Moonraker, varmasti minun eniten nähdyin leffa. Katsellut sen about 30 kertaa. Silloin kun aikoinaan sain sen VHS:lle niin katsoin sen 3 kertaa putkeen. Eli noin 2-4 kertaa vuodessa, tänä vuonna vasta yhden kerran , mutta loppuvuonna pitää korjata asia.
Kaksi ekaa jakavat ääneni. Dr. No painii aivan eri sarjassa noiden Mooren, ym. pellejen kanssa. Goldfingerissa on kylläkin paras kätyri, eli Oddjob, mutta leffana ei yhtä hyvä kuin kaksi ekaa. Connery on ainoa oikea ja ensimmäinen Bond, piste. Ja tästä ei keskustella.
Goldfinger on jättänyt pysyvän jäljen sieluuni (aivan kuin monet muut lukemattomat leffat). Suurin syy valintaan lienee se että kyseinen leffa on varmaankin ensimmäinen elokuva jonka olen katsonut (jos siis ei lueta jotain piirrettyjä mukaan). Mikä musiikki, mikä tunnelma, mikä hattu...
Oli muuten kiva katsoa noita MTV3:sen Bond-äänestyksen tuloksia. Kaksi parasta bondileffaa olivat muistaakseni Tomorrow never dies ja Goldeneye . . . toisaalta ymmärrän kyllä vastauksen, nuo kyseiset ns. parhaat Bondit kun tullaan esittämään marraskuun aikana töllöstä mutta kuitenkin.
Älä kieltäydy kahdesti, 1983 En ole juuri Bondeihin perehtynyt mutta onko tämä joku epävirallinen Bond elokuva kun sitä ei Bondiksi luokitella? Jättääkö fanit sen pois kokoelmistaan?
Tämä on Thunderballin remake johon sopimuskiemurat antoivat mahdollisuuden. Eli kyse ei siis ole MGM:n virallisista Bond-elokuvista.
Äänestin Goldeneye, vaikka aika tiukalle meni Living Daylightsin, License To Killin ja On Her Majesty's Secret Servicen kanssa. Uusinkin Bond oli yksi parhaista.
Itseasiassa to Louis Armstrongin biisi ei ole Her Majesty's Secret Servicen tunnuskappale. Se varsinainen tunnari on jonkun John Barry-nimisen hepun tekosia.
Ääni meni pitkällisen harkinnan jälkeen The man with the golden gunille. Roger Moore on se "mun vuosikymmeneni" Bondi ja Christopher Lee on Scaramangana mahtava Bond-pahis! Ja Knick-Knack aivan mainio sidekick...
John Barry on säveltänyt lähes kaikkien Bond-leffojen musiikin. Ainakin noiden alkupään leffojen tunnaritkin oli Barryn käsialaa. Bond-soundtrackeistä tulee joidenkin tietojen mukaan muuten tässä kuussa uudelleenjulkaisut. :thumbsup:
Paras Bond-leffa on joku Roger Mooren (ainoa oikea Bond) leffa. Varmaan "The Man with the golden gun".
Octopussy on eniten minun mieleeni. Moonraker on lähes yhtä hyvä, mutta jotakin tuossa octop:ssa on sellaista, että se lyö muut laudalta.