Pitäisi palauttaa yksi levy Playlle, ja sain tämänkaltaisen palautusosoitteen: Mutta eikös tuohon nyt pitäisi lisätä jotain? Maa? vai taitaako mennä ihan noin perille?
Jos et halua ottaa riskiä, että postin kesätyöntekijä lähettää sen epähuomiossa vaikkapa Filippiineille, niin kirjoita siihen alle vielä United Kingdom. Kertomastasi osoitteesta maatieto puuttuu - OX17 1LL on UK:n sisäinen postinumero. [OT]Tuntematta postin käsittelyä ja reititystä tai postilaisten kielitaitoa sen kummemmin, ihmettelen itsekseni, että olisiko fiksumpaa laittaa kohdemaan nimi siihen kuoreen lähtömaan kielellä?[/OT]
Tilasin 2 paitaa 29.6. ja sähköpostiin tuli ilmoitus että kummatkin paidat ovat postitettu 30.6. Perjantaina 4.7. sain toisen paidoista mutta toista paitaa ei ole vieläkään näkynyt eikä kuulunut. Milloin minun kannattaisi ilmoitella että paitaa ei kuulu?
FAQ:ssa varmaan lukee, mutta mielestäni normikäytäntö on se, että kun kuukausi kulunut ja ei ole näkynyt niin voisi alkaa kyselemään.
Eihän tuo missään nimessä voi olla oikein että firma sulkee tilin mikäli asiakas reklamoi. Silloinhan tämä käytännössä tarkoittaa sitä että reklamointi mahdollisuutta ei ole ollenkaan, jos ainoat vaihtoehdot on että joko asiakas luopuu kaikista oikeuksistaan kuluttajana tai sitten ei tarvitse ollenkaan asioida ko. liikkeessä. Paha tietysti alkaa protestoimaan ulkomailla toimivan liikkeen toimintatapoja. Pitänee vaan toivoa että ei tule pahempia ongelmatilanteita Playn kanssa. Yhden X-Files boksin tilasin aikoinaan minkä kansipaperit olivat täysin rypyssä, ihan kun boksia olisi uitettu vedessä, mutta tuo nyt on sen verran kosmeettinen haitta että en jaksanut tarkemmin puuttua.
Painotetaan vielä, että kyseessä oli hiukan erikoinen tapaus. Playn palautukset hoidetaan normaalisti tuotehistoriasta kyseisen tuotteen kautta, jossa vaihtoehtoina on palauttaa lähetys vaatien rahoja takaisin tai uuden tuotteen lähettämistä. Kyseisessä tapauksessa tuote tuli myöhässä ja meni lahjaksi, joten tuo aikaraja oli jo umpeutunut, eikä play:hin saanut enää yhteyttä. Asiakas reklamoi -> play.com sulki tilin. Asiakas toimi oikein. Play.com:n yhteydenottomahdollisuudet ovat erittäin puutteelliset. Normaalitilanteissa play.com on toiminut paljon paremmin. Itselläni on yksi lähetys jäänyt saamatta, josta palauttivat rahat. Vähän aikaa sitten tuli rikkoutunut dvd-kotelo, josta pyysin palautusta. Ohjeet takaisinlähettämiseksi tulivat parissa päivässä, mutta onnistuin hävittämään sähköpostin formatoinnin yhteydessä... Uskon, että palautus olisi onnistunut, mutta sattuneen takia taidan jättää palauttamatta ja ostan tyhjän kotelon, johon siirrän kannet ja levyn. Ei viitsi enää alkaa uutta käsittelyä pyytämään, kun täysin omasta virheestä tällä kertaa kyse. En siis varsinaisesti pidä play.com:ia mitenkään epäluotettavana, mutta tietyin varauksin kannattaa suhtautua varsinkin tuon yhteydenpidon kanssa. Jos aikarajoihin ei pääse, voi tulla hankaluuksia.
OK, hyvä tietää. Nyt kun nuo OP:n electronit alkoivat toimimaan Playssa tuosta tilaamisesta on tullu melkein liiankin helppoa. Helppo tilaus, halvat hinnat ja ilmaiset toimitukset, tuo yhtälö ei ole yhtään hyvä opiskelijan budjetilla elävälle.
Eipä alkanut ainakaan minulla toimimaan, lupauksista huolimatta. Mitkä ne säädöt pitää olla tuon Verified by visan -kohdalla?
7.7 tein tilauksen ja maksoin visalla, edelleen tilana: order placed meneeköhän tuossa miten pitkään. ko. tavaraa näyttäisi olevan in stock.
Ainakin itse kävin nettipankista muuttamassa electronin asetuksista semmoista kohtaa missä viitattiin nettiostosten suorittamiseen, eli sinne rasti ruutuun. Haulla voisi löytyä tarkemmatkin ohjeet, en juuri nyt kykene itse tarkistamaan nettipankista tuota. Semmonen bugi muuten tosta Play.comiin rekisteröitymisestä, en tiedä onko tullut aiemmin esiin, mutta kaavake ilmeisestikin ilmoittaa virhettä jos tiedoissa käyttää skandeja. Sai kyllä pitkään tuon kanssa säätää ennenkun tajusi mikä siinä osoitteessa mättää, kunnes skandien muuttaminen viimein auttoi.
What does Order placed mean? * Your order has been placed, but payment is not yet being processed. * Before we start to process your payment you may cancel your order without penalty. vieläkin :OI miten tuonne play:lle voi laittaa postia. sivuilla ohjataan vain helldesk sivustolle jossa ei näy osoitetta.
Saattaapi meinata sitä että sinun maksukortti ei kelpaa syystä tai toisesta, ja tilaus junnaa sen aikaa kunnes se hylätään päivässä parissa. Näin ainakin itselleni kävi ennenkun tuo OP:n electron alkoi kelpaamaan ko. puljussa. Voi tietysti myöskin olla että tuotteen käsittely on muuten vaan kesken, ja kaikki on kuten pitääkin. Edit. Tarkemmin kun luin niin tuohan ei ollutkaan kysymys, vaan viestin ensimmäinen lause oli pastea sivustolta. Tätä tämä foorumeilla kirjoittelu näemmä teettää, ei enää erota suomenkieltä englannista. Edit2. Itse tilailin muutamat levyt perjantaina ja tänään olivat ilmaantuneet postilaatikkoon, joten kyllä tuossa nyt jo joku mättänee. Mitään palautekanavaahan Play.comilla ei taida olla, ellei henk koht siirry putiikin ovelle koputtelemaan.
peruin sitte koko tilauksen, saa kaveri tilata q sillä tuntuu kortti toimivan :OI aikaisemmin on tilaus kyllä onnistunut (2005 vuonna)
Nyt kun pääsin ikäväkseni osalliseksi särkyneiden toimitusten kerhoon (DVD-levyssä soittimen jäädyttävä naarmu), ajattelin varmistaa että millä ihmiset ovat täällä palautuksensa takaisin pistäneet? Kirjattuna kirjeenä vaiko pelkästään priorityna? Painoa tuotteella on jonkin verran normi dvd-koteloa enemmän (kyseessä siis Hellboyn kolmen dvdn setti.)
Kirjattuna taisin palauttaa kerran väärän toimituksen, hinnaksi tuli jotain 2,5 uroa. Rahat palautettiin mukisematta korkoineen.
Eikös perus postimaksu britteihin ole noin 2,5 ja kirjattuna jotain n. 5. Kerran erehdyin kirjattuna palauttamaan levyn, eivätkä sitte hyvittäneetkään toimituskuluja siinä tapauksessa. Sen jälkeen olen lähettänyt perus postituksella.
^ Noin se taisi sitten mennä. Mutta pitää vain muistaa ottaa sähköpostilla ensin yhteyttä, sieltä tuli sitten ohjeet lähetykseen. Outoa, jos ei enää sähköpostipalvelua ole.
Itselläni iski nyt Sampon elektronilla samantapainen ongelma. Mitään tietoja ei ole muutettu, pääsiäisenä tuli uusi kortti.. Onko tähän löydetty joku ratkaisu?
Itselläni iski nyt Sampon elektronilla vastaavanlainen ongelma. Mitään hlötietoja ei ole muutettu kummassakaan päässä, pääsiäisenä tuli uusi kortti, ja nyt tosiaan huutaa että pitäisi osoitetiedot tsekata.. Onko tähän löydetty joku ratkaisu?
Itsellä tuli toukokuussa uusi Sampo Pankin Electron vanhan tilalle. Playn tietoihin joutui vaihtamaan kortin 3-numeroisen varmistusnumeron, niin lähti toimimaan. Muita muutoksia ei omalla kohdallani vaatinut.