En unohtanut. Jerseyn saaret kuuluvat EU:n tullialueeseen mutta eivät veroalueeseen. Vero maksetaan, tullia ei.
Jerseyn saaria on vain yksi. Jersey sinänsä taas kuuluu Kanaalisaariin, joita on useampia. Ei mulla muuta.
Itse tilasin pelin joka postitettiin 19.1 eikä sitä vielä ole näkynyt. Eihän tässä nyt tietenkään vielä huolestua kannata, mutta koskaan aikaisemmin ei ole Playn tilauksissa 5 arkipäivää kauemmin mennyt.
Minä tilasin neljä elokuvaa. Kolme tuli alle viikossa ja neljännellä kesti matkalla kolmisen viikkoa (lähetyksen jälkeen).
Voisiko joku ystävällisesti neuvoa, miten noiden Play.comiin palautuksien kanssa pitäisi toimia? Sähköpostiviestissä neuvottiin, että pitäisi käyttää Recorded Deliverya tai vastaavaa eli ilmeisesti kirjattua kirjettä, mutta miten olette menetelleet? Täälläkin taisi olla jotain puhetta asiakaspalautuksena lähettämisestä, mutta onnistuuko se? Ja mitä olette tarkalleen kuoreen kirjoittaneet, jos se on onnistunut? Paljon kysymyksiä. Kiitos jo etukäteen.
Ihan vaan normipostina lähetin, en minään kirjattuna hömppänä. Maksoi muistaakseni 2,2e ja play sitten hyvitti kortille takaisin 1,5£. Muutaman sentin jäi siis voitolle, jee!
Itse vein uudessa kuoressa postiin, jossa playn palautusosoite. Sisällä palautettava tuote, kuitti ja selitystä paperilla. Vein postiin ja taisi sen 2,20 euroa verottaa. Jos olisi alkuperäinen kuori ollut tallella olisin rustannut sen asiakaspalautuksen pinnalle ja pakottanut paikallisen postin palauttamaan tuotteen maksutta. Mutta näin tällä kertaa... Ja tilille tuli korvaukset posteista.
Posti ei ainakaan minun alkuperäistä kuortani suostunut lähettämään takaisin asiakaspalautuksena. Kuulemma toimii vain suomen sisällä. 2,20 maksoi täälläkin lähetys ja play.com maksoi takaisin (pyytämättä) 5 euroa. En tiedä mistä tuon rahasumman repäisivät, kun kyse oli vielä ylimääräisen tuotteen palautuksesta (ehdin ilmoittaa yhden levyn matkalle kadonneeksi joka sitten saapuikin). Hyvä pulju kunhan vain saisivat sähköpostipalvelunsa toimimaan. Sitä puheen nopeutta ja aksenttia yhdistettynä huonoon linjaan ei ihan joka skandinaavi kestä tai ymmärrä.
Yritin tilata dvd:n playstä ,mutta tulee viesti että ei toimiteta UK ulkopuolelle ,kokeilin vielä muutamalla dvd:llä(ale dvd:itä) mutta aina sama viesti.Miksiköhän?
https://www.dvdplaza.fi/forums/showpost.php?p=815921&postcount=1154 https://www.dvdplaza.fi/forums/showpost.php?p=797809&postcount=1102 https://www.dvdplaza.fi/forums/showpost.php?p=796919&postcount=1093 https://www.dvdplaza.fi/forums/showpost.php?p=763382&postcount=939
Käytin äsken saamani £10 voucherin ostaessani 3 Bondia 3 kpl 28,50 tarjouksesta. Voucherilla sai kuitenkin hinnasta pois vain 9,49 eikä ~15 . Ovatko muut saaneet voucherilla tuon 15 alennusta?
Tilaamani 46.49 hintainen boxi tuli maksamaan alekoodilla 31, eli Play käytti myös alennuksessa omaa eurohinnoitteluaan: £10 = 15,49
Tämä perustuu omaan kokemukseeni ja siihen, mitä olen lukenut muilta foorumeilta: Tuo voucheri täytyy käyttää tilaukseen, jossa on vain yksi tuote, jos haluaa saada alennuksen täysimääräisenä itselleen. Useamman tuotteen tilauksessa voucheria ei vähennetä koko tilauksen arvosta, vaan yhden tuotteen (halvimman tuotteen?) arvosta. Olet saanut yhden kolmesta Bondista ilmaiseksi. Minä sain yhden animeleffan neljästä ilmaiseksi. Ei auta muuta kuin itkeä hukatun kuuden euron perään (15,49 - 9,49= 6,00):weep: Jollekin kaverille oli hyvitetty kortille tuo puuttuva summa, kun hän otti play'hin yhteyttä. Itsekin otin yhteyttä ja sain tällaisen vastauksen: Dear lisa Thank you for the reply. In order to resolve the matter I would suggest that you place the order as usual without using your voucher. Once you have received confirmation that payment has been taken and your order dispatched please let me know. I will then arrange a credit to your card for £10.00. It will also then be necessary for me to cancel your original voucher code. I hope that this is a satisfactory resolution. If you have any further questions or problems please let me know and I will be happy to help. Kind regards Luke Barrett Play Mikäli ymmärrän tuota tekstiä oikein, minun siis pitäisi tilata kokonaan uudet tuotteet (uusi tuote), josta saan tuon 10 punnan vähennyksen. Jo minulle toimitetuista animeleffoista taas jotuisin maksamaan 9,49 euroa enemmän. Mutkikasta. Katsotaan nyt, miten tässä jaksaa toimia. Onkohan play'llä tällä hetkellä edes mitään sellaista tuotetta, jonka välttämättä haluaisin.
öhöm.. mihin syötän sen voucher-koodin kun menen checkoutiin ? . En löydä mistään mitään syöttö kohtaa...
Se on sielä oikeassa laidassa, muistaakseni viimeisen sivun kohdalla, ennenkuin hyväksyt tilauksen lopullisesti.