Play

Keskustelu osiossa 'Kauppapaikoista' , aloittajana Proximo_X, 18.09.2004.

  1. phelin

    phelin Lähes henkilökuntaa

    Liittynyt:
    18.09.2003
    Viestejä:
    2 070
    Saadut tykkäykset:
    3
    Nyt on suuria ongelmia yhteisymmärryksessä Playn kanssa. Tilasin jokunen aika takaperin Sweeney Todd Blu-rayn, jonka piti olla steel book. Ei ollut, joten lähetin palautetta käyttäen heidän sivustonsa palvelua, josta valitsin, että olin saanut väärän tuotteen. Tuli viesti, jossa asiaa pahoiteltiin, ennettiin ohjeet tuotteen palauttamiseksi ja kerrottiin, että nyt sieltä tulisi oikea versio.

    Ei tullut, vaan aivan sama kuin ekallakin kerralla. Koitin vastata meiliin, mutta sieltä tuli automaattivastaus, että kyseiseen osoitteeseen lähetettyä postia ei seurata. No, tein sitten uuden valituksen sivuston kautta ja painotin tällä kertaa, että jos ei steel bookia löydy, niin voisivat kertoa miten edetään.

    Nyt sitten tuli ilmoitus, että ovat taas lähettäneet Sweeney Toddin. Jotenkin tuntuu, että sama versio sieltä tulee taaskin, minkä jälkeen niitä olisi sitten kolme kappaletta. Tietääkö kukaan muuta yhteydenottokeinoa, kuin Playn sivuston palauteosion?

    Edit: No toki sieltä tuli sama perusversio :) Soittelin sitten Playn helppariin, mistä lupasivat varastosta vastaavan ottavan yhteyttä viikon sisällä. Saas nähdä mitä tästä nyt lopulta oikein tulee.
     
    Viimeksi muokattu: 27.10.2008
  2. dvappi

    dvappi Guest Guest

    Liittynyt:
    19.12.2006
    Viestejä:
    29
    Saadut tykkäykset:
    0
    Tilasinpa minäkin ensimmäisen kerran Play.comista 9.10., 10.10. tuli sähköpostiin ilmoitus, että tuote on lähetetty, pyydettiin sallimaan 3 - 5 päivää toimitusaikaa. Eipä kuulunut, joten eilen 22.10. laitoin palautetta helpdeskin kautta, vastausta ei ole kuulunut. Tänään lähetin uuden tiedustelun heti aamulla info@play.comin osoitteeseen, eikä sieltäkään (vielä) ole mitään kuulunut. Kiinnitti huomiota lauseesi "... sain jättää tilauksen saapumattomuudesta valituksen...". Onko tuossa sitten joku aikaraja, jonka jälkeen saa valittaa? Ja mitä kautta valituksen teit?
     
  3. phelin

    phelin Lähes henkilökuntaa

    Liittynyt:
    18.09.2003
    Viestejä:
    2 070
    Saadut tykkäykset:
    3
    info@play.com:sta tuli ainakin minulle tämmöinen vastaus, joten oletan ettei osoitetta ole tarkoitus käyttää tiedusteluihin:

    ***THIS MAILBOX IS UNATTENDED*****

    Please contact Play.com by visiting www.play.com/helpdesk

    ****PLEASE DO NOT REPLY TO THIS EMAIL****

    Oikea tapa liene kirjautua sisään palveluun, mennä kohtaan "Order history", josta valitset tilauksen jonka kanssa ongelmia oli. Sen jälkene klikkaat linkkiä "I have not received my Play.com order". 21 päivää täytyy odottaa tuotteen lähetyksestä ennen kuin tuota linkkiä voi käyttää.
     
  4. dvappi

    dvappi Guest Guest

    Liittynyt:
    19.12.2006
    Viestejä:
    29
    Saadut tykkäykset:
    0
    OK, kiitos. Pitää odotella vielä viikko ja mennä sitten itkun kanssa...
     
  5. Zanytwo

    Zanytwo Guest Guest

    Liittynyt:
    14.02.2006
    Viestejä:
    814
    Saadut tykkäykset:
    0
    Nimenomaan noin. Eli piti valita tilattu tuote ja reklamoimaan pääsi vasta kun 21 päivää lähetyksestä oli kulunut. Maanantaina lähti uusi paketti tulemaan ja torstaina oli säädin saapunut, eli nyt voi olla ainakin helpottunut.
     
  6. rss

    rss Tunnettu käyttäjä

    Liittynyt:
    09.12.2004
    Viestejä:
    357
    Saadut tykkäykset:
    13
  7. phelin

    phelin Lähes henkilökuntaa

    Liittynyt:
    18.09.2003
    Viestejä:
    2 070
    Saadut tykkäykset:
    3
  8. rss

    rss Tunnettu käyttäjä

    Liittynyt:
    09.12.2004
    Viestejä:
    357
    Saadut tykkäykset:
    13
    aah, kiitoksia tästä..
     
  9. dvappi

    dvappi Guest Guest

    Liittynyt:
    19.12.2006
    Viestejä:
    29
    Saadut tykkäykset:
    0
    Kai kyseessä on EU-maassa (UK) sijaitseva firma, joten tullia tai muita maksuja ei peritä, ALVit sisältyvät tuotteen hintaan.
     
  10. alspe

    alspe Lähes henkilökuntaa

    Liittynyt:
    09.10.2006
    Viestejä:
    4 232
    Saadut tykkäykset:
    0
    Paikka on Jersey saarille, EU-alueen ulkopuolella tietääkseni.


    Eivätkös he lähettele cd:t ja dvd:t erikseen jotta eivät jää tulleihin? Mä olen muistaakseni tilaillut useasti yli 50 eurolla ja cd:t tulevat yksittäislähetyksinä.
     
  11. KMOK

    KMOK Lähes henkilökuntaa Tukijoukot

    Liittynyt:
    21.06.2002
    Viestejä:
    1 941
    Saadut tykkäykset:
    37
    Sijaitsee tuolla eli ei kuulu EU:iin.
     
  12. phelin

    phelin Lähes henkilökuntaa

    Liittynyt:
    18.09.2003
    Viestejä:
    2 070
    Saadut tykkäykset:
    3

    Unohtui selvittää puhelimessa, enkä viitsi toiste enää soittaa, joten kysynpä täällä: Miten olette hoitaneet palautukset Playn suuntaan? Pyytävät tekemään kirjattuna lähetyksenä, mutta mitenkäs sen lähetyksen maksaminen on mennyt?
     
  13. Vox

    Vox Vakiokasvo

    Liittynyt:
    13.02.2003
    Viestejä:
    879
    Saadut tykkäykset:
    12
    Edellä jo todettiinkin, että Jersey ei sijaitse EU:n veroalueella, mutta tämän lisäksi myöskään sikäläinen arvonlisävero ei sisälly hintaan, koska sitä ei Jerseyllä peritä. Tämän vuoksi vero lankeaakin maksettavaksi kohdemaassa, jos minimiveloituksen raja täyttyy.
     
  14. maagi

    maagi Tuttu käyttäjä

    Liittynyt:
    19.10.2007
    Viestejä:
    156
    Saadut tykkäykset:
    0
    Eilen juuri tyrkkäsin menemään GTA IV:n takaisin Playlle, kun lähettivät PS3-version sijasta XBOX360-version. Tästä ketjusta löytyneiden tietojen perusteella rohkenin lähettää tavallisena Priority-kirjeenä (taisi maksaa 2,55 euroa). Play oli tilaushistorian mukaan reklamoinnin ja palautusohjeiden lähettämisen jälkeen maksanut 3 euroa postikuluja Visalle takaisin.
     
  15. htavilap

    htavilap Lähes henkilökuntaa

    Liittynyt:
    22.03.2007
    Viestejä:
    1 257
    Saadut tykkäykset:
    162
    Playn 17.10 postittama huppari ei sitten tänäänkään tullut. Ketkä on tuolta vaatteita tilannut, niin meneekö niiden toimituksessa jostain syystä kauemmin?
     
  16. Kalza

    Kalza Lähes henkilökuntaa Tukijoukot

    Liittynyt:
    28.11.2002
    Viestejä:
    2 844
    Saadut tykkäykset:
    3
    Ei siinä yhtään pitempään oo menny vaatteiden kanssa. Yleensä hiukan alle viikossa tullut, joskus voinut kestää päivän tai pari pitempään.
     
  17. Fakiiri

    Fakiiri Lähes henkilökuntaa

    Liittynyt:
    25.08.2006
    Viestejä:
    1 463
    Saadut tykkäykset:
    9
    Noin yleensäkin mitä suuremman paketin ulkomailta tilaa, sitä hitaammin se tulee perille. Minulla Playstä tilattu huppari olisi tullut jonkun kuriiripalvelun toimittamana. Paketin merkinnöistä päätellen olivat käyneet pimputtelemassa parina päivänä, mutta en tietenkään ollut kotona. Sen jälkeen se oli toimitettu tavalliseen postiin, ja kotiin tuli pakettikortti. Jo tuosta tuli käytännössä kokonainen viikko ylimääräistä toimitusaikaan. Tiedä sitten, oliko tullilla näppinsä jotenkin välissä.
     
  18. jani86

    jani86 Guest Guest

    Liittynyt:
    19.03.2005
    Viestejä:
    299
    Saadut tykkäykset:
    0
    Onko mitään sivuja olemassa mistä voisi tarkistaa missä julkaisussa on suomenkielineen tekstitys mukana tai onko playn sivuilla mitään hakua millä niitä voisi hakea?
     
  19. niiles

    niiles Sugar plum fairy Tukijoukot

    Liittynyt:
    20.10.2003
    Viestejä:
    3 969
    Saadut tykkäykset:
    1
    Hyvin monet tuntuvat käyttävän tätä palvelua. -->
    http://www.dvdcompare.net/
     
  20. claude

    claude Lähes henkilökuntaa

    Liittynyt:
    04.12.2003
    Viestejä:
    1 082
    Saadut tykkäykset:
    6