Onko sinusta hyötyä?

Keskustelu osiossa 'Tarinatupa Classic (Yleiskeskustelu)' , aloittajana kurdt, 25.05.2004.

?

Onko sinusta hyötyä?

1. Kyllä

132 ääntä
    50,8%
  2. Ei

128 ääntä
    49,2%
  1. kurdt

kurdt Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    25
    Sitten taas kun ajatellaan niin ihminen ei edelleenkään ole valloittanut merta. Se on edelleen fisujen vallassa :) Veden alla ihminen ei pysty elämään kuin kuvuissa ja säiliöissä. Vapaana veteen ihminen ei voi mennä kirmaamaan, siellä tulee kuolema aika äkkiä...

2. The evil weasel

The evil weasel Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    Eikö jokainen ihminen ole tärkeä omalla uniikilla tavallaan :thumbsup:

Vastaus:
    Ei todellakaan!:mad: Minä en hyödytä ketään muuta kuin itseäni ja valtion verokirstua! Meitä on täällä pallolla aivan liikaa. Kohta luonto harventaa meistä sopivan osan pois jollain taudilla tai luonnon mullistuksella. Tästä on jo merkit ilmassa, lintuflunssat ja lähiaikojen suurtuhot tulevat ensinmäisenä mieleen. Toivottavasti itse ehdin elää normaalin elämän ennen kuin paska osuu tuulettimeen :weep:

Lisätään tähän loppuun vielä että en ymmärrä tätä ihmisen alustalle nostamista. Yksi eläin muitten joukossa, älykäs toki, mutta eläin pohjinmiltaan. Jos nykyiset kehitysmaat nousevat samalle kulutuksen tasolle kuin länsivaltiot, ei meidän tarvitse odotella mitään tautia. Sota ja nälänhätä kyllä ehtii korjata potin.

3. pede

pede Lähes henkilökuntaa Tukijoukot

Saadut tykkäykset:
    19
    itsestäni tietenkin on, itselleni

tuosta kurdtista en kyllä tiedä....

4. kebek

kebek Lähes henkilökuntaa

Saadut tykkäykset:
    9
    Kuten kurdt asiaa tuossa jo maalaili, luonto ei tarvitse ihmistä selviytyäkseen. Ei elämä maapallolla lopu siihen, että ihminen häviää, mutta ihminen saattaa sen elämän sieltä hävittää. Oli kyse sitten lajitovereista, eläimistä, puista, vesistä niin kyllähän ne luonnonantimet on pikkeminkin loppumassa kuin elpymässä. Toistaalta jos miljardi intialaista ja kiinalaista päättää tehdä hurmaavan joukkoitsemurhan tämän suuntainen kehitys saattaa jopa hidastua, jos ei nyt täysin pysähdy.

Ja ihmisluontohan ei ole juuri muuttunut vuosisatojen kuluessa. Samat taudit, sodat ja nälänhädät täällä edelleen jyllää vaikka on intternetit ja aurinkosähköt ja muut kilkkeet hallussa. Luontohan yrittää jo ihmistä kovasti häätää tulvilla ja muilla, mutta ei noin vähäisillä voimavaroilla täältä ketään nitistetä. Kunnon pandemia joka tappaa 50% maapallon väestöstä kyllä puhdistaisi pöytää jonkin verran.

5. 71 dB

71 dB Lähes henkilökuntaa

Saadut tykkäykset:
    879
    Varsin hyödytön olen. Joskus tulevaisuudessa olen hyödyksi muulle maailmalle kuollessani pois.

:rolleyes:

6. cityjeesus

cityjeesus Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    4
    Sama täällä.

7. johnspawn

johnspawn Lähes henkilökuntaa

Saadut tykkäykset:
    3
    Aika paljon hyödyttömiä ihmisiä täällä.

Itsehän olen hyödyllinen yhteiskunnalle ainakin taloudellisessa muodossa.

8. toippari

toippari Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    Eipä taida kummemmin olla, tilaa tässä vaan viedään:rolleyes:

9. Jeukkuli

Jeukkuli Lähes henkilökuntaa

Saadut tykkäykset:
    10
    En tunne itseäni hyödylliseksi. Siskonlapset kyllä tykkäävät minusta, mutta kyllä he selviäisivät ilman minuakin. Yhteiskunnalle olen tällä hetkellä pelkkä taakka (opiskelija), tuhlaamiseni/kuluttamiseni ei ole niin jättimäistä että se kompensoisi aiheuttamani kulut. Hyödytön olen, vieläpä niin hyödytön etten tee asialle yhtään mitään.

10. Raymond

Raymond Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    1
    Kylläpäs on pirteää jengiä.

Hymyilkääpä tänään vaikka kaupan kassalle tai bussikuskille, niin teistä on jo ollut jotain hyötyä!

11. Jupe

Jupe Lähes henkilökuntaa

Saadut tykkäykset:
    28
    Hah, tämä "tieto" on sitten peräisin ilmeisesti jostain tieteellisestä julkaisusta?

Muutenkin koko ketju on niin totaalisen täynnä naurettavaa itseruoskinta moralisointiroskaa, että Kurdtille nostan hattua mainiosta viihdeavauksesta.

Hyödyllisyysteema on asenteesta kiinni. Jos kirjoitat hyvän kirjan ja joku pitää siitä, olisiko parempi jättää se kirjoittamatta siksi, ettei paperia tarvittaisi niin paljon? Tottakai olisi mutta jätetäänpä asia hetkeksi ja pohditaan ihmistä ja luontoa = ihmisluontoa.

Ihmisen aivot on luomakunnan parasta laatua mutta vain yksilön kannalta. Mitä suurempi yhteiskuntakokonaisuus sen lähemmäksi ihmisen aivot suhteessa laskeutuu majavan tasoa, koska jokainen yksilö pyrkii kiistatta ylivertaisen kehittyneillä yksilön aivoillaan ensisijaisesti omaan etuun.

Riittää kun katsoo kansakunnan valioiden toimintaa, keinoista piittaamatta pyritään nostamaan ensin omaa liksaa, toiseksi omien kakaroiden bussivuoroja ja vasta kolmanneksi hoidetaan omalle mummulle joku liiteri eläkepäiviksi. Jo niinkin läheiset kuin naapurit voi painua ensisijaisesti helvettiin ja varsinkin niiden pihaluontoa häiritsevä kissa. Pihalla voi kyllä hurskastellen esittää kommentteja siitä miten mukavaa olisi säästää ja siksi meillekin ostettiin kakkosautoksi Skoda, koska kuluttaa vaan 7 litraa sadalla plus katalysaattori. Vaimo tarttee sitä ostosreissulla, on se lasten kanssakin niin kätevä. Mutta annas armias jos naapuri lähtee oikeasti säästämään luonnonvaroja esimerkiksi kompostoimalla ja siirtymällä puulämmitykseen. Pikku Petterin keuhkot on välittömästi astmassa ja lisäksi komposti voi levittää rottia, joita voinen sanoa kissat ei pidä kurissa, koska niille jo vuosia sitten annettiin ulkomaliikkumiskielto. Kisuthan vasta levittääkin astmaa lapsiin ja voivat vaikka pissata kanankakalla päällystettyyn kukkikseen, voi voi.

Ihmiset säästää kyllä luonnonvarojakin ihan helposti, kunhan siitä ei oma perse kylmene asteellakaan.

Entä se hyödyllisyys? Joo, olen hyödyllinen, tosin vain itselleni kuten 100% muistakin.

12. kebek

kebek Lähes henkilökuntaa

Saadut tykkäykset:
    9
    Bussikuskina on varmaan se Reiska 120kg joka leipoo sulta legot sisään "hinttari" -huudon säestämänä jos alat sille irvistelemään.

13. Drokk

Drokk Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    4
    No viimeksi sen olen lukenut Jussi Viitalan Vapaasta tahdosta kirjasta, joka oli tietofinlandia ehdokas. Kirjasta löytyy alkuperäinen lähde. Siitä vain kumoamaan väitettä.

14. Dr. G.

Dr. G. Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    Master of the obvious :) Ja kuten tässä jo todistinkin, minusta ei ole mitään hyötyä. Kirahvimerkki ja lupa äänestää 'kyllä' itselleen hänelle, joka kertoo mistä kirjasta kurdtin luonnehdintani oli lainattu.

15. Raymond

Raymond Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    1
    Niinpä, onneksi kyynisyydellä pärjää aina.

16. The evil weasel

Saadut tykkäykset:
    0
    Muista hymyillä hampaatonta hymyä ja toivottaa hyvää päivänjatkoa toimenpiteen jälkeen :thumbsup: Kasvat itse ihmisenä ja voi olla että dösäreiskan päivä on pelastettu :). Jos olet tarpeeksi iso körmy itse voit toisaalta pistää myöhenmin "hyvän" kiertämään :D

17. winterland

winterland Lähes henkilökuntaa

Saadut tykkäykset:
    2
    Ei varmaan ole juuri tällä hetkellä yhteiskunnalle, mutta varmaan on ystäville ja perheelle jonkunnäköistä hyötyä minustakin.... :rolleyes:

18. niiles

niiles Sugar plum fairy Tukijoukot

Saadut tykkäykset:
    1
    Hmm...
    Ainakin itselleni ja perheelleni minusta on hyötyä. Ja varmasti myös kavereille, joita joskus autan joissakin asioissa.

Yhteiskunnalle ei ehkä niin suuresti kuin esim. työssäkäyvästä olisi. Saanhan opintotukea nytkin, ja veroja menee vain kesätöistä. Tulevaisuudessa minusta taas on yhteiskunnalle paljonkin hyötyä, varsinkin jos jaksan opiskella opintoni loppuun ja saan töitä omalta alalta. No siinä mielessä minusta on yhteiskunnalle tässä vaiheessa hyötyä, että käyn äänestämässä kaikissa vaaleissa, käytän yhteiskunnan palveluja ja näin kulutan sekä työllistän ihmisiä. :)

19. The evil weasel

Saadut tykkäykset:
    0
    Herätelläämpäs tätä ketjua.

Onko teistä vieläkään hyötyä? Käytkö vapaaehtoistyössä, lahjoitatko kehitysapuun? Minun alkuperäinen vastaukseni pitää vieläkin. Eli omaa napaa tuijotellaan ja valtion kassaa lihotetaan :D

20. Maverick

Maverick Lähes henkilökuntaa Blokattu

Saadut tykkäykset:
    0
    Ei sitten niin minkäänlaista.

Olen totaalisen hyödytön online-paskiainen. :weep: