Pienten sekalaisten kysymysten ketju.

Keskustelu osiossa 'Tarinatupa Classic (Yleiskeskustelu)' , aloittajana juhaa, 06.06.2005.

  1. mikkol79

    mikkol79 Lähes henkilökuntaa

    Liittynyt:
    21.06.2004
    Viestejä:
    1 391
    Saadut tykkäykset:
    1
    Joo, löytyy iteltäkin kai ihan pätevä tekosyy (biljardi).
     
  2. kebek

    kebek Lähes henkilökuntaa

    Liittynyt:
    13.01.2003
    Viestejä:
    2 623
    Saadut tykkäykset:
    9
    Päällystakin voi antaa, koska taskumatti on siellä puvuntakin rintataskussa.
     
  3. kurdt

    kurdt Guest Guest

    Liittynyt:
    27.11.2002
    Viestejä:
    7 255
    Saadut tykkäykset:
    25
    Miksi enemmistö BMW ja Mercedes-Benz kuskeista ei omaa aivoja? Tai ainakaan kapasiteettia oppia mm. ryhmittymistä risteyksessä tai sitä, että oikealta tulevaa väistetään ellei merkit toisin kerro näin muutamia mainitakseni. Lisäksi BMW ja MB ovat ilmeisesti tehneet kimppadiilin jossa asiakkaille jaetaan auton mukaan lasit jotka hävittävät muut autoilijat turhaa tilaa viemästä edestä. Haluaisinkin nyt tässä kohottaa keskisormeni ylös ja näkyville kaikille kuskeille jotka kyseisiä automerkkejä ajavat.

    Miksi myöskin joka saatana corollassa on nykyään aluvanteet jotka näyttävät täysin naurettavilta? Olen tullut siihen tulokseen, että melkeimpä jokainen auto jossa on syvät ja suuret aluvanteet näyttää yksinkertaisesti typerältä wannabe bling bling kaaralta. Tainut Suomen kansa saada hieman yliannostuksen Pimp my rideä kun joka pojalla on pakko olla aluvanteet vaikka auto ei siihen riittäisikään...
     
  4. marko

    marko Lähes henkilökuntaa Tukijoukot

    Liittynyt:
    06.01.2001
    Viestejä:
    1 772
    Saadut tykkäykset:
    17
    Tämä on vain niiden köyhien nipponin kinnereiden kateellista panettelua. Jos oma palkka ei riitä kunnollisen auton hankkimiseen, menee kaikki energia siihen paremmin tienaavan kansan osan parjaamiseen ja panetteluun. Toivottavasti bensan hinta nousee mahdollsimman nopeasti päälle kolmen euron niin saataisiin nämä idän ihmeet pois tienpäältä sotkemasta sujuvaa liikennettä.

    Ja oikeastaan ketä jaksaa kiinnostaa jonkin kinnerillä köröttelevän piipitykset?
     
  5. kurdt

    kurdt Guest Guest

    Liittynyt:
    27.11.2002
    Viestejä:
    7 255
    Saadut tykkäykset:
    25
    Heh, sanotaanko näin että jos minulla olisi halua käyttää rahani oikeaan autoon niin se ei todellakaan olisi mikään BMW tai Mersu. Niitä ostaa mielikuvituksettomat ja statuksen haluiset. Juu, sujuvaa liikennettä on kääntyvien kaistalta suoraan sinkoilevat mersut ja bemarit jotka eivät myöskään lasiensa ansioista muita autoja osaa väistää. Minusta parempi keino sujuvaan liikenteeseen olisi pakollinen AUTOKOULU myös bemari ja mersu kuskeille ja vielä autoliikkeessä tehtäisiin testi jos kyseistä automerkkiä on ostamassa kun ne tuntuvat vetävän näitä aivottomia puoleensa.

    Sinua ilmeisesti?
     
  6. marko

    marko Lähes henkilökuntaa Tukijoukot

    Liittynyt:
    06.01.2001
    Viestejä:
    1 772
    Saadut tykkäykset:
    17
    Jos tädillä olisi munat olisi se setä.

    Jos, jos, jos. "Enhän mä sellaiseen laittaisi jos haluaisin", miksei vain suoraan sanota, että ei ole varaa hankkia kunnon autoa vaan sitten ostetaan jokin pieni riisikuppi ja isoon ääneen keuhkotaan kuinka ne muut vaarantaa liikennettä tai on sokeita. Kuitenkin sen pienen pienen riisikupin kuljettajan koko into menee muiden virheiden ja mokien tarkkailuu, että ei aika oikein enää riitä tekemään havaintoja kuinka se oma ajo sujuu.



    Mikset sano suoraan, että ostaisit auton kyrvän jatkeeksi, et kulkuvälineeksi? No, sieltä bussin kyydistä on hyvä tehdä havaintoja.



    Saattaa olla sinulle iso yllätys, mutta suomessakaan ei saa ajokorttia suorittamatta kirjallista koetta ja sen jälkeen insinööriajoa. Usko pois, kyllä ne bmw ja MB kuskit on kummatkin aikoinaan suorittaneet.
     
  7. kurdt

    kurdt Guest Guest

    Liittynyt:
    27.11.2002
    Viestejä:
    7 255
    Saadut tykkäykset:
    25
    Umm, tämä on varmaan jotain bmw/mersu logiikkaa, mutta millä logiikalla pienen auton tai itämaalaisen auton (joista kumpaakaan en omista) vaikuttaa siihen että muut vaarantaa liikennettä? Kyllä se on katsos kuskista kiinni vaikka se teille niin vaikeaa on myöntää. Samalla tavalla se pieni idän ihme kiitää kääntyvien kaistalta suoraan kuin mersukin. Ero on vain siinä, että mersu/bmw kuskeilla ei aivokapasiteetti riitä katsomaan tietä tai tolppaa missä on ohjeet ryhmittymiselle vaan kaikki aika menee sitä idän ihmettä nenävartta pitkin katsoessa. Sitten ajetaan vähän miten sattuu mut hei, mul on mersu.

    Ei, kyllä minä ostaisin auton harrastukseksi, jossain vaiheessa olisi tarkoitus ostaa vanhempi Mustang. Kaikilla katsos ei ole tarvetta buustata surkeaa egoa tai pientä munaa isolla bemarilla johon hankitaan naurettavat aluvanteet. Jotkut ihmiset myös, käsittämätöntä kyllä, ovat tyytyväisiä autoon jos sillä vain pääsee eteenpäin. Bussilla kuljin aikanani kouluun ihan tarpeeksi monta vuotta joten nyt mieluummin kuljen keskustassa kyllä kävellen, fillarilla ja pidemmät matkan autolla.

    Juu, niinhän se laki sanoo. BMW/Mersu kuskeilla on varmaan isi tai joku muu sen kokeen tehnyt, monestihan se BMW tai Mersu muuten on isin tai isin maksama. On toki sitten myös kavereita jotka suorittavat kokeen ihan omin voimin, mutta ilmeisesti vuosien varrella muistihukka on huomattavasti suurempi kuin muulla väestöryhmällä. Ei luulisi yksinkertaisten nuolten noudattaminen olevan kovin vaikeaa.

    P.S. On niitä fiksujakin BMW/Mersu kuskeja.. en vain vielä ole tavannut sellaista.
     
  8. LOP

    LOP Lähes henkilökuntaa Tukijoukot

    Liittynyt:
    12.02.2001
    Viestejä:
    4 057
    Saadut tykkäykset:
    49
    En minäkään liiemmin. Aina kun jotain ärsyttävää tapahtuu ajaessani 84 vuoden rutkutiini ruostekasa tojotalla(maailman paras auto, parempaa en tarvitse. Vaikka peltisaksilla saakin leikattua ja avaimilla pääsee hitaimmin sisään.), niin aina ärsyttävät piirteet tiellä ilmaantuvat juuri nimenomaan BMW/Mersu -kuskeilta.
     
  9. marko

    marko Lähes henkilökuntaa Tukijoukot

    Liittynyt:
    06.01.2001
    Viestejä:
    1 772
    Saadut tykkäykset:
    17
    Ja kuitenkin keuhkoat kuinka BMW ja MB-kuskit tekee sitä ja tätä, ja olet kuitenkin valmis toteamaan, että sama kuljettaja voi olla yhtä vaarallinen vaikka vaihtaisi alleen toisen merkkisen auton. Kuitenkin keuhkoat kuinka tiettyjen merkkien kuljettajat ovat vähemmän päteviä kuljettajia.


    Tässä se ero onkin. Jos ostat kunnon auton niin siinä on sellaista kuin ajo-ominaisuudet, se ei karkaa yllättäen kaarteessa ominaisuuksien puuttumisen takia. Lisäksi kaarteessa fysiikanlait tulee aina jossakin vaiheessa vastaa, olipa alla minkä merkkinen auto.



    Mahtaa olla pikku kinnerin kuskille kova paikka, kun joku tulee ja ohittaa suoralla tiellä vaikka mittarinopeutta on 90km/h satasen alueella. Jos kantti ei kestä sitä, että joku haluaa ajaa nopeammin kuin itselle sopii, niin kannattaa yleisen turvallisuuden nimessä harkita linja-autoa tai junaa. Näin säästyy molempien hermot, sekä sen pikkukinneri tien tukon, että ohittajan.
     
  10. kurdt

    kurdt Guest Guest

    Liittynyt:
    27.11.2002
    Viestejä:
    7 255
    Saadut tykkäykset:
    25
    Voi tätä järjen riemu voittoa. Pointtihan olikin, että se on kumma miten juuri ne BMW ja MB-kuskit noudattavat niitä omia liikennesääntöjä.

    Umm, pakkoko siihen kaarteeseen on ajaa vähintään 20km/h ylinopeutta? Itse olen ainakin rajoitusten mukaan ja ehkä pientä ylinopeutta ajaessa selviytynyt kurveista vallan mainiosti. Katsos kun se on kuljettajan tehtävä pitää auto tiellä eikä auton tehtävä pitää kuljettaja. Ehkäpä tästä johtuu tämä ero normaalien kuskien ja BMW/MB-kuskien välillä? He eivät yksinkertaisesti osaa ajaa joten ostetaan auto joka paikkaa mokia. Harmi vain kun se auto ei enempää valvo sitä ajoa muuta kuin extra pitoa mutkissa.

    Enpä usko. Jos joku ajaa 90km/h satasen alueella niin tuskimpa hän pistää pahakseen jos muut menee rajoituksen sallimaa nopeutta ohi. Huvittavaa onkin mikä BMW/MB-kuskeilla usein esiintyy on tämä järjetön ohittelu ylinopeudella kun 200m päässä on liikennevalot joissa sitten kiltisti kökötellään ja odotellaan kun rajoitusten mukaisesti ajavat saapuvat ja valot vaihtuvat. Joillain kuskeilla kun tuntuu kokonaan puuttuvan tämä aivojen osa joka heille kertoisi, että liikenne sujuu parhaiten kun kaikki ajavat samaa nopeutta ja mielellään rajoitusten mukaisesti niin valotkin ovat vihreällä kun niihin saavutaan.

    On muuten uskomattoman huvittavaa seurata kun valoissa on vierellä BMW tai mersu. Sitten lähdet hieman lujempaa liikkeelle niin että kyseinen kaveri jää hieman jälkeen. Kiihdytys päätetään totta kai rajoituksen sallimaan nopeuteen. Eikös kummaa BMW/mersu kuskin ole aivan pakko muka coolin näköisenä kiihdytellä ohitse vaikka ajetaan jo pientä ylinopeutta.

    Jos kantti ei kestä sitä, että joku haluaa että idiootit saataisiin pois liikenteestä niin kannattaa yleisen turvallisuuden nimessä harkita linja-autoa tai junaa. Myöskin kimppakyyti voi olla hyvä ratkaisu niin kolarin sattuessa saadaan kombo ratkaisu. Taitaa myös käydä tämän kantin päälle kun joku kuka ei ole maksanut autostaan 300 euroa ajaa nopeampaa kuin itse tai mikä pahinta kaikessa, ohittaa vielä moottoritiellä. Sitä seuraa pakollinen oman nopeuden nosto, perseessä ajaminen, ohitse meneminen ja taas hidastaminen. Koomista mutta totta.

