Muistan tämän päivänselvästi jostain haastattelusta, joka oli jossain tv-lehdessä ennen sarjan ensimmäistä episodia. Tuotantoryhmän joku henkilö juuri hehkutti teräväpiirron hyötyjä SD:hen verrattuna luontodokkareista. Tuon progressiivisuuden taas näin itse jo YLEn kuvasta, enkä usko, että HD-master olisi lomitettua ja SD-master jostain syystä lomituspoistettua. Itse asiassa sarja on saatettu kuvata mitä villeimmillä kuvanopeuksilla (hidastuksien takia), mutta tuosta lopullisesta masterista nyt itse puhun.
Tarkoitatko ny Planet Earthia vai Blue Planetia? Jälkimmäinen on ikävä kyllä ilmeisesti kuvattu SD:nä: http://www.bbcresources.com/about/archive/031008_casestudy.html
Planet Earthia. Edit: Ja samaiselta sivulta löysin myös varmistuksen arvailuihini: http://www.bbcresources.com/postproduction/london/planetearth.html "HD 25p"
Eipä tuosta ole ollutkaan epäselvyyttä, kun johan sen silmälläkin näkee. Sen sijaan Blue Planet on ilmeisesti SD-kalustolla kuvattu.
Pohdintani ja tuo lainaus toiselta forumilta koskivat BBC:n The Blue Planet -sarjaa. Mutta tämähän on jo jonkinverran OT, vaikka saman yhtiön dokuista onkin kyse. Toivotaan että Blue Planet saataisiin jollakin ilveellä HD muotoon, vaikka filmiä skannaamalla (liekö edes mahdollista, en tiedä).
Tänään hain postista Bluray Planet Earthin. Tilauksesta 11 päivää. US total $64,93 (44e). Ja ostopaikka siis amazon.com. Tilattu
Ahaa, joltain tämän threadin sivulta katselin, että ihmiset ihmettelivät erilaisia HD-julkaisuja (1080p ja 1080i -versiot) ja luulin, että otsikon mukainen sarja oli kyseessä.
HD-DVD? Blu-Ray versio ainakin tällä hetkellä maksavan 68,95 taalaa ja kuljetuskulut vielä päälle, joten ALV raja menee reilusti yli
MItenkähän meikän verollisesti käy. Tilasin sitten näköjään kerralla kaksi kappaletta :hitme: blu-ray planet earthiä. Hintaa tuli dollareina 118.87. Vähän kyllä ihmettiln hintaa, mutta vasta myöhemmin katoin tilausta tarkemmin. No onnex ei esim. 200 kpl
Miksi et peruuta toista kappaletta? Jos olet tänään tai eilen laittanut tilaukseen niin eikö hän sen ehdi peruuttaa. Muuten joudut maksamaan veroja jonkin verran. Sorry OT
Nokun tajusin vasta myöhemmin ja nehän oli jo postittaneet paketin ( nopeaa toimintaa ). No maksellaan maksut ja yritän myydä ylimääräisen pois vahingon minimoinniksi
No eipä oo tullu paljoa netistä ostettua. Ajattelin että onpa jotain veroja tms. Taas tyhmää kusetettiin, muka 43 :thumbsup: Ihmetteli ja aattelin, että eipähän jatkossa tilailla ennen kuin totuus selvis. :sick:
Jännästi muuten näyttää tuo hinta heittelevän. Minulla oli jäänyt eilisestä selaimeen ikkuna auki ja siinä hinta oli sen 54 ja risat. Päivitin näytön ja hinta hyppäsi melkein 69 dollariin. (siis Amazon.com)
Jos hinnasta päästään sopuun, niin voin ehkä ostaa sulta tuon ylimääräisen pois. Brittiversio kyseessä kait?