Plazavisa vol. 5

Keskustelu osiossa 'Tarinatupa Classic (Yleiskeskustelu)' , aloittajana Jorse, 04.01.2009.

1. marcoolio

marcoolio "JTX: en wareta" Tukijoukot Guest

Saadut tykkäykset:
    8
    Lynkataan Vekka. 0p tulossa. :grr:

2. Pazze

Pazze Lähes henkilökuntaa

Saadut tykkäykset:
    151
    No Vekka nyt on sellainen kiero savolainen. Mutta jos visa vaikeutuu tätä vauhtia, niin ehkä Jorse saa laskettua pisteet ja päivitettyä kuvat jatkossa yhtä nopeasti kuin tänään!

3. Aceman

Aceman Shot down in flames!

Saadut tykkäykset:
    149
    Zero poäng! Ja aika helpostikin vielä, tosin olisin voinut vaikka vannoa, että kolmoskuva oli Burn After Reading. Noh, sama tekijäporukka sentään. Lebowski oli vielä kierroksen ainoa leffa, joka on tullut jopa katseltuakin joskus.

Onneksi uudella kierroksella on sitten mukana se edellisestä visasta tuttu säälipiste-kuva (TM).

4. Samppa

Samppa Lähes henkilökuntaa Tukijoukot

Saadut tykkäykset:
    26
    Muuten oli helppo kierros, mutta pitihän mukaan mahtua yksi vääräkin vastaus ja se mäjähti tietenkin kiepin "helpoimman" kuvan kohdalle. Superbadin Sethin "ongelma" oli vielä hyvin muistissa, joten siihenhän se veikkauskin sitten osui.

Viime visan upeaa ja mahtavaa "kierroksen suosituimmat väärät vastaukset" -luetteloa olisin kyllä tälläkin kertaa kaivannut.

5. Goofy75

Goofy75 Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    Eipä mene vahvasti:weep:
    Edelliseltä kierrokselta olin nähnyt yhden leffan enkä sitäkään muistanu,eli en edes jaksanu vastata ollenkaan.

No kunhan tarkastelee lähemmin ja ajan kanssa taas kuvia niin katsotaan sitten.

Viimeksi muokattu: 09.02.2009
  6. wickerman

wickerman Vakiokasvo Blokattu

Saadut tykkäykset:
    0
    kiitos vinkistä :D

7. Goofy75

Goofy75 Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    Onpa varsinainen vinkki:rolleyes:

8. Arttu78

Arttu78 Lähes henkilökuntaa Tukijoukot

Saadut tykkäykset:
    85
    Edellisellä kierrokselta jäi Babel harmittamaan. Krr. Ei pitäisi muuttaa sitä ekaa veikkausta. Uudella kierroksella pari ekaa helppoja.

9. mr.hat

mr.hat Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    Babel oli kyllä täydellinen munkki. En ole leffaa nähnyt, mutta screenshotin värimaailma toi mieleen Babelin trailerin:thumbsup:

10. Harry

Harry Lähes henkilökuntaa Tukijoukot

Saadut tykkäykset:
    7
    Sama. Aina kannattaa näköjään veikata ennemmin, kuin jättää vastausruutu tyhjäksi.

11. Yorcci

Yorcci Lähes henkilökuntaa

Saadut tykkäykset:
    5
    Ei oo mulla toiminut vielä kertaakaan :D

Tulipa tällekin kierrokselle heitettyä nopparivi. Tai yhdestä kuvasta oli sentään vahva aavistus, suorastaan poikkeuksellista tässä visassa.

12. Slayer

Slayer Vakiokasvo

Saadut tykkäykset:
    0
    Eipä tässäkään osunut kuin 3 pistettä. 3:n pistin villin veikkauksen joka on melko varmasti väärin ja 4. en saanut mitään vaikka näyttää tutulta.

13. KinZZa

KinZZa Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    Tämän kierroksen viimeinen vastauspäivä ja vähän näyttäisi vastaajia olevan. Koitapa nyt Vekka löytää se oikea balanssi visan vaikeustasolle, jotta liian vaikeat kuvat eivät karkoita enempää vastaajia. Kieltämättä tämän kierroksen kuvissa jotain toivoa paremmasta oli, ei tosin omalla kohdallani, mutta kuvien valinnassa oli harmoniaa. Arvelen, että tämän kierroksen kuvista olen yhden nähnyt jossain elokuvassa, loput heittelin jälleen arvalla.

Mutta niille, jotka ette vielä ole vastanneet, käykää vastaamassa. Hauskempaahan tämä on, jos vastaajia on enemmän.

14. Vekka

Vekka Lähes henkilökuntaa

Saadut tykkäykset:
    8
    Visan vaikeudesta.

IMHO visa on toistaiseksi ollut varsin helppo verrattuna vaikkapa muutamiin edellisiin mittelöihin. Kymppejä on tullut huomattavasti enemmän ja kaikki kuvat on tunnistettu jokaisella kierroksella. Plazavisa4:ssa kymppejä oli tullut tässä vaiheessa 3 kpl, jos Vekan pisteitä ei huomioida. Visan vaikeimpiakin kuvia on tunnistettu usean visailijan toimesta. Esimerkiksi edellisellä kierroksellakin oli kaksi kuvaa, jotka olivat tunnistaneet yli 50% vastaajista ja joka täyttää mielestäni helpon kuvan kriteerit. Toki vastaajien määrä oli tipahtanut hiukan huippulukemista.

Myönnettäköön että aivan läpihuutokuvia ei ole ollut kovin montaa ja kierroksille olen pyrkinyt valitsemaan kuvia laajalla skaalalla. Vain tietyn genren tai tietyn aikakauden elokuvia katsovat voivat olla vaikeuksissa. Itse ainakin nautin mieluummin vaikeasta ja haasteellisesta visasta, kuin liian helposta. Jos haluaa Jumalan ruoskaksi Jumalan ruoskan paikalle, niin marjanpoimijoiden ja housunkastelijoiden työkokemuksella ei pärjää. Eriäviä mielipiteitä otetaan toki lisää vastaan.

Vaikka en suosikaan ketään, niin tittelin antaisin mielelläni lisukkeeksi Occamin partaveitsen CV:hen. Hieno nimimerkki!

15. Pazze

Saadut tykkäykset:
    151
    Visaisäntä Vekka on kuin Mika, eli ei kuuntele asiakkaita! No kumpikin toimii toki hyvästä tahdosta ja täysin vapaaehtoisuuden pohjalta, mutta eipä tunnu käyttäjien mielipiteet kiinnostavan. Jos täällä itketään helpompia kuvia tunnetummista leffoista, niin vastaukseksi tulee psyykelääkehuuruista "olen jumalan ruoska"-höpötystä. Liian vaikeat kuvat vaan karkoittavat visaajat, sillä ei niitä nollia viitsi kovin montaa kierrosta peräjälkeen ottaa. Ja tämä ei todellakaan koske minua, puhun vaan aitona Jedi-ritarina noiden avuttomien puolesta.

16. KinZZa

KinZZa Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    Mitä tai ketä tarkoitat näillä useasti mainitsemillasi housunkastelijoilla?

Samaa mieltä olen siitä, että enemmän nautintoa tarjoaa haastava visa kuin sitä tarjoaa helppo visa. Yhtäläisyysmerkkiä en kuitenkaan laittaisi haastavan ja vaikean visan väliin: visasi on tähän mennessä - minun kokemuksiin nähden - ollut vaikea, ei haastava. Tietysti näillä pojoilla, mitä minä olen kerennyt suosittelisin jopa itseänikin olemaan valittamatta. Huono tässä on ollut vastaaja, eikä itse visa. Perimmäinen tarkoitushan näillä viesteilläni on kuitenkin ollut lisätä kiinnostusta itse visaa kohtaan ja saada lisää osallistujia.

17. tpi

tpi Lähes henkilökuntaa Tukijoukot

Saadut tykkäykset:
    34
    Henk. koht. arvion mukaan ei ole ainakaan vaikeampi kuin aikaisemmin. Ihan ok taso, vaikka pisteitä ei minulle paljoa yleensä edes tule.

18. Vekka

Vekka Lähes henkilökuntaa

Saadut tykkäykset:
    8
    Sekalaisesta joukosta löytyy mm. Liverpool-faneja, indiekitinän ystäviä jaa Nintendo-miehiä. Pyörähdä joskus vaikka plazan chatissa niin ymmärrät kyllä.

19. Pazze

Saadut tykkäykset:
    151
    Juu, noita siellä riittää. Vekan listasta puuttuu muuten värityskirjojen keräilijät ja ura-autoilijat.

Vastatkaa nyt visaan, kun vielä ehditte!

20. klmake

klmake You’ll Never Walk Alone Tukijoukot

Saadut tykkäykset:
    107
    Taatusti hienoja miehiä!