    P.S. Kiitos kun todistit esittämäni stereotypian BMW/MB-kuskista täysin oikeaksi.
     
  11. Baron

    Baron Guest Tukijoukot Guest

    Liittynyt:
    07.08.2003
    Viestejä:
    1 911
    Saadut tykkäykset:
    0
    hä? :confused:
     
  12. Mahoney

    Mahoney Guest Tukijoukot Guest

    Liittynyt:
    20.09.2001
    Viestejä:
    3 826
    Saadut tykkäykset:
    7
    Ah kuinka huvittavaa nähdä näinkin tulinen keskustelu aiheesta, josta aina voi kiistellä. Jokaisella on suosikkinsa, ja sehän on nimenomaan vain jonkun mielipide jos pitää vaikkapa Bemaria tai Mersua jotenkin parempina autoina... Voi huvittavuuden huippu jos joku oikeasti luulee että se on joku totuus.. :D Sillon ei autoista ole selvästikään paljoa kokemusta, jos puhuu vain merkeistä tietämättä että useimmilla automerkeillä on melko monenlaista mallia olemassa...

    Se on kyllä ainakin kiistaton fakta, että Mersuissa on ylivoimaisesti eniten vilkkuvikoja - hyvä jos yhdessä kymmenestä näyttäisi vilkku toimivan... :rolleyes:

    Kyllä, tosin sitähän nyt esiintyy vaikka minkälaisilla kotteroilla, muillakin kuin em. mainituilla. Mutta kyllähän se kieltämättä huvitti tuossa päivänä eräänä, kun yksikin uudehko 300-sarjan Bemari väkisin painoi ohi reilun satasen vauhdissa vain päästäkseen leikkaamaan suoraan oikealle jossa ramppi alkoi... Kyllä se varmaan tuntui kuskista mahtavalta näyttää kuinka mennään moottoripyörästä ohi, oij-joi-joi-joi... :rolleyes: Olisipahan jäänyt sekin romukasa kuin tikku paskaan, jos kaasukahvasta pikkuisen olisin vääntänyt, moiset bemarin romut kun eivät kiihdy nollasta sataan viidessä sekunnissa. Mutta tietenkään en moiseen lankea, koska ajelen sääntöjen mukaan ja jos joku on niin tyhmä että haluaa leikkiä isompiensa kanssa niin sehän ei ole minun häpeäni...

    Ja aivan uskomattoman oikeaan osui Kurdt myös tuossa kiihdytys/ohitus kun sallittu nopeus tulee täyteen jutussa... Annahan olla jos moisen menee jättämään siihen viivalle kun itse jo painaa satasta, niin sieltä se ressukka tulee kun vihdoinkin kerkeää ja sitten mennään ylinopeutta kun luullaan että sillä olisi mitään merkitystä...
     
  13. marko

    marko Lähes henkilökuntaa Tukijoukot

    Liittynyt:
    06.01.2001
    Viestejä:
    1 772
    Saadut tykkäykset:
    17
    No, onneksi on kaltaisiasi maanteiden ritareita jotka eivät ole milloinkaan väärässä eivätkä aja kovempaa kuin tilannen nopeus edellyttää. No, siellä jonon kärjessä keskiviivan vieressä on hyvä maailman menoa ihmetellä ja voivotella.



    Joillekin se vain on ylitse pääsemätöntä, että joku ajaa nopeampaa tai toisin kuin itse on tottunut. Sille ei vain voi mitään, ainakaan täältä käsin.

    Ohittamisesta olin todistamassa loistavaa esimerkkiä miten sitä ei todellakaan tehdä.

    Edessä oli normaalit rekka jonot, ja niiden ohitse oli päästävä. Siinä rekkoja ohitellessa eteen tulikin toinen samoja rekkoja ohitteleva. Kyseinen kuljettaja ei mitenkään voinut ohittaa rekkoja ripeästi, vaan niitä noin yhdeksääkymppiä ajavia rekkoja oli ehdottomasti ohitettava rajoitusten (100) mukaisesti ajelle. No, onneksi edessä oli pitkä suora, eikä vastaantulijoita sattumoisin ollut, joka taasen ei ole yleistä. No, tuo ohitus kesti ja kesti, mielessä kävi jo, että ohittaakohan kuljettaja ollenkaan rekkaa,vain jääkö asumaan siihen telin kohdalle. Vihdoin ohittaja pääsi vetoauton eturenkaan kohdalle, ja samalla taisi ratti kääntyä oikealle omalle kaistalle paluun merkiksi. Rekan ja ohittajan väliin ei voinut montaa kymmentä senttiä jäädä väliä, ja samalla ohittaja alkoikin hidastaa vauhtia. Rekka joutuikin jarruttamaan reilusti, ainakin takana "jarru" haisi reilusti, ja nopeus putosi reilusti. No, tuohan olikin iloinen yllätys siellä rekkajonon välissä.

    Tuo ohittajan ajattelematon käyttäytyminen aiheutti jonon perällä aivan turhaa haitari liikettä. Jos kantti, tai auton tehot, kestä rivakkaa ohittamista niin olisi parempi jäädä sinne jonon keskelle odottamaan sitä "omaa" liittymää. Ja yllätys olikin suuri kun tämä ohittaja kääntyikin parin kilometrin päästä sivutielle. Ja autona ei todellakaan ollut BMW tai MB, vaan jokin idän riisikuppi.




    Taidettiin todistaa erään toisen henkilön omien ennakkoluulojen voimakkuus. Missä vaiheessa olen todennut, että edes ajaisin saksalaisella autolla?
     
  14. Generig

    Generig Lähes henkilökuntaa Tukijoukot

    Liittynyt:
    24.01.2004
    Viestejä:
    1 879
    Saadut tykkäykset:
    5
    Heh heh. Tahallaan provoavat toisiaan, toivottavasti kumpikaan ei oikeasti suutu :p

    Vaikea uskoa että autolla olisi mainittavia vaikutuksia ajotapaan. Mistä sellainen voisi ylipäätään johtua? Omaan auto historiaan mahtuu niin japanilaista kuin italialaistakin ja kaksi viimeistä on ollut nimenomaan MB:tä. En usko että ajotapa on kauheasti muuttunut vain siksi että istutaan ohjastamaan eri merkkistä autoa. Stereotypiat ovat kovasti helppoja muodostumaan ja mielikuvilla saadaan elävyyttä asiaan ehkä vääriä asioita korostaen.

    Niin no, varmasti keskimäärin ne jotka ajavat BMW:llä tai MB:llä tulee normaalia enemmän kilometrejä. Mutuahan tämä on mutta jo pelkät taksit nostavat varmasti keskiarvoa näiden eduksi. Niinpä se paljon ajavan ajotapa voi olla hieman erilainen normaali ratinpyörittelijään nähden.
     
  15. Jeukkuli

    Jeukkuli Lähes henkilökuntaa

    Liittynyt:
    26.02.2004
    Viestejä:
    1 867
    Saadut tykkäykset:
    10
    Tuosta tulikin mieleen että minkä helvetin takia jotkut laittaa vilkun päälle sitten kun auto on jo kääntymässä? Eikös vilkun tarkoituksena ole ilmoittaa kääntymisaikeista etukäteen eikä vain varmistaa että auto todellakin kääntyy oikealle/vasemmalle? Vai onkohan minulle opetettu jotain väärin autokoulussa?
     
  16. kurdt

    kurdt Guest Guest

    Liittynyt:
    27.11.2002
    Viestejä:
    7 255
    Saadut tykkäykset:
    25
    Päin vastoin. Minä en ole varmasti keskiverto kuskia parempi kuski. Juuri sen takia pyrinkin liikenteessä olemaan varovainen, koska tilastot kertovat että vähän yli parikymppiset jätkät luulevat usein omaavansa paremmat ajotaidot kuin mitä oikeasti omaavat. Jos on maanteiden ritari sillä, että noudattaa nopeusrajoituksia sillaa +10km/h heitolla ja osaa ryhmittyä niin kai minä sitten sellainen olen.

    Ei minulle ole mitenkään vaikea päästä ylitse. Tälläiset idiootit vain aiheuttavat toiminnallaan muun liikenteen hidastumista kun pakko päästä väleihin kun kiihdytyskaista loppuu tai muuta typerää hinssaamista. Kyllä minua ainakin ärsyttää siinä vaiheessa kun Lahti-Heinola pätkällä liikenne matelee 30km/h jonossa niin eiköhän joku idiootti mersu kuski paina polleasti kaikkien ohitse ohituskaistaa ja sitten seisoo ohituskaistan päässä niin kauan vilkun kanssa, että joku päästää väliin ja koko jono pysähtyy.

    Samanlaisen esimerkin olen itsekkin todistanut Ruisrockiin ajaessani. Kyllä niitä idiootteja esiintyy muissakin autoissa, BMW ja mersuissa vain eniten.

    Toista se on kun autona on BMW tai MB niin silloin voidaan polleasti lähteä sieltä jonon viimeisenä ohittamaan sitä rekkaa. Vitut ohitusjärjestyksestä, uskallappa tulla eteen, minä menen nyt.

    Eipä mulla mitään ennakkoluuloja ole ollut. Kyllä tämä on vuosien kokemuksien tulos. Ja kuten huomaat, en ole ainoa kuka on tähän lopputulokseen päätynyt. Et toki välttämättä ole BMW tai mersu kuski, mutta kuulut asenteeltasi kyllä sellaiseen, onneksi olkoon.

    Generig,
    Sillä autolla ei ole niinkään sitä merkitystä vaan BMW/MB-kuskit ovat täysin oma rotunsa joilla on omat lakinsa ja asenteensa. Yleensä tuo kääntyminen tapahtuu kun kyseinen auto annetaan alle, mutta sitten meillä on näitä automaailman dragqueeneja jotka ovat BMW/MB-kuskeja vangittuna Opelin omistajan ruumiiseen.
     
  17. Drokk

    Drokk Guest Guest

    Liittynyt:
    07.11.2001
    Viestejä:
    1 576
    Saadut tykkäykset:
    4
    Eli BMW/mersu kuskiksi synnytään riippumatta mikä auto on alla?

    Tämä nyt on sitä itseään. Paljon ajavana en kyllä ole huomannut mitään eroa 'sikaohittelijoissa'. Mutta toisaalta olenkin ehkä syntynyt mersumieheksi, kun ajoin ensimmäiset ajovuoteni puoli miljoonaa ajetulla -79 mallin dieselirutkulla.
     
  18. Generig

    Generig Lähes henkilökuntaa Tukijoukot

    Liittynyt:
    24.01.2004
    Viestejä:
    1 879
    Saadut tykkäykset:
    5
    Jos suomalainen mies ei mistään muusta saa vääntöä aikaan niin ainakin autosta :D

    Pyhää peltilehmää ei pidä sinun häpäisemän!
     
  19. Jaded

    Jaded Lähes henkilökuntaa Blokattu Tukijoukot

    Liittynyt:
    23.04.2004
    Viestejä:
    1 548
    Saadut tykkäykset:
    1
    Mua vituttaa semmoset Pioneerin vahvistimen omistajat ku ne kuuntelee vaa aina Eurotrance technoo ja sairaan lujalla niin et seinät kaatuu. Ja niiden kaijuttimetkin on ihan surkeet! Varmaan vaa 3 subbarii kiinni. Niin.
     
  20. Nice Guy Eddie

    Nice Guy Eddie no more mr. Nice Guy Tukijoukot Guest

    Liittynyt:
    24.07.2001
    Viestejä:
    4 660
    Saadut tykkäykset:
    6
    jos pt-ae 700 maksaa 1650€ suomessa, niin onko se halpa? Kyseessä siis ihan uusi laite normaalein ehdoin.