Onpas järkevä polli. Ehkä tuohonkin olisi voinut pienellä mielikuvituksella laittaa useampia vaihtoehtoja.
Katson ostetut leffat ja sarjat useammin kuin kerran. Jos en -> myyn leffan / sarjan. Niin simppeliä se on... Samaa mieltä noista vaihtoehdoista, lisä ei tekisi pahaa.
Jokainen leffa hyllyssä katsottu vähintään kerran. Surkeimmat tekeleet jääneet yhteen katsomiskertaan, mutta vähänkään ok-tasoiset on katsottu kahdesti. Monet toki useammin.
Riippuu tietenkin täysin elokuvasta. Todella hyvän elokuvan yksi tunnusmerkkihän on se, että se kestää useamman katselukerran ja vielä paremman se, että joka katselukerralla on mahdollisuus löytää elokuvasta jotakin uutta. Itselläni tuo vaihtelee melkoisesti; suurin osa omista leffoista on toki jäänyt sen yhden katselukerran jälkeen hyllyyn pölyttymään, mutta jotkut leffat olen katsonut jopa kymmeniä kertoja.
Osa ostetuista leffoista on lähtenyt kiertoon heti katsomisen jälkeen. Osalle olen antanut uuden mahdollisuuden (ja yleensä nämä lähtevät kiertoon sen toisen katsomiskerran jälkeen). Suurin osa kuitenkin jää pölyttymään hyllyyn. Ei vaan voi kaikkia koko ajan katsoa, kun kokoelmassa on yli 1000 leffaa. Harmi että uusia ja mielenkiintoisia leffoja tehdään koko ajan lisää!!!
Ostan 99%:sti leffan vain jos olen nähnyt sen ja tiedän sen hyväksi. Oletuksena, että tulee edes joskus katsottua uudelleen, mutta on käynyt niinkin, että tuollainen leffa on pölyttynyt hyllyssä vuosia katsomatta.
Joo eipä tule paljoa enää osteltua, tv:stäkin kun tulee aina joitain uusiakin kaikkien uusintojen ja uusintojen uusintojen keskellä. Toisaalta osto lisää katsomistodennäköisyyttä jonkin verran. Ehkä parhaita elokuvia ei tarvitse katsoakaan hirveän usein. Mutta joillakin on aika huikeata jälleenkatseluarvoa. Esim. Matrix, Heat.. No ei näitä pitäisi edes mainita kun jo alkaa himottamaan. Eyes Wide Shut, Scarface..
Jos tulee vahingossa hankittua ei-uusintakatselua-sietävä leffa niin pyrin nykyään heti myymään sen. Pitäisi kyllä tosiaan alkaa järjestelmällisesti katsomaan uudestaan jo hyllyssä olevia leffoja..
Itse hankin sellaisia elokuvia, joita haluan nähdä uudestaan ja joista siis olen pitänyt. Ihan kaikkea ei tarvitse hankkia, mutta semmoiset joista tekee mieli maksaa, vaikka yleensä ostankin alennuksessa olevia elokuvia.
Tulee ostettua leffoja 99% varmuudella jotka tietää hyviksi ja sen hyllyynhommaamisen arvoisiksi, jotenka täältä ei löydy turhaketta ollenkaan.
Sehän riippuu täysin leffasta. Yleensä en osta sikaa säkissä, vaan elokuvia, joista tiedän jo hieman jotain. Sen vuoksi niitä tuleekin katsottua useamman kerran. Joskus tietenkin tulee pettymyksiä vastaan, kuten Fightclub, jotka eivät muiden hekumoinneista huolimatta ole meikän mieleen ja jäävät yhden kerran elokuviksi. Välillä taas toisinpäin. Mitäpä tähän siis vastaisi. Kyllä ja ei. Sarjoja katselen mielellään useamman kerran, mutta sitähän ei kysytty.