Minä olen myös havainnut läppärissä ongelmia kuvanlaadun kanssa XBMC:ssä DXVA2:lla muutamilla h.264 pakatuilla .mkv-tiedostoilla. Ongelmallisilla videoilla tasaisilla väripinnoilla esiintyy palikoitumista, joten kuva näyttää siltä, kuin katsoisi alhaisella bitratella pakattua divx-videota. Näytönohjain on integroitu Radeon HD2400. Jos DXVA2:n ottaa pois käytöstä, niin kuva on muuten virheetön, mutta silloin C2D T5450 1.66 GHz -prosessorin tehot eivät riitä 1080p videoiden purkamiseen.
Pitää kokeilla tuota renderöintimenetelmän vaihtamista. Valitettavasti minulla ei ole mitään suoraa Blu-ray rippiä. Tällä hetkellä käytössä XBMC w/ DSPlayer ja ffdshow asennettuna mutta ei sekään mitenkään vaikuttanut. Heti kun laittaa pyörii DSPlayerin kautta (DXVA2 oletuksena) niin on kamalaa katottavaa. Mutta jos valitsen soittimeksi DVDPlayer niin kuva on ihan ok. Vähän ehkä kohinaa esiintyy. Onneksi prossu nyt sit jaksaa pyörittää tota ilman DXVA:ta. Tuo oli ehkä se tavallisin ongelma tuossa threadissä.
Ajurit vaihdettu malliin 10.9 ja nyt toimii taas. En sit tiedä mikä ajureissa on ongelmana mutta kelpaa tämä ratkaisu ainakin minulle toistaiseksi.
Mihin väliin home.xml:ää rimpsu pitäisi sijoittaa? En osaa itse lukea sitä kunnolla enkä onnistunut kokeilemalla saamaan sitä toimimaan.
Sinne missä on muutkin aloitus valikon linkit, eli musiikki, videot ja muut. Avaa xml kunnollisella tekstieditorilla, vaikkapa notepad++ ohjelmalla, niin näkymä on hieman windowsin omaa notepadia selkeämpi Niin, ja muokkaathan käytösssä olevaa home.xmlää? Eli joko programfiles, tai "Users\[user]\AppData\Roaming\XBMC\userdata" kansiossa olevaa. HOP! Foorumin softa tekee ylimääräisen välin tuohon \dvb viewer.exe dvbviewer sanaan, poista se niin voisi toimiakkin.
Minulla löytyy kyseinen tiedosto XBMC:n asennuskansiosta ainoastaan sijainnista \XBMC\addons\skin.confluence\720p\ tai Roaming -kansiosta vastaavasta paikasta. Onko kyseessä sama tiedosto? Käytössä siis 10.0 Dharma.
En kyllä saa tojimaan. Avasin explorerissa katselua varten, mutta sopivaa kohtaa lisäykselle ei löydy. Kokeilin muutamaa paikkaa, mutta ei onnistunut. Lisäksi en saa video-asetuksia oikein. Oikeastaan millä tahansa lähdemateriaalilla kuvassa on yleensä puolen välin alapuolella liikkeessä erottuva ruudun läpi poikittain menevä raja, jossa kuva vääristyy. Liittynee jotenkin tahdistukseen? Telkkari natiivi resolla 1080 ja 60Hz. Olen kokeillut muuttaa 50:iin sekä käyttää XBMC:n videon tahdistusta, mutta ei tunnu olevan mitään vaikutusta. Video kyllä tahdistuu ainakin sen O:sta avautuvan tiedon mukaan.
Hip hei. DXVA lomituksenpoisto tulee vihdoinkin windows versioon. http://forum.xbmc.org/showthread.php?t=96445 Sivulta kolme löytyy tällähetkellä viimeinen käännetty versio, ainakin intelin i3:lla lomituksen poisto toimii todella hyvin.