Onko asia sitten niin, että muualta Jerseystä lähetyt paketit tulevat perille ajoissa tällä hetkellä? Eihän tuo nyt millään tavalla Playn vika voi olla. Eivät ne osallistu mitenkään siihen postittamisen jälkeiseen toimintaan. Jos esim. itse lähetät paketin postin kautta jollekin toiselle henkilölle, niin tuon logiikan mukaan se on Sinun vikasi jos postilla kestääkin huomattavasti normaalia kauemmin toimittaa paketti perille?
Mä olen tottunut siihen, että playstä kun tilaa, niin leffa voi tulla kolmessa - viidessä päivässä tai sitten siihen menee se 14 päivää. Sunnuntaina 13.3 tuli tilattua aamupäivällä leffoja ja saman päivän aikana tuli ilmoitus, että olisivat jo postittaneet ne. 14.3 ovat todennäköisesti lähteneet matkaan ja odottelen niitä viimeistään 28:s päivä saapuvaksi. Välillä ei kyllä tajua mikä niissä voi kestää niin kauan. Duunikaveri heitti vitsimielessä kerran teorian, että niillä on siellä playllä tai Englannin postilla tai molemmilla maittain joku iso rullakko mihin heittävät kys. maahan lähtävät paketit. Kun se rullakko tulee täyteen, niin sitten se lähtee kys. maahan ja siinä voi sitten kestää riippuen siitä miten nopeasti saavat sen täytettyä. Toinen teoria oli se, että Jerseyn saarilta lähtee se yksi postimies yksheppasella veneellä kohti Englantia, mutta valitettavasti jakoalueeseen kuuluu ensin Irlannin kiertäminen.
Postileimoista päätellen se kiertää Brittimperiumin kaukaisempia kohteita ja entisiä siirtomaita , Vaikuttaa siltä että osalla Royal mailin työntekijöistä ei tunnu olevan mitään käsitystä missäpäin sijaitsee Finland ja arpoo paketit eripuolille maailmaa.
Voisiko joku kertoa vastaukset muutamaan kyssäriin. Tilasin Play.comista Playstation 2 pelin, mutta haluan palauttaa sen. (tuote on kunnossa). Laitan paketin takaisin heti kun se saapuu. 1. Korvataanko tuotteen hinta täysimääräisenä (29,99£) ? 2. Postituskuluja ei varmaan palauteta, mutta tarkoittaako postikulut sieltäpäin lähetettyjä vai sitä, kun itse pistän paketin takaisin, vai molempia? 3. Jos ne tarkoittaa sieltäpäin lähetyksestä aiheutuneita kuluja, niin paljonko ne suurinpiirtein on tuon kokoiselle paketille (kirjeelle)? 4. Tuleeko siitä jotain ilmoitusta, kun ovat saaneet paketin takaisin ja 5. Maksavatko he automaattisesti rahat takaisin tilille ja kuinka nopeasti? Kiitoksia jos joku viitsii vaivautua! :thumbsup:
Tommi, jos kovasti arveluttaa tuotteen palauttaminen niin voithan myydä sen itse eteenpäin (esim. huuto.net tai eBay).
Näin määkin tein kun vahingossa tilasin 2 kappaletta Shieldin ykköskautta. Siinä voi saada vähän enemmänkin kuin mitä siittä on itse maksanut.
En usko että saan Suomessa siitä enenpää, kuin mitä maksoin. Tuossa linkissä sanottiin, että pitäisi soittaa heille, mutta kai sähköpostikin käy, kun vähän vaikea tällä englannilla on puhelimitse asioida? Aion kuitenkin laittaa sen takaisin. Toivotaan parasta...
Jos sinä tilaat jostakin 8 erillistä tuotetta, ja yksikään niistä ei saavu perille, niin onko automaattinen oletuksesi että vian täytyy olla postissa? Eikä vika mitenkään voi olla lähettäjässä? Sinun logiikkasi mukaan jos tuote on tilattu ja maksettu, mutta sitä ei kuulu, niin vika on aina postin.
No jos firma on toiminut vuosikausia erittäin luotettavasti, niin itsekkin kyllä postia ensimmäisenä epäilisin. Itseltä posti on hukanut useita lähetyksiä aivan pysyvästi.
Tänään oli tippunut postiluukusta eka paketti joka oli postitettu sunnuntaina 13.3. Neljä työpäivää kesti tuossa. Huomenna pitäisi tulla loput kaksi tai sitten ne on lähteneet kiertämään ties minne.
Pistin sähköpostia Play.comiin ja tuli tämmöinen viesti: Thank you for your email, We are happy to accept this unwanted order as a return. Please be advised that we do not have the facilities to operate any exchange policies and will only be able to refund the order for you. We have noted the potential return on your account. Please return the unopened item to us at the address below : (UK customers please use Recorded Delivery/European customers please use equivalent alternative ) Play.com Returns PO Box 192 Jersey JE4 8RP United Kingdom Please include the original invoice and a cover note explaining the return. If you do not have the invoice then please include your name, address and email address on the covering note. We will then process your request and refund the funds to the registered card on the account. Muuten ymmärrän, mutta lähinnä tuo lihavoitu teksti sanatarkasti. Eli jos joku kääntäisi, kiitos!!!
Meinaa kaiketi sitä, että palautuksesta voi saada ainoastaan rahat takaisin, ei esimerkiksi toista samanhintaista tuotetta tilalle.
No toki epäilisin postia, jos kyseessä on yksittäinen lähetys, mutta kuten sanoin kun 8:sta 5-7 päivä lähetetyistä paketeista ei yksikään ole tullut perille, ja jos luet muutaman postauksen taaemmas niin huomaat että monella muullakin on tuote saamatta jos se on Play:n mukaan lähetetty tuolloin (+/- pari päivää). Sitä paitsi satunnaisissa (mitä tämä nyt ei ole) pakettien hukkaamisissa itse en ainakaan voi 100% varmuudella sanoa että syy on postin vaikka se ensinnä tulee mieleen.
Kuten aiemmin on todettu, Play ei voi vaikuttaa postin kulkuun lähettämisen jälkeen paketin liikehdintä on Royal Mailin käsissä. Mitä siis epäilet tapahtuneen? Play ei ole lähettänyt levyjä lainkaan vaan valehtelee? Se olisi firmalta suhteellisen ääliömäinen veto.
Viime sunnuntaina tilattu levy saapui jo tänään torstaina, joten jos homma toimii oikein tulee aika nopsaan tavarat perille.