten viitsineet ilmoittaa... Uudeksi ajaksi sovittiin sama päivä klo 17. jälkeen. Kuski soittikin 17 jälkeen ja paketti saatiin ehjänä perille. Jakelukuski auttoi tuomaan sen yläkertaan asti - siltä osin palvelu oli hienoa. Yhteenveto: 1.8. aamulla tilaus ja samana päivänä vahvistus ja maksu Visalla 4.8. lähti Dresdenistä 5.8. Leipzigistä 10.8. Helsingistä 13.8. jakelu Tampereella Liki kaksi vikkoa kaikkineen. Takuukortit puuttuivat kuitenkin, vaikka tilatessa mainitsin, että ne pitää olla. Reklamoin heti ja sähköpostitse lupasivat lähettää heti telkkarin takuukortin. Väittivät, että Sampan Br-soittimissa niitä ei edes ole... Telkkari ja soitin olivat kyllä hyvin pakattuja ja saapuivat ehjinä perille.
Ilmottelehan miten tilaus edistyy, itsellä sama telkkari tulossa. Ma 11.8. klo 17.44 Tilaus tehty Ma 11.8. klo 18.05 Tilausvahvistus mailiin ja maksuohjeet Ma 11.8. klo 23.04 Maksettu Nordean kautta tilisiirrolla Ke 13.8. klo 10.21 Maili My-Solutionilta: "the Money did not arrive until today. But we will ship immediatley after your payment arrived. You get a shipping confirmation." Ja odotellaan...
Itse tilasin kanssa 2x sampan LE-46A656. Ma 4.8 illalla tilattu Ti 5.8 aamulla maksettu Ma 11.8 paketti lähtenyt Ma 18.8 paketti Suomessa, kiitolinja ei saanut kuskia tuomaan enään samalle päivälle joten perillä huomenna tiistaina. Schenkerin seurannan mukaan (Kiitos vinkeistä zekeman!) pitäisi ensi maanantaiksi kai tulla eli 18. päivä. Suht nopeaa toimintaa. Toivottavasti tulee ehjänä vaan kumpikin telkkari... EDIT: telkkari suomessa
Haluaisin huomauttaa Saksasta ostetun tv:n takuuseen liittyvästä asiasta. Powermillistä kertoivat että jos tv:ssä on paneelivika, asia täytyy selvittää Saksalaisen myyjän kanssa.
Viitsitkö selventää? Siis kuolleiden pikselien tapauksessa vai miten? Eikö sama pikselitakuu (kuten "muukin" takuu) ole sama EU-alueella? Ja oliko tämä soppa nyt bloc-kortin kanssa vai ilman sitä?
Valitettavasti en tajunnut kysyä mitä "paneelivika" pitää sisisällään. Kyse ei ole kuitenkaan viallisista pikseleistä vaan kyse on vakavammasta asiasta. Tämä soppa on bloc-kortin kanssa. Aluksi Samsungin tuesta sanottiin että joutuisin maksamaan vielä rahdin huoltoon, onneksi powermill ilmoitti että rahteja ei tarvitse maksaa. Tein huoltopyynnön powermillille ja Kiitolinja kävi hakemassa telkkarin.
To 14.8. klo 15.44 Maili My-Solutionilta: "Money, arrived today. Shipping will be tomorrow." Ma 18.8. klo 16.30 Laitoin mailia ja kerroin, että ei ole vielä tullut vahvistusta lähetyksestä. Ma 18.8. klo 16.52 Tuli lähetysvahvistus, telkkari lähtenyt matkaan ja on täällä 7 työpäivän kuluessa.
Telkkarit tuli, kumpikin toimii ja ulkoisin puolin ok. Bloc-cardit puuttuu (joita maililla vielä erikseen pyytelin) sekä tv-antennista muuntaja. Viime yöntä tuuppasin mailia my-solutioniin ja ainakaan vielä ei ole vastausta kuulunut. Tuo antenni oli vissiin jonkinlainen asiakapalautus,siinä kun selkeästi oli sormenjälkiä yms. Tietysti ihan kiva että se Tappio(tm) sattui 30euron laitteeseen eikä 1400euron tv.eesen mutta harmittaahan se silti.
Samsungin Suomen-sivuilla on pitkä pelottelunsävyinen viesti, joka tuntuisi olevan suunnattu juuri saksasta tilaajille: http://www.samsung.com/fi/consumer/learningresources/SkillnadenTV_fi.pdf Lyhyesti sanovat siinä, että mallit POhjoismaihin on eri kuin muualla ja ulkomailta ostetussa voi olla jotain joka ei toimi Suomessa... kuulostaa todella oudolta kyllä. Miten pelaa tuo juuri Saksasta saatu Samsung?
Itsellä taisi mennä hieman huonoon saumaan telkun lähteminen my-solutionista, kun viikko meni jotta tuo paketti liikkui Schenkerillä Dresden-Leipzig (maksettu 20.8, näkivät siirron 22.8, samana päivänä vahvistus, että tv lähtenyt): Tilaus vastaanotettu Dresden (Radeburg) Saksa 2008-08-22 Noudettu Dresden Saksa 2008-08-22 Lähtenyt Dresden (Radeburg) Saksa 2008-08-22 Lähtenyt Leipzig/Taucha Saksa 2008-08-29 No, nyt sentään pitäisi olla tiistaina perillä.
no niin, no. Tilaus vastaanotettu Dresden (Radeburg) Saksa 2008-08-22 Noudettu Dresden Saksa 2008-08-22 Lähtenyt Dresden (Radeburg) Saksa 2008-08-22 Sovittu toimituspäivä 2008-08-28 Arvioitu toimituspäivä 2008-08-28 eikä kuulemma ehdi vasta kuin perjantaina laivaan eli saapuu vaasaan kaiketi ensi viikon keskiviikkona (10.9.2008). arvioidusta toimitusajankohdasta lähes 2 viikkoa myöhässä. jännä sinänsä, että oli samana päivänä lähtenyt paketti kuin sinun, mutta ei jostain syystä kuitenkaan ehtinyt samaan laivaan. outoa.
Eli näemmä pitää olla tyytyväinen, jotta ehti lähteä noin. Tänään tuli soitto, jotta huomenna olisi telkku tulossa 09-11 välillä. Itselle tuli puolen päivän aikaan perjantaina ensimmäinen vahvistus, että rahat saapuneet ja paketti lähtee matkaan. Myös aivan sama sovittu toimistuspvm, 28.8. Näemmä Schenkerillä ei kovin usein liiku omasta Dresdenin pisteestä isompaan terminaaliin, Leipzigin suuntaan tavaraa. Olisikohan näin paras saada tilaus lähtemään viikon keskivaiheilla My-Solutionista eteenpäin.
Hienosti meni homma My-solution.de kanssa. Tilasin Sony 46W4000:n hintaan 1465. Ennen tilausta vielä varmistin puhelimitse ,että televisiota on todella varastossa, koska heidän omat sivut eivät tuotetta näyttäneet, ellei sivulle tullut hintavertailu koneen linkistä! Konetta siis oli ja tilasin sen ennakkomaksulla, koska visan lisämaksu oli mielestäni liian kova ja my-solution maine on hyvä. Tilaus meni keskiviikkona ja rahat lähti tililtä torstaina. Toimitus ei valitettavasti lähtenyt ennen kuin seuraavan tiistai aamuna. Ilmeisesti rahat näkyi heidän tilillään vasta maanantaina. Schenker hoiti rahdin, joka maksoi 115. Paketti liikkui ripeästi Helsinkiin asti, jossa se seisoi perjantai iltapäivästä tiistai aamuun. Kiitokset vain Schenkerin seurantaohjeista Zekemanille!! Tilaus vastaanotettu Dresden (Radeburg) Saksa 2008-09-23 Noudettu Dresden Saksa 2008-09-23 Lähtenyt Dresden (Radeburg) Saksa 2008-09-23 Saapunut Hamburg Saksa 2008-09-24 Lähtenyt Hamburg Saksa 2008-09-24 Saapunut Helsinki Suomi 2008-09-26 Jakelussa Helsinki Suomi 2008-09-30 Toimitettu Vantaa Suomi 2008-09-30 TV oli pakattu muoviin ja sidottu vannenauhalla lavaan kiinni. Varoitus merkintöjä oli vähintään riittävästi, joten paketti tuli virheettömänä perille. Halvin saamani tarjous pääkaupunkiseudun perinteisistä TV-kaupoista oli 1850,- tingittynä, joten säästöä tuli 280. Jimm's ja Marek eivät ole mukana tässä vertailussa, kun heillä ei konetta ollut varastossa.
Tilasin Philipsin 9603:n 2.10.2008 ja tänään 10.10.2008 televisio saapui moitteettomasti pakattuna moitteettomassa kunnossa. Eli my-solution.de :thumbsup